دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت با کمترین هزینه

برای این که هر روز سال و در تمام ساعات شبانه روز بتوانید ساعت‌های خودتان را بفروشید به فروشگاه اینترنتی نیاز دارید. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که در کمترین زمان یک سایت فروش ساعت بسازید.
در این مقاله می‌خوانید:

مدتی پیش بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران، دیجی کالا، آمار مربوط به فعالیت یک ساله‌اش را منتشر کرد. در این آمار، اطلاعاتی هم در مورد علاقه‌مندی کاربران به محصولات مختلف داده شده بود. جالب است بدانید دیجی کالا گفته:

  • در سال گذشته 3 میلیون و 780 هزار بار کلمه ساعت مچی،
  • و یک میلیون و 912 هزار بار کلمه ساعت هوشمند

در این فروشگاه جستجو شده! یعنی حتی اگر بیخیال بقیه آمار شویم و به آمار فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی دیگر بی‌توجهی کنیم هم به خوبی متوجه عظمت بازار فروش اینترنتی ساعت می‌شویم! اما سهم شما از این بازار پول‌ساز و بزرگ چقدر است؟ قطعا اگر ساعت فروشی آنلاین نداشته باشید، سهمی هم ندارید...

در این مقاله می‌خواهم به طور جامع به شما توضیح بدهم که ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت چه مراحلی دارد و چطور باید آن را شروع کنید؟ بعد از مطالعه این مقاله با ساخت یک سایت ساعت فروشی، فقط چند کلیک فاصله دارید.

چرا باید فروشگاه آنلاین ساعت راه‌اندازی کنیم؟

 ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت

اگر 2 سال پیش در جمعی از صاحبان کسب و کارهای فیزیکی نشسته بودید و از آنها می‌پرسیدید که اصلا چرا باید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ احتمالا اغلب آنها با بی‌توجهی می‌گفتند اصلا دلیلی در این کار وجود ندارد و ما مغازه‌داران، بازار خودمان را داریم.

اما ویروس کرونا به همه ثابت کرد که شرایط اینطورها هم نیست! در واقع خیلی از همان صاحبان کسب و کارهای فیزیکی که با غرور می‌گفتند ما فروش یا بازار خودمان را داریم، در شرایط کرونا به فروش صفر رسیدند و این متوجه‌شان کرد که اشتباه می‌کنند.

مخصوصا که این روزها به محض قرمز شدن شرایط یک شهر در اثر انتشار ویروس کرونا، دولت سریعا دستور به بسته شدن مغازه‌های آن شهر می‌دهد و در این بین ساعت فروشی‌ها یکی از اولین فروشگاه‌هایی هستند که باید ضرر و زیان این تعطیلی را بدهند. اگر شما هم جزو این دسته کاسبان هستید، مقاله «چگونه در این دوران کرونایی کسب و کارمان را نجات دهیم؟» به شما کمک می‌کند که کسب و کارتان را نجات دهید.

البته مشکل صرفا کرونا نیست! حتی قبل از کرونا هم شرایط فروشگاه‌های فیزیکی رو به وخامت بود. مخصوصا که در ایران مثل اغلب کشورهای جهان، نحوه خرید کاربران در حال تغییر کردن است و همه آنها به سمت خرید اینترنتی متمایل شده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت راهی جز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت برای شما عزیزانی که در این صنف مشغول فعالیت هستید، وجود ندارد!

ولی خب اجازه بدهید در کنار این تهدیدهایی که بازار را در تنگنا قرار داده، کمی هم در مورد مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت صحبت کنم:

1- ساعات کار نامحدود

ساعت کار فروشگاه اینترنتی ساعتبا داشتن یک سایت اینترنتی، دیگر مجبور نیستید به خاطر کرونا ساعت 8 یا 10 شب مغازه‌تان را ببندید. اصلا مجبور نیستید آن را ببندید چون همیشه درب فروشگاه اینترنتی شما به روی مخاطبان باز است!

تازه جالب است بدانید که خیلی از مخاطبان، در ساعات اواخر شب اقدام به خرید محصول می‌کنند. این یعنی زمانی که همکاران شما در حال تعطیل کردن مغازه هستند یا حتی زمانی که شما در خواب نازید، پول در می‌آورید!

2- قابلیت گسترش بالا

گسترش فروشگاه اینترنتی ساعتاحتمالا شما یک فروشگاه 10 تا نهایتا 50 متری ساعت فروشی دارید. حالا اگر بخواهید این فروشگاه را گسترش بدهید، چه راهی در مقابل‌تان وجود دارد؟ چقدر باید برای اجاره مغازه جدید هزینه کنید؟ اصلا آن محلی که فروشگاه در آن قرار دارد، بازارش آنقدر بزرگ هست که بخواهید به خاطرش فروشگاه‌تان را گسترش بدهید؟ جواب دقیق اینها را نمی‌دانم اما می‌دانم گسترش و بزرگ کردن یک فروشگاه اینترنتی بسیار راحت است و بازار آن با توجه به نامحدود و کشوری بودن، دست شما را در ارتقاء فروشگاه‌تان باز می‌گذارد.

3- کاهش هزینه‌ها

هزینه ایجاد فروشگاه اینترنتی ساعتاجازه بدهید یک حساب سرانگشتی داشته باشیم و ببینیم راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه فیزیکی ساعت چقدر هزینه دارد؟

  • هزینه رهن مغازه،
  • هزینه اجاره مغازه،
  • هزینه خرید دکور،
  • هزینه پرداخت دستمزد نیروی فروشگاه،
  • مالیات،
  • و...

اما احتمالا خوشحال می‌شوید بدانید که برای ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت، هزینه بسیار کمی نسبت به یک فروشگاه عادی نیاز دارید. در واقع هزینه‌ای که سالانه برای نگه‌داری از زیرساخت‌های سایت‌تان می‌دهید، احتمالا کم‌تر از هزینه یک ماه اجاره فروشگاه کوچک‌تان در یک شهرستان است!

4- بی‌نیازی به سرمایه محصول

تامین محصول فروشگاه اینترنتی ساعتخیلی از فروشگاه‌داران اینترنتی، محصول فروشگاه را خودشان تامین کرده و می‌فروشند. اما مدل دیگری هم از کسب و کار اینترنتی وجود دارد که بدون نیاز به محصول است! در واقع شما می‌توانید به عنوان صاحب وب سایت فروش ساعت، با یک یا چند نفر از همکاران‌تان همکاری کنید. مدل همکاری هم به این صورت است که از آنها می‌خواهید محصولاتی که شما سفارش می‌دهید را با پست به آدرس مورد نظرتان بفرستند.

یعنی شما در سایت‌تان محصولات همکاران را می‌فروشید، سودتان را برمی‌دارید و مابقی کار را به آنها می‌سپارید! در این مدل حتی دیگر به سرمایه برای خرید محصول هم نیاز ندارید. فقط باید در ابتدای کار تصاویر محصولات را گرفته و در سایت‌تان بارگذاری کنید. البته می‌توانید تصاویر را هم از اینترنت دانلود کنید.

خلاصه این که ساخت سایت فروش ساعت دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. احتمالا در آینده به تدریج کسب و کارهای سنتی جای خودشان را به کسب و کارهای مجازی و مدرن بدهند. پس بهتر است از همین الان به فکر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین ساعت باشید. در مقاله «11 + 1 دلیل آنکه شما به یک وب سایت نیاز دارید!» بیشتر در مورد ضرورت راه‌اندازی سایت فروشگاهی صحبت کرده‌ایم. حالا که اهمیت ایجاد فروشگاه اینترنتی را درک کردید، به سراغ مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت برویم.

آیا ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت نیاز به تخصص زیادی دارد؟

به طور کلی ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی کمی تخصصی است و ممکن است بدون دانش قبلی، در آن به مشکل بخورید. اما نگران نباشید. راهکاری که در ادامه برای ساخت فروشگاه به شما معرفی می‌کنم، این مشکل را هم حل کرده و شما را بدون دردسر صاحب یک فروشگاه اینترنتی می‌کند.

مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت

خب، به قسمت اصلی داستان رسیدیم. در این بخش می‌خواهم شما را راهنمایی کنم و بگویم که چطور می‌توانید فروشگاه اینترنتی ساعت فروشی خودتان را بسازید. ببینید راهکارهای زیادی در مقابل پای شما وجود دارد. مثلا:

  • همکاری با یک شرکت سازنده وب سایت که نزدیک به 2 هفته زمان و بین 5 تا 20 میلیون بودجه نیاز دارد،
  • همکاری با یک طراح سایت که نزدیک به 2 هفته زمان و بین 3 تا 8 میلیون بودجه نیاز دارد،
  • یادگیری شخصی طراحی سایت که نزدیک به 3 ماه زمان و حدود 1 الی 3 میلیون بودجه نیاز دارد،
  • و در نهایت ساخت سایت با فروشگاه ساز پرتال که کم‌تر از 30 دقیقه زمان و نزدیک به 1.5 میلیون بودجه سالانه نیاز دارد!

اما فروشگاه ساز چیست؟ ببینید، همانطور که می‌دانید همیشه سرعت کار فناوری از انسان بیشتر است. مثلا یک کارخانه فرش روزانه بیشتر از 20 فرش می‌بافد در حالی که در همان زمان، 10 نفر با هم نمی‌توانند یک فرش را به طور دستی ببافند!

در واقع فروشگاه ساز، یک سیستم قدرتمند اینترنتی است که به جای تخصص انسان، از فناوری برای ساخت سایت استفاده می‌کند. در یک فروشگاه ساز، عملا همه بخش‌های یک سایت از قبل وجود دارند و شما به عنوان مشتری، می‌توانید با چند کلیک و انتخاب ظاهر مناسب و دلخواه خودتان، در کم‌تر از چند دقیقه سایت آماده‌تان را تحویل بگیرید. پیشنهاد می‌کنم دوره رایگان آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید.

دقت کنید؛ سرعت بالا و هزینه کم ساخت سایت با فروشگاه ساز به معنی بی‌کیفیتی محصول نهایی نیست. فروشگاه سازها به جای دریافت هزینه زیاد از هر مشتری، مدل درآمدی دریافت هزینه کم از تعداد مشتریان زیاد را دارند.

البته جای نگرانی نیست، می‌توانید به جای خواندن این توضیحات، همین حالا با کلیک روی این گزینه وارد فروشگاه ساز پرتال شوید، ظاهر مناسب را انتخاب کنید و بعد از ساخته شدن سایت‌تان، تا 1 هفته به شکل رایگان از آن استفاده کنید!

قطعا در این یک هفته می‌توانید در مورد کیفیت و ارزش وب سایتی که فروشگاه ساز پرتال به شما داده، قضاوت کنید. در ضمن برای این که با ویژگی‌های یک سایت خوب آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مقاله «یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای چه امکاناتی باید داشته باشد؟» را مطالعه کنید. پیشنهاد کم‌ریسک‌تر از این سراغ دارید؟

چرا از فروشگاه ساز استفاده کنیم؟

کاری ندارم که می‌خواهید از فروشگاه ساز پرتال استفاده کنید یا فروشگاه سازهای دیگر در سطح وب، اما در این بخش به طور خلاصه می‌خواهم مزایای استفاده از این سیستم‌ها را به شما توضیح بدهم تا در تصمیم‌گیری نهایی بهتر عمل کنید.

ساخت فروشگاه آنلاین ساعت با فروشگاه ساز

1- هزینه اندک

همانطور که بالاتر هم گفتم، هزینه راه‌اندازی یک سایت در صورتی که با یک شرکت یا طراح سایت همکاری کنید، چیزی بین 2 تا چندین میلیون تومان است. مشکل اینجاست که در آینده هم باید برای ایجاد هر تغییر ظاهری یا حتی رفع مشکلات به این عزیزان پول بدهید. اما در مورد سایت سازها شرایط به این صورت نیست. در پرتال هزینه‌ای که در سال برای یک سایت پرداخت می‌کنید بسیار پایین است و البته شما را از پرداخت دوباره هزینه‌های بعدی هم معاف می‌کند.

2- بدون نیاز به تخصص

یادتان هست بالاتر گفتم یکی از معایب داشتن یک فروشگاه اینترنتی این است که باید برای مدیریتش کمی تخصص داشته باشید؟ خب فروشگاه ساز این مشکل را حل می‌کند! در همان ابتدایی که فروشگاه اینترنتی ساعت خودتان را با پرتال راه‌اندازی کردید، تعدادی ویدیو به زبان ساده در اختیارتان قرار می‌گیرد که به طور کامل کار با سایت و مدیریت آن را آموزش‌تان می‌دهد.

البته راه حلی که گفتم، این ویدیوها نیستند. در واقع راه حل ظاهر و پنل مدیریت بسیار ساده سایت ساز پرتال است در حالی که پنل مدیریت اغلب وب سایت‌های دیگر، کمی گیج‌کننده بوده و مدیریتش نیاز به کمی تخصص دارد.

3- بدون دردسرهای فنی

بدون شک وب سایت شما در حین کار، با مشکلات فنی زیادی روبرو می‌شود. یک روز یک افزونه مشکل پیدا می‌کند و روز دیگر به خاطر یک تغییر کوچک، شکل ظاهری سایت‌تان دچار ایراد می‌شود. البته تعداد این مشکلات خیلی هم زیاد نیست اما بالاخره باعث ناراحتی و سردرگمی زیادی می‌شود. می‌توانید از یک طراح سایت در مورد صحت این موضوع سوال کنید.

در این شرایط، خوبی پرتال و فروشگاه ساز آن این است که اولا مشکلات فنی‌اش بسیار پایین یا بهتر است بگویم نزدیک به 0 است! چرا که تمامی کارهای فنی آن توسط متخصصان انجام می‌شود. دوم هم اینکه حتی در صورت به وجود آمدن مشکل فنی در سایت شما، پشتیبانان پرتال به شکل کاملا رایگان مشکل‌تان را حل می‌کنند.

4-  قابلیت انعطاف بالا

یک فروشگاه اینترنتی باید انعطاف بالایی داشته باشد تا بتواند نیازهای مختلف کاربران سایت را جواب بدهد. مثلا اینکه ظاهرش هم برای رایانه و هم برای موبایل، بهینه شده باشد. اینکه کاربر را به راحتی در مسیر خرید محصول راهنمایی کند یا اصلا اینکه آمار درست و کاملی به صاحب فروشگاه از فروش آن بدهد. 

برای رفع این نیاز، ما در پرتال یک‌سری افزونه کاربردی و رایگان داریم. افزونه‌هایی که به فروشگاه ساز پرتال اضافه شده، به شما قابلیت انعطاف بسیار بالایی می‌دهد. به کمک این افزونه‌ها می‌توانید اغلب نیازهای‌تان به عنوان صاحب کسب و کار اینترنتی را با یک کلیک رفع کنید!

راه اندازی ساعت فروشی آنلاین چه هزینه‌هایی دارد؟

برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی در پرتال، می‌توانید یکی از بسته‌های زیر را انتخاب کنید.

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی ساعت


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید یکی از بسته‌های کوچک، استاندارد یا پیشرفته را انتخاب کنید. به نظر من در حال حاضر بسته کوچک هم جواب نیاز شما را می‌دهد. وب سایتی که با این بسته طراحی می‌کنید، یک سایت فروشگاهی قدرتمند است و سالانه فقط 1 میلیون و 152 هزار تومان هزینه دارد. البته جزئیات دقیق هر بسته و قابلیت‌های هر کدام را می‌توانید در صفحه ((هزینه طراحی سایت)) پرتال مشاهده کنید. 

دقت کنید؛ هزینه های که بالا مشاهده می‌کنید، تا یک سال شما را از پرداخت دوباره هزینه معاف می‌کنند. این یعنی بعد از این نه نیاز به پرداخت هزینه هاست دارید و نه نیاز است برای تمدید دامنه پول بدهید.

علاوه بر هزینه‌های طراحی سایت، شما به عنوان صاحب کسب و کار اینترنتی باید بودجه‌ای را هم جهت تبلیغات و رقابت با رقبا کنار گذاشته و سهم خودتان را در بازار به دست بیاورید. البته اگر به درستی این هزینه‌ها را صرف کنید، در مدت کوتاهی علاوه بر خود هزینه، چندین برابرشان هم در قالب سود به شما برمی‌گردند.

مدیریت فروشگاه اینترنتی چه چالش‌هایی دارد؟

راه‌اندازی ساعت فروشی آنلاین

بر خلاف تصور، مدیریت کسب و کار اینترنتی در ایران حداقل در چند سال اول، خیلی کار سختی نیست چون چالش‌هایی که در مقابل‌تان وجود دارد همگی به آسانی قابل حل هستند.

اولین چالش، دریافت مجوزهاست. خوشبختانه در یکی دو سال اول نیازی به دریافت مجوز ندارید و فقط کافی است نماد اعتماد سایت‌تان را دریافت کنید. دریافت این نماد نزدیک به 2 ساعت زمان‌تان را می‌گیرد.

چالش بعدی، تامین محصول است! ممکن است خیلی از شما عزیزان الان نگران این باشید که چطور باید محصولات سایتم را تامین کنم؟ همانطور که بالاتر هم گفتم، می‌توانید برای تامین محصول به سراغ فروشگاه‌ها بروید و با آنها همکاری کنید. به این ترتیب حتی یک ریال هم برای خرید محصول نیاز ندارید.

اما چالش سوم، ارسال محصول. خوشبختانه شرکت پست در این زمینه به خوبی با کسب و کارهای اینترنتی همکاری می‌کند. جالب است بدانید که حتی دیجی کالا هم بیشتر محصولاتش را به کمک پست به سراسر کشور می‌فرستد. علاوه بر این، فروشگاه ساز پرتال به برنامه و سایت الوپیک متصل است و مشتری می‌تواند حین خرید محصول در سایت، در این برنامه آدرسش را انتخاب کند. به این ترتیب پیک به شرکت شما مراجعه می‌کند، محصول را گرفته و به مشتری می‌رساند.

و در نهایت چالش چهارم چالش دریافت پول از مشتری است که آنهم با افزونه‌های پرداخت مثل زرین پال، حل می‌شود. خوشبختانه پرتال با تمامی سایت‌های پرداختی کشور سازگاری دارد و می‌توانید در کمتر از 5 دقیقه آنها را به سایت‌تان متصل کنید. اگر در مورد افزونه‌های پرداخت اطلاعات کافی ندارید، در مورد آنها آموزش‌های تصویری زیادی در وبلاگ پرتال برای‌تان آماده کرده‌ایم که خیال‌تان را راحت می‌کند.

نکاتی برای افزایش درآمد از سایت ساعت فروشی

کسب درآمد از فروش اینترنتی ساعت 

خب با توجه به اینکه راه اندازی سایت فروش ساعت با فروشگاه ساز پرتال صرفا نیاز به چند کلیک دارد، الان شما را صاحب یک کسب و کار اینترنتی تصور می‌کنم. بنابراین در ادامه نکاتی را به شما توضیح می‌دهم که می‌توانید به کمک‌شان درآمدتان از فروشگاه را افزایش بدهید. علاوه‌بر این در مقالات مربوط به افزایش فروش اینترنتی راه‌های بیشتری برای افزایش مشتری معرفی کرده‌ایم.

1- اعتمادسازی را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند باعث افزایش فروش اینترنتی شما شود، اعتمادسازی است! شما باید به عنوان یک صاحب فروشگاه اینترنتی، تمامی سعی‌تان را برای به دست آوردن اعتماد مخاطب بکنید. از جمله کارهایی که در مقابل‌تان وجود دارد، اینها هستند:

  • نمادهای اعتماد و اینماد را بگیرید. وجود نماد اعتماد در سایت باعث می‌شود خیال مشتری از خرید راحت باشد و به فروشگاه شما بیشتر اعتماد کند. در مقاله «راهنمای تصویری گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی)» می‌توانید روش گرفتن ای نماد را مطالعه کنید.
  • صفحه درباره ما را خلاقانه بنویسید. معمولا مشتریان قبل از این که اولین خریدشان را از سایت شما انجام دهند صفحه درباره ما را می‌خوانند. در مقاله «چگونه یک صفحه درباره ما بنویسیم؟» نکات لازم برای نوشتن صفحه درباره ما را توضیح داده‌ایم.
  • نظر مشتریان راضی را در سایت قرار بدهید،
  • ضمانت بی‌قید و شرط روی محصولات بدهید،
  • از ویدیو مارکتینگ نهایت استفاده را ببرید.

2- تنوع محصولات را کم‌تر کنید!

تنوع محصولات در فروشگاه اینترنتی ساعت

یکی از اشتباهات رایج صاحبان کسب و کارهای اینترنتی تازه‌کار، این است که می‌خواهند در فروشگاه‌شان 10 ها نوع و هزاران عدد محصول داشته باشند. در حالی که تجربه و تحقیقات نشان داده این کار باعث سردرگمی و کاهش آمار خرید می‌شود. پیشنهاد من این است:

تنوع محصولات زیادی داشته باشید، مثلا دسته‌بندی ساعت‌های زنانه، مردانه، بچه‌گانه و... . اما در هر دسته‌بندی تعداد بسیار زیادی محصول قرار ندهید تا مخاطبان سردرگم نشوند.

3- ارسال رایگان

شاید تصور کنید ارسال رایگان محصولات برای مشتریان باعث می‌شود سود مالی‌تان از فروش کم شود. اما با توجه به تجربه‌ای که در پرتال داشتیم، به شما اطمینان می‌دهم که اضافه کردن خدمات این‌چنینی رایگان، باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش سود می‌شود!

ما هم در پرتال از زمانی که خدماتی مثل تست رایگان، پشتیبانی رایگان و... را به محصول‌مان اضافه کردیم، با افزایش فروش شدید روبرو شدیم.

4- مسابقه

در نهایت برای ابتدای مسیر که هنوز برند شناخته شده‌ای نیستید، بهتر است از مسابقات کمک بگیرید. برگزاری چند مسابقه و دادن جوایزی مثل ساعت‌های مچی نه‌چندان گران‌قیمت، می‌تواند به مرور باعث افزایش مخاطبان اولیه سایت و برندسازی برای شما شود. این موارد تنها بخشی از روش‌های جذب مشتری برای سایت فروشگاهی ساعت است. پیشنهاد می‌کنم مقاله «10 نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان» را مطالعه کنید تا با سایر راه‌های افزایش درآمد از سایت آشنا شوید.

کلام آخر

ما آدم‌ها همیشه دوست داریم حین خرید یک محصول یا خدمات، مطمئن باشیم که جای دیگر مشابهش را با قیمت کم‌تر یا خدمات بهتر پیدا نمی‌کنیم. قطعا امکان دارد شما هم الان چنین فکری داشته باشید و بخواهید باز هم به دنبال گزینه‌های بهتر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت خودتان بگردید.

اما خب به نظر من با توجه به اینکه راه‌اندازی فروشگاه در پرتال برای 7 روز اول کاملا رایگان است و فقط چند دقیقه از زمان‌تان را می‌گیرد، همین حالا وارد فروشگاه ساز ما شوید، نگاهی به جزئیاتش بکنید، سایت‌تان را بسازید و بدون نگرانی در سطح وب دنبال نمونه‌های بهتر بگردید. 

 راستی اگر هم سوالی در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت دارید، با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر نظری داشتید، در بخش نظرات منتظر شما هستم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

خیلی مفید بود ممنون

خواهش میکنم دوست عزیز

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2