ادمین شدن یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین شغل های این روزها است. مهم ترین دلیلش هم این است که بازار شغلی بسیار جذابی دارد و تقریبا هر فردی که پیج اینستاگرام دارد و می خواهد به فروش و درآمد برسد، دنبال افرادی است که بتوانند پیجش را مدیریت کنند و برایش محتوا های جذابی تولید کنند.
مزیت دیگر شغل ادمینی که باعث محبوبیتش هم شده، این است که شما می توانید در خانه کار کنید و هیچ نیازی نیست که حتما به محل کارتان رفت و آمد داشته باشید. و مهم تری اینکه می توانید در هر شهری که هستید، از سایر شهر های دور و نزدیک کار بگیرید.
همچنین برای ادمین شدن به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و با یک گوشی موبایل میان رده هم می توانید هم محتوای جذابی تولید کنید و هم پیج کارفرما را مدیریت کنید. تنوع شغلی ادمینی هم بالا است و شما می توانید از پاسخگویی به دایرکت و کامنت گرفته تا تولید محتوا، مشاوره، برنامه ریزی، تبلیغات، ثبت سفارش، بلاگری، مجری گری، ادیت عکس، تدوین ویدیو و... یک پیج را بر عهده بگیرید.
همچنین با توجه به اینکه معمولا ادمینی به صورت دور کاری انجام می شود، فرصت این را دارید که با چند پیج به صورت همزمان کار کنید و درآمد خودتان را چند برابر کنید. خب تا اینجا مهم ترین مزیت های ادمینی را به شما توضیح دادیم. اما مسئله مهمی که میخواهیم به آن بپردازیم، این است که برای ادمین شدن چه چیزهایی باید یاد بگیریم و به صورت کلی ادمین ها چه وظایفی دارند.سپس بهترین راهکار برای استخدام شدن به عنوان یک ادمین حرفهای را به شما معرفی می کنیم.
برای ادمین شدن چه چیزهایی باید یاد بگیریم؟
به صورت کلی شما باید دو مهارت اصلی برای ادمین شدن داشته باشید. مهارت اول آشنایی کامل با اینستاگرام است و مهارت دوم هم تولید محتوای حرفه ای. در ادامه این مهارت ها را بیشتر توضیح می دهیم.
مهارت کار با اینستاگرام
همانطور که از نامش هم مشخص است، یک ادمین باید بر اینستاگرام تسلط داشته باشد. یعنی باید بداند که اینستاگرام چه بخش ها و امکاناتی دارد و کار با همه آن ها را به خوبی بشناسد. همچنین باید بتواند یک پیج خوب و استاندارد راه اندازی کند. یعنی مشخص کند چه چیزهایی در بایوی پیج نوشته شود، چه عکس پروفایلی مناسب است، چه لینکی در بایو قرار دهد، چه هایلایت هایی باید اضافه شود و...
البته همه این ها مقدمات کار با اینستاگرام است. یک ادمین متخصص باید بداند یک پیج اینستاگرام چگونه رشد میکند. یعنی هم درک کافی از مخاطبان پیج داشته باشد و هم الگوریتم های اینستاگرام را به خبوی بشناسد. رشد طبیعی یک پیج در گرو محتواهایی است که وارد اکسپلور می شوند و کاربران آن ها را به اشتراک می گذارند. بنا بر این یک ادمین باید بداند چه پست هایی شانس ورود به اکسپلور را دارند.
همچنین یک ادمین باید بتواند تبلیغات یک پیج را مدیریت کند. یعنی با توجه به موضوع پیج، بتواند پیج های مناسبی را برای تبلیغات پیدا کند و همواره به بودجه تبلیغات توجه داشته باشد. همچنین باید بتواند ایدههای جذابی را برای تبلیغات ارائه دهد و مطمئن شود همه چیز در ارزان ترین و بهینه ترین حالت ممکن اتفاق می افتد.
علاوه بر این موارد، ادمین حرفه ای اینستاگرام باید بتواند به خوبی با مخاطبان تعامل برقرار کند و پست و استوری هایی را تولید کند که در نهایت تعامل مخاطبان با پیج افزایش پیدا کند. همچنین یک ادمین موفق همواره به آخرین آپدیتها و تغییرات اینستاگرام توجه دارد. کپشن نویسی، هشتگ گذاری، تقویم محتوا، پاسخگویی به دایرکت و کامنت، ادیت ویدیو و عکس و سناریو نویسی هم سایر وظایفی است که یک ادمین می تواند با توجه به مهارت هایی که دارد و نیاز کارفرما، برعهده بگیرد.
مهارت تولید محتوا
دومین مهارتی که یک ادمین اینستاگرام برای حرفه ای شدن باید یاد بگیرد، تولید محتوا است. معمولا اکثر کارفرما ها به دنبال چنین مهارتی هستن و ادمین هایی که تولید محتوا بلد هستند، درآمد های بالاتری دارند.
یک ادمین تولید محتوا باید با اصول عکاسی و فیلمبرداری آشنا باید و بتواند از محصول یا هر سوژه دیگری، فیلم و عکس جذاب تولید کند. در مرحله بعد ادمین باید بتواند محتواهای تولید شده را ادیت کند.
برای ادیت عکس بهترین نرم افزار فتوشاپ است. بنا بر این، ادمین های متخصص و حرفه ای فتوشاپ کار، چند پله جلوتر از بقیه قرار دارد. البته اپلیکیشن های موبایل زیادی مثل پیکسارت و اسنپسید هستند که تمامی نیازهای شما از ادیت عکس را پاسخ می دهند. پس با گوشی خودتان هم می توانید ادیت حرفه ای انجام دهید. برای ادیت ویدیو هم می توانید از نرم افزار پریمیر استفاده کنید. البته اینجا هم پیشنهاد ما، استفاده از اپلیکیشن های موبایل مثل ولو، وی ان و اینشات است. این اپلیکیشن ها واقعا کامل هستند و کار ادیت محتواهای ویدیویی شما را به شدت آسان می کنند.
چگونه استخدام شویم و کار ادمینی پیدا کنیم؟
همانطور که بار ها گفتیم، ادمینی یک شغ پر طرفدار و پر از متقاضی است. تا جایی که شما حتی در همین سایت دیوار هم کلی آگهی برای استخدام ادمینی مشاهده می کنید. اما این سایت ها عمومی هستند و معمولا بهترین فرصت های شغلی در پلتفرم هایی پیش می آید که به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت می کنند. در اینجا، اولین پلتفرم اختصاصی پیدا کردن ادمین های حرفه ای اینستاگرام یعنی دیدوگرام را به شما معرفی میکنیم.
دیدوگرام تنها سایت اختصاصی برای کاریابی ادمینهاست. اگر ادمین هستید، کافی است در دوره آموزش ادمینی اینستاگرام این مجموعه شرکت کنید و با یادگیری کامل و تخصصی مهارتهای ادمینی پیج اینستاگرام و پس از ارائه نمونه کار، به عنوان ادمین معرفی شوید. پس از آن میتوانید به عنوان ادمین متخصص اینستاگرام در پلتفرم didogram.com ثبت نام کنید.
اگر هم پیج دارید و به دنبال استخدام ادمین اینستاگرام هستید، میتوانید آگهی خودتان را در این سایت ثبت کنید و ادمین مورد نظرتان را در این پلتفرم تخصصی پیدا کنید. پس پیشنهاد میکنیم همین حالا به وبسایت دیدوگرم سر بزنید.
دیدگاهها
سارا
کسی هست دوره ی دیدوگرام رو تهیه کرده باشه؟ محتوای دوره به درد میخوره؟ راضی بوده؟
قابل اعتماد هست؟ واقعا به بازار کار معرفی میشم؟
مهدی بهادرفر
سلام
دیدوگرام اولین و معتبرترین مرکز آموزش و استخدام ادمین هست و همکار خودمون هستن. کاملا قابل اعتمادن و دوره هاشون به شدت عالیه. بعد از آموزش هم شما رو برای کار معرفی میکنن.
آهنگ پیشواز رایتل
مرسی از سایت خوبتون
چگونه دراکسپلور دیده شوم
چگونه دراکسپلور دیده شوم
فاطمه شریفی
سلام.
فاکتورهای زیادی وجود داره برای اینکه پستتون به اکسپلور بره. چند تا از مهم ترین هاش اینها هستن:
با توجه به مخاطبتون، بهترین زمان انتشار پست رو پیدا کنید و همون موقع انجامش بدید.
توی همون ابتدا تعامل خوبی با پستتون بشه. یعنی کامنت بگیرید، به اشتراک بذارن و...پ
از هشتگ های مناسب استفاده کنید.
محتوای جذابی داشته باشه.
فونت و عنوان مناسب و جذابی برای اون انتخاب کنید.