راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی هزینه بسیار بالایی دارد. شما باید هزینه اجاره مغازه نسبتاً بزرگ، دریافت مجوز، خرید اسباب بازی، استخدام فروشنده و... را در نظر بگیرید. به همین خاطر بسیاری از افراد همان اول مسیر از اجاره مغازه اسباب بازی فروشی منصرف میشوند؛ در حالی که یک راه حل خوب و کم هزینه برای فروشندگان آن وجود دارد.
با راه اندازی یک اسباب بازی فروشی آنلاین تمام مشکلات شما حل میشود. کسب و کار شما به صورت کامل در بستر اینترنت قرار میگیرد. برخی از افراد بدون هیچ هزینه اولیهای کار آنلاین خودشان را شروع میکنند. خوبی کسب و کار اینترنتی این است که نیازی نیست همان اول مسیر میلیونها تومان هزینه تأمین محصول بدهید. میتوانید از فروش یک اسباب بازی کوچک مثل لگو کار خودتان را شروع کنید.
اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید یا مغازه اسباب بازی فروشی دارید و از فروش حضوری خودتان ناراضی هستید، با ما در ادامه همراه باشید. قرار است فوت و فن درآمد میلیونی از اسباب بازی را به شما آموزش دهیم.
قبل از اینکه ادامه مقاله را بخوانید، اگر از فروش خودتان ناراضی هستید، در بخش دیدگاه به ما بگویید که در کدام شهر هستید و فکر میکنید علت کم شدن فروش شما چیست؟
چطور یک اسباب بازی فروشی آنلاین داشته باشیم؟
اسباب بازی فروشی آنلاین حسابی برای صاحبان کسب و کار مقرون به صرفه است. فروش اسباب بازی در کمترین حالت 20٪ سود دارد. حالا تصور کنید هزینههای اجاره مغازه، قبض، جواز کسب و... را از آن کم کنید. سود خوبی نصیب شما میشود؛ درست نیست؟😊
سؤال اینجاست که کدام پلتفرم را برای فروش آنلاین اسباب بازی انتخاب کنید. هر کدام از این پلتفرمها مخاطبان و محدودیتهای خاص خودش را دارد. اجازه دهید به ترتیب ویژگیهای راه اندازی اسباب بازی فروشی در پلتفرمهای آنلاین را بررسی کنیم.
- اینستاگرام یا تلگرام
اینستاگرام و تلگرام هر دو جزو شبکههای اجتماعی هستند که در داخل ایران با محدودیت همراه شدند. با این حال بسیاری از افراد همچنان از این دو شبکه اجتماعی استفاده میکنند و درآمد خوبی دارند. این پلتفرمها فضای خوبی برای راه اندازی آنلاین شاپ اسباب بازی محسوب میشوند.
اگر سری به پیجهای اینستاگرامی بزنید، متوجه خواهید شد که خانمهای خانه دار با بافت عروسکهای بافتنی و پارچهای، درآمد خیلی خوبی دارند. بعضی از این افراد در کمتر از یک سال کارگاه تولید عروسک هم راه اندازی میکنند.
برای ساخت کانال یا پیج نیاز به پرداخت هیچ هزینهای ندارید. البته پیشنهاد میکنیم که با شرکت در یک دوره اینستاگرامی یا تلگرامی با الگوریتمها و نحوه تبلیغات آشنا شوید. برای فروش محصول در اینستاگرام هم میتوانید ابتدا از فروش یک یا دو محصول کوچک و پرطرفدار شروع کنید.
- وب سایت فروشگاهی
دومین پلتفرم برای فروش آنلاین، ساخت یک وب سایت فروشگاهی است. وب سایتهای فروشگاهی دستشان برای فروش محصول و جذب مخاطب کمی بازتر است. مشتریان شما در وب سایت، میلیونها کاربری هستند که برای خرید کالا به سراغ گوگل میآیند.
مزیت یک فروشگاه اینترنتی هم این است که میتوانید در هر ساعت شبانه روز فروش داشته باشید. دلیل آن هم این است که وب سایت فروشگاهی به درگاه پرداخت مستقیم متصل میشود و مشتری در لحظه خریدش را انجام میدهد.
تمام زحمت شما مربوط به وارد کردن تصاویر و اطلاعات محصول در سایت است. بعد از آن راههای زیادی برای جذب مشتری و فروش دارید که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنیم.
- فروش محصول در مارکت پلیسها
مارکت پلیس فروشگاه بزرگ اینترنتی است که امکان فروش کالا و خدمات فروشندگان را دارد. در اصل سایت مارکت پلیس واسطه بین فروشنده و خریدار آنلاین است. تنوع بالای محصولات و حجم بالای بازدیدکننده در این پلتفرم باعث میشود تا فروشندگان زیادی به سراغ همکاری با مارکت پلیس بروند.
معروفترین مارکت پلیسهای ایرانی شامل:
- وب سایت دیجی کالا
- وب سایت ترب
- وب سایت باسلام
- وب سایت ایمالز
این مارکت پلیسها عموماً به ۲ صورت با شما همکاری میکنند.
- دسته اول از هر فروش شما درصدی پورسانت دریافت میکنند.
- دسته دوم از تعداد کلیک کاربر که به وب سایت شما هدایت میشود، هزینه ریالی دریافت میکنند.
مراحل راه اندازی اسباب بازی فروشی
از آنجایی که وب سایت فروشگاهی میتواند در شبکههای اجتماعی فعالیت کند و سهمی از بازار مارکت پلیس داشته باشد، روند ساخت یک سایت اسباب بازی فروشی را با شما دنبال میکنیم. با ساخت سایت با یک تیر 3 نشان میزنید.
۳ بازار مختلف و مخاطبان متفاوت را از شبکههای اجتماعی، گوگل و مارکت پلیسها به سمت خرید اینترنتی از سایت هدایت میکنید؛ بنابراین اگر به دنبال راه اندازی یک اسباب بازی فروشی حرفهای هستید با ما همراه باشید.
1- مسیر کاری خود را برنامه ریزی کنید
قبل از اینکه به سراغ خرید اسباب بازی و ساخت وب سایت بروید، اول باید ببینید آیا از پس مدیریت یک اسباب بازی فروشی برمیآیید؟ برنامه و آینده شغلی خودتان را در 1 سال بعد تصور کنید. مثلاً تصور کنید که بازدیدکنندگان وب سایت شما روزانه 10 هزار نفر باشند.
بر این اساس میزان هزینه و انتظارات شما از راه اندازی کسب و کار مشخص میشود. باید ببینید آیا بودجه کافی برای تبلیغات و راه اندازی وب سایت دارید؟
- مشخص کردن بازار هدف
بازار هدف همان پرسونای مخاطبان و مشتریان احتمالی شما است. مثلاً یک عمده فروش تمرکز اصلی فروش خود را در جذب خرده فروشان میگذارد. بسیاری از عمده فروشان هیچ محصولی را به صورت تکی نمیفروشند.
بسته به نوع محصولات و کاربرد هرکدام باید ببینید که چه رده سنی از افراد برای خرید اسباب بازی به سراغ فروشگاه شما میآیند. مثلاً یک سیسمونی فروشی بیشتر مشتریانش پدر و مادرهای جوان هستند. این فروشگاه برای رده سنی نوزاد هر نوع وسیلهای دارد.
اگر در فروشگاه خودتان عروسک داشته باشید، احتمالاً نوزادان، کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان هم مشتریان شما باشند. پس تقریباً همه افراد جامعه جزو بازار هدف شما به حساب میآیند.
- زمان مورد نیاز برای راه اندازی اسباب بازی فروشی
فکر میکنید صفر تا صد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی یا پیج اینستاگرامی چقدر از شما زمان میگیرد؟ در این زمان باید با چند شرکت طراحی سایت صحبت کنید و کمی در اینترنت جستجو کنید. ببینید که زمان تقریبی که برای ساخت وب سایت، عکاسی از محصولات، دریافت مجوز فروش آنلاین و درگاه پرداخت چقدر است.
بگذارید به صورت تقریبی یک برنامه ریزی زمانی داشته باشیم:
- عکاسی از ۳۰ اسباب بازی فروشگاه توسط تلفن همراه و ویرایش تصاویر 4 روز زمان میبرد.
- ساخت وب سایت اینترنتی با سایت ساز 1 ساعت زمان میبرد.
- شخصی سازی قالب سایت، طراحی بنرهای سایت و قرار دادن محصولات 1 هفته زمان نیاز دارد.
- دریافت مجوز اینماد برای فروش اینترنتی بین 1 تا 4 روز زمان نیاز دارد.
- دریافت درگاه پرداخت سایت به کمتر از 1 روز زمان نیاز دارد.
با این حساب در کمتر از 2 هفته میتوانید وب سایت اینترنتی خودتان را برای فروش آماده کنید.
- هزینه لازم برای اسباب بازی فروشی آنلاین
در برنامه ریزی هزینههای فروشگاه اسباب بازی، بودجه شما همیشه حرف اول را میزند. مثلاً فرض کنید آقای رحیمی 70 میلیون تومان وام گرفته تا یک فروشگاه اسباب بازی راه اندازی کند. باید بودجه خودش را بین هزینههای ساخت وب سایت تقسیم کند.
طبق برنامه ریزی زمانی بالا هزینه ساخت وب سایت به این صورت است:
- فرض میکنیم 30 مدل اسباب بازی میانگین قیمت 100 هزار تومان نیاز دارید. اگر از هر اسباب بازی 10 عدد خریداری کنید، باید 30 میلیون تومان هزینه برای تأمین محصول پرداخت کنید.
- عکاسی از محصول و ویرایش تصاویر توسط خودتان انجام میشود و هزینهای ندارد.
- ساخت وب سایت فروشگاهی در سایت ساز کمترین هزینه را دارد. مثلاً بسته استاندارد ساخت وب سایت در پرتال با پشتیبانی رایگان 6 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.
- شخصی سازی قالب هم به عهده خودتان است و هزینهای از نظر پشتیبانی پرداخت نمیکنید.
- برای دریافت مجوز اینماد 1 ستاره حدوداً باید 200 هزارتومان پرداخت کنید.
- هزینه دریافت درگاه پرداخت هم رایگان است. فقط در زمان پرداخت پول مبلغی به عنوان کارمزد از مشتری دریافت میشود.
در برنامه ریزی مالی توانستید با کمتر از 37 میلیون تومان هزینه اولیه راه اندازی کسب و کار را برنامه ریزی کنید. 33 میلیون از بودجه شما باقی ماند که در مراحل بعدی و برای جذب مشتری به آن نیاز پیدا میکنید.
2- یک نام تجاری منحصر به فرد انتخاب کنید
بسته به نوع مخاطبان هدف و محصولات فروشگاهتان یک نام تجاری منحصر به فرد داشته باشید. کمی در اینترنت جستجو کنید و ببینید رقبای کاری شما چه اسمی برای فروشگاهشان انتخاب کردند. اسم برند شما باید همسو با ماهیت کارتان یعنی فروش اسباب بازی باشد.
مثلاً مشتری با دیدن اسم پیتکو توی، توی استوری، توی توی و... حدس میزند که فروشگاه شما یک سایت فروش اسباب بازی است. با کمک مقاله انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی میتوانید یک اسم حرفهای انتخاب کنید.
3- یک روش برای تأمین محصول انتخاب کنید
بیشتر افراد تصور میکنند که برای راه اندازی یک کسب و کار باید همه محصولات بازار را داشته باشند. این تصور غلط باعث میشود تا بسیاری از افراد قید راه اندازی کسب و کار شخصی را بزنند. اما با هزینه کمتر از 10 میلیون تومان یا حتی بدون بودجه هم میتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید.
دو راه پیش روی شما قرار دارد:
- نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ (گوشه بازار) به این معنا است که بخشی از بازار پر متقاضی محصولات اسباب بازی را پیدا کنید. در ابتدای مسیر در بازار پرس و جو کنید و ببینید مشتریان بالقوه شما بیشتر به دنبال خرید چه محصولی هستند.
برای مثال این روزها فیجتهای اسباب بازی را در دست همه افراد جامعه میبینید. به جای اینکه انواع و اقسام اسباب بازیها را انبار کنید؛ در ابتدای مسیر کاری خودتان از فروش فیجتهای پرطرفدار شروع کنید. در این صورت شانس شما برای فروش و جذب مخاطب بیشتر است.
- دراپ شیپینگ
دراپ شیپینگ راه اندازی کسب و کار بدون هزینه اولیه را امکان پذیر میکند. در روش دراپ شیپینگ شما تأمین کنندگان اسباب بازی را پیدا میکنید. با این تفاوت که با آنها صحبت میکنید که هر زمان مشتری از شما خریدی انجام داد، محصول را از انبار تأمین کننده تهیه کنید.
در این روش شما میتوانید به قیمت خرده فروشی محصولات را به صورت تکی تهیه کنید و هیچ هزینهای بابت انبارداری پرداخت نکنید. البته همه عمده فروشان به این صورت با شما همکاری نمیکنند. حواستان هم باید به قیمت روز محصولات باشد. در بازار ایران قیمت محصولات به صورت روزانه در حال تغییر است.
البته اگر بودجه بالایی داشته باشید میتوانید از همان ابتدا اسباب بازیهای متنوع را از عمده فروش تهیه کرده و انبار کنید.
4- وب سایت فروشگاهی بسازید
تا اینجای مسیر، برنامه ریزیهای لازم برای زمان و بودجه کسب و کار خودتان را انجام دادید. با روشهای تأمین محصول هم آشنا شدید. وقت آن رسیده که وب سایت خودتان را بسازید. با استفاده از سایت سازها میتوانید صفر تا صد روند ساخت سایت را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی انجام دهید.
برای ساخت سایت با فروشگاه ساز پرتال ابتدا باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با وارد کردن شماره همراه یک سایت آزمایشی برای خودتان بسازید. در پنل مدیریت وب سایت، ویدئوهای آموزشی کوتاهی قرار گرفته که باید طبق این ویدئوها تنظیمات سایتتان را تغییر دهید.
امکان انتخاب قالب آماده و شخصی سازی قالب وب سایت فروشگاهی شما در پرتال وجود دارد. زمانی که تصاویر و اطلاعات اسباب بازیها را آماده کردید، کمکم این محصولات هم در سایت اضافه کنید. به همین راحتی وب سایت فروشگاهی شما آماده میشود. اگر میخواهید همین حالا سایت بسازید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
شما به مدت 7 روز فرصت دارید تا بدون پرداخت هزینه و رایگان سایتتان را در پرتال بسازید. بعد از 7 روز اگر از امکانات و قابلیتهای سایت ساز راضی بودید، هزینه اشتراک سالیانه آن را پرداخت میکنید. این هزینه بسته به امکانات مورد نیاز شما بین 3 تا 12 میلیون است.
هزینه اشتراک سایت سازها با وجود این امکانات محاسبه میشود:
- فضای ذخیره سازی هاست
- ترافیک ماهانه
- اپلیکیشن موبایلی
- پشتیبانی و آموزش رایگان
- سیستم حسابداری
- افزونههای کاربردی
- قالبهای اختصاصی
- بهینه بودن برای وب سایت
- و...
5- مجوزهای فروش آنلاین اسباب بازی دریافت کنید
بعد از طراحی و ساخت وب سایت باید قدمهای لازم برای قانونی کردن کسب و کارتان را بردارید. 3 مورد از مهمترین مجوزها برای یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی شامل این موارد است:
- دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
مشتریان شما برای پرداخت هزینه محصولات نیاز به درگاه بانکی دارند. باید به بانک مراجعه کنید و فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی را پر کنید. البته میتوانید از درگاههای پرداخت واسط هم استفاده کنید. زرین پال یا سامانه سما یک درگاه پرداخت واسط به شما میدهند. کاربران در زمان پرداخت هزینه محصول باید مبلغ کمی کارمزد پرداخت کنند.
- ثبت نام در اداره مالیات
باید یک پرونده مالیاتی در اداره مالیات باز کنید. تراکنشهای اینترنتی وب سایت شما در این سامانه ثبت میشود و بر اساس درآمدی که دارید در پایان سال باید مالیات پرداخت کنید. البته کسب و کارهای کوچک با تعداد تراکنش پایین از مالیات معاف هستند.
- دریافت اینماد وب سایت
برای اینکه فروشگاه اینترنتی شما فعالیت قانونی داشته باشد باید مجوز اینماد دریافت کنید. کاربران با دیدن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک از اعتبار وب سایت شما مطمئن میشوند. از طرف دیگر تمام خرید و فروش اینترنتی شما در بستر امنی صورت میگیرد.
نکاتی که بعد از ساخت سایت اسباب بازی اینترنتی باید بدانید!
- قیمت خرید اسباب بازی را با قیمت فروش محصول در اینترنت بررسی کنید. ببینید وب سایتهای رقیب چند درصد سود برای هر محصول در نظر میگیرند. شما هم میزان سود هر محصول را حساب کنید و محصولات را در سایت قیمت گذاری کنید.
- در تنظیمات پنل مدیریت وب سایت پرتال خودتان میزان ارزش افزوده کالاها را طبق نرخ سال 1403 به میزان 10٪ مشخص کنید. این ارزش افزوده روی فاکتور خرید مشتری محاسبه میشود. برای تعیین ارزش افزوده از منوی پیشخوان > گزینه تنظیمات وب سایت > تنظیمات امور مالی را بزنید.
- روشهای مختلفی برای پرداخت آنلاین هزینه داشته باشید. برای مثال امکان پرداخت حضوری درب منزل، کارت به کارت، درگاه پرداخت و خرید قسطی با اسنپ پی را برای مشتریان فروشگاهتان فراهم کنید.
- به مشتریان همیشگی خودتان کد تخفیف ارسال کنید. اطلاعات ثبت سفارش مشتری را یادداشت کرده و بعد از مدتی برایش یک پیامک کد تخفیف ارسال کنید. با این کار فروش خودتان را افزایش میدهید.
- برای اسباب بازیهای فروشگاهتان ضمانت مرجوعی کالا داشته باشید.
- در زمان ارسال بسته مشتریان یک هدیه هرچند کوچک برایش در نظر بگیرید.
- در پنل پیامکی مورد استفاده خودتان اطلاعات مشتریان را وارد کنید. در زمان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی این اطلاعات حسابی به دردتان میخورد. میتوانید از کاربران هم بخواهید تا در باشگاه مشتریان شما عضو شوند.
- حتماً در صفحه محصولات توضیحات مربوط به هر محصول را به صورت کامل بنویسید. فیلم و عکس نحوه کارکرد هر اسباب بازی هم در صفحه محصول قرار دهید. کاربر باید بتواند ویژگیهای اسباب بازی شما را در صفحه محصول ببیند.
- بعد از ساخت وب سایت، بخش وبلاگ هم راه اندازی کنید. در وبلاگ فروشگاه اسباب بازی میتوانید مقاله در مورد جدیدترین اسباب بازیهای دنیا، نحوه تعمیرات یا متصل کردن قطعات اسباب بازی و... بنویسید. با استفاده از تولید محتوا میتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.
- بدون شک عکاسی از محصولات و استفاده از تصاویر یونیک میتواند اعتبار فروشگاه شما را بالا ببرد. همان طور که گفتیم از محصولات عکاسی کنید و آنها را در پس زمینه سفیدرنگ قرار دهید.
- برای افزایش فروش فروشگاه از تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات گوگل، تبلیغات همسان، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات پیامکی و... از جمله مهمترین انواع تبلیغات هستند.
اسباب بازیهای پر فروش اینترنتی کداماند؟
- عروسکهای پارچهای کوچک تا بزرگ
- عروسکهای پلاستیکی موزیکال
- عروسکهای بافتنی
- عروسکهای روسی و پشمی
- اسباب بازی نوزاد
- انواع توپ
- ماشینهای کنترلی
- انواع تفنگ بازی
- عروسک و اردکهای بوقی
- قطار شادی
- حباب ساز
- بازیهای فکری
- پازلهای چند تکه
- کتاب رنگ آمیزی و داستان کودکانه
- بازیهای آموزشی مثل خانه سازی
- خمیر بازی
- ستهای آشپزی، پزشکی
نمونه وب سایت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی
در این بخش 3 نمونه از وب سایتهای فروشگاهی حوزه فروش اسباب بازی که سایت خودشان را از طریق سایت ساز پرتال ساختند، به شما معرفی میکنیم.
1- فروشگاه اینترنتی بستویز
فروشگاه اینترنتی بستویز واردکننده و ارائه کننده انواع لگو و فیگور بیش از 12 سال است که به صورت اینترنتی فروش اسباب بازی را آغاز کرده است. فروشگاه اینترنتی که علاوه بر وب سایت یک پیج اینستاگرامی هم دارد.
2- فروشگاه اسباب بازی رئیس کوچولو
فروشگاه اینترنتی رئیس کوچولو در شاهرود هم توسط سایت ساز پرتال ساخته شده است. این فروشگاه دارای انواع اسباب بازیهای پرطرفدار بچگانه مثل فیجتها، تفنگهای فلزی، اسکویشی، ماشین کنترلی، عروسک، لگو و... است.
3- فروشگاه اینترنتی توی فورت
فروشگاه اسباب بازی توی فورت سومین فروشگاه اینترنتی لیست ما است. این فروشگاه به صورت اینترنتی انواع اسباب بازی را به صورت عمده و خرد به مشتریان میفروشد. این فروشگاه که توسط پرتال ساخته شده و انواع بازیهای آموزشی، ماشین کنترلی، بازی فکری، لوازم ورزشی، عروسک و... را به فروش میرساند.
اسباب بازی فروشی برای کسانی کاربرد دارد که....
راه اندازی یک فروشگاه اسباب بازی آنلاین در شبکههای اجتماعی و وب سایت بهترین انتخاب برای شما است. اگر فروشگاه حضوری داشته باشید، از این طریق فروش خودتان را چند برابر میکنید؛ اما فروشگاه اسباب بازی به عنوان یک شغل خانگی یا شغل دوم هم میتواند درآمد خوبی برایتان داشته باشد.
به نظر شما در زمان راه اندازی فروشگاه اسباب بازی آنلاین باید به چه نکات دیگری اهمیت دهیم؟ راه اندازی فروشگاه اسباب بازی برای شما چقدر هزینه داشت؟ آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.
سؤالات متداول
- هزینه ساخت سایت فروشگاهی اسباب بازی و عروسک چقدر است؟
هزینه ساخت فروشگاه اسباب بازی آنلاین در سایت ساز پرتال از 3 میلیون تومان شروع میشود. بسته به امکانات مورد نیازتان میتوانید بستههای اشتراکی دیگری را خریداری کنید.
- ساخت سایت با فروشگاه ساز چقدر زمان میبرد؟
ساخت سایت با فروشگاه ساز کمتر از 10 دقیقه زمان میبرد؛ اما برای شخصی سازی قالب باید زمان بیشتری اختصاص دهید.
- هزینه پشتیبانی سایت ساز پرتال چقدر است؟
هزینه پشتیبانی سایت ساز پرتال به صورت رایگان است. شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز مشکلات وب سایت خودتان را از طریق تماس تلفنی، چت آنلاین و تیکت با کارشناسان پرتال مطرح کنید.
- آیا امکان اتصال وب سایت به ترب و ایمالز وجود دارد؟
بله شما میتوانید محصولات فروشگاه خودتان را به صورت مستقیم به ترب و ایمالز هم متصل کنید. بر اساس تعداد بازدیدکنندگانی که از ترب و ایمالز به سایت شما میآیند باید به این پلتفرمها هزینه پرداخت کنید.