چند روز پیش که با دوستم در مورد فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن صحبت میکردم، حرف جالبی به من زد: میگفت کاش میشد همینطور که داریم تصویر عطر و ادکلنها را در سایت میبینیم، یک پاف از رایحه و بوی خوش آنها هم حس میکردیم.
اما به نظر من کسی که دنبال خرید ادکلن و عطر در اینترنت است، یا درمورد عطر اطلاعات دارد، یا اینکه تجربه خوبی از خرید اینترنتی عطر داشته است. مثلاً خود من بارها شده که رایحه عطرها را در مغازه تست کردم؛ اما بهخاطر اینکه قیمت عطر در سایتی مثل دیجی کالا ارزانتر بود، اینترنتی خرید کردم.
بههرحال چه بخواهیم و چه نخواهیم بعد از شیوع کرونا، خیلی از کسبوکارها در فضای مجازی رونق گرفتند؛ فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن هم یکی از آنها است. پس اگر صاحب مغازه عطرفروشی هستید یا در مورد عطر و ادکلن اطلاعات زیادی دارید، همینالان وقتش شده که فروشگاه اینترنتی خودتان را راهاندازی کنید.
مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن
از کجا شروع کنم؟ این اولین سؤالی است که زمانی که فکر ساخت فروشگاه اینترنتی در سرمان جرقه میزند، به آن برمیخوریم. اینکه آیا بودجه ما برای راه اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن کافی است؟ یا چگونه یک سایت خرید اینترنتی عطر و ادکلن بزنم؟ نگران نباشید؛ قرار است به تمامی سؤالات شما در خصوص فروشگاه عطر اینترنتی پاسخ دهم.
خب حالا به سراغ اصل مطلب برویم، یعنی مراحلی که باید برای ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن دنبال کنید:
بازار هدف خودتان را نشانه بگیرید
بارها و بارها در مقالههای مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی توضیح دادم که بهجای اینکه یکباره وارد بازار بزرگ رقابت شوید و دستوپای خودتان را گم کنید، اول از یک گوشه کوچک بازار شروع کنید. مثل چی؟
- فروش پرفیوم
- فروش عطر اورجینال
- فروش ادکلن مناسب تابستان
- فروش ادوتویلت
- فروش ادوپرفیوم
- فروش عطر مناسب خانمها
- فروش ادکلنهای یک برند محبوب
- و...
البته من همیشه پیشنهاد میکنم که در کنار فروش عطرهای برند؛ بادی اسپلش، اسپری بدن و مام بدن هم در فروشگاهتان داشته باشید. چرا؟
چون بادی اسپلش، اسپری و مام هم در دسته محصولات خوشبوکننده و مراقبت بدن قرار دارند و اتفاقاً بسیار پرفروش هستند. زمانی که کاربر از سایت شما عطر اورجینال میخرد، بهاحتمال زیاد چند مام و بادی اسپلش هم در سبد خریدش میگذارد. محصولاتی که اتفاقاً حاشیه سود بالایی هم دارند.
تأمینکنندهها را شناسایی کنید
خب حالا باید دنبال تأمینکنندههای عطر و ادکلن اورجینال با قیمت منصفانه باشید. یادتان باشد که شما در اول مسیر کاری خودتان هستید و حداقل باید در بحث رقابتی قیمت محصول، حرفی برای گفتن داشته باشید. فقط در این مرحله به دو نکته توجه کنید:
- اگر سرمایه اولیه زیادی ندارید، از روش دراپ شیپینگ استفاده کنید. در این روش، مشتری بهصورت اینترنتی در سایت فروشگاهی عطر و ادکلن شما سفارش ثبت میکند؛ بعد شما فاکتور مشتری را به تأمینکننده میفرستید و محصول نهایی توسط تأمینکننده به خریدار ارسال میشود. یعنی نیازی نیست هزینهای بابت انبارکردن محصولات بپردازید.
- اگر سرمایه زیادی برای ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن دارید یا صاحب مغازه عطر فروشی هستید، فقط باید ببینید چه برندهای عطری را برای فروشگاه اینترنتی خودتان میخواهید. سپس تأمینکنندههای بزرگ آن را پیدا کنید و بسته به بودجه خودتان عطرها را بهصورت عمده خریداری کنید. علاوه بر این موارد، راههای دیگری هم برای تأمین محصول وجود دارد که در مقاله روشهای تأمین محصول به آنها اشاره کردیم.
پلتفرم ساخت فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید
خب الان ۳ راه برای شروع فروش اینترنتی عطر و ادکلن دارید:
1- بهصورت آنلاین شاپ در اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین مردم ایران حرف اول را میزند و همه قشر آدمی در آن وجود دارد. فضایی که از شیر مرغ تا جان آدمی زاد در آن پیدا میشود؛ تازه برای پیداکردن فروشگاههای عطر و ادکلن فقط به یک جستجوی ساده نیاز دارید.
حقیقتاً شروع فعالیت فروش عطر و ادکلن آن هم در اینستاگرام فکر بدی نیست؛ اما خب تولید محتوای حرفهای و بازاریابی خوبی هم نیاز دارد.
2- فعالیت در مارکت پلیس
دیجی کالا، ایمالز، ترب و با سلام معروفترین مارکت پلیسهایی هستند که میتوانم به شما معرفی کنم. مارکت پلیسها در اصل کانالهای فروشی هستند که شما بهعنوان فروشنده میتوانید محصولاتتان را از این طریق به فروش برسانید.
مثلاً وقتی من بهعنوان کاربر در گوگل کلمه خرید عطر را جستجو میکنم، یکی از سایتهای پیشنهادی دیجی کالا است. حالا وقتی عطر دلخواهم را انتخاب میکنم، میبینم که ۴ فروشنده با قیمتهای مختلف همان عطر را دارند. یکی از فروشندهها را انتخاب میکنم و خریدم را در دیجی کالا انجام میدهم.
این کانالهای فروش بهعنوان واسطه، درصدی از سود هر فروش شما را بهعنوان کارمزد دریافت میکنند. اما خوبی آن این است که شانس شما برای فروش عطر و ادکلن چندبرابر میشود، فقط حاشیه سود شما کمتر میشود.
3- ساخت سایت فروشگاهی عطر و ادکلن
اگر میخواهید بدون چک و چونه و در سریعترین زمان ممکن سایت فروشگاهی بهینه شدهای تحویل بگیرید، چاره کار شما فروشگاه سازهایی مثل پرتال هستند. چرا؟ چون قابلیتهای مختلفی که به درد فروشگاه اینترنتی میخورد را با چند کلیک ساده به شما میدهد. مثل:
- درگاه پرداخت آنلاین
- اتصال به پیک و پست
- همکاری در فروش
- امور مالی پیشرفته (امکان تغییر قیمت محصولات بهصورت تکی یا گروهی)
- اعمال تخفیف محصولات بهصورت تکی یا گروهی
- تعریف تعداد موجودی هر محصول
- تعریف کوپن تخفیف
- چت آنلاین با کاربران
- گواهینامه SSL یا همان گواهینامه امنیت سایت
- امکان فروش از اینستاگرام
- وب اپلیکیشن
- و...
زمانی که سایت فروشگاهی خودتان را راهاندازی کنید، دیگر نیازی نیست که کارمزدی به سایتهای دیگر بدهید، فقط باید روی سئو سایت خودتان کار کنید تا در کلمات کلیدی مربوط به خرید ادکلن یا خرید عطر رتبه خوبی داشته باشید.
نکات مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن
برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی بین دیگر فروشگاههای آنلاین عطر و ادکلن پیدا کنید، باید به این نکات توجه کنید:
در قیمت گذاری انصاف به خرج دهید
کاملاً منطقی است که قیمت عطرهای برند و اورجینال مثل دیور، ورساچه، ویکتوریا سکرت و... بسیار بالا باشد. اما سعی کنید با حاشیه سود کمتری محصولات خودتان را به فروش برساند و مشتری جذب کنید.
در ضمن، در کنار عطرهای برند و گرانقیمت، عطرهایی با قیمت ارزانتر، اما پرطرفدار هم در لیست محصولات فروشگاه اینترنتی خودتان داشته باشید.
اورجینال یا فیک؛ با مخاطب صادق باشید
صداقت با مشتری همیشه حرف اول را میزند، اگر میخواهید عطر و ادکلنهای غیر اصل بفروشید، هیچ مشکلی ندارد؛ فقط در توضیحات محصول این موضوع را اطلاع بدهید. طبیعتاً قیمت ادکلنهای کپی، ارزانتر از ادکلن اصل است. در نتیجه مشتری خودش متوجه این موضوع میشود. ولی قبل از اینکه مشتری دیدگاه بدی نسبت به فروشگاه شما پیدا کند، بهتر است صادقانه این موضوع را عنوان کنید.
این صادقبودن در تمامی بخشهای راه اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن لازم است. مثل چی؟ مثلاً اگر قیمت عطر ویکتوریا سکرت بامب شل 4.500.000 تومان است بهدروغ ننویسید 8.000.000 تومان، اما با تخفیف 40٪ قیمت نهایی محصول 4.800.000 است. بله تخفیف یکی از راههای جذب مخاطب است؛ اما نه زمانی که قصد گولزدن مخاطب را با تخفیفهای عجیبوغریب داشته باشید.
مشخصات دقیق محصولات را بنویسید
خودتان را بهجای مخاطب بگذارید و ببینید برای خرید عطر چه اطلاعاتی به دردتان میخورد؟ حجم عطر، رایحه، کشور مبدأ، نت آغازین و پایانی، فصل مناسب عطر، ترکیبات عطر، اصل بودن کالا و اطلاعات کلی در مورد ماندگاری و کیفیت هر عطر میتواند برای مخاطبان جذاب باشد.
تولید محتوا و نوشتن مشخصات محصول نهتنها برای کاربر، بلکه برای سئو سایت هم ضروری است. مثلاً شما بهعنوان صاحب عطرفروشی باید انواع عطرها را بشناسید:
- پرفیوم: عطرهایی با غلظت و ماندگاری بالا که کمترین میزان آب و الکل را در خودش دارد.
- ادوپرفیوم: ادوپرفیوم از نظر میزان ماندگاری در جایگاه دوم قرار میگیرد.
- ادوتویلت: عطرهای ادوتویلت بین 5 تا 15 درصد غلظت دارند. عطرهایی با رایحه سبک یا عطرهای تابستانه ادوتویلت بسیار محبوب هستند.
- ادکلن: یکی از رایجترین نوع عطر که غلظت کمی دارد و ارزانتر هستند.
دستهبندی کاربرپسند بنویسید
عطر و ادکلن از جمله محصولاتی هستند که به یک دسته بندی خاص خلاصه نمیشوند. مثلاً ریمل چشم بر اساس برند، رنگ و نوعی که دارد در دسته بندیهای مختلفی قرار میگیرد. اما دستهبندی عطر و ادکلن تنوع زیادی دارد. مثل:
- عطر زنانه
- عطر مردانه
- عطر جیبی
- ادوکلن زنانه
- پرفیوم زنانه
- ادوپرفیوم زنانه
- ادوتویلت زنانه
- ادکلن مردانه
- پرفیوم مردانه
- ادوپرفیوم مردانه
- ادوتویلت مردانه
- برند ادکلن
- کارکرد عطر (نرمکننده، شادابکننده و...)
- طبع عطر (گرم، خنک، شیرین، تلخ و...)
- نت عطر
- نوع پوست
- فصل مناسب
- حجم عطر
دیدید؟ حواستان باشد که عطر و ادکلن را بر اساس ویژگیهایی که دارند در دستهبندیهای درستی قرار دهید تا مخاطبان شما بتوانند راحتتر انتخاب کنند.
عکاسی حرفهای از محصولات فراموش نشود
چیزی که باعث محبوبیت سایت فروش اینترنتی عطر و ادکلن شما میشود، عکاسی حرفهای از محصولات است. زمانی که کاربر سایت شما را باز میکند، اولین چیزی که به چشمش میخورد، بنرهای سایت، توضیحات کوتاه و تصاویر محصولات هستند.
زمانی که از تصاویر بهاصطلاح یونیک و شخصیسازیشده استفاده کنید، باعث جذب مشتری میشوید. با بارگذاری عکس از زوایای مختلف عطر و حتی جعبه عطر و اودکلن مسیر خودتان را برای جلب اعتماد کاربران آسان میکنید.
برای ارسال محصول، زمانبندی دقیق داشته باشید
زمانی که یک فروشگاه اینترنتی مدام بدقولی کند و برنامه زمانی نامشخصی برای ارسال محصولات داشته باشد، دارد در مسیر سرازیری شکست قدم برمیدارد. من بهعنوان مخاطب حق دارم انتخاب کنم که در چه بازه زمانی عطری که از سایت شما خریدم به دستم میرسد.
پس حواستان باشد که در حین راه اندازی سایت خرید اینترنتی عطر و ادکلن حتماً امکان انتخاب زمان ارسال را برای مشتریان خود ایجاد کنید. همچنین، با دریافت شماره تلفن مشتری، روند ارسال مرسوله را برایش ارسال کنید:
- سفارش شما ثبت شد.
- سفارش شما در حال بسته بندی است.
- سفارش شما با شماره پیگیری فلان به اداره پست تحویل داده شد.
حواستان هم باشد که زمانبندی درستی برای ارسال محصول داشته باشید و فاکتوری را از قلم نیندازید.
از محتوای جذاب وبلاگ غافل نشوید
پشتگوشانداختن نوشتن مطالب وبلاگ یکی از اصلیترین مشکلات فروشگاههای اینترنتی نوپا است. درحالیکه نمیدانند اگر محتوای مفیدی در زمینه عطر و ادکلن تولید کنند، شانس خودشان را برای افزایش بازدیدکنندگان سایت که بهنوعی مشتریان بالقوه آنها هستند افزایش میدهند.
سعی کنید روی قطار زندگی سوار شوید و از هر موضوعی برای جذب مخاطب و نوشتن محتوای خودتان استفاده کنید. مثلاً خیلی از افراد اعتقاد دارند که عطر جدایی میآورد؛ اما این عقیده از کجا آمده و آیا درست است؟ همین موضوع میتواند یکی از مقالات وبلاگ سایت عطر و ادکلن باشد.
دیگر مطالب پربازدید وبلاگ فروشگاه عطر اینترنتی:
- بهترین عطرهای خنک زنانه برای تابستان کداماند؟
- مناسبترین عطر برای استفاده روزانه کدام است؟
- 6 عطر مردانه که هر مردی باید داشته باشد
- معرفی عطرهایی با رایحه چوبی
- گرانقیمتترین عطرهای جهان در 2023
خدماتی بالاتر از تصورات و خواستههای مخاطب ارائه بدهید
سناریوهای مختلفی در ذهنتان بچینید و خودتان را بهجای یک مادر، پدر، همسر، دوست و... قرار دهید. ببینید زمانی که یک مرد میخواهد برای همسرش عطر بخرد، چه دغدغههایی خواهد داشت؟ بگذارید یک نمونه را برایتان مثال بزنم.
آقای ایکس از سایت عطر و ادکلن شما یک ادوپرفیوم دیور جادور زنانه برای تولد همسرش سفارش میدهد. در زمان پرداخت هزینه، میبیند که امکان ارسال عطر بهصورت کادوپیچ شده وجود دارد. همچنین، میتواند همین امروز آن را در یکی از شعبههای فروشگاه فیزیکی شما در شهر تهران تحویل بگیرد. به نظرتان این ادوپرفیوم را از شما میخرد یا سایت دیگری که 7 روز دیگر محصول را در کارتن پست برایش ارسال میکند؟
- ضمانت پس از فروش (گارانتی): به مشتریان خود این تضمین را بدهید که درصورتیکه محصولات خریداری شده دارای اشکال فنی، شکستگی یا مغایرت با اطلاعات داده شده باشد، امکان تعویض یا مرجوعی کالا وجود دارد.
- روشهای پرداخت متفاوت: دست مشتری را برای پرداخت قیمت عطر و ادکلن باز بگذارید. پرداخت اقساطی اسنپ پی، کارت به کارت، پرداخت نقدی درب منزل و پرداخت آنلاین از طریق درگاههای پرداخت.
- تخفیفهای متنوع: آخر فصل یا در مناسبتهای مختلف روی محصولات عطر و ادکلن سایت تخفیف بگذارید.
- پشتیبانی 24 ساعته: سعی کنید بهصورت 24 ساعته پاسخگو سؤالات و مشکلات کاربران باشید؛ حتی بهصورت آنلاین یا تلفنی مشاورههای لازم در خصوص خرید عطر بدهید.
- ارسال رایگان: برای کالاهای بالای 1 میلیون تومان یا گرانقیمت، ارسال رایگان داشته باشید.
- نحوه ارسال متنوع: امکان ارسال محصول با پست، پست پیشتاز، پیک و تحویل حضوری میتواند برای مشتریان جذاب باشد. همچنین، بازه زمانی حدودی برای ارسال محصول در نظر بگیرید.
- ارسال تستر عطرهای معروف: ازآنجاییکه انتخاب و خرید عطر بهصورت اینترنتی کار دشواری است؛ میتوانید به انتخاب مشتری بهازای خرید از سایت شما، تستر کوچک عطرهای معروف رایگان را برایش ارسال کنید. کسی چه میداند شاید دفعه بعدی یکی از عطرهای تست شده را از شما بخرد.
- امکان ارسال عطر و ادکلن بهصورت کادوپیچ: برای کسانی که میخواهند عطر و ادکلن را به کسی هدیه دهند، امکان خرید عطر بهصورت کادوپیچ شده ویژگی به درد بخوری است.
در فضای دیجیتال تبلیغ کنید
تبلیغات به هر نوعی که باشد، کسب و کار و محصولات سایت فروشگاهی شما را به افراد مختلفی معرفی میکند. اگر فوتوفن تبلیغات را بلد باشید که نصف راه را رفتهاید. اگر هم بلد نیستید عیبی ندارد؛ سایتهایی مثل یکتانت سالها است که در این زمینه فعالیت کردند و اطلاعات خوبی در مورد تبلیغات دیجیتال دارند.
مقالههای مربوط به مارکتینگ و بازاریابی آن را مطالعه کنید و یا کمپینهای تبلیغاتی خود را در این پلتفرم اجرا کنید.
1- تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی همان تبلیغات گوگل ادز است که بهازای هر بار کلیک کاربر بر روی لینک سایت شما، هزینه دریافت میکند. مثلاً شما از گوگل میخواهید در کلمه کلیدی خرید ادکلن رتبه اول را داشته باشید. هر کاربری که کلمه خرید ادکلن را سرچ کند، سایت شما بهعنوان AD اولین لینک نشان داده میشود. بهازای هر تعداد کاربری که از این لینک وارد سایت شما میشود، باید هزینه پرداخت کنید.
2- تبلیغات همسان
تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته میشود که از نظر ظاهری با محتوای تصویری یا متنی یکسان است. بهطوریکه مخاطب احساس میکند این تبلیغات از طرف سایت میزبان قرار گرفته و بهنوعی پیشنهاد این سایت است نه تبلیغ.
3- تبلیغات ریتارگتینگ محصول
فکر کنید یک کاربر از صفحه عطر ورساچه پورهوم شما بازدید کرده و بنا به هر دلیلی از خرید محصول منصرف شده است. در تبلیغات ریتارگتینگ محصول، وقتی کاربر به سایتهای خبری و دیگر سایتها سر میزند، تبلیغ همان عطر ورساچه پورهوم برایش نمایش داده میشود. با این کار شانس بازگشت کاربر و در نهایت خرید محصول چندبرابر میشود.
4- اینفلوئنسر مارکتینگ
برای تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ باید اینفلوئنسرهای حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. بعد از آن محصولات خودتان که عطر و ادکلن هستند را برایش ارسال کنید و بر اساس تعرفه تبلیغاتی که دارد، از او بخواهید که محصولات شما را تبلیغ کند.
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن چقدر است؟
ببینید دوستان اگر هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن را بخواهید، باید بگویم بین 3 تا 10 میلیون تومان بودجه نیاز دارد. البته این قیمت مربوط به ساخت فروشگاه اینترنتی در پرتال است که در بخش تعرفهها قرار دادیم.
اما اگر بخواهم هزینه تأمین عطر و ادکلن فروشگاهتان را هم در نظر بگیرم، داستان کاملاً فرق میکند. در روش تأمین محصول به سبک دراپ شیپینگ که تکلیفتان معلوم است؛ تا زمانی که مشتری ثبت سفارش نکند، نیاز به خرید عطر و ادکلن ندارید.
اما اگر میخواهید بهصورت عمده عطر و ادکلن بخرید و انبار کنید، به بودجه چند صد میلیونی نیاز دارید. بله، اگر چند سال پیش این سؤال را از من میپرسیدید، میگفتم با بودجه کمتر از 100 میلیون هم میشود فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن زد؛ اما وقتی یک عدد عطر شنل چنس ادوپرفیوم 13 میلیون تومان قیمت دارد، طبیعتاً باید بودجه زیادی برای خرید عمده عطر داشته باشید.
مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن
بعد از ساخت سایت عطر و ادکلن در پرتال، نوبت گرفتن مجوزهای لازم فروشگاه اینترنتی میرسد. مجوزهایی مثل:
- پروانه کسب فروشگاه
- نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)
- درگاه پرداخت آنلاین
- و دیگر مجوزهایی که در مطلب لیست مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی توضیح دادیم.
همچنین، باید در اداره مالیات ثبتنام کنید و یک حساب بانکی تجاری رسمی برای سایتتان باز کنید. بعد از انجام این کارها، میتوانید با چند کلیک ساده سایت خودتان را به درگاه پرداخت آنلاین، پست و پیک، نرمافزار حسابداری و حتی کانالهای فروش متصل کنید و لذتش را ببرید.
همین حالا فروشگاه عطر و ادکلن بسازید
شما فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خودتان را با گرافیک زیبا و بهینهسازیشده طراحی کنید، نگران جذب مشتری نباشید. با کمی تبلیغات و سئو سایت یا حتی فعالیت در شبکههای اجتماعی خیلی زود مشتریان زیادی را به خودتان جذب میکنید. البته اگر اصل صداقت را سرلوحه کارتان قرار داده باشید!
تا یادم نرفته بگویم که برای ساخت سایت فروشگاهی سری به صفحه فروشگاه ساز پرتال بزنید و قالبهای متنوع آن را ببینید. میتوانید بدون پرداخت هزینه سایت فروشگاهی بزنید و تا ۷ روز هم بهصورت رایگان آن را تست کنید. اگر فکر میکنید سؤالی در خصوص ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ذهنتان را درگیر کرده، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
سؤالات متداول
پرفروشترین عطر و ادکلنهای برند در ایران کداماند؟
ورساچه، امپر، ژک ساف، بولگاری، دیور، لالیک، لانکوم، دانهیل، ایفوریا، وان میلیون، شالیز و... از جمله عطرهای پرفروش و شناخته شده در ایران هستند.
آیا طراحی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن در پرتال بر اساس اصول سئو است؟
بله؛ تمام قالبهای فروشگاهی سایت پرتال بر اساس اصول سئو و بهینهسازیشده طراحی شدهاند.
چگونه میتوانیم فروشگاه عطر و ادکلن راه اندازی کنیم؟
شما میتوانید با ساخت پیج اینستاگرامی، ساخت سایت فروش اینترنتی عطر و ادکلن و ساخت اکانت در مارکت پلیسها، فروشگاه عطر و ادکلن خودتان را راه اندازی کنید.
دیدگاهها
حوری
سلام شاید سوال من به این مقاله ربطی نداشته باشه ولی من کمک میخوام من یک وبلاگ دارم در سیستم وبلاگ دهی ایرانی ساختم و خیلی هم تلاش کردم و هر روز کلی پست میذاشتم و وقتی در اینترنت کلمه کلیدی مورد نظرمو سرچ کردم وبلاگ من در صفحه اول گوگل بود اما چون خودم زیاد از وبلاگم بازدید میکنم شاید اینجوری شده و اینکه توی کلمه کلیدی که میخوام وبلاگم بالا بیاد بقیه وبلاگ ها زیاد فعال نیستن و من بیشترین پست رو در بین وبلاگ ها در اون کلمه کلیدی میذارم میخوام بدونم چجوری باید بیام بالا؟واینکه من آدرس وبلاگم را در وبلاگ دیگری که پر بازدید بود به صورت پست گذاشتم آیا تاثیری دارد؟