برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به دنبال یک ایده پر سود هستید؟ چرا فروشگاه محصولات پوستی راه اندازی نمیکنید؟ محصولات مراقبت از پوست سرمایه آنچنانی نیاز ندارد؛ به خصوص اگر کسب و کار شما به صورت اینترنتی باشد. چرا؟
به این خاطر که خیلی از آنلاین شاپهای لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست ابتدا از فروش چند برند محدود لوازم بهداشتی شروع به کار کردند. بعد از مدتی که کسب و کارشان رونق گرفت، بهترین محصولات مراقبت پوستی را در فروشگاه موجود میکنند.
شاید شما هم با شنیدن سودهای میلیونی آنلاینشاپهای حوزه پوست و مو دوست داشته باشید که وارد این بازار پر سود شوید؛ اما بهخاطر اطلاعات کم یا سرمایه محدود از این کار پشیمان شدهاید. اگر میخواهید مسیر فروش محصولات پوستی و راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم بهداشتی با سرمایه کم را بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.
مراحل راه اندازی فروشگاه محصولات پوستی
این روزها بیشترین خرید محصولات پوستی بهصورت اینترنتی است. برنده این ماجرا فروشندهای است که فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت پوستی دارد. احتمالاً دیدید که محصولات مراقبت از پوست کرهای بهشدت پرطرفدار است و همیشه خریدار دارد. بسیاری از آنلاین شاپها از فروش همین محصولات کرهای راه خودشان را به بازار فروش محصولات مراقبت از پوست و مو باز میکنند.
فکر میکنید چه کلماتی در حوزه خرید محصولات پوست و مو پر جستجوترین باشد؟
- خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب
- خرید سرم آبرسان
- خرید سرمهای ضد چروک
- خرید کرمهای مرطوب کننده برای انواع پوست (خشک،چرب، مختلط)
- خرید ماسک صورت
- و ...
متوجه شدید که برای شروع کار به سراغ کدام محصولات بروید؟ پس به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به چشم یک سفر ماجراجویانه نگاه کنید. سفری که باید مرحلهبهمرحله جلو بروید تا شما هم به یکی از اصلیترین رقبای این حوزه تبدیل شوید. رقبایی مثل موتن رو، رژا شاپ، مدیاژ، الانژا و...
1- ته و توی بازار محصولات پوستی را دربیاورید
از قدیم گفتند: (پا را بهاندازه گلیم باید دراز کرد). یکوقت چشمتان را باز نکنید و ببینید که کلی محصول دورتان چیده شده، بدون اینکه ایدهای درموردشان داشته باشید. زیادی هم اعتمادبهنفس نداشته باشید و خودتان را همهچیزدان ندانید. اول بنشینید کمی در مورد رقبا، بازار محصولات مراقبت از پوست، برندهای معتبر پوستی و نیازهای جامعه هدف خودتان تحقیقات کنید.
ببینید در ابتدای مسیر چه محصولی را میتوانید با قیمت مناسب و ارزانتر از رقبا به مشتریان بفروشید. هر چه نباشد شما در ابتدای مسیر قرار دارید و باید بهنوعی خودتان را در دل مشتریان جا کنید. منظورمان همان وجه تمایز و ویژگی مثبتی است که میتوانید با آن خودتان را معرفی کنید.
مقالات پیشنهادی: بهترین استراتژیهای قیمت گذاری و راز فروش بیشتر
2- اول از محصولات تخصصی شروع کنید
اگر نظر اهلفن را بخواهید، همیشه پیشنهاد میکنند که با یک برند یا حتی یک محصول خاص شروع به کار کنید. تخصص در هر چیزی حرف اول را میزند. قطعاً شما هم آنلاین شاپهایی را دیدهاید که بهصورت تخصصی در حال فروش محصولات اوردینری (Ordinary) هستند.
محصولات مراقبت از پوستی که امتحانشان را پس دادند و بهخوبی در بازار فروش دارند. قرار نیست تا ابد روی یک محصول تمرکز کنید؛ اما مهم است که سنجیده و بافکر جلو بروید و اول کار خودتان را با برندهای مختلف و محصولات متنوع درگیر نکنید. کمی که شناختهتر شدید برندها و محصولات دیگری را هم به آنلاین شاپ محصولات پوستی خودتان اضافه میکنید.
فروش محصولات تخصصی پوست و مو مثل:
- ابزارهای مراقبت و حالتدهی مو
- لوازم مراقبت پوستی
- محصولات بهداشتی
- محصولات آرایشی
- محصولات مراقبتی
- برندهای معتبر محصولات پوست و مو
3- هویت بصری برند را فراموش نکنید
منظور از هویت بصری برند (Corporate Identity) همان وجه تمایز و ویژگی شما با دیگران است. لوگو، بستهبندی محصولات، ابزارهای بازاریابی و... بخشی از هویت برند شما را تشکیل میدهند.
پس برای آنکه فروش محصولات مراقبت پوستی را آغاز کنید باید نام تجاری برای فروشگاهتان انتخاب کرده باشید. نامی که درخور محصولات شما باشد. به این معنی که اسم فروشگاه شما با ماهیت کارتان همخوانی داشته باشد. اسم فروشگاهتان را پارمیدا نگذارید و بعد محصولات مراقبت پوستی مردانه بفروشید! در مقاله انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی به صورت کامل نحوه انتخاب اسم مناسب برای فروشگاه را توضیح دادیم.
4- مدل کسب و کارتان را مشخص کنید
به این فکر کنید که قرار است چگونه وارد بازار محصولات مراقبت از پوست شوید. اینجاست که میتوانید انتخاب کنید با سرمایه کم استارت کار را بزنید یا به دنبال منابع بیشتر و سرمایهگذار باشید.
بدون سرمایه اولیه (Dropshipping)
اگر سرمایه کافی برای شروع آنلاین شاپ محصولات مراقبتی ندارید، مدل دراپ شیپینگ را انتخاب کنید. یعنی چه؟ در مدل دراپ شیپینگ شما بهصورت آنلاین و بدون موجودی در انبار ثبت سفارش میکنید. به این معنی که نیازی به خرید محصولات پوست و مو و انبار کردن آن ندارید.
زمانی که مشتری محصولات مراقبت پوستی را از سایت شما سفارش داد، باید محصول را از انبار تأمین کننده دراپ شیپنگ تأمین کنید. در این روش شما فاکتور سفارش را برای تأمینکننده میفرستید. تأمین کننده محصول نهایی را برای خریدار ارسال میکند.
در این مدل فقط باید چند تأمینکننده را پیدا کنید که با شما همکاری کنند. از طرف دیگر سود خودتان از خرید را مشخص میکنید. به عنوان مثال اگر کرم مرطوب کننده نیوآ را به قیمت 150 هزار تومان میخرید و این محصول در بازار بین 189 تا 200 هزارتومان قیمت دارد؛ شما میتوانید محصول را به قیمت 195 هزارتومان بفروشید. در این صورت 45 هزار تومان از فروش محصول سود میکنید.
برچسب سفید
اگر میخواهید لول کاری خودتان را بالا ببرید و محصولات را با برند شخصی به مشتریان ارسال کنید، روش برچسب سفید مناسب شماست. یعنی محصولات توسط شرکت تولید شده و به فروشندگان مختلف از جمله شما ارسال میشود. شما هم برچسب روی محصول را با نام تجاری خودتان به مشتریان میفروشید.
تولیدی
احتمالاً شما هم دیدید که برخی برندها محصولات پوستی بهصورت انحصاری توسط فروشگاههای خاص به فروش میرسد. در این روش شما باید مستقیماً با شرکت تولیدی یا واردکننده ارتباط برقرار کنید و حق فروش انحصاری را برای خودتان بگیرید.در این صورت مشتریان برای خرید محصولات مراقبت پوستی برندهای خاص به سراغ شما میآیند.
عمدهفروشی و انبارداری
اگر سرمایه زیادی برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی خودتان دارید، مدل عمدهفروشی یا خردهفروشی را انتخاب کنید. در این مدل شما محصولات را میخرید، در انبار نگهداری میکنید و پس از ثبت سفارش انبوه توسط سایر فروشندگان، محصولات را برایشان ارسال میکنید.
البته میتوانید بخشی از محصولات فروشگاه را به صورت خرده فروشی و با ساخت وب سایت فروشگاهی به فروش برسانید. در این روش باید حواستان به موجودی انبار و مدیریت ارسالها باشد. چرا که امکان دارد محصولی به طور همزمان هم از طرف بخش عمده فروشی و هم در سایت فروشگاهی شما به فروش برسد. حالا چطور در زمان خرده فروشی با چالش نبود محصول در انبار روبرو نشویم؟
با استفاده از یک نرم افزار حسابداری میتوانید موجودی انبار را به خوبی مدیریت کنید. فاکتورهای فروش عمده محصول را بلافاصله در نرم افزار حسابداری وارد کنید. با اتصال نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاهی میتوانید در لحظه موجودی انبار همان محصول را در فروشگاه اینترنتی کم کنید.
اگر میخواهید بدون دردسر و به راحتی سیستم حسابداری خود را به سایت فروشگاهی متصل کنید، میتوانید از سایت ساز پرتال هم استفاده کنید.
5- اهداف بلندمدت و کوتاهمدت را لیست کنید
به اهداف بلندمدت و کوتاهمدت کسب و کار شما، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار میگویند. نوشتن طرح کسب و کار در ابتدای شروع فروش اینترنتی محصولات مراقبتی، کمک میکند تا مسیر حدودی راهتان را پیدا کنید.
ببینید در کجای مسیر قرار دارید و برای رسیدن به اهداف خود چقدر فاصله دارید؟ مثلاً در حال حاضر فروشگاه شما محصولات اوردینری دارد، اما قرار است تا دو سال آینده بهترین برندهای مراقبت از پوست مثل برند کلینیک، استادرم، بایودرما، لانکوم، نوتروژینا، اوریاژ، الارو و کلارنس را به سبد محصولات سایتتان اضافه کنید.
نکته: در سه ماهه دوم سال 2023 یک نظرسنجی جهانی انجام شد. این آمار نشان داده که 38٪ از زنان جهان هر ماه محصولات زیبایی را به صورت آنلاین خریداری کردند. در حالیکه این میزان در میان مردان یک چهارم بود؛ یعنی 25٪ از مردان ماهانه محصولات زیبایی میخرند.
6- سایت فروش محصولات مراقبت از پوست راهاندازی کنید
برای اینکه بتوانید محصولات مراقبت از پوستی خودتان را بهصورت گسترده به فروش برسانید، نیاز به سایت فروشگاهی دارید. راحتترین، کم هزینهترین و دردسترسترین پلتفرمی که بتوانید در زمان کمی فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از پوست خودتان را راهاندازی کنید، فروشگاه ساز است.
فروشگاه ساز مثل چی؟ مثل پرتال. سیستم مدیریت محتوایی که در کمتر از 5 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی کامل را در اختیارتان قرار میدهد. دیگر وظیفه شما است که کمکم محصولات خودتان را به آن اضافه کنید و امکاناتی مثل درگاه پرداخت و... را برایش فعال کنید. در این حالت نیازی به کدنویسی برای ساخت سایت ندارید و تنها باید 1 روز برای شخصی سازی قالب سایت و وارد کردن اطلاعات زمان بگذارید.
در انتها اگر نیاز به کمک یا راهنمایی داشتید، پشتیبانان پرتال به صورت 24 ساعته از طریق شماره 02191003383 داخلی 2 در دسترس هستند.
7- مجوزهای لازم فروش اینترنتی محصولات پوستی را دریافت کنید
برای ساخت سایت فروشگاهی محصولات مراقبت از پوست باید مجوزهایی مثل نماد اعتبار الکترونیکی (ای نماد)، درگاه پرداخت آنلاین، مجوز نظام صنفی رایانهای و... را که در لیست مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی معرفی شده، دریافت کنید.
با دریافت این نوع مجوزها مشتریان میتوانند فروشگاههای متخلف را پیدا کنند. در این صورت کاربران به راحتی متوجه تفاوت محصولات مراقبتی اورجینال و فیک میشوند.
8- حالا نوبت بازاریابی و تبلیغات است!
در حال حاضر کسب و کارها و برندهای مختلف متوجه شدند که بدون تبلیغات هوشمندانه جایی در بازار خرید محصولات پوستی ندارند و خیلی زود به فراموشی سپرده میشوند. اصلاً علت شکست خیلی از کسب و کارهای نوپا همین نداشتن بازاریابی اصولی است.
البته اشتباه فکر نکنید، کسی انتظار ندارد در شروع کار و با بودجه کم تبلیغات میلیاردی داشته باشید. زمانی که از انواع روشهای تبلیغات و بازاریابی خبر داشته باشید و برنامهریزی درستی بچینید، در اصل توپ را به سمت دروازه پرت کردید. انواع بازاریابی پرطرفدار مثل:
بازاریابی پیامکی (SMS)
اجازه دهید بازاریابی پیامکی را با یک مثال توضیح دهم: «نمیدونی ضدآفتاب چی بخری؟ پس تو تست شخصیتشناسی برند فلان شرکت کن. تازه شانس اینو داری که آیفون 13 جایزه بگیری.» با دیدن این پیام یا ترغیب میشوید روی لینک کلیک کنید یا مثل صدها پیامک تبلیغاتی دیگر از کنارش میگذرید.
اما خب نمیشود از خیر تأثیرگذاری بالای تبلیغات پیامکی بگذریم. این نوع تبلیغات انبوه هم هزینه پایینی دارد، هم بهصورت هدفمند ارسال میشود و هم بازخورد بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM)
شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، تیک تاک و تلگرام در ایران بهترین برنامههایی هستند که میتوانید برای تبلیغات خرید محصولات پوستی از آن استفاده کنید.
برای جذب کاربر در این شبکههای اجتماعی میتوانید تخفیف محصولات مراقبتی پوست داشته باشید. به عنوان مثال در جشنواره تخفیفات شب یلدا به خانمهای پیج خودتان تخفیف 30٪ بدهید.
ریتارگتینگ (retarget)
بهاحتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده که محصولی را وارد سبد خریدتان کرده و از خریدش پشیمان شدید. حالا تا چند وقت بعد هر سایتی را که باز کنید حتی سایتهای خبری، تبلیغ آن محصول و تخفیفات آن برایتان نمایش داده میشود. این نوع تبلیغات، تبلیغات ریتارگتینگ هستند، به معنی دوباره مورد هدف قراردادن مخاطب.
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
از زمینه زیبایی و مراقبت از پوست گرفته تا صنعت خودروسازی و حتی طنز، اینفلوئنسرهای زیادی فعالیت میکنند. برای فروش محصولات پوستی باید اینفلوئنسرهای حوزه آرایشی و بهداشتی را پیدا کنید و با آنها ارتباط بگیرید.
مخاطب نیاز دارد که تست و بررسی محصول شما را از کسی که به آن اعتماد دارد (مثل اینفلوئنسرها) دنبال کند. اینفلوئنسرهای زیبایی معمولاً در زمان ایجاد محتوای راهنمای روتین مراقبت از پوست به برند و فروشگاه شما اشاره میکنند. شک نکنید که فروش شما بعد از تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ، افزایش چشمگیری دارد.
بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
بازاریابی محتوایی دنیای وسیعی دارد. از نحوه واردکردن توضیحات محصول در سایت گرفته تا مطالبی که برای وبلاگ مینویسید، بهنوعی بازاریابی محتوایی است. مطالبی مثل:
- روتینهای مراقبت از پوستی که باید روزانه انجام دهید
- راههای از بین بردن جوش و آکنه
- با این محصولات دیگر ریزش مو نخواهید داشت!
- روشهای پیشگیری از چین و چروکهای پوستی
- ماسکهای صورت خانگی پرطرفدار
- محصولات مراقبت پوستی برای پوست خشک و چرب
و... . البته اگر در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و... هم اکانت داشته باشید که چه بهتر. میتوانید نظرسنجیهای مختلفی ایجاد کنید و ببینید مخاطبان شما بیشتر از چه مشکلات پوستی رنج میبرند؟ آن وقت میفهمید که کدام یک از محصولات مراقبت از پوست را به مخاطبان معرفی کنید و حتی آن را به محصولات فروشگاهتان اضافه کنید.
نکته: در تقویم شمسی و میلادی مناسبتهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای تبلیغات از آن استفاده کنید. مثلچی؟ مثلاً شاید فکر کنید روز جهانی قهوه برای تبلیغات فروشگاههای قهوه و کافی شاپها مناسب است. اما شما بهعنوان صاحب یک سایت مراقبت از پوست میتوانید در روز جهانی قهوه ماسکها و محصولاتی را که با فراوردههای قهوه ترکیب شدند، یا رایحه قهوه دارند، معرفی کنید. قطعاً تبلیغ جذابی خواهد بود. 😊
تبلیغات کانالهای فروش (Marketing channel)
کانالهای فروش به 2 دسته تقسیم بندی میشوند. کانالهایی مثل یکتانت که بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار شما انجام میدهند؛ یا کانالهایی مثل ترب، ایمالز و با سلام که خودشان فروشنده نیستند، اما در کلمات کلیدی مختلف در رتبههای برتر گوگل قرار دارند. این سایتها چه فایدهای برای شما دارند؟
شما بهعنوان فروشنده تکتک محصولات خودتان را در ترب وارد میکنید و به صفحه لندینگ محصول در سایت خودتان لینک میکنید. زمانی که من بهعنوان مشتری کلمه (ریمل ایزادورا) را جستجو میکنم و وارد ترب میشوم، لیست فروشندهها با قیمتهای متنوع این ریمل برایم نمایش داده میشود.
این یعنی شانس خودتان را برای دیدهشدن افزایش میدهید؛ حتی اگر هنوز کاری برای سئو سایتتان نکرده باشید.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)
اگر تا الان فکر میکردید که با راهاندازی سایت کار شما تمام شده سخت در اشتباهید! تا زمانی که سایت شما از نظر گوگل بهینه نباشد و شناخته نشده باشد، شانسی برای کسب رتبه حتی در صفحات 10ام گوگل هم نخواهید داشت چه برسد به صفحه اول.
از زمانی که میخواهید پلتفرمی مثل فروشگاهساز را برای ساخت سایت فروشگاهی محصولات پوستی انتخاب کنید تا زمانی که دارید اطلاعات محصول را در سایت وارد میکنید، حواستان به بهینه بودن قالب و محتوا باشد.
در صفحه آموزش سئو پرتال همه نکاتی که باید برای سئو سایت فروشگاهی رعایت کنید را نوشتیم.
9- از پیداکردن سرمایهگذار و بودجهبندی غافل نشوید!
قبل از اینکه سایت فروشگاهی محصولات مراقبت از پوست خودتان را راهاندازی کنید، باید برای مراحل مختلف کارتان بودجه کنار بگذارید. مثلاً بگویید 15 میلیون تومان برای عکاسی محصولات، بین 4 تا 10 میلیون برای راهاندازی سایت، 10 میلیون تومان برای تبلیغات ریتارگتینگ و... کنار گذاشتم.
البته حواستان باشد که کمی پول برای ضرر و زیانهای احتمالی کنار بگذارید؛ یا در صورت لزوم به دنبال سرمایهگذار هم باشید.
اگر میخواهید قیمت تقریبی طراحی سایت فروش محصولات مراقبت از پوست و هزینه انواع تبلیغات را بدانید، سری به این دو مطلب بزنید:
- تعرفه طراحی سایت فروشگاهی در فروشگاه ساز پرتال
- تعرفه تبلیغات یکتانت شامل تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات محصول و...
10- به دنبال جلب اعتماد کاربران باشید
هرچه با کاربران صادقانهتر برخورد کنید، بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت میکنید. مثلچی؟
توضیحات کاربرپسندانه بنویسید
زمانی که دارید محصولی را معرفی میکنید سعی نکنید صرفاً ویژگیهای محصول را بنویسید. کمی هم در مورد عوارض محصول یا بازخوردهای منفی آن هم توضیح دهید. مثلاً با پوستهای تیره سازگار نیست یا ماندگاری کمی دارد و... .
سعی کنید بهصورت خلاصه اما کامل در مورد محصول مراقبت از پوست توضیح دهید و ویژگیهای آن را لیست کنید. ویژگیهایی مثل:
- مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو
- کاربرد و کارایی هر محصول
- دستورالعمل استفاده از محصول
- برند و کشور تولیدکننده
- اصالت کالا (قبل از اینکه کاربر متوجه فیک بودن محصول شود، بهتر است در قسمت توضیحات بنویسید).
- قیمت دقیق و با تخفیف
از تصاویر باکیفیت استفاده کنید
بهتر است از زاویههای مختلف محصولات مراقبت پوستی عکس بگیرید و آن را در سایت بارگذاری کنید. بد نیست مثل دیجی کالا اجازه دهید کاربران عکس محصولاتی که به دستشان رسیده هم برایتان ارسال کنند.
نظرات کاربران را نمایش دهید
از مشتریانتان بخواهید که نظرات منفی و مثبت خودشان را در سایت ثبت کنند. کاربران زمانی که میخواهند محصولی را بهصورت اینترنتی سفارش دهند حتماً به نظر مشتریان قبلی توجه میکنند.
با قیمت مناسب در مارکت پلیسها رقابت کنید
مارکت پلیسها (Market Place) همان سایتهایی مثل دیجی کالا، ترب، باسلام و ایمالز هستند که بالاتر به آنها اشاره کردم. سعی کنید حاشیه سود خودتان را پایین بیاورید و با قیمتهای مناسبتری محصولاتتان را بفروشید.
اگر نمیدانید چطور در سایتهایی مثل ترب فعالیت کنید، بد نیست سری به صفحه آموزش ترب در پرتال بزنید و ویدئوهای مربوط به این سایت را تماشا کنید.
در تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنید
راهاندازی سایت فروشگاهی محصولات پوستی همیشه انتخاب خوبی است؛ اما نباید بازار تلگرام و اینستاگرام را از دست بدهید. سعی کنید هر چند بهصورت محدود در این دو پلتفرم فعالیت خودتان را ادامه دهید و مخاطبان را جذب کنید.
مزایا و معایب خرید اینترنتی محصولات پوستی
حالا بگذارید نگاهی هم به مزایا و معایب وجود فروشگاههای اینترنتی محصولات مراقبت از پوست و مو از دید کاربران بیندازیم. ببینیم که چه ویژگیهای مثبت و منفی فروشگاه باعث خرید اینترنتی یا انصراف از خرید کاربران میشود.
برخی از مزایای خرید اینترنتی محصولات مراقبت پوستی:
- دسترسی آسان به محصولات متنوع: کاربران میتوانند در کمترین زمان و با استفاده از اینترنت محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.
- مقایسه راحت محصولات و قیمتها: امکان مشاهده و مقایسه محصولات مختلف و بررسی قیمتها در فروشگاههای آنلاین، به کاربران کمک میکند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند.
- صرفهجویی در زمان و انرژی: خرید آنلاین نیاز به مراجعه حضوری ندارد و میتوانید در هر زمان از شبانهروز خرید کنید.
- استفاده از تخفیفها و پیشنهادات ویژه: بسیاری از فروشگاههای آنلاین تخفیفهای دورهای و کدهای تخفیف ویژهای ارائه میدهند که خرید را مقرون بهصرفهتر میکند.
- دسترسی به نظرات و تجربیات سایر مشتریان: در فروشگاههای آنلاین میتوانید نظرات مشتریان قبلی را بخوانید و تجربه خرید بهتری داشته باشید.
- تنوع در برندها و محصولات: برخلاف فروشگاههای فیزیکی که محدود به موجودی انبار هستند، فروشگاههای آنلاین تنوع بیشتری از برندها و محصولات را ارائه میدهند.
برخی از معایب خرید اینترنتی محصولات مراقبت پوستی:
- ریسک خرید محصولات تقلبی: خرید اینترنتی از فروشگاههای غیرمعتبر، ممکن است منجر به خرید محصولات تقلبی یا بیکیفیت شود.
- عدم امکان تست و بررسی حضوری: کاربران نمیتوانند محصولات را از نزدیک مشاهده، لمس یا بوی آنها را حس کنند.
- تأخیر در دریافت محصولات: ممکن است ارسال محصولات زمانبر باشد، که در مقایسه با خرید حضوری یک ویژگی منفی است.
- احتمال ایجاد مشکل در بازگشت و تعویض محصول: در صورت نارضایتی از محصول، ممکن است روند بازگشت یا تعویض محصول زمانبر و پیچیده باشد.
- عدم اطمینان از تاریخ انقضا: برخی فروشگاهها تاریخ انقضای محصولات را ذکر نمیکنند و این باعث نگرانی کاربران می شود.
- هزینههای اضافی ارسال: برخی فروشگاههای آنلاین هزینه ارسال بالایی دارند که ویژگی مقرون به صرفه بودن خرید را زیر سؤال میبرد.
معرفی بهترین برندهای محصولات مراقبت از پوست
در این بخش برخی از بهترین برندهای محصولات مراقبت از پوست ایرانی و خارجی را به شما معرفی میکنیم. برای تأمین محصول و پیدا کردن پرطرفدارترین محصولات مراقبت از پوست و مو میتوانید از این جدول کمک بگیرید:
برند خارجی | معروفترین محصولات | برند ایرانی | معروفترین محصولات |
La Roche-Posay | آبرسانها و ضدآفتابهای تخصصی برای پوست حساس | سینره | شویندههای صورت، کرمهای روز و شب و محصولات تقویت مو |
CeraVe | مرطوبکنندههای سبک، شویندههای صورت ملایم | لافارر | سرم ویتامین C و انواع کرم ضد آفتاب |
Kérastase | ماسکهای تقویتکننده و شامپوهای کراتینه | درمالیفت | سرمهای ویتامین C و کرم ضد آفتاب |
Cetaphil | شویندههای صورت ملایم برای پوستهای حساس | ژنو بایوتیک | کرمهای ترمیم کننده و ضد التهاب |
Cosrx | محصولات تخصصی آکنه و لایهبردارهای ملایم | سیگل | کرمهای دور چشم و ضدآفتابهای رنگی |
Redken | شویندههای صورت ملایم برای پوستهای حساس | پریم | کرم کنترل چربی و ژل شستشوی صورت |
Neutrogena | شویندههای صورت، کرمهای ضدجوش و سرمها | شون | کرمهای ضد آفتاب و لوسیونهای بدن |
Bioderma | پاککنندههای میسلار و مرطوبکنندهها | هیدرودِرم | شامپوها و ماسکهای مو |
Ordinary | سرمهای ویتامین C، نیاسینامید و رتینول | ژوت | محصولات مناسب پوستهای چرب و مستعد آکنه |
Innisfree | آبرسانها و ماسکهای طبیعی با عصارههای گیاهی | وچه | سرمهای تخصصی و کرمهای ضد چروک |
نکات مهم هنگام راه اندازی فروشگاه محصولات مراقبتی
خب به پایان این مقاله کاربردی از نحوه فروش اینترنتی محصولات مراقبت از پوست رسیدیم. مقالهای جامع که سعی کردیم مسیر یک کارآفرین برای راهاندازی فروشگاه مراقبت پوستی را مرحلهبهمرحله جلو ببریم.
اما فراموش نکنید موفقیت و شکست شما در کسب و کار به تصمیمات شما در طول راه اندازی فروشگاه بستگی دارد. به همین خاطر پیش تر اشاره کردیم که با فروش یک برند یا یک دسته بندی خاص از محصولات مراقبت پوستی با سرمایه کمتری کسب و کارتان را راه بیندازید و با مشکل نبود بودجه برای تأمین کالا روبرو نشوید.
به هرحال شروع هر کسب و کاری چالشهای مخصوص به خودش را دارد. اما سعی کنید از پلتفرمهای مختلف برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنید. حداقل از طریق یک پیج اینستاگرامی و یک سایت فروشگاهی برای فروش اینترنتی استفاده کنید.
اگر فکر میکنید سؤالی در زمینه راهاندازی سایت فروشگاهی دارید، در قسمت دیدگاهها برایمان بنویسید. پاسخ سؤال شما در سریعترین زمان ممکن داده میشود.
سؤالات متداول
- چگونه سایت فروش محصولات مراقبت از پوست بزنم؟
اگر میخواهید با هزینه کم و زمان کوتاه سایت فروشگاهی خودتان را بسازید، فروشگاه سازهایی مثل پرتال برای شما مناسب هستند. البته میتوانید از قالبهای وردپرس یا کدنویسی برای ساخت سایت فروش محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.
- برای فروش محصولات پوستی در کدام مارکت پلیسها فعالیت کنم؟
دیجی کالا، مدیسه، با سلام، زنبیل، موتن رو، ترب و ایمالز از جمله مارکت پلیسهای ایرانی هستند که میتوانید محصولات پوستی خود را در آن بفروشید.
- آیا برای طراحی فروشگاه مراقبت پوستی باید بودجه زیادی داشته باشم؟
خیر؛ اگر سری به صفحه تعرفه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی پرتال زده باشید میدانید که با کمتر از 3 میلیون تومان هم میتوانید فروشگاه اینترنتی خودتان را طراحی کنید.
- آیا میتوانم بدون سرمایه اولیه فروشگاه محصولات پوستی راهاندازی کنم؟
بله؛ در روش دراپ شیپینگ شما بدون موجودی در انبار و بهصورت آنلاین ثبت سفارش محصولات را انجام میدهید. سپس فاکتور سفارشها را به تأمینکننده ارسال و محصول نهایی را به خریدار میفرستید. برای این کار نیاز به سرمایه اولیه ندارید.
- آیا خرید اینترنتی محصولات مراقبت از پوست مقرون به صرفهتر است؟
بله، در بسیاری از موارد فروشگاههای اینترنتی به واسطه ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه امکان خرید ارزانتر کالا را به مشتریان میدهند. در این صورت میتوانید با هزینه کمتر محصول مورد نظرتان را بخرید.
- آیا امکان بازگشت یا تعویض محصولات مراقبت از پوست پس از خرید آنلاین وجود دارد؟
بله، تمام فروشگاههای اینترنتی موطف هستند تا حداقل 7 روز ضمانت بازگشت کالا برای محصولات داشته باشند. اما در جهت اطمینان قبل از خرید از وب سایت حتماً مجوزهای وب سایت را بررسی کرده و شرایط و قوانین بازگشت و تعویض محصول را بخوانید.
دیدگاهها
زهراسیدخوشکار
واقعاراهنماییتون کامل وعالی بودممنون
دنیا شاکری
سلام
خواهش میکنم دوست عزیز :)
محسن خان محمدی خرمی
چند تا از شرکتهایی که میشه باهاشون تو زمینه پوست یا محصولات مراقبتی کار کرد رو ذکر بفرمایید
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
خودتون باید در اینترنت بررسی کنید و ببینید چه شرکتهایی برای خرید محصولات مراقبتی پوست مناسب هستند.