دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

صفر تا صد طراحی سایت با سایت ساز پرتال

دوره " آموزش کار با پرتال "

هدف این دوره آموزشی، آشنایی کامل شما با سیستم پرتال و بخش‌های مختلف آن است. در این دوره تمام بخش‌ها و قابلیت‌های پرتال به‌صورت جامع و کاربردی به شما آموزش داده شده است. بعد از دیدن این دوره می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان بسازید و بخش‌های مختلف سایت را با سلیقه خودتان تغییر دهید. همچنین فروشگاهتان را مثل یک مدیر حرفه‌ای مدیریت می‌کنید.

مشاهده ویدئوها

مسیر آموزشی

در این بخش سعی شده سرفصل‌های آموزشی و توضیحات بیش‌تری در مورد آن‌ها به شما ارایه شود.

پرتال یک سرویس کامل و ساده برای ایجاد سایت فروشگاهی است. اگر می‌خواهید محصول یا خدماتتان را از طریق اینترنت بفروشید، پرتال یک راه ساده و سریع برای فروش اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

با پرتال می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک فروشگاه حرفه‌ای و کامل ایجاد کنید و محصولاتتان را در آن بفروشید. البته پرتال فقط یک فروشگاه ساز ساده نیست. پرتال علاوه‌بر فروشگاه اینترنتی، راه‌های بازاریابی آنلاین و کسب درآمد را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

هدف ما این است که بتوانید یک فروشگاه اینترنتی با درآمد بالا داشته باشید و در این مسیر شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی می‌کنیم.

قدم اول برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی پردرآمد این است که یک سایت کامل و جذاب داشته باشید. در این دوره آموزشی ابتدا در مورد پرتال و قابلیت‌های آن توضیح داده و بعد از آن تمام بخش‌های سرویس پرتال را به شما آموزش می‌دهیم.

ما برای تمام قسمت‌های پرتال ویدیو آموزشی تهیه کردیم تا به‌راحتی بتوانید با سیستم پرتال کار کرده و سایتتان را مدیریت کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

35 دلیل برای آنکه پرتال را انتخاب کنید!

شروع کار با پرتال

پرتال چطور کار می‌کند؟

بعد از اینکه یک سایت در پرتال ساختید، به عنوان مدیر سایت می‌توانید به میزکار مدیریت یا پنل مدیریت سایت دسترسی داشته باشید.

این پنل فقط به مدیر سایت یا ادمین و همکارهایی که مدیر سایت به آن‌ها دسترسی داده است نمایش داده می‌شود. یعنی کاربران عادی سایت شما نمی‌توانند پنل مدیریت سایت را ببینند.

از طریق میزکار مدیریت سایت می‌توانید تمام بخش‌های سایتتان را مدیریت کنید. از جمله کارهایی که از طریق پنل مدیریت در سایتتان می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  1. تعویض قالب و ویرایش قالب فعلی
  2. ایجاد صفحه
  3. ایجاد محصول
  4. ایجاد نوشته وبلاگ
  5. ایجاد دسته‌بندی برای محصولات و نوشته‌های وبلاگ
  6. آپلود فایل
  7. مشاهده اطلاعات و آمارهای سایت
  8. مدیریت پرداخت‌ها
  9. و...

در این ویدیو 2 روش برای وارد شدن به پنل مدیریت سایت را آموزش دادیم و یاد می‌گیرید که چطور میزکار مدیریت را ببینید. در ویدیوهای بعدی هم با تمام بخش‌های مدیریت سایتتان آشنا خواهید شد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

ساخت سایت با پرتال

راهنمای ورود به مدیریت

برای اینکه بیشتر با پرتال و خدمات آن آشنا شوید، 7 روز مهلت تست رایگان به شما داده شده است. فقط کافیست در سایت پرتال ثبت‌نام کنید تا 7 روز مهلت تست برای شما فعال شود.

این مهلت تستی زمان مناسبی برای بررسی سرویس پرتال و کار با آن است. بعد از این 7 روز اگر خواستید همکاری خودتان را با پرتال ادامه دهید، باید سایتتان را فعال کنید.

پرتال چند بسته با امکانات و قابلیت‌های متنوع در نظر گرفته است. از بخش تعرفه‌ها در سایت پرتال می‌توانید امکانات و قیمت هر بسته را مشاهده کنید.

بعد از اینکه بسته موردنظرتان را انتخاب کردید، باید برای فعال‌سازی آن اقدام کنید. در این ویدیو توضیح دادیم که چطور می‌توانید هزینه بسته موردنظر را پرداخت کنید تا سایتتان فعال شود.

بعد از فعال شدن سایتتان می‌توانید دامنه اختصاصی خودتان را به سایتتان وصل کنید و رسماً فعالیت فروشگاه شما آغاز می‌شود و می‌توانید فروش محصول را شروع کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

دوره آزمایشی پرتال

تعرفه‌های پرتال

فعال‌سازی سایت

مهاجرت به پرتال

صفحه نخست سایت شما مثل ویترین مغازه است و هرچقدر جذاب‌تر و کاربردی‌تر باشد، قطعاً می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

پرتال این امکان را به شما داده است تا بتوانید بدون هیچ دانش فنی خاصی، صفحه نخست سایتتان را مطابق با سلیقه و نیاز خودتان تغییر دهید.

صفحه اول سایت از چندین بخش تشکیل شده است که به آن‌ها ابزارک می‌گوییم. هر ابزارک را می‌توانید به سلیقه خودتان تغییر دهید و محتوای آن را ویرایش کنید.

برای ویرایش صفحه نخست باید به‌عنوان مدیر وارد سایت شوید. از پنل مدیریت هم می‌توانید روی گزینه مشاهده وب‌سایت کلیک کنید.

در کنار هر ابزارک صفحه اصلی سایتتان یک گزینه به نام ویرایش وجود دارد که فقط به مدیر سایت نمایش داده می‌شود. با کلیک روی این گزینه می‌توانید ابزارک موردنظر را ویرایش کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

آموزش تغییر و ویرایش ابزارک‌ها

تغییر چیدمان قالب در پرتال

در پرتال می‌توانید هر نوع صفحه‌ای که می‌خواهید را در سایتتان ایجاد کنید. صفحه‌ها براساس محتوایی که در آن‌ها به نمایش درمی‌آید به چند نوع تقسیم می‌شوند.

یکی از پرکاربردترین انواع صفحه‌ها، صفحه‌های متنی هستند. این نوع صفحه‌ها همانطور که از نامشان پیداست، بیشتر شامل متن هستند، اما می‌توانید عکس، ویدیو و فایل هم در آن قرار دهید.

ایجاد صفحه‌های متنی در پرتال به‌راحتی و فقط با چند کلیک انجام می‌شود. یعنی لازم نیست دانش فنی خاصی داشته باشید و تمام فرآیند ایجاد صفحه متنی را خودتان می‌توانید انجام دهید.

در این ویدیو به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید یک صفحه متنی با محتوای دلخواهتان ایجاد کنید. همچنین در مورد تمام بخش‌ها و تنظیمات آن هم به صورت مفصل توضیح دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

ایجاد صفحه متنی در سایت

تنظیمات سئو صفحه‌ها در پرتال

صفحه گالری برای مواردی کاربرد دارد که می‌خواهید چندین عکس را در صفحه نمایش دهید. این نوع صفحه مثل یک آلبوم عکس است و تصاویر شما را کنار یکدیگر نمایش می‌دهد.

صفحه‌های گالری عکس کاربردهای زیادی دارند، مثلاً می‌توانید عکس نمونه کارهایتان را در یک صفحه نمایش دهید. یا اینکه می‌توانید تصاویری از محل شرکت یا پروژه‌هایتان را در صفحه گالری قرار دهید تا اعتماد مشتریان به شما بیشتر شود.

ایجاد گالری تصویر در پرتال بسیار ساده است و خودتان به‌سادگی می‌توانید یک گالری تصویر برای سایتتان بسازید. در این ویدیو به شما توضیح دادیم که چطور می‌توانید یک گالری عکس با محتوای دلخواهتان ایجاد کنید و به کاربران سایتتان نمایش دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد گالری تصاویر در پرتال

در پرتال می‌توانید هر نوع فرمی که خواستید برای سایتتان بسازید و آن را در دسترس کاربران قرار دهید. مثلاً می‌توانید یک فرم ساده ایجاد کنید و از طریق آن اطلاعات لازم را از کاربر بگیرید تا براساس این اطلاعات به کاربرتان مشاوره دهید.

حتی می‌توانید فرم‌هایی را برای سایتتان بسازید که به درگاه پرداخت متصل می‌شوند و کاربران می‌توانند مبلغ موردنظر را از طریق آن پرداخت کنند.

ساخت انواع فرم‌ها در پرتال خیلی راحت است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید هر نوع فرمی را برای سایتتان ایجاد کنید.

در این ویدیو به شما آموزش دادیم که چطور یک فرم دریافت اطلاعات در پرتال بسازید و اطلاعات وارد شده توسط کاربران در این فرم را مشاهده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد فرم دریافت اطلاعات در پرتال

دسته‌بندی محصولات سایت کمک می‌کند تا کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند، خیلی راحت و سریع محصولات موردنیازشان را پیدا کنند. به همین دلیل سایت فروشگاهی شما باید دسته‌بندی خوب و کاملی داشته باشد.

پرتال این امکان را به شما می‌دهد تا با چند کلیک ساده هر تعداد دسته‌بندی که خواستید برای محصولات سایتتان ایجاد کنید. سپس می‌توانید هر محصول را در دسته‌بندی مربوط به خودش قرار دهید تا مشتریان راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند محصولات موردنیازشان را پیدا کنند.

در این ویدیو به شما توضیح دادیم چطور دسته‌بندی‌های محصولات را ایجاد کنید و هر محصول را در دسته‌بندی مربوط به خودش قرار دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد دسته فروشگاهی در پرتال

شما می‌توانید لینک‌های دلخواه خودتان را به منوی سایتتان اضافه کنید. برای این کار کافیست یک صفحه از نوع لینک ایجاد کنید. مثلاً اگر پیج اینستاگرام دارید، می‌توانید لینک آن را از این طریق در سایتتان اضافه کنید.

برای ایجاد این نوع لینک‌ها می‌توانید ویدیو آموزشی که تهیه کردیم را مشاهده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد لینک در پرتال

ایجاد دسته‌بندی برای محتواهای وبلاگ سایتتان به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند مطالب موردنیازشان را در سایت شما پیدا کنند. در نتیجه حتماً باید برای مطالب وبلاگتان دسته‌بندی داشته باشید.
شما در پرتال به‌راحتی می‌توانید هر تعداد که بخواهید دسته وبلاگی ایجاد کنید. سپس محتواها را در دسته‌های مناسب خودشان قرار دهید تا منظم‌تر باشند.
علاوه‌بر این، می‌توانید برای هر دسته وبلاگی، زیر دسته هم قرار دهید. ایجاد دسته وبلاگی در پرتال بسیار ساده است و فقط با چند کلیک انجام می‌شود.
در این ویدیو نحوه ایجاد دسته وبلاگی و قرار دادن نوشته‌ها داخل آن را به شما توضیح دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد دسته وبلاگی در پرتال

وبلاگ سایت بخشی است که شما باید مطالب مرتبط با حوزه کاری خودتان یا محتواهایی که برای کاربرانتان جذاب هستند را داخل آن قرار دهید. تمام بسته‌های پرتال قابلیت ایجاد نوشته را دارند و شما می‌توانید مطالب دلخواهتان را در سایت منتشر کنید.

همچنین امکان مدیریت و ویرایش نوشته‌های قبلی هم در پرتال وجود دارد. شما می‌توانید به‌سادگی و بدون دانش فنی خاصی نوشته جدید ایجاد کنید یا نوشته‌های قبلی خودتان را ویرایش کنید.

در این ویدیو نحوه ایجاد نوشته جدید و مدیریت نوشته‌ها در سایتتان را به‌صورت کامل و واضح به شما یاد دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

مدیریت نوشته‌های وبلاگ

ایجاد نوشته جدید در پرتال

کاربرانی که از نوشته‌های سایت بازدید می‌کنند، می‌توانند نظرشان را زیر مقاله شما بنویسند.
پرتال این امکان را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید دیدگاه‌های کاربران در نوشته‌ها را مدیریت کنید.
دیدگاه‌ها قبل از نمایش در سایت باید توسط مدیر تأیید شوند و در صورت لزوم می‌توانید جواب دیدگاه کاربران را هم بدهید.
همچنین سایر کاربران هم می‌توانند برای دیدگاه‌ها پاسخی بنویسند. در صورتی که لازم بود، می‌توانید دیدگاه‌های نامناسب را ویرایش یا حذف کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

مدیریت دیدگاه‌های کاربران سایت

یکی از قابلیت‌هایی که پرتال در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان تغییر ترتیب نوشته‌ها است.

با این قابلیت می‌توانید نوشته‌هایی که مهم‌تر هستند را در ابتدای وبلاگ نمایش دهید. وقتی یک نوشته جدید ایجاد می‌کنید، این نوشته به‌صورت پیش‌فرض در ابتدای وبلاگ قرار می‌گیرد.

حالا شما می‌توانید نوشته‌های قدیمی‌تر را به‌راحتی جابه‌جا کنید و به ابتدای وبلاگ بیاورید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

مرتب‌سازی ترتیب نوشته‌ها

شما می‌توانید هر نوع محصول یا خدماتی را داخل سایتتان برای فروش قرار دهید.

پرتال تمام امکانات لازم برای فروش اینترنتی را به شما می‌دهد و به هیچ چیز دیگری برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خودتان نیاز ندارید.

محصولاتی که در سایتتان قرار می‌دهید می‌تواند فیزیکی یا به‌صورت فایل دانلودی باشد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد محصول در پرتال

ایجاد محصول فیزیکی ساده

محصولات فیزیکی همان کالاهایی هستند که در مغازه‌های سطح شهر می‌توانید آن‌ها را ببینید. مثلاً کیف، کتاب، موبایل، قاب گوشی و... جزو محصولات فیزیکی محسوب می‌شوند.

محصولات فیزیکی را بعد از ثبت سفارش باید بسته‌بندی کنید و برای مشتری بفرستید. ما در پرتال بستری ساده و سریع را برای شما آماده کردیم تا بتوانید از طریق فروش اینترنتی محصولات فیزیکی، به درآمد بالایی برسید.

پرتال تمام امکانات و قابلیت‌های لازم برای فروش اینترنتی کالاهای فیزیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرتال این است که کار با آن ساده و سریع است. در نتیجه به راحتی و بدون نیاز به هیچ تخصصی، می‌توانید انواع محصولات فیزیکی را وارد سایتتان کنید. در این بخش از دوره به شما یاد می‌دهیم که چطور یک محصول فیزیکی را در سایتتان قرار دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد محصولات فیزیکی در پرتال


ایجاد محصول فیزیکی با ویژگی متفاوت

بعضی از محصولات هستند که انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوتی دارند. مثلاً یک لپ‌تاپ ممکن است با حافظه 1 ترابایت یا 2 ترابایتی در فروشگاه شما موجود باشد و هر کدام هم قیمت خاصی داشته باشند.

در این شرایط می‌توانید این لپ‌تاپ را به‌صورت یک محصول فیزیکی اما با چند ویژگی متفاوت در سایتتان ثبت کنید. در این حالت مشتری می‌تواند در صفحه محصول ویژگی موردنظرش را انتخاب کند و محصول را با آن ویژگی سفارش دهد.

در پرتال می‌توانید تنوع‌هایی را برای یک محصول ایجاد کنید که با انتخاب هر کدام، قیمت محصول تغییر کند یا اینکه با انتخاب هر تنوع، قیمت یکسانی به مشتری نمایش داده شود.

همچنین می‌توانید مشخصات هر تنوع مثل: موجودی، حداقل و حداکثر تعداد سفارش و سایر موارد را جداگانه تعیین کنید تا با تنوع‌های دیگر متفاوت باشد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد محصولات فیزیکی با تنوع

محصولات دانلودی به‌صورت فایل رایانه‌ای هستند و مشتری بعد از خرید و پرداخت وجه، می‌تواند آن را از طریق سایتتان دانلود کند.

از انواع محصولات دانلودی می‌توان به کتاب‌های الکترونیکی، طرح‌های گرافیکی، عکس، اپلیکیشن و نرم‌افزار، موسیقی و... اشاره کرد.

فروش محصولات دانلودی از طریق پرتال بسیار ساده و سریع است و اصلاً لازم نیست کار خاصی انجام دهید. شما فقط یک‌بار محصول خودتان را آپلود می‌کنید و مشتریان به‌راحتی بعد از پرداخت وجه، آن را دریافت می‌کنند.

تمام مراحل ثبت سفارش و دانلود فایل‌های شما به‌صورت خودکار انجام می‌شود و لازم نیست فایل‌ها را دستی برای مشتری بفرستید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد محصول دانلودی

کالاهای خدماتی یا مجازی محصولاتی هستند که وجود خارجی ندارند و نمی‌توانید آن را برای مشتری ارسال کنید.

از طرفی، به‌صورت فایل یا محصول دانلودی نیستند که کاربر بتواند آن را روی سیستم خودش دریافت کند.

در این محصولات، کاربر مبلغی را پرداخت می‌کند تا شما کاری را برای او انجام دهید. خدماتی مثل فروش کارت شارژ، اکانت سرویس‌های مختلف، نقد کردن درآمدهای ارزی، مشاوره و تدوین استراتژی، تولید محتوای سایت و غیره جزو محصولات خدماتی یا مجازی محسوب می‌شوند.

در پرتال می‌توانید هر نوع محصول مجازی یا خدماتی که ارائه می‌کنید را در سایتتان به فروش برسانید.

ایجاد این نوع محصولات در پرتال بسیار ساده و سریع است و فقط با چند کلیک انجام می‌شود.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد محصول خدماتی

پرتال امکانات مختلفی برای مدیریت سفارش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های مفید پرتال این است که می‌توانید به هر سفارش یک برچسب بدهید.

کاربرد برچسب این است که می‌توانید به کمک آن سفارش‌ها را دسته‌بندی کنید.

مثلاً می‌توانید یک برچسب با عنوان در حال بسته‌بندی ایجاد کنید و آن را به سفارش‌هایی که در این مرحله از آماده‌سازی هستند اختصاص دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

وقتی تعداد محصولات سایتتان زیاد می‌شود قطعاً ویرایش قیمت آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد.

پرتال یک قابلیت بسیار کاربردی دارد که به وسیله آن می‌توانید قیمت محصولات را به‌صورت گروهی تغییر دهید.

همۀ هدف ما این است که لازم نباشد زمان زیادی را صرف کار روی سایتتان کنید و این زمان را به بازاریابی و جذب مشتری اختصاص دهید.

به همین دلیل هم یکسری از قابلیت‌های پرتال بیشتر از همه برای ساده شدن فرآیند مدیریت سایت و محصولاتتان ایجاد شده‌اند.

قابلیت ویرایش جمعی محصولات کاربردهای مختلفی دارد که در شرایط گوناگون به کارتان می‌آید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ویرایش جمعی محصولات

پرتال این امکان را برای مدیران سایت ایجاد کرده است تا با استفاده از فایل اکسل بتوانند قیمت محصولاتشان را به‌صورت گروهی و دسته‌جمعی ویرایش کنند.

در این روش ابتدا باید فایل اکسل را از طریق پنل مدیریت سایتتان دانلود کنید. بعد آن فایل را در رایانه باز کرده و قیمت محصولات موردنظرتان را ویرایش کنید.

در نهایت هم فایل را در سایت آپلود کنید. به همین راحتی می‌توانید خیلی سریع قیمت محصولات سایتتان را به‌صورت گروهی ویرایش کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ویرایش قیمت با اکسل

در پرتال به‌راحتی می‌توانید موجودی محصولات خودتان را مدیریت کنید. به این ترتیب که ابتدا تعداد موجودی را برای هر محصول مشخص می‌کنید.

بعد از اینکه موجودی محصولتان به پایان رسید، آن محصول به‌صورت خودکار ناموجود می‌شود و امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. در نتیجه لازم نیست به‌صورت دستی محصولات را بعد از اتمام موجودی، ناموجود کنید.

مهم‌ترین فایدۀ ویژگی کنترل موجودی پرتال این است که دیگر با مشکل سفارش محصولات و ناموجود بودن آن‌ها در فروشگاهتان مواجه نمی‌شوید.

زمانی که محصول را موجود کردید، به‌سادگی می‌توانید تعداد موجودی آن را تغییر دهید تا محصولتان دوباره موجود شود و مشتریان بتوانند آن را خریداری کنند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

کنترل موجودی محصولات در پرتال

وقتی تعداد محصولات سایت شما زیاد است باید امکاناتی را برای مشتریان فراهم کنید تا بتوانند خیلی سریع و راحت محصول موردنظرشان را در سایتتان پیدا کنند.

پرتال برای این که پیدا کردن و جستجو در بین محصولات سایت ساده‌تر شود، قابلیت فیلترهای جستحو را در اختیارتان قرار داده است.

با این قابلیت مشتری می‌تواند ویژگی موردنظرش را انتخاب کند تا فقط محصولاتی که آن ویژگی را دارند به مشتری نمایش داده شود.

مثلاً مشتری شما می‌تواند رنگ قرمز را انتخاب کند تا فقط لباس‌های قرمز به او نمایش داده شوند. به این ترتیب می‌تواند مدل دلخواهش را از بین لباس‌های قرمز سایت شما خریداری کند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

فیلترهای جستجو

بعد از اینکه مشتری سفارشی را در سایتتان ثبت کرد، می‌توانید اطلاعات سفارش را از طریق پنل مدیریت سایت ببینید و آن را پیگیری کنید.

همچنین می‌توانید سایتتان را طوری تنظیم کنید که بعد از ثبت هر سفارش در سایت به شما ایمیل یا پیامک ارسال شود.

امکان ویرایش و پیگیری سفارش در سایت شما وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید اطلاعات خریدار و محصولات خریداری شده را مشاهده کنید یا در صورت لزوم آن‌ها را ویرایش کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ویرایش/تایید سفارش

مشتریان شما می‌توانند محصولات دلخواهشان را از طریق سایت سفارش دهند و هزینه آن را هم پرداخت کنند. با این حال گاهی اوقات مشتری سفارشی را به‌صورت تلفنی یا از طریق شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کند و شما می‌خواهید اطلاعات سفارش را در سایتتان هم داشته باشید.

در چنین شرایطی می‌توانید خودتان به‌صورت دستی سفارش را به نام مشتری ثبت کنید. حتی این امکان وجود دارد که سفارش را در وضعیت در انتظار پرداخت قرار دهید تا مشتری با مراجعه به پنل کاربری‌اش در سایت شما بتواند آن را پرداخت کند.

این امکان هم وجود دارد که شما به‌عنوان مدیر سایت محصولی را به سفارش‌های ثبت شده اضافه کنید و آن‌ها را ویرایش کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ثبت سفارش در پرتال

پرتال این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای مشتریانتان کوپن یا کد تخفیف بسازید. مشتریان شما با وارد کردن این کد موقع ثبت سفارش، به میزانی که تعیین کرده‌اید تخفیف می‌گیرند.

در پرتال می‌توانید چندین کوپن تخفیف با شرایط متفاوت بسازید. بعد از اینکه کوپن تخفیف موردنظرتان را ایجاد کردید، می‌توانید آن را از طریق پیامک، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربرانتان قرار دهید. به این ترتیب، آن‌ها را تشویق می‌کنید که از شما خرید کنند.

استفاده از کوپن تخفیف یک روش عالی برای افزایش فروش است و حتی فروشگاه‌های خیلی بزرگ هم از این روش برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ایجاد کوپن تخفیف در پرتال

برای مشتریان و کاربرانی که از سایت شما بازدید می‌کنند این امکان وجود دارد که نظر و سؤال خودشان را از طریق قسمت دیدگاه‌های محصول ارسال کنند.

دیدگاه‌های کاربران ابتدا باید توسط مدیر سایت تأیید شود و سپس در صفحه محصول نمایش داده می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند در کنار دیدگاه‌شان، امتیازی را هم برای محصول ثبت کنند.

شما می‌توانید به دلخواه خودتان قابلیت دریافت دیدگاه را برای هر کدام از محصولات سایتتان که خواستید غیرفعال کنید. به این ترتیب کاربران نمی‌توانند دیدگاهی ارسال کنند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران در مورد محصولات

به‌صورت پیش فرض وقتی محصول جدیدی را در سایتتان ایجاد می‌کنید در ابتدای لیست محصولات نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب، محصولاتی که قبلاً در سایتتان وارد کردید، در انتهای لیست و در صفحات بعدی قرار می‌گیرند.

حالا شاید بخواهید این چینش پیش فرض محصولات را تغییر دهید و بعضی از کالاهای سایتتان، مثلاً آن‌هایی که مهم‌تر هستند را در ابتدای لیست محصولات نمایش دهید.

پرتال برای این کار یک قابلیت کاربردی و مفید ایجاد کرده است که به شما امکان می‌دهد محصولات سایتتان را به‌صورت دلخواه مرتب کنید. یعنی می‌توانید چینش محصولات را تغییر می‌دهید تا محصولاتی که مهم هستند در ابتدا نمایش داده شوند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

مرتب‌سازی محصولات

بعد از اینکه سایتتان را به‌طور کامل راه‌اندازی کردید و فروش اینترنتی شما آغاز شد، بعد از مدتی به آمار و گزارش‌هایی از سفارش‌های ثبت شده در سایتتان نیاز پیدا می‌کنید.

پرتال برای این مورد یک بخش کامل و کاربردی دارد که از طریق آن می‌توانید گزارش فروش سایتتان را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید.

در این بخش، اطلاعات بسیار مفیدی از فروش‌هایتان مثل: میزان فروش، پرفروش‌ترین محصولات، پرفروش‌ترین استان‌ها و سایر موارد به شما داده می‌شود. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید برای پیشرفت کسب و کارتان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

گزارش فروش در پرتال

بازدیدکنندگان سایت شما می‌توانند در فروشگاهی که با پرتال ساختید، ثبت‌نام کنند.

به این ترتیب، بازدیدکنندگان به کاربران سایت شما تبدیل می‌شوند. وقتی کاربری در سایت شما ثبت‌نام می‌کند، می‌تواند به پنل کاربری خودش دسترسی داشته باشد.

کاربران از طریق بخش پنل کاربری به سفارش‌هایی که در سایتتان ثبت کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها دسترسی دارند.

همچنین می‌توانند مدارک خودشان را برای شما ارسال کرده و لیست محصولاتی که به عنوان علاقه‌مندی‌هایشان انتخاب کرده‌اند را مشاهده کنند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

مدیریت کاربران در پرتال

یکی از سؤالات پرتکرار افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند این است که چطور محصولات سفارش داده شده را بسته‌بندی کنند و برای مشتری بفرستند.

اگر قرار است محصول را با پیک ارسال کنید، بسته‌بندی آن خیلی مهم نیست و می‌توانید سفارش‌ها را هرطور که خواستید بسته‌بندی کنید.

برای ارسال با پست خیلی مهم است که سفارش‌ها بسته‌بندی محکم و مقاومی داشته باشند. شما خیلی راحت می‌توانید به اداره پست مراجعه کنید و جعبه‌های مخصوص ارسال پستی را با قیمت خیلی خوبی بخرید.

در این ویدیو به‌صورت کامل و جامع به شما یاد دادیم که چطور محصولات فروشگاهتان را برای ارسال از طریق پست بسته‌بندی کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

پرتال امکان آپلود و مدیریت فایل را در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی می‌توانید از فضای هاستتان به عنوان هاست دانلود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید فایل‌هایی که در سایت آپلود کردید را به‌راحتی مدیریت کنید. در بخش مدیریت فایل‌ها می‌توانید هر نوع فایلی را در هاستتان آپلود کنید.

اگر فایل مجازی برای فروش دارید، این امکان وجود دارد که فایلتان را داخل هاست سایت آپلود کنید و مشتری بعد از خرید محصول می‌تواند آن را دانلود کند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

مدیریت فایل‌ها

شما در پرتال می‌توانید فرم‌های مختلفی برای دریافت اطلاعات از کاربران ایجاد کنید.

مدیر سایت می‌تواند به تمام فرم‌هایی که کاربران از طریق سایت ارسال کرده‌اند دسترسی داشته باشد و آن‌ها را مدیریت کند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

پرتال این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا به‌راحتی بتوانید اطلاعات کاملی در مورد افرادی که از سایتتان بازدید کرده‌اند، داشته باشید.

در بخش آمار بازدیدکنندگان سایتتان در کنار آمار تعداد افرادی که وارد سایت شما شده‌اند، اطلاعات بسیار مفید دیگری هم به شما داده می‌شود.

در بالای قسمت آمار بازدیدکنندگان چند تب وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها می‌توانید اطلاعات خاصی را در مورد کاربران سایتتان مشاهده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

آمار بازدیدکنندگان سایت

یکی از قابلیت‌های پرتال که برای اکثر سایت‌ها کاربرد دارد امکان عضویت در خبرنامه و ارسال پیام برای اعضای خبرنامه است.

در اکثر قالب‌های پرتال بخش عضویت در خبرنامه داخل فوتر قالب قرار دارد و اگر این بخش در قالب موردنظر شما وجود نداشت، می‌توانید از طریق پشتیبانی پرتال درخواست دهید تا به قالب شما اضافه شود.

کاربران سایت شما می‌توانند ایمیل خودشان را در فرم خبرنامه وارد کنند و شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید این ایمیل‌ها را مشاهده کنید. از ایمیل‌های کاربران می‌توانید برای ارسال خبرنامه‌های ایمیلی و آگاه‌سازی کاربران از تخفیف‌ها استفاده کنید تا فروشتان بیشتر شود.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

وقتی کاربری در سایت شما ثبت‌نام می‌کند، یک پروفایل کاربری در سایتتان برای او ایجاد می‌شود.

کاربر می‌تواند بعد از ورود به سایتتان وارد پروفایل کاربری خودش شود و اطلاعاتی که لازم دارد را در آن مشاهده کند.

پروفایل کاربری دارای قسمت‌های مختلفی است که شامل اطلاعات کاربر مثل پرداختی‌ها، سفارش‌ها، تیکت‌های ارسالی و... می‌شود.

در این ویدیو در مورد قسمت‌های مختلف پروفایل کاربری و امکانات آن به‌طور مفصل توضیح دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

پرتال این قابلیت را فراهم کرده است تا رویدادهای سایتتان از طریق پیامک به اطلاع کاربران و مدیر سایت برسد.

مثلاٌ می‌توانید تنظیم کنید که وقتی سفارشی در سایت ثبت شد، یک پیامک برای مدیر و مشتری ارسال شود.

همچنین موارد دیگری مثل تغییر وضعیت سفارش، پاسخ به تیکت و سایر موارد را هم می‌توانید از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کنید.

در این ویدیو به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید سایتتان را به پنل پیامکی متصل کنید و از این طریق اطلاع‌رسانی‌های پیامکی را روی سایتتان تنظیم کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطالب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی با ارسال پیامک تبلیغاتی

ملی‌پیامک

یکی از راه‌های ارسال کالا برای مشتری این است که از شرکت پست استفاده کنید.

برای این کار باید محصولات را به اداره پست ببرید و تحویل دهید تا برای مشتری ارسال شود.

برای راحت‌تر شدن این فرآیند، پرتال با سرویس پست‌رسان همکاری کرده است و می‌توانید از خدمات این شرکت برای ارسال سفارش‌ها استفاده کنید.

پست‌رسان یک سرویس واسط بین فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت پست است که خدمات کاربردی به فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های پست‌رسان این است که دیگر لازم نیست سفارش‌ها را خودتان را به دفتر پست ببرید و تحویل دهید. بعد از ثبت‌نام در پست‌رسان، مأمور پست برای گرفتن سفارش‌ها به محل شما می‌آید و لازم نیست خودتان به دفاتر پست بروید.

همچنین می‌توانید قابلیت پرداخت در محل هم در سایتتان فعال کنید تا مشتریان هزینه سفارش را موقع تحویل بسته پرداخت کنند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به سرویس پست‌رسان

الوپیک یک سرویس کامل برای گرفتن پیک موتوری و وانت است. اگر محصولات فروشگاه شما کوچک هستند، می‌توانید از پیک موتوری الوپیک استفاده کنید تا کالا را به مشتری برسانند.

در صورتی که محصولات فروشگاه شما بزرگ و سنگین هستند، می‌توانید از وانت‌های الوپیک برای ارسال کالا استفاده کنید.

الوپیک در اکثر شهرهای بزرگ ایران فعالیت دارد و می‌توانید از این سرویس برای ارسال سفارش‌ها استفاده کنید.

پرتال برنامه جانبی اختصاصی برای فروشگاه‌ها طراحی کرده است که کار شما را برای ارسال محصولات با الوپیک راحت می‌کند.

با استفاده از افزونه الوپیک بعد از اینکه مشتری سفارشی را ثبت کرد فقط کافیست چند کلیک انجام دهید تا پیک به محل شما بیاید و بسته را تحویل بگیرد. سپس بسته را به مشتری تحویل می‌دهد. همچنین هزینه پیک هم به‌صورت خودکار روی سفارش مشتری اعمال می‌شود.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به سرویس الوپیک

در پرتال شما می‌توانید اطلاع‌رسانی ایمیلی را هم روی سایتتان داشته باشید. مثلاً وقتی مشتری سفارشی را در سایت شما ثبت می‌کند، یک ایمیل برای شما و ایمیلی دیگر برای مشتری ارسال می‌شود که در آن جزئیات سفارش نوشته شده است.

همچنین بعد از تغییر وضعیت سفارش هم یک ایمیل برای مشتری ارسال می‌شود تا از وضعیت سفارشش مطلع شود.

شما می‌توانید فقط با چند کلیک سرویس ارسال ایمیل را در سایتتان ایجاد کنید. علاوه‌بر این، می‌توانید مشخص کنید که چه کارهایی از طریق ایمیل به مدیر سایت یا مشتری اطلاع داده شود.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

افزونه ارسال ایمیل در پرتال

ایمالز یکی از موتورهای جستجوی محصول معروف در ایران است که کاربران زیادی دارد.

کار ایمالز این است که لیست فروشگاه‌های اینترنتی عرضه‌کننده یک محصول را به کاربران نمایش می‌دهد.

کاربران از طریق ایمالز می‌توانند فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین فروشگاه را برای خرید محصول انتخاب کنند.

وقتی سایت شما در ایمالز نمایش داده شود، مشتریان از این طریق وارد سایتتان می‌شوند و از شما خرید می‌کنند.

پرتال تمام زیرساخت‌های لازم برای اتصال سایتتان به ایمالز را انجام داده است و فقط با چند کلیک سایت شما به این سرویس متصل خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به ایمالز

ترب یک راه ساده و ارزان برای معرفی فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش است. کاری که ترب انجام می‌دهد این است که فروشگاه‌های عرضه‌کننده هر محصول را در صفحه آن کالا لیست می‌کند.

در نتیجه مشتری می‌تواند قیمت فروشگاه‌های اینترنتی مختلف را با هم مقایسه کند و محصول موردنظرش را با بهترین قیمت بخرد.

حالا شما هم به‌راحتی می‌تواند فروشگاه اینترنتی خودتان را در بین فروشگاه‌های موجود در ترب قرار دهید تا مشتریان از این طریق وارد سایت شما شوند و خریدشان را انجام دهند.

ترب یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی است، چون فقط به‌ازای مشتریانی که وارد سایتتان می‌کند از شما پول می‌گیرد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به ترب

یکتانت یک سرویس تبلیغات اینترنتی است؛ یعنی با دریافت هزینه از شما، کسب و کارتان را در فضای مجازی تبلیغ می‌کند. همین تبلیغات باعث می‌شود که مشتریان زیادی با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و در نهایت خریدشان را از شما انجام دهند.

یک راه ساده و سریع برای نمایش سایت‌تان به مشتریان این است که از سرویس یکتانت استفاده کنید. حالا یکتانت چه کار می‌کند؟ کار یکتانت این است که تبلیغ سایت شما را در صدها سایت دیگر که بازدیدکننده زیادی دارند، نمایش می‌دهد. به این ترتیب کاربرانی که آن سایت‌ها را می‌بینند، تبلیغات سایت شما را دیده و با کلیک روی تبلیغ، وارد سایتتان می‌شوند.

از آنجا که یکتانت انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی را ارائه می‌کند و بخش‌های مختلفی دارد، ما در آکادمی پرتال دوره رایگان افزایش فروش با یکتانت را آماده کردیم. در این دوره کار با پنل یکتانت و اتصال سایت به یکتانت را به‌صورت کامل توضیح دادیم.

یکی از دغدغه‌های کسانی که دوره‌های آموزشی یا فایل‌های ویدیویی می‌فروشند این است که فایل‌های آن‌ها به‌صورت غیرمجاز منتشر شود.

در واقع صاحبان چنین کسب و کارهایی به دنبال راهی هستند تا جلوی انتشار غیرقانونی فایل‌هایشان را بگیرند.

برای حل این مشکل می‌توانید از سرویس اسپات‌پلیر استفاده کنید. این سرویس به‌راحتی جلوی انتشار غیرمجاز ویدیوهای شما را می‌گیرد.

پرتال تمام زیرساخت‌های لازم برای اتصال سایت شما به اسپات‌پلیر را فراهم کرده است. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید از خدمات اسپات‌پلیر برای فروش فایل در سایتتان استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به اسپات‌پلیر

خیلی از سایت‌های فروشگاهی در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارند و به دنبال راهی هستند تا فرآیند خرید از سایت را برای مشتریانی که از شبکه‌های اجتماعی می‌آیند راحت و سریع کنند.

یکی از کاربردهای افزونه خرید سریع این است که می‌توانید لینک خرید یک محصول را در استوری اینستاگرام قرار دهید و کاربر با کلیک روی این لینک می‌تواند محصول را سفارش دهد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

افزونه خرید سریع پرتال

وقتی یک سایت فروشگاهی ایجاد می‌کنید به راه‌های ارتباطی نیاز دارید تا مشتریان از طریق آن بتوانند سؤالات خودشان را از شما بپرسند.

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مشتری این است که در سایتتان چت آنلاین داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های چت آنلاین این است که هزینه‌ای برای مشتری ندارد و به‌صورت رایگان می‌تواند با شما گفتگو کند. همچنین سرعت پاسخگویی در چت آنلاین بیشتر از پیام‌رسان‌هاست.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

افزونه چت آنلاین

برنامه جانبی ویترین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا موارد مهم سایتتان را در یک صفحه به مشتری نمایش دهید.

مثلاً می‌توانید یک صفحه بسازید و در آن محصولات تخفیف خورده، نماد اعتماد سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی، راه‌های ارتباطی و… را به مشتریان نمایش دهید.

افزونه ویترین سایت شما را به شبکه‌های اجتماعی متصل می‌کند و امکان خرید ساده و سریع را به مشتریانی می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

افزونه ویترین

پرتال بیشتر از 40 قالب رایگان و جذاب در اختیار شما قرار می‌دهد و هر زمان که خواستید می‌توانید قالب فعلی سایتتان را تغییر دهید.

فقط کافیست از بین این قالب‌ها، هر کدام که به سلیقۀ شما نزدیک‌تر و برای کسب و کارتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

هیچ محدودیتی برای تغییر قالب در پرتال وجود ندارد. هر زمان که بخواهید، می‌توانید قالب سایتتان را عوض کنید و یکی دیگر از قالب‌های پرتال را روی سایتتان نصب کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

چطور قالب سایتم را انتخاب کنم یا قالب فعلی آن را تغییر دهم؟

هر قالبی که برای سایتتان انتخاب کردید، علاوه‌بر قابلیت شخصی‌سازی یکسری تنظیمات هم دارد که آن‌ها را می‌توانید براساس نیاز خودتان تغییر دهید.

مثلاً می‌توانید تعیین کنید که چه تعداد محصول در صفحه‌های دسته‌بندی نمایش داده شود یا چند محتوا در هر صفحه از وبلاگ قرار بگیرد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

تنظیمات قالب فعلی سایت

سایت شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی مشتری یا کاربری وارد آن شد، به‌راحتی بتواند به بخش‌های موردنظرش دسترسی داشته باشد.

مثلاً اگر کاربر شما به دنبال راه‌های ارتباطی با فروشگاه‌تان باشد، باید خیلی راحت و سریع به صفحۀ تماس با ما در سایتتان دسترسی پیدا کند.

شما این امکان را دارید که لینک بخش‌های مهم سایتتان را داخل منوها قرار دهید تا دسترسی کاربران به این بخش‌ها راحت‌تر شود. بعضی از منوهای سایت شما در تمام صفحات سایت نمایش داده می‌شوند.

به همین دلیل بخش‌های مهم سایتتان مثل دسته‌بندی محصولات را می‌توانید در آن وارد کنید. به این ترتیب، مشتریان شما از هر صفحۀ سایتتان به‌راحتی می‌توانند محصولات موردنیازشان را مشاهده کنند.

منوی سایت یکی از قسمت‌های مهم و ضروری سایت شماست و باید آن را به بهترین شکل آماده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

تنظیمات منوی وب‌سایت

صفحه نخست سایت شما از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. به این بخش‌ها ابزارک گفته می‌شود.

اگر به‌عنوان مدیر وارد سایتتان شوید و صفحه نخست سایت را مشاهده کنید، در کنار هر بخش دکمه‌ای به نام ویرایش وجود دارد.

با کلیک روی این دکمه می‌توانید ابزارک موردنظرتان را ویرایش کنید و محتوای آن را تغییر دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

ابزارک‌های سایت

در بخش امورمالی سایتتان می‌توانید پرداخت‌های کاربران، صورتحساب‌ها، گردش حساب و سایر موارد مالی سایتتان را مدیریت کنید.

پرتال تمام تلاشش کرده است تا هیچ کم و کاستی در این مورد نداشته باشد و کامل‌ترین خدمات پرداخت را در اختیارتان قرار دهد.

دست شما در مدیریت روش‌های پرداخت در سایتتان کاملاً باز است. شما می‌توانید چند روش مختلف برای دریافت هزینۀ سفارش از مشتریان ایجاد کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

پرداخت‌های مشتریان در سایت

یکی از اولین کارهایی که برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی باید انجام دهید این است که تنظیمات فروشگاه را براساس نیاز خودتان تغییر دهید. انجام تنظیمات فروشگاه اینترنتی در پرتال بسیار ساده و سریع است.

فقط با چند کلیک می‌توانید تنظیمات شخصی خودتان را در فروشگاه اعمال کنید. این تنظیمات شامل تعیین هزینه ارسال محصولات، تعیین نرخ مالیات برارزش افزوده، حداقل میزان سفارش و سایر موارد است.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

در بخش تنظیمات وب‌سایت پرتال تمام گزینه‌ها و بخش‌های لازم برای تنظیمات سایتتان را قرار دادیم.

از طریق این قسمت می‌توانید تنظیمات کلی سایت، تنظیمات مربوط به بخش کاربری، تنظیمات مالی و سایر موارد را تغییر دهید.

در بخش تنظیمات کلی وب‌سایت می‌توانید رمزعبور برای سایتتان تنظیم کنید تا فقط افرادی سایت شما را ببینند که رمزعبور را دارند.

مثلاً وقتی درحال تغییر قالب یا ظاهر سایتتان هستید، می‌توانید برای آن رمزعبور تعیین کنید تا کاربران عادی به‌صورت موقت نتوانند سایت را ببینند.

در این ویدیو به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید تنظیمات سایتتان را به دلخواه خودتان تغییر دهید و در مورد هر بخش از تنظیمات هم توضیحات کاملی دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

خیلی از سایت‌ها از رمز یکبار مصرف پیامکی یا OTP برای ورود کاربران استفاده می‌کنند.

با استفاده این قابلیت، کاربر فقط شماره موبایل خودش را وارد می‌کند و یک رمز از طریق پیامک دریافت خواهد کرد.

سپس با وارد کردن این رمز، به پنل کاربری خودش در سایت منتقل می‌شود. با این کار دیگر لازم نیست کاربر سایتتان از نام کاربری و رمز عبور استفاده کند.

در پرتال شما می‌توانید این قابلیت را روی سایتتان فعال کنید تا کاربران با رمز یکبار مصرف پیامکی بتوانند وارد سایتتان شوند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

سئو یعنی کارهایی که باید انجام دهیم تا سایتتان رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل کسب کند.

پرتال تمام زیرساخت‌های لازم برای سئو سایتتان را فراهم کرده است و سایت شما آمادۀ قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل است.

یک بخش از کارهای سئو مربوط به خود شماست و باید آن‌ها را در تمام صفحات سایتتان رعایت کنید تا آن صفحه شانس بیشتری برای کسب رتبه در گوگل داشته باشد.

پرتال امکانات و بخش‌های لازم برای سئو صفحه‌های سایت شما را ایجاد کرده است و به‌راحتی می‌توانید هر صفحه از سایتتان را سئو کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

بهینه‌سازی سئو صفحه‌ها

دامنه همان آدرس سایت شماست و کاربران با وارد کردن آن در مرورگر می‌توانند سایت شما را ببینند.

دامنه دو قسمت دارد: یک بخش نام دامنه است که باید خودتان آن را انتخاب کنید و بخش دیگر پسوند دامنه است که باید یکی از پسوندهای موجود را انتخاب کنید.

بعد از اینکه یکی از بسته‌های پرتال را تهیه کردید، باید یک دامنه ثبت کرده و آن را به سایتتان متصل کنید. این کار را می‌توانید به‌راحتی و از طریق پنل مدیریت سایتتان انجام دهید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

ایمیل سازمانی آدرس ایمیلی است که با نام دامنه شما ایجاد می‌شود. فرق ایمیل سازمانی با ایمیل‌های معمولی مثل Gmail این است که ایمیل سازمانی فقط مختص کسب و کار شماست و یک آدرس رسمی است.

برای ایجاد ایمیل سازمانی اول از همه باید دامنه ثبت شده داشته باشید. بعد می‌توانید روی همان دامنه ایمیل سازمانی بسازید. در پرتال به‌راحتی می‌توانید ایمیل سازمانی ایجاد کرده و ایمیل‌های دریافتی را مدیریت کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

پرتال این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا روش‌های مختلفی برای ارسال سفارش تعیین کنید. همچنین می‌توانید هزینۀ حمل و نقل را به میزان دلخواهتان تعریف کنید.

به‌صورت پیش‌فرض چند برنامه ارسال پرکاربرد در پرتال وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته پرتال این قابلیت را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید برنامه ارسال مخصوص خودتان را ایجاد کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

هر فروشگاه اینترنتی باید راهی را برای پرداخت وجه در اختیار مشتری قرار دهد.

حتی بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی چندین روش مختلف برای پرداخت دارند و مشتری می‌تواند هزینه سفارش را از هر روشی که دوست دارد پرداخت کند.

در پرتال شما می‌توانید چندین روش برای پرداخت ایجاد کنید و مشتری هزینه سفارش را از هر روشی که راحت‌تر بود پرداخت کند. مشتری شما می‌تواند هزینه سفارش را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، واریز به حساب و پرداخت در محل بپردازد.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

پرداخت‌ها در پرتال

گوگل سرچ کنسول یک ابزار کاربردی برای بررسی وضعیت سایت شما در موتور جستجوی گوگل است.

این ابزار به شما نشان می‌دهد که در روز چند بازدیدکننده از طریق گوگل وارد سایتتان می‌شوند و چه صفحه‌هایی از سایتتان را مشاهده می‌کنند.

همچنین به کمک این ابزار می‌توانید رتبه سایتتان در کلمات کلیدی مختلف را بررسی کنید.

در این ویدیو روش اتصال سایت به ابزار گوگل سرچ کنسول را به شما آموزش دادیم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

لوگوی سایت معمولاً در قسمت بالای تمام صفحه‌ها نمایش داده می‌شود و به نوعی هویت بصری سایت شماست.

فاوآیکون یا Favicon یک نماد کوچک است که در نوار بالای مرورگر و سمت چپ پنجره مرورگر نمایش داده می‌شود. فاوآیکون می‌تواند لوگو سایت شما باشد.

فاوآیکون را خودتان از طریق تنظیمات سایت باید وارد کنید. این کار به راحتی در پرتال قابل انجام است و در این ویدیو مراحل آن را توضیح داده‌ایم.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین و دقیق‌ترین ابزارها برای مشاهده آمار وب‌سایت است.

با کمک این ابزار می‌توانید میزان بازدید سایت را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید ببینید که بازدیدکننده‌ها از چه طریقی وارد سایتتان شده‌اند و چه صفحه‌هایی را مشاهده کرده‌اند.

در کل باید بگوییم که گوگل آنالیتیکس یک ابزار ضروری برای هر سایتی است و بهتر است هر چه زودتر این ابزار را به سایتتان متصل کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس

فایل robots.txt یک فایل متنی در سایت ماست که در آن تعدادی دستور برای فرمان دادن به ربات‌ها و خزنده‌های وب وجود دارد.

ربات‌های مختلف مثل ربات‌های موتور جستجوی گوگل، ابتدا فایل robot.txt سایت شما را بررسی می‌کنند.

شما می‌توانید در این فایل به ربات‌ها بگویید که به کدام صفحات و بخش‌های سایت شما دسترسی نداشه باشند.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.

مطلب زیر را هم در همین رابطه تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید.

فایل robots.txt چیست؟ چه تاثیری در سئو دارد؟

هر کدام از بسته‌های پرتال امکانات خاص خودشان را دارند و بعضی از بسته‌ها هم دارای محدودیت‌هایی در منابع هستند.

البته اگر می‌خواهید هیچ محدودیتی نداشته باشید، می‌توانید بسته پیشرفته پرتال را تهیه کنید که تمام منابع آن نامحدود است.

درصورتی که می‌خواهید ببینید چقدر از منابع بسته خودتان را استفاده کردید، می‌توانید از پنل مدیریت سایتتان جزئیات بسته‌ای که تهیه کردید و منابع باقی‌مانده را مشاهده کنید.

همچنین شما می‌توانید همین ویدئو را در آپارات تماشا کنید. برای تماشا در آپارات روی دیدن ویدئو در آپارات کلیک کنید.


سوالی دارید؟ بپرسید
  • {{value}}
این متن به عنوان پاسخ شما به پرسشی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
متن خود را بنویسید.
02191003383 داخلی 2