بانک پاسارگاد زیر نظر شاپرک و بانک مرکزی ایران به فروشگاههای اینترنتی خدمات درگاه پرداخت آنلاین ارائه میدهد. همه کسب و کارهای اینترنتی با ارائه مدارک و مستندات کافی، میتوانند یک درگاه اینترنتی ایمن داشته باشند.
در این مقاله از سری مقالات مالی پرتال، میخواهیم شما را با صفر تا صد شرایط و نحوه درخواست درگاه پرداخت اینترنتی پاسارگاد آشنا کنیم. اگر قصد دارید از یک درگاه مستقیم در وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید، پاسارگاد انتخاب خوبی است.
معرفی درگاه پرداخت الکترونیک پاسارگاد
درگاه پرداخت اینترنتی پاسارگاد (IPG) یکی از 12 شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت زیر نظر شاپرک است که زیر مجموعهی بانک پاسارگاد محسوب میشود. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه ارائه دستگاه پوز و درگاه پرداخت شروع کرده است. خدمات پرداخت آنلاین این شرکت برای وب سایتها و اپلیکیشنهای فعال سطح وب کاربرد دارد.
خدمات شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
- پایانه اینترنتی یا همان درگاه پرداخت آنلاین (IPG)
- پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز (POS)
- سامانه ستا مربوط به قبوض
- سامانه AFC برای پرداخت اتوماتیک هزینهٔ نقلیه عمومی
- سامانه آوند برای خدمات رفاهی سازمانی
- سامانه گردشگری اترز
- پیپاد یا کیف پول همراه
- صدور کارتهای نقدی، هدیه، خانواده، توریستی، دانشآموزی و غیره
- سانیار یک نرمافزار مخصوص پذیرندگان
- هایپر شاپ یک نرمافزار حسابداری فروشگاهی
قبل از درخواست درگاه پرداخت باید بدانید!
قبل از ثبت درخواست در سامانه باید با شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد آشنا شده باشید. این درگاه شرایط و قوانین خاص خودش را برای ارائه خدمات دارد که در ادامه به آنها میکنیم:
- مشخصات درخواست کننده درگاه پرداخت با اطلاعات نماینده (اشخاص حقوقی) یا متقاضی درگاه (اشخاص حقیقی) باید یکسان باشد.
- اگر امتیاز نماد حقوقی است، درخواست کننده درگاه باید از صاحبان امضای حقوقی شرکت باشد. اگر هم نماد حقیقی باشد، درخواست کننده باید حقیقی ثبت شود.
- شماره حساب اصلی جهت تسویه وجوه حاصل از تراکنش درگاه و پرونده مالیاتی اعلامی باید به نام درخواست دهنده درگاه باشد.
- مدارک بارگذاری شده در زمان درخواست درگاه پرداخت باید خوانا و معتبر باشد.
- حجم فایل کمتر از 1 مگابایت و فرمت تصاویر مدارک به صورت Jpeg یا PDF باشد.
- بعد از ثبت درخواست و دریافت قرارداد، اصل قرارداد امضا شده توسط متقاضی به آدرس پستی شرکت ارسال شود. (آدرس پستی فعلی درگاه پرداخت بانک پاسارگاد: تهران، سعادت آباد، بلوار پاکنژاد، خیابان سرو غربی، جنب بانک پاسارگاد، شماره ۵۲، واحد درگاه اینترنتی و کد پستی: ۱۹۹۸۸۸۹۳۱۶)
- فرایند بررسی مدارک ارسالی بین 15 تا 20 روز زمان میبرد.
- برای ثبت درخواست درگاه باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشید.
- برای مشاهده علت نقص مدرک، برگشت یا لغو درگاه در پنل کاربری، گزینه تاریخچه درگاه را بررسی کنید.
مقالات پیشنهادی: سرویس BNPL یا «الان بخر، بعدا پرداخت کن» چیست؟
مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی پاسارگاد
اگر قصد دارید از درگاه پرداخت آنلاین پاسارگاد برای انجام تراکنشهای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید:
1- ابتدا به وب سایت رسمی درگاه بانک پاسارگارد به نشانی my.pep.co.ir مراجعه کنید.
2- با وارد کردن شماره موبایل یک کد ورود برایتان ارسال میشود. کد مربوطه را در بخش “کد ارسالی” وارد کرده و روی ورود کلیک کنید.
3- نوع پذیرنده (حقیقی، حقوقی و اتباع)، کد ملی و تاریخ تولد خودتان را وارد کنید. در آخر گزینه ثبت اطلاعات را بزنید.
4- ابتدا اطلاعات هویتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنسیت، تاریخ تولد و سری شناسنامه را وارد کنید. سپس اطلاعات تماس متقاضی را بنویسید.
5- به همین صورت ادامه مراحل را طی کنید. در مراحل بعدی باید مدارک مورد نیاز را با دقت و به درستی وارد کنید و منتظر دریافت پیام تأیید از سوی بانک پاسارگاد بمانید. فرایند بررسی مدارک بین 15 تا 20 روز طول میکشد. در صورتی که پرونده شما با نقص روبرو شود، در این بخش اطلاعیه جدیدی قرار میگیرد.
مقالات مرتبط: آموزش تصویری ساخت درگاه پرداخت ایران کیش
مدارک موردنیاز برای دریافت درگاه پاسارگاد
ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای درخواست درگاه پرداخت را در پنل پاسارگاد آپلود کنید. بعد از ثبت درخواست و امضای قرارداد نیز، این مدارک را باید به آدرس پستی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارسال کنید.
به خاطر داشته باشید که حجم تصاویر ارسالی باید کمتر از 1 مگابایت و فرمت آن به صورت Jpeg و یا PDF باشد.
مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی:
- تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی
- برگه عدم سوء پیشینه
- داشتن یک وبسایت فعال و ارائه دامنه آن در پنل
- داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
- جواز کسب معتبر با آدرس مندرج در نماد الکترونیکی (صنف مربوطه)
- داشتن کد رهگیری مالیاتی
- فرم قرارداد امضا شده (این مدارک باید به آدرس پستی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارسال شود).
- داشتن حساب در یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب
- سند مالیکت یا اجاره نامه (به نام صاحب نماد یا بستگان درجه یک)
مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی:
- تصویر کارت ملی و شناسنامه به نام نماینده اینماد و صاحبان امضا
- تصویر آگهی تأسیس یا آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی
- فرم قرارداد امضاشده توسط کلیه صاحبان امضا همراه با مهر شرکت
- داشتن حساب بانکی به نام شرکت و یا یکی از صاحبان امضا در بانکهای عضو شبکه شتاب
- داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
- داشتن کد رهگیری مالیاتی
- داشتن یک وبسایت فعال و ارائه دامنه آن در پنل
نحوه اتصال درگاه بانک پاسارگاد به سایت
اگر قصد اتصال درگاه پرداخت پاسارگاد به وب سایت خودتان را دارید، در ادامه دو روش اتصال را به شما معرفی میکنیم:
اتصال درگاه پرداخت به فروشگاه ساز پرتال
اگر کاربر پرتال هستید، برای اتصال درگاه بانک پاسارگاد به سایت، ابتدا وارد پنل مدیریت شوید. سپس به ترتیب این مراحل پیش بروید:
1- از منوی سمت راست صفحه گزینه “تنظیمات وب سایت” و سپس “درگاههای پرداخت” را انتخاب کنید.
2- گزینه “+ایجاد درگاه” را بزنید.
3- عنوان حساب و صاحب امتیاز را بنویسید.
4- سپس روش پرداخت را “پرداخت الکترونیک پاسارگاد” انتخاب کنید. در بخش “کد ترمینال” و “کد پذیرنده”، کد قرار گرفته در پنل کاربری صفحه درخواست درگاه سامانه pep را وارد کنید.
5- نام سرور، کلید خصوصی، نام کاربری و رمز عبور نیز در همان سامانه ثبت درخواست درگاه پاسارگاد برای شما قرار گرفته است.
6- در آخر گزینه ذخیره درگاه را بزنید.
اتصال درگاه پرداخت به وردپرس
برای اتصال درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد به وب سایت فروشگاهی در ووکامرس ابتدا به پنل کاربری خود در سامانه pep مراجعه کنید. سپس از منوی سمت راست گزینه “مستندات” را بزنید. فایل “افزونههای درگاه” را دانلود کنید. حالا به سایت وردپرسی خود بروید و این مراحل را دنبال کنید:
1- از داشبورد پنل مدیریت گزینه “افزونهها” و سپس “افزودن افزونه تازه” را بزنید.
2- گزینه “بارگذاری افزونه” را بزنید.
3- فایل zip دانلود شده (woocommerce-pasargad-pepg) از پنل کاربری درگاه sep را انتخاب کنید.
4- روی دکمه “نصب افزونه” کلیک کنید.
5- در صفحه باز شده گزینه “فعال سازی افزونه” را بزنید.
6- در لیست افزونهها، گزینه تنظیمات افزونه “درگاه پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای ووکامرس” را بزنید.
7- گزینه فعال سازی درگاه را تیک بزنید؛ سپس شماره ترمینال و شماره فروشگاهی را وارد کنید. در آخر ذخیره اطلاعات را بزنید.
بیشتر بخوانید: سرویس پرداخت در محل یا COD چیست؟
مزایا و معایب دریافت درگاه پاسارگاد
درگاههای پرداخت ایرانی تقریباً دارای مزایا و معایب مشترکی هستند. به این صورت که هیچ درگاه پرداختی مزیت چشمگیری نسبت به بقیه درگاهها ندارد و همه آنها برای فروشگاه اینترنتی مناسب هستند.
مزایای درگاه پاسارگاد:
- کارمزد کم تراکنشهای بانکی پاسارگاد
- امنیت بالای درگاه برای حفاظت از اطلاعات مالی و شخصی کاربران
- تأیید آنی و سریع تراکنشهای پرداخت
- پشتیبانی 24 ساعته به صورت آنلاین و تلفنی
- پشتیبانی از انواع کارتهای بانکی
- دسترسی کاربر به SDKهای مختلف برای پیادهسازی درگاه در زبانهای برنامه نویسی
- امکان تخصیص شناسه به هر تراکنش
- فضای گزارشگیری با امکان تعریف چند کاربر
- امکان تسهیم داینامیک و تسویه مبلغ تراکنش در چند حساب
معایب درگاه پاسارگاد:
- مدت زمان انتظار طولانی برای فعال سازی درگاه
- عدم ارائه درگاه پرداخت آنلاین به کسب و کارهای بدون وب سایت مانند فروشگاههای اینستاگرامی (البته میتوانید از طریق زرین لینک یک درگاه برای فروشگاه اینستاگرامی داشته باشید)
- محدودیتهای قراردادی با نیازهای تجاری
در آخر بدانید
کسب و کارهای اینترنتی برای سهولت روند ثبت سفارش کاربران از درگاههای پرداخت آنلاین استفاده میکنند. درگاه پاسارگاد یکی از بهترین درگاههای پرداخت اینترنتی زیرمجموعه بانک پاسارگاد است. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل نحوه دریافت درگاه و اتصال آن به سایت را توضیح دهیم.
اگر سؤال یا نظری در خصوص درگاه بانک پاسارگاد دارید، نظر خودتان را در بخش دیدگاهها ثبت کنید.
سؤالات متداول
- هزینه دریافت درگاه پاسارگاد چقدر است؟
دریافت درگاه پاسارگاد برای مشتریان هزینهای ندارد.
- دریافت درگاه بانک پاسارگاد چقدر زمان میبرد؟
فرایند بررسی مدارک ارسالی با توجه به حجم بالای تقاضای درگاه، بین 15 تا 20 روز زمان میبرد. به همین دلیل مدت زمان انتظار برای فعال سازی درگاه بین 3 تا 4 هفته طول میکشد.
- شماره پشتیبانی درگاه پاسارگاد چیست؟
شماره تلفن بخش پشتیبانی درگاه پرداخت پاسارگاد ۲۳۵۰۵ و ۲۳۵۰۲۴۹۵ است.
- درگاه بانک پاسارگاد چگونه تسویه حساب میکند؟
تسویه حساب این درگاه پرداخت به صورت 24 ساعت یکبار است. تسویه حساب کلیه تراکنشهای انجام شده تا ساعت ۲۱:۳۰ در روزهای عادی از ساعت ۰۳:۴۵ دقیقه بامداد روز بعد تا قبل از ۰۸:۰۰ صبح و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز بعد، به حساب صاحبان درگاه واریز خواهد شد.
- آیا درگاه پرداخت الکترونیک پاسارگاد امن است؟
با توجه به اینکه درگاه پاسارگاد زیر نظر بانک مرکزی و سامانه شاپرک فعالیت میکند، یک درگاه پرداخت امن محسوب میشود.
- کارمزد درگاه بانک پاسارگاد چقدر است؟
بر اساس مصوبه بانک مرکزی، کارمزد درگاه پرداخت بر اساس مبلغ تراکنش متفاوت و در بازه 120 تا چهار هزار تومان خواهد بود. کارمزد دریافتی از تراکنش کمتر از 600 هزار تومان معادل 120 تومان، تراکنش بین 600 هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان معادل 0.02 درصد مبلغ تراکنش و برای تراکنشهای بالای 20 میلیون تومان معادل 4 هزار تومان محاسبه خواهد شد.