دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی قهوه بزنیم؟

قهوه جزو پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان است که این روزها به صورت اینترنتی هم فروش دارد. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه بدون نیاز به استخدام باریستا، اجاره مغازه و...خیلی سریع به درآمد می‌رسید. در این مطلب مسیر راه‌اندازی فروشگاه قهوه را برایتان توضیح دادیم.
در این مقاله می‌خوانید:

شاید برایتان سؤال شده که چرا قهوه؟ قهوه نه‌تنها در همه کشورهای جهان بلکه در ایران خودمان هم کم طرفدار ندارد. نوشیدنی انرژی‌زایی که هنوز بر سر پیدایش آن حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.

یکی می‌گوید در قرن 11 میلادی در کشور اتیوپی آفریقا پیدا شد و دیگری اعتقاد دارد مردمان ایران‌زمین قهوه را کشف کردند. به‌هرحال شواهد تاریخی نشان می‌دهد قهوه اولین‌بار در زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی و در شهر قزوین وارد ایران شد. نوشیدنی محبوبی که قهوه‌خانه‌ها را راه انداخت.

ما کاری با نحوه ورود این نوشیدنی هیجان‌انگیز نداریم، ما فقط برایمان اهمیت دارد که چه محصولات پول‌سازی را می‌شود در فروشگاه اینترنتی فروخت. حالا به نظرتان یک آدم زرنگ از فروش قهوه که نوشیدنی روزانه اکثر ایرانی‌هاست به‌راحتی می‌گذرد؟ ما که فکر نمی‌کنیم. پس با پرتال در این مقاله همراه باشید تا فوت‌وفن قهوه فروشی را یادتان بدهیم.

قهوه چیست؟

قهوه (Coffee) نوعی نوشیدنی دم‌کردنی است که از بودادن دانه قهوه (Roast) تهیه می‌شود. از معروف‌‌ترین نژادهای قهوه هم می‌شود به قهوه عربیکا یا قهوه روبوستا اشاره کرد. نوشیدنی انرژی بخشی که نوشیدن یک فنجان آن باعث رفع خستگی و خواب‌آلودگی شما در طول روز می‌شود.

روزانه در جهان بیش از ۲ میلیارد فنجان قهوه نوشیده می‌شود. این یعنی آدم‌های زیادی برای خرید قهوه صف می‌کشند. نوشیدنی که در کشورهای مختلف و به شیوه‌های متفاوتی کشت می‌شود. بستگی دارد کدام نوع قهوه به مذاق شما خوش بیاید.

انواع قهوه

اگر بخواهیم انواع قهوه را از نظر نوع گیاه دسته بندی کنیم، ۴ نوع قهوه داریم:

  1. عربیکا (Arabica): پرمصرف‌ترین نوع قهوه با کافئین متوسط که طعم شیرین و ملایمی دارد.
  2. روبوستا (Robusta): مناسب‌ترین قهوه برای اسپرسو و قهوه فوری با کافئین بالا که طعم تلخی دارد.
  3. لیبریکا (Liberica): نادرترین نوع دانه قهوه با کافئین کم و طعم آجیلی و دودی است.
  4. اکسلسا (Excelsa): قهوه‌ای با کافئین کم و طعم ترش و میوه‌ای که اگر با دانه‌های دیگر ترکیب شود، طعم بی‌نظیری دارد.

اما اگر بخواهیم انواع قهوه را از نظر نوع نوشیدنی‌ها معرفی کنیم، 20 نوع قهوه داریم:

  1. اسپرسو (Espresso)
  2. کاپوچینو (Cappuccino)
  3. لاته (Latte)
  4. آمریکانو (Americano)
  5. موکا (Caffè mocha)
  6. ماکیاتو (Caffè macchiato)
  7. فلت وایت (Flat white)
  8. آفوگاتو (Affogato)
  9. ریسترتو (Ristretto)
  10. دوپیو یا دابل اسپرسو (Doppio)
  11. قهوه ترکی (Turkish coffee)
  12. کورتادو (Cortado)
  13. کافه اولِه (Café au lait)
  14. لانگ بلک (Long black)
  15. لانگو (Lungo)
  16. آیس کافی ویتنامی (Vietnamese iced coffee)
  17. لاته ماکیاتو (Latte macchiato)
  18. بولت پروف (Bulletproof Coffee)
  19. رد آی (Red Eye)
  20. گالائو (Galão)

درست کردن قهوه با دو روش مختلف

کسب درآمد از قهوه فروشی آنلاین

با کمی جستجو در سایت‌هایی مثل دیجی کالا و غیره متوجه شدیم که قهوه فروشی به‌خصوص فروش اینترنتی قهوه درآمد خوبی دارد. طبق آمار سال 1401 دیجی کالا، محصولات قهوه برند نسکافه، مولتی کافه، بن مانو، شاران و نسپرسو جزو پرفروش‌ترین محصولات یک سال اخیر بودند.

آنجایی داستان جالب شد که فهمیدیم برای فروش قهوه نیاز به اجاره مغازه و استخدام باریستا و... نیست. بعد هم نه‌تنها محصولات قهوه بلکه قهوه ساز و ابزارهای آن‌هم فروش بالایی دارد. مغازه‌های قهوه فروشی زیادی هم در اینستاگرام، تلگرام و گوگل دیدیم که علاوه بر فروش حضوری، به‌صورت اینترنتی هم کار می‌کنند. مثل سایت قهوه ریو که سابقه طولانی در فروش قهوه دارد.

بیشتر بخوانید: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

مسیر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه

حتماً که لازم نیست سرمایه زیادی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه داشته باشید، همین که قهوه‌ها را بشناسید و کمی زرنگ باشید، مابقی ماجرا حل می‌شود. چطور؟ ببینید برای فروش قهوه با سرمایه کم دو راه پیش روی قرار دارد:

  • مغازه قهوه فروشی بیرون بر: مغازه کوچکی در حدود ۱۲ متر که بتوانید محصولات قهوه و چند دستگاه سرو قهوه را در آن قرار بدهید، ‌ برایتان کافی است. همان‌طور که از اسمش پیداست، سرو قهوه فقط به‌صورت بیرون بر است و جایی برای نشستن ندارد. از طرفی امکان فروش انواع پودر قهوه، دانه قهوه و وسایل مربوط به قهوه هم دارد.
  • فروشگاه قهوه: یک مغازه بزرگی را تصور کنید که از انواع قهوه فوری و قهوه دمی گرفته تا قهوه ساز، قهوه جوش، موکاپات و هر ابزاری که برای سرو قهوه نیاز است، درون خودش دارد. حالا این مغازه می‌تواند به‌صورت فیزیکی باشد یا به‌صورت اینترنتی.

از آنجایی‌که راه اندازی فروشگاه آنلاین قهوه نیاز به سرمایه کمی دارد، موضوع مقاله امروزمان مسیر فروش قهوه به صورت اینترنتی است. 

تحویل سفارش آنلاین قهوه

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

مشتری که قصد خرید قهوه دارد، از بین چند نوع قهوه به‌صورت دانه‌ای، پودری یا قهوه فوری حق انتخاب دارد. بیشتر افراد هم خرید قهوه برند را ترجیح می‌دهند؛ اینجاست که باید شش‌دانگ حواستان را جمع کنید تا مشتریان آماده را به خودتان جذب کنید. حالا یا با قیمت پایین‌تر یا با ارائه محصول باکیفیت.

البته مشتریان بالقوه شما دو نوع هستند. یکی افرادی که به‌صورت مستقیم و به‌صورت محدود از شما قهوه می‌خرند. نوع دوم مشاغلی هستند که به‌صورت عمده خرید قهوه را انجام می‌دهند. حالا شما می‌خواهید فروشنده عمده قهوه باشید یا خرده فروشی قهوه را انجام دهید؟ شاید هم هر دو.

کدام محصولات قهوه را می‌فروشید؟

حالا وقتش رسیده که تصمیم بگیرید در فروشگاه اینترنتی خودتان چه محصولاتی داشته باشید. بگذارید کمی کمکتان کنیم. یک قهوه فروشی آنلاین می‌تواند در سبد محصولات خودش این موارد را داشته باشد:

  • انواع دانه قهوه بوداده
  • انواع قهوه پودری با طعم متفاوت
  • انواع قهوه فوری 
  • انواع شکلات
  • دستگاه قهوه ساز
  • آسیاب قهوه
  • قهوه جوش
  • موکاپات
  • ترازوی دیجیتال
  • انواع ابزار قهوه (قهوه ساز کپسولی، فوم، شیر جوش و...)
  • ظروف قهوه (فنجان اسپرسو، ماگ، تراول ماگ، قوطی قهوه و...)

البته لزومی ندارد که حتماً لوازم ساخت قهوه مثل دستگاه قهوه ساز، آسیاب و... را در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید. اما خب زمانی که مشتری به سایت شما مراجعه می‌کند، احتمال اینکه در کنار خرید دانه قهوه، آسیاب دستی هم بخرد زیاد است. این یعنی فروش و درآمد بیشتر.

فروش قهوه و قهوه ساز در سایت

از چه روشی برای تأمین محصولات استفاده می‌کنید؟

خب طبیعتاً در این مرحله باید به دنبال تأمین‌کننده محصولات قهوه باشید، هم برای انواع قهوه و هم برای ابزارهای ساخت قهوه. تکلیف خرید قهوه فوری که مشخص است؛ باید با کارخانه سازنده یا واردکنندگان قهوه برند ارتباط برقرار کنید.

اما برای خرید دانه قهوه و قهوه پودری کار دشوارتری دارید. اول اینکه باید از تأمین‌کننده‌ای جنس بخرید که قهوه باکیفیتی دارد. بعد هم باید بتوانید با قیمت پایین و مقرون به صرفه‌ای قهوه بخرید که امکان رقابت با دیگر فروشندگان را داشته باشید.

تأمین دستگاه قهوه ساز و ابزارهای قهوه چندان وقت شما را نمی‌گیرد. فقط سعی کنید هم ابزارهای برند و پرطرف‌دار را در سبد محصولات خود داشته باشید و هم ابزارهای ارزان و مقرون‌به‌صرفه. با این کار دایره مشتریان خودتان را گسترش می‌دهید. 

  • تأمین محصول با روش دراپ شیپینگ

اگر سرمایه کافی برای تأمین محصول و انبارکردن ندارید، ناامید نشوید. با روش دراپ شیپینگ بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را داشته باشید. چطور؟

در روش دراپ شیپینگ شما با تأمین‌کننده و عمده‌فروشان محصولات قهوه ارتباط می‌گیرید. هر زمان که مشتری خریدی از سایت یا پیج اینستاگرام شما انجام داد، به همان میزان قهوه تهیه می‌کنید و برای مشتری ارسال می‌کنید.

با این تفاوت که عمده‌فروش محصولات را با قیمت عمده برای شما می‌فرستد و می‌توانید سود خودتان را روی آن بکشید. با این کار نه نیاز به اجاره انبار دارید و نه سرمایه زیاد.

تأمین محصول با روش دراپ شیپینگ

وقت فروش اینترنتی قهوه رسیده!

تا اینجای کار مشتریان خودتان را شناختید، محصولات قهوه فروشی را انتخاب کردید، با تأمین‌کننده‌ها آشنا شدید و الان وقت وقتش رسیده که با چند کلیک فروش محصولات را آغاز کنید. حالا چطور؟ با ساخت فروشگاه اینترنتی قهوه توسط فروشگاه ساز.

فروشگاه ساز در اصل سایت فروشگاهی آماده‌ای است که بلافاصله پس از انتخاب قالب، تحویل شما داده می‌شود. ۷ روز مهلت تست دارید تا هم محصولات قهوه خودتان را در سایت قرار دهید و هم با ویژگی‌های فروشگاه ساز آشنا شوید. پس از آن با پرداخت هزینه، سایت شما فعال خواهد شد.

حالا اگر در اینستاگرام یا تلگرام به‌صورت آنلاین قهوه می‌فروختید، ‌می‌توانید از این به بعد url سایت خودتان را هم در Bio قرار دهید تا مشتریان به‌صورت مستقیم از سایت خرید کنند. البته سئو سایت را فراموش نکنید تا از گوگل هم ورودی بگیرید.

برندینگ فروشگاه قهوه را فراموش نکنید

خب حالا اصلاً چرا مشتری باید برای خرید آنلاین قهوه به فروشگاه آنلاین شما سر بزند؟ مگر فروشگاه شما چه ویژگی قابل‌توجهی دارد؟!

ببینید باید با شما روراست باشیم. خودتان را به‌جای مشتری بگذارید و فکر کنید در فکر خرید موکاپات هستید. حالا ترجیح می‌دهید از سایتی مثل دیجی کالا که ضمانت مرجوعی کالا دارد خرید کنید یا از سایت‌ قهوه فروشی که شناخته شده نیست؟!

اینجاست که اهمیت برندینگ و نحوه معرفی فروشگاه قهوه شما خودش را نشان می‌دهد. در ابتدا باید نام و لوگوی درخوری برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید. بعد از آن بسته بندی منحصربه‌فردی برای محصولات طراحی کنید.

البته تأمین قهوه باکیفیت هم خودبه‌خود باعث برندینگ شما می‌شود. به‌نوعی مشتریان برای تعریف محصولات باکیفیت فروشگاه اینترنتی شما، تبلیغات دهان به دهان انجام می‌دهند. حواستان به تنوع محصولات هم باشد.

بسته بندی قهوه‌های مختلف

تبلیغات سایت فروش قهوه را گوشه ذهنتان نگه دارید

فرقی نمی‌کند که در حال راه‌اندازی چه کسب‌وکاری باشید، همیشه باید بخشی از سرمایه اولیه خودتان را برای تبلیغات نگه دارید. شاید اگر چند سال پیش قهوه فروشی آنلاینی داشتید، رقبای شما کم بودند؛ اما در حال حاضر خرید آنلاین قهوه طرفدار پیدا کرده و سایت‌های زیادی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حالا این تبلیغات می‌تواند تبلیغات پیامکی باشد یا تبلیغات کلیکی و بنری. کانال‌های فروشی مثل یکتانت با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مختلف برای سایت، باعث افزایش فروش محصولات شما می‌شوند.

تا یادمان نرفته بگوییم که حواستان به مارکت پلیس‌هایی مثل دیجی کالا، ایمالز و ترب هم باشد. با پرداخت درصدی از درآمد فروشتان به این سایت‌ها، می‌توانید به‌سرعت وارد بازار فروش شوید و درآمد کسب کنید.

هزینه راه اندازی سایت فروش قهوه

هزینه ساخت و راه‌اندازی سایت فروش قهوه خیلی کمتر از باز کردن مغازه قهوه فروشی است. با این‌حال باید حدود ۳ میلیون تومان برای ساخت سایت در فروشگاه ساز و خرید دامنه پرداخت کنید. هزینه استخدام مدیر سایت، عکاسی از محصولات و... هم باید در نظر بگیرید. 

البته از آنجایی‌که فروشگاه سازها کاربری آسانی دارند، خودتان هم می‌توانید سایت را مدیریت کنید. یک مبلغی از سرمایه اولیه خودتان هم باید برای تأمین محصول در نظر بگیرید. البته اگر از روش دراپ شیپینگ استفاده کنید، نیازی به پرداخت هزینه‌ برای تأمین محصول نخواهید داشت.

آخرین پولی که باید برای راه اندازی سایت فروش قهوه پرداخت کنید، صرف تبلیغات و سئو سایت خواهد شد. یعنی با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب قهوه فروشی اینترنتی شوید.

هزینه راه اندازی سایت قهوه

سخن پایانی

به پایان مقاله ساخت فروشگاه اینترنتی قهوه رسیدیم. همان‌طور که می‌دانید شغل قهوه فروشی بازار رقابتی سختی دارد و نباید فکر کنید که خیلی زود به درآمد قابل‌توجهی می‌رسید. اما نگران نباشید، مرحله‌به‌مرحله و با کمی صبر مشتریان خودتان را پیدا می‌کنید.

درصورتی‌که برای ساخت فروشگاه اینترنتی قهوه در پرتال نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۹۱۰۰۳۳۸۳ داخلی ۲ تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا فروش قهوه اینترنتی درآمد خوبی دارد؟

بله؛ ‌ قهوه فروشی یکی از شغل‌های پر درآمد در ایران است. از آنجایی که این روزها بیشتر افراد خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند و بازار فروش قهوه بسیار رونق دارد، قهوه فروشی اینترنتی هم درآمد خوبی دارد.

مجوزهای لازم برای فروش قهوه آنلاین چیست؟

برای اینکه بتوانید در فروشگاه اینترنتی قهوه بفروشید، باید مجوزهایی مثل اینماد و درگاه پرداخت آنلاین را دریافت کنید. برای مشاهده مابقی مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

سلام میشه اسم برای فروشگاه اینترنتی قهوه پیشنهاد بدید؟ ممنون

سلام
کافیکا / آروما

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2