فروشگاههای محصولات چرمی که میبینیم، بهنظرتان روزی چند مشتری دارند؟ یک مغازه هرچقدر هم تبلیغات و بازاریابی کند، در نهایت مشتریانش محدود به محلههای اطراف یا مردم آن شهر است. تازه علاوه بر آن، هر ماه هزینه زیادی را صرف اجاره میکند.
روشی وجود دارد که با کمک آن، از هر جای کشور و هر ساعت از شبانهروز میتوانید فروش داشته باشید. علاوه بر آن، نیاز به سرمایه اولیه و هزینههای اولیه ندارید و آن راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. در این مقاله میخواهیم ساخت فروشگاه آنلاین در اینستاگرام و وب سایت را به شما آموزش دهیم. اگر همین الان هم صاحب یک فروشگاه فیزیکی چرم هستید، از این بهبعد فروشتان زیاد میشود. اگر تازه میخواهید وارد بازار فروش محصولات چرمی شوید، یک منبع درآمد خوب پیدا میکنید.
برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی چقدر سرمایه نیاز دارم؟
یکی از سوالات پرتکراری که اکثر افراد پیش از راهاندازی کسب و کار به دنبال جواب آن هستند، هزینه و سرمایه لازم برای شروع کار است. هزینه ساخت یک سایت فروشگاهی که در آن بتوانید محصولات چرمی را بفروشید، قطعا از هزینه راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی خیلی کمتر است.
روشهای متفاوتی برای ساختن یک سایت فروشگاهی وجود دارد. هر مقدار که بودجه داشته باشید، میتوانید یک سایت بسازید. مثلا اگر بودجهتان زیاد است و میخواهید سایتی تمام و کمال و به صورت اختصاصی داشته باشید، میتوانید با حداقل 50 میلیون تومان هزینه یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی تهیه کنید. اما اگر امکان پرداخت چنین هزینهای را ندارید، میتوانید به سراغ سیستمهای مدیریت محتوا بروید. البته اگر تجربه طراحی سایت نداشته باشید، ساخت سایت و کار با آن ممکن است راحت نباشد.
اما روش سومی هم وجود دارد که هیچ کدام از دو مسئله بالا را ندارد. یعنی هم هزینه آن به صرفه است؛ هم بسیار راحت است و نیاز به هیچ دانش فنی و تجربهای ندارد. راجع به استفاده از فروشگاه ساز صحبت میکنیم، که سادهترین روش ساخت سایت است. یکی از این فروشگاه سازهای حرفهای، پرتال است.
علاوه بر آن، اینکه با صرف یک هزینه مناسب خیالتان راحت است که بعد از آن، هزینه دیگری برایتان نمیتراشد. اگر تعرفه طراحی سایت با فروشگاه ساز را با هزینه سایر روشهای طراحی سایت مقایسه کنید، خودتان به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از سایت ساز چقدر مقرون به صرفه و راحت است.
محصولات فروشگاه چرم را از کجا تأمین کنم؟
تامین محصول یکی از چالشهایی است، که قبل از راهاندازی کسب و کار اینترنتی با آن روبرو میشوید؛ فارغ از اینکه آن محصول چیست. این موضوع زمانی چالش برانگیزتر میشود که سرمایه محدودی برای ایجاد فروشگاه در اختیار داشته باشید. چرا که کالاهای چرمی محصولات لوکس محسوب میشوند و قیمت بالایی دارند. اما خیلی نگران این موضوع نباشید. چون روشهایی وجود دارد که بدون نیاز به خرید تعداد زیادی محصول هم میتوانید کسب و کار خود را آغاز کنید. در ادامه به چند روش تهیه کالاهای موردنیاز برای عرضه در فروشگاه اینترنتی چرم اشاره میکنیم.
1. محصول را از عمده فروش بخرید
در شروع کار، که فروشگاه اینترنتی شما فروش چندانی ندارد، باید حاشیه سود خود را افزایش دهید، تا درآمد بیشتری داشته باشید. برای این کار لازم است کالاهایی که عرضه میکنید را با قیمت پایین بخرید. یکی از راههای تامین محصول با قیمت مناسب، خرید از عمده فروشیهای محصولات چرمی است. البته بعد از مدتی میتوانید روشهای بهتری که سود بیشتری برایتان دارد را پیدا کنید. مثلا با خود تأمین کننده مذاکره کنید.
2. خرید کالا از تولیدکننده یک روش سودآور برای شروع کار
برای افزایش سود خود میتوانید محصولات را مستقیم از تولیدکننده و با پایینترین قیمت خریداری کنید. البته اگر سرمایه زیادی در اختیار ندارید، دنبال این روش نباشید. چرا که تولیدکنندگان کالاهای خود را فقط به صورت عمده و به تعداد زیاد میفروشند. این روش مزایای زیادی برای شما دارد. مثلا پس از مدتی که با یک تولیدکننده کار کنید، اعتبار شما افزایش پیدا میکند و میتوانید کالاها را به صورت اقساط و یا با چک خریداری کنید.
3. از شرکتهای بزرگ، نمایندگی فروش بگیرید
اگر در مورد بازار خرید و فروش محصولات چرمی تحقیق کرده باشید، متوجه شدهاید که شرکتهای بزرگ و کوچک زیادی در بخش تولید و عرضه این کالاها در حال فعالیت هستند. یکی از روشهای تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی، این است که با یکی از این شرکتها وارد همکاری شوید و نمایندگی آنها را بگیرید.
البته در این روش چون باید درصدی از فروش خود را به شرکت واسط بدهید، به اندازه روشهای قبلی سودآور نیست. اما برای شروع کار با سرمایه کم گزینه خوبی است. بعد از رشد فروشگاه اینترنتی میتوانید از سایر روشها برای تامین کالای خود استفاده کنید.
4. خودتان محصولات چرمی را در خانه تولید کنید
اما میرسیم به جذابترین قسمت، یعنی تولید محصولات چرمی توسط خودتان در خانه! این کار یک راه خوب برای کسب درآمد در خانه است. با این کار میتوانید خودتان وسایل چرمی را تولید و از طریق سایت فروشگاهی به مشتری بفروشید و درآمد زیادی کسب کنید. مزیت اصلی این روش این است که قیمت گذاری محصولات دقیقا با خودتان است و میتوانید سود بیشتری بهدست آورید.
البته برای این کار، قبل از هر چیز، باید در یک دوره آموزشی چرم دوزی شرکت کنید. پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب مدرک مهارت آموزی به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه و وام راهاندازی کسب و کار خانگی دریافت کنید. بعد از آن میتوانید خودتان در خانه محصولات چرمی تولید کنید و آنها را از طریق اینترنت بفروشید.
5. از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید
خب اصلا شاید به هیچ کدام از این روشها نتوانید محصول را تأمین کنید. یک راه دیگر هم برایتان باقی مانده است و آن همکاری در فروش است. در این روش که اسم دیگرش، افیلیت مارکتینگ است، محصولات فروشندههای دیگر را در سایتتان میگذارید؛ به هر روشی که بخواهید سایتتان را بالا میآورید؛ هر محصولی که از سایت شما به فروش برسد، درصدی از آن به شما میرسد.
به این ترتیب بعد از مدتی فعالیت و کسب درآمد از این روش و پیدا کردن مشتری، میتوانید کالاهای فروشگاه را از روشهای دیگر تامین کنید.
فروشگاه اینترنتی کالاهای چرمی چقدر درآمد دارد؟
از همان ابتدا که سایت فروشگاهی محصولات چرمی را ایجاد کردید نباید انتظار درآمد بالا و فروش زیاد را داشته باشید. اول باید در سایت خود فعالیت و تولید محتوا کنید. سپس به تدریج و با فعالیت مستمر به تعداد بازدیدکنندگان سایت شما و مشتریانتان افزوده میشود و درآمد بیشتری کسب میکنید.
همه مردم ایران حتی کسانی که کیلومترها از شما دور هستند، میتوانند از شما خرید کنند و مشتری شما شوند. پس نمیتوان سقفی برای درآمد از فروشگاه اینترنتی تعیین کرد. هرچه بیشتر فعالیت کنید و روی فروشگاهتان سرمایهگذاری کنید، درآمد شما هم افزایش مییابد.
برای فروش محصولات چرمی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟
دو مورد از بهترین ابزارهای فروش آنلاین، وب سایت و اینستاگرام است. میخواهیم کمی راجع به هر کدام از این کانالهای فروش صحبت کنیم. فقط اینکه، این را بگوییم، که نمیتوان گفت کدام یک بهتر از دیگری است. هر کدام خوبی و بدی خودش را دارد. در نهایت ببینید، کدام یک برای شما بهتر است.
اینستاگرام بدون شک، یک ابزار خوب برای فروش محصولات چرم است و مشتریانتان هم آنجا حضور دارند. رایگان است. کار با آن راحت است. اما بعضی از امکانات یک فروشگاه َآنلاین حرفهای را ندارد. مثلا اینکه خودتان باید سفارشات را پیگیری کنید. یا اینکه چند ادمین باید استخدام کنید. حتی با وجود آن هم، هر ساعت از شبانه روز نمیتوانید فروش داشته باشید.
یک نمونه از فروشگاه هایی که اتفاقا از اینستاگرام، بسیار خوب استفاده کرده است، تولید کننده محصولات چرم ویزلند است. البته این فروشگاه، علاوه بر اینستاگرام هم وب سایت دارد؛ هم فروشگاههای فیزیکی در نقاط مختلف.
خب حالا وب سایت:
شاید ساخت آن رایگان نباشد، اما هزینهای که میکنید نسبت به درآمدی که خواهید داشت، چیز خاصی نیست. هر ساعت از شبانه روزی، پول به حسابتان میآید؛ چون اصلا نیازی نیست خودتان سفارشات را پیگیری کند. مشتری وارد سایت میشود، محصول را انتخاب میکند. سفارش میدهد و پرداخت میکند. همۀ این مراحل با چند کلیک انجام میشود؛ آن هم بدون دخالت خودتان.
یکی دیگر از ویژگیهای فروشگاه اینترنتی، امکان دسته بندی و دسترسی راحت به محصولات است. فرض کنید یک مشتری برای خرید کیف چرمی به صفحه اینستاگرام شما بیاید. مشتری باید در بین انبوهی از پست محصولات شما، محصولی که میخواهد را پیدا کند. در حالیکه اگر سایت داشته باشید، مشتری به راحتی به دسته کیفهای چرمی میرود.
همچنین میتواند محصولات مورد علاقه خود را انتخاب و آنها را با هم مقایسه کند. پس برای اینکه مزیت هیچ کدام را از دست ندهید و فروشتان بیشتر شود، بهترین کار این است که هر دو را به موازات هم داشته باشید. آنچه گفتیم، بخشی از مقاله «سایت یا اینستاگرام؟ کدامیک برای کسبوکارها مناسبتر است؟» را مطالعه کنید.
میخواهم سایتی برای فروش محصولات چرمی داشته باشم
گفتیم کار با اینستاگرام خیلی راحت است؛ اما فکر نکنید وب سایت خیلی سخت و پیچیده است. چون روشی وجود دارد، که ساخت سایت با آن، اصلا کار دشواری نیست. اگر خاطرتان باشد، بالاتر اشارهای به استفاده از فروشگاه ساز پرتال کرده بودیم. در این بخش میخواهیم آموزش ساخت سایت با آن را توضیح دهیم. اگر این چند مرحله را پای به پای ما انجام دهید، تا چند دقیقۀ دیگر صاحب یک سایت فروشگاهی هستید.
یک سایت آزمایشی ایجاد کنید: ساخت فروشگاه اینترنتی
با وارد کردن یک شماره تلفن و ایمیل، سایت درست میشود. وقتی وارد پنل مدیریتی میشوید، کل مسیر راه در اختیار شماست. بیش از 10 ویدیوی آموزشی را میبینید که همه چیز را به شما گفته است. اینکه چگونه برای سایت قالب انتخاب کنید؛ آن را ویرایش کنید؛ صفحه محصول ایجاد کنید و امکانات جذاب به سایت اضافه کنید.
تا یادمان نرفته، این را بگوییم که یکی از این امکانات متصل کردن سایت به صفحه اینستاگرامتان است. بهطوری که میتوانید لینک هر صفحه از محصولات را در اینستاگرام بگذارید تا با کلیک روی آن، به صفحه محصول برود.
آموزش کامل، در مقاله «چگونه سایت بسازیم؟» داده شده است. هر سوال دیگری هم برایتان پیش آمد با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.
چند نکته کاربردی و مهم برای داشتن فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی
حالا که سایت را ساختید، وقت آن است که کارهایی را برای دیده شدن و فروش محصول انجام دهید. اینجاست که تفاوت شما با بقیه رقبایتان دیده میشود. و مشتری بین آن فروشگاهها، شما را انتخاب میکند. مثلا اینکه:
1. دست مشتری را برای پرداخت، باز بگذارید
شما که شرایط همۀ مشتریان را نمیشناسید. شاید شرایطشان جوری باشد که نتوانند آنلاین پرداخت کنند. پس این امکان را به او بدهید که یا کارت به کارت کند یا مثلا در محل آن را پرداخت کند. پس سعی کنید هر سه روش پرداخت را در سایت بگذارید. هر چه بیشتر دستش را باز بگذارید، تمایل بیشتری برای خرید از شما دارد.
2. برای جلب اعتماد مشتری، اینماد بگیرید
مشتری شما و محصولتان را ندیده است. از کجا باید مطمئن باشد که ریگی در کفشتان نیست؟! این حق را به مشتری بدهید؛ مخصوصا اگر دفعه اول خریدش باشد. اگر این موضوع یعنی جلب اعتماد مشتری برایتان مهم است، حتما برای فروشگاهتان نماد اعتماد الکترونیک بگیرید. اصلا هم کار سختی نیست. همۀ آن را در راهنمای تصویری گرفتن اینماد گفتهایم. البته اگر بخواهید برای فروشگاه، درگاه پرداخت مستقیم بگیرید، حتما باید اینماد بگیرید.
3. سایز محصول و نحوه انتخاب سایز مناسب را مشخص کنید
یکی از نکات مهم که در سایتهای فروش لباس و یا کالاهای پوشیدنی باید رعایت شود، ثبت سایز محصول است. معمولا کاربران ترجیح میدهند که برای خرید لباس با اندازه مناسب، به فروشگاههای فیزیکی مراجعه کنند. به همین دلیل باید خیال مشتری را از بابت خرید اینترنتی راحت کنیم.
بهترین کار این است، که سایز دقیق محصول را به همراه جدولی برای تعیین سایز مشتری تهیه کنیم. به این ترتیب مشتری از بابت سایز محصول مطمئن میشود و میتواند کالای مناسب خود را به راحتی سفارش دهد. برای برخی از محصولات که سایز بندی ندارند مثل کیف و یا وسایل چرمی، در صورت نیاز اندازه محصول را درج کنید. مثلا برای برخی از مشتریان اندازه کیف و حجم آن مهم است.
4. توضیحات کاملی از محصول بنویسید
مشتری محصول را از نزدیک نمیبیند. پس حداقل کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که اطلاعات کافی هر محصول را در اختیارش بگذاریم. مثلا اینکه فلان محصول، چرم طبیعی است یا مصنوعی؛ اگر طبیعی است از چه نوع است؟ چرم گوسفند؛ گاو؛ بز و...؟ چه رنگ هایی از آن موجود است؟ سبک است یا سنگین؟
و اینکه ؛ به چه روشهایی تمیز میشود؟ محصولات چرمی جزو کالاهای گران قیمت هستند و برای مشتریان مهم است که تا چند سال بتوانند از آنها استفاده کنند. کالاهای چرمی برای دوام و پایداری نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. اگر محصولی که شما میفروشید زود خراب شود، حتی اگر کیفیت بالایی هم داشته باشد باعث میشود که مشتری دیگر به شما و فروشگاهتان اعتماد نکند. برای جلوگیری از این کار باید روش نگهداری کالاهی چرمی و نظافت این محصولات را به مشتریان آموزش دهید. این کار باعث میشود که عمر محصولات بیشتر شود و رضایت مشتریان نیز افزایش یابد.
راجع به هر چیزی که فکر میکنید، برای مشتری سؤال میشود، بنویسید. تصور کنید، آن مشتری مقابل شما ایستاده است. اگر قبل از این فروشنده بوده باشید، بهتر میدانید این کار را چگونه انجام دهید.
پیشنهاد میکنیم مقاله «تکنیک های مؤثر برای نوشتن توضیحات محصول» را مطالعه کنید.
5- وبلاگ را فراموش نکنید
وقتی سایت فروشگاهی راهاندازی میکنید، یکی از مهمترین چالشها، جذب بازدیدکننده برای سایت است. از بهترین روشهای جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو، داشتن وبلاگ و تولید محتوا در آن است. میتوانید مطالبی جذاب و خواندنی در زمینه محصولات چرمی تهیه کنید. با این کار بازدیدکنندگان از مطلب را به مشاهده محصولات و خرید از سایتتان ترغیب کنید.
مثلا روشهای نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی را می توانید در این بخش بنویسید. یا اینکه محصولات چرمی چگونه درست میشوند. چگونه باید آنها را با لباسهایمان ست کنیم و خیلی از موضوعات جذاب دیگر.
نمونههایی از فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی
بررسی و الگو گرفتن از سایتهای برتر در حوزه فروش محصولات چرمی میتواند باعث رشد و پیشرفت فروشگاه شما شود. در ادامه به بررسی چند مورد از فروشگاههای اینترنتی مطرح در زمینه فروش چرم میپردازیم تا متوجه شوید سایت شما باید چه امکاناتی داشته باشد.
یکی از بهترین نمونههای سایتهای فروشگاهی در زمینه محصولات چرمی را در بالا میبینید. همانطور که در تصویر مشخص کردیم، وقتی وارد صفحه محصولات این فروشگاه میشوید، تمام اطلاعات لازم برای خرید محصول به شما نمایش داده میشود. یکی از ویژگیهای بزرگ این سایت استفاده از مدلها و تصاویر واقعی برای نمایش محصولات است.
در عکس بالا یکی از نمونههای خوب سایت فروش اینترنتی کالاهای چرمی در ایران را میبینید. وقتی وارد صفحه محصول در این سایت میشوید، تمام اطلاعات لازم در مورد کالا را مشاهده میکنید. همچنین نحوه نگهداری و ابزار پیشنهادی برای مراقبت از محصول نیز نوشته شده است.
تصویر بالا هم متعلق به یکی از برندهای مطرح تولید چرم در ایران است. همانطور که میبینید، سایت فروشگاه برای محصولی که بیش از 2 میلیون تومان قیمت دارد، توضیحات خاصی ارائه نکرده است. تنها سه مورد جزئی در محصول ذکر شده است که فقط یکی از آنها کاربرد دارد و دو مورد دیگر از تیتر محصول و تصویر آن مشخص است.
همانطور که دیدید شناخت رقبا و همکاران شما در این زمینه میتواند به پیشرفت کسب و کارتان کمک زیادی کند. اما در ابتدا لازم است که مشتریان خود را خیلی خوب بشناسید و موارد موردنیاز آنها را در سایت قرار دهید. همچنین باید از ضعفها و نقاط قوت رقبا استفاده کنید، تا به تدریج درآمدتان بیشتر شود و مشتریان بیشتری داشته باشید.
همین الان فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی خود را راهاندازی کنید
در این مقاله سعی کردیم سادهترین روش راهاندازی فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی و کسب درآمد از آن را به شما آموزش دهیم. اما برای کسب درآمد بیشتر از فروش اینترنتی چرم باید رضایت مشتری اولویت اصلی شما باشد. سعی کنید، با ارائه تخفیف یا خدمات ارسال رایگان، مشتری را به خرید بیشتر تشویق کنید. همچنین میتوانید به مشتری بابت هر خرید امتیاز بدهید.
شما هم اگر روشهایی را برای افزایش فروش کالاهای چرمی میشناسید، خوشحال میشویم آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید. سؤال دیگری راجع به فروش اینترنتی محصولات چرمی برایتان باقی مانده است؟
دیدگاهها
خرید سیم کارت 0921
مرسی عالی بودش
دانبود آهنگ زنگ گوشی
خیلی خوب بود ممنونم
مهدی بهادرفر
سلام
ممنون از شما که این مطلب رو با دقت مطالعه کردید
زینب هداوند
سلام ممنون از مقاله خوبتون من تازه شروع کردم و سرمایه اندکی برای این کار گذاشتم امیدوارم به جایی برسیم
مهدی بهادرفر
سلام
ممنون بابت نظر خوبتون امیدواریم به موفقیت برسید