گسترش اینترنت در سالهای اخیر، موجب گسترده شدن ابزارها و برنامههای کاربردی مبتنی بر آن را به همراه داشته است. شبکههای اجتماعی، یکی از مهمترین و موفقترین ابزارها و برنامههای اینترنت میباشند. شبکههایی ازجمله تلگرام، اینستاگرام و ... ازجمله شبکههای اجتماعی مجازی هستند که در مدتزمانی کوتاه بهسرعت رشد کردهاند و روزبهروز محبوبیت بیشتری پیدا میکنند. استفاده از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی با اهداف مختلفی نظیر سرگرمی، برقراری ارتباط، کسب اطلاعات و نیز کسب درآمد صورت میگیرد. فراگیر شدن شبکههای اجتماعی باعث تغییر سبک کسبوکار و تبلیغات نیز شده است. در حال حاضر، بیش از ۲۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی علاوه بر وبسایت از اپلیکیشن موبایل بهمنظور ارائه کالا یا خدمات خود بهره میبرند. برای اطلاع از چگونگی تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. پس از مطالعه این مقاله، از بهترین روش تبلیغات در شبکههای اجتماعی مطلع خواهید شد.
ضریب نفوذ شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی، دستهای از کاربرانی را که دارای علایق یا ویژگیهای مشترک هستند، گرد هم میآورند. به دلیل تنوع محتوایی و قابلیتهای متعدد موجب گرایش افراد زیادی به شبکههای اجتماعی شده است، و با گسترش استفاده از تلفنهای هوشمند، مخاطبین آنها بهصورت پیدرپی در حال افزایش است.
بر همین اساس، کسبوکارها نیز به دنبال استفاده از این فضا، شیوه تبلیغات و فروش خود را تغییر دادهاند. طبق نظرسنجیهای انجامشده در ایران، در میان شبکههای اجتماعی مختلف اینستاگرام با ۸۳ درصد و تلگرام با 42 درصد، سهم قابلتوجهی از نقشآفرینی در واحدهای تجارت الکترونیکی ایرانی را دارا بودهاند. در مقابل، از بین کسانی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، به میزان 55 درصد از طریق رسانههای اجتماعی مجازی کالا یا خدمات خرید میکند. طبق آمارها، زنان بیشتر از مردان از طریق شبکههای اجتماعی خرید میکنند، که با توجه به تعداد مخاطبین شبکههای اجتماعی (بیش از 50 میلیون ایرانی) رقم قابلتأملی است. اما چطور میتوان در شبکههای اجتماعی تبلیغات کرد و به مشتری رسید؟
3 نکته در مورد تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام در ایران
شبکههای اجتماعی بهویژه تلگرام و اینستاگرام در ایران از محبوبیت زیادی برخوردارند. فعالیت و حضور تعداد زیادی از ایرانیها در این شبکهها، کسبوکارهای ایرانی را به فعالیت و تبلیغات در این فضاها ترغیب میکند. اما سؤال اینجاست که در اینستاگرام تبلیغ کنیم یا تلگرام؟ برای پاسخ به این سؤال، 3 نکته را در نظر داشته باشید:
تبلیغات متنی یا تصویری؟
درصورتیکه قرار است تبلیغات شما بهصورت تصویر یا ویدیو باشد، اینستاگرام ایدئال است، در مقابل، تلگرام مناسب تبلیغات متنی است. باید استراتژی بسیار مشخصی در خصوص متن و تصویر داشته باشید و تبلیغات شما متناسب با کسبوکار و حرفهای تنظیم شده باشند.
گروه هدف تبلیغات
درصورتیکه گروه یا بازار هدف شما در منطقه جغرافیایی خاص و یا بانوان هستند ، اینستاگرام گزینه پیشنهادی ما است. درصورتیکه هدف شما ایجاد برند و معرفی در بازار باشد، هردوی تلگرام و اینستاگرام میتواند عالی باشد.
ارتباط مستقیم با مشتری
درصورتیکه ارتباط مستقیم با مشتریها از اهداف تبلیغات شماست، پیشنهاد ما تبلیغات در تلگرام است. اما درصورتیکه قصد شما از تبلیغات در شبکههای اجتماعی، ارتباط مستقیم نیست (بهعنوان نمونه جذب فالوور برای کانال یا پیج) اینستاگرام گزینه بهتری است.
بالاخره تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام؟
نمیتوان پاسخ دقیقی به این سؤال داد، با توجه به هدف و استراتژی محتوایی که دارید، میتوانید هر یک یا هردوی اینستاگرام و تلگرام را انتخاب کنید. اما راه بهتری وجود دارد. و آنهم سپردن تبلیغات کسبوکارتان به یک گروه حرفهای دیجیتال مارکتینگ مانند دیدوگرام است. دیده شدن و تبلیغات در شبکههای اجتماعی دانش و پیچیدگیهای خاصی دارد. برای رهایی از این پیچیدگی، میتوانید تبلیغ کسبوکارتان را به یک شبکه تبلیغات اد نتورک یا سرویس تبلیغات آنلاین بسپارید.
شبکه تبلیغات اد نتورک یا سرویس تبلیغات چیست؟
شبکه تبلیغات ادنتورک یا سرویس تبلیغات ، پلتفرمی است که درزمینه دیجیتال مارکتینگ تبلیغات حرفهای کسبوکارها تخصص دارد. درواقع شبکه تبلیغات اد نتورک گروهی است که گروهها و کانالهای شبکههای اجتماعی را به شما متصل میکند و با اشتراک آگهی شما، کسبوکار شما را به مخاطبان (مشتریان بالقوه) بیشتری معرفی میکند.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی با دیدوگرام
دیدوگرام سرویس تخصصی تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است که با تمرکز روی موبایل و شبکههای اجتماعی روشهای مختلفی ازجمله تبلیغات ساعتی و اینفلوئنسر مارکتینگ، را به کار میگیرد و کسبوکار شما را بهطور اصولی و بهصورت حرفهای تبلیغ میکند. ارائه راهحلهای خلاقانه و پیادهسازی آنها به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه در بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات خود بهتر عمل کنید و نتیجه مطلوبتری بگیرید.
تبلیغات با دیدوگرام چه مزایایی دارد؟
استراتژیها و روشهای کارآمد
دیدوگرام از جدیدترین روشها برای تبلیغات استفاده میکند. همچنین طراحی کمپین و مشاوره حضوری از خدمات محوری دیدوگرام است.
تبلیغات هدفمند
با دیدوگرام، این امکان وجود دارد که مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویت، جنسیت، سن و … تقسیمبندی و هدفگذاری کنید.
بازدهی بالا در ازای هزینه و زمان بسیار پایینتر
دیدوگرام با شبکه وسیعی که در اختیار دارد، با صرف هزینه پایینتر و زمان کمتر، به طیف وسیعی از مخاطبان معرفی دسترسی دارد و شما با هدفگیری دقیق مخاطبان در شبکههای اجتماعی ، تبلیغاتی پربیننده و مقرونبهصرفهای خواهید داشت.
امکان گزارشگیری و تحلیل
با استفاده از دیدوگرام میتوانید اطلاعات بااهمیتی مانند سطح دقیق تعامل مشتری، مدتزمان حضور در وبسایت یا تعامل با آگهی کسبوکار شما و مهمتر از همه، تحلیل تبدیل و تعامل گروههای هدف با آگهیهای شما، در اختیار داشته باشید.
برای مشاهده مقالاتی همچون رفع بلاک اینستاگرام و دیگر می توانید به وبلاگ دیدوگرام مراجعه کنید، همچنین دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دیدوگرام به نشانی www.didogram.com مراجعه کنید.