پرسوجوی محلی و اینترنت دو راه برای بررسی قیمت لوازم یدکی خودرو است. مردم اول از چند مغازه مختلف در مورد قیمت لوازم یدکی سؤال میکنند. سپس در اینترنت جستجو میکنند تا ببینند کدام وب سایت یا مغازه قیمت ارزانتری دارد.
اما اکثر افراد ترجیح میدهند که همان اول از طریق یک وب سایت اینترنتی لوازم یدکی، کالاهای موردنیازشان را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. به همین راحتی در وقت و هزینه خودشان صرفه جویی میکنند. پس شما به عنوان صاحب یک وب سایت لوازم یدکی، میتوانید از این فرصت استفاده کنید و درآمد خوبی کسب کنید.
اگر برای ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی نیاز به راهنمایی بیشتر دارید و میخواهید با پیش نیازهای ساخت سایت آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.
برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی از کجا شروع کنیم؟
این روزها مردم ترجیح میدهند که خریدهای خودشان را به صورت اینترنتی انجام دهند. به همین خاطر فروشندگان محلی به فکر راه اندازی وب سایت اینترنتی هستند. یکی از کسب و کارهای سودآور در عصر امروزی فروش لوازم یدکی خودرو است.
برای فروش لوازم یدکی میتوانید از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام یا وب سایتها کمک بگیرید. البته اگر دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی حرفهای هستید به سراغ ساخت وب سایت بروید. از یک طرف مشتریان شما در هر ساعت از شبانه روز میتوانند از شما خرید کنند؛ از طرف دیگر میتوانید کاربرانی که از طریق گوگل دنبال قیمت لوازم یدکی هستند را جذب کنید.
حالا سریعترین راه برای ساخت یک وب سایت حرفهای چیست؟ دو راه پیش روی شما قرار دارد:
1- طراحی سایت با کمک شرکت طراحی سایت
اولین راه برای ساخت سایت لوازم یدکی، پیدا کردن یک شرکت طراحی سایت یا یک تیم حرفهای است. شما میتوانید ویژگیهای وب سایت مورد نظرتان را به آنها بگویید و با توجه به بودجهای که دارید یک سایت اختصاصی یا یک سایت وردپرسی تحویل بگیرید.
البته امروز که اسفندماه سال 1402 است، قیمت طراحی سایت وردپرسی توسط شرکتها به 15 میلیون تومان هم رسیده است. این در حالی است که هزینه تمدید سالیانه هاست، دامنه و پشتیبانی سایت به عهده خودتان است.
2- طراحی سایت با کمک فروشگاه ساز
دومین راه، استفاده از یک فروشگاه ساز خارجی یا ایرانی است. پلتفرم فروشگاه ساز کار طراحی فروشگاه اینترنتی را بسیار راحت کرده است. شما میتوانید با کمترین هزینه و در سریعترین زمان سایت بسازید. ساخت سایت نیاز به دانش فنی ندارد و میتوانید با کمک ابزارهای موجود سایت بسازید.
فروشگاه ساز پرتال یکی از شناختهشدهترین فروشگاههای اینترنتی ایرانی است. پلتفرمی که پشتیبانی 24 ساعته رایگان، هاست و دامنه رایگان و امکانات مورد نیاز برای مدیریت فروشگاه را دارد. تعرفه طراحی سایت لوازم یدکی با فروشگاه ساز هم از 3 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است.
سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع فعالیت
برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر یک مغازه لوازم یدکی داشته باشید، نیازی به تهیه محصول ندارید. اما اگر میخواهید از منزل یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، دو راه پیش روی شما است:
- اجاره یک انبار و تهیه قطعات یدکی خودرو
- فروش محصول به روش دراپ شیپینگ
روش اول نیاز به هزینهای در حدود 300 میلیون تومان یا بیشتر دارد. اما در روش دوم میتوانید بدون سرمایه اولیه، کسب و کارتان را شروع کنید. به این صورت که هر زمان مشتری از شما خرید کرد، جنس را با قیمت پایینتر از عمده فروش مورد تأیید خودتان تهیه میکنید.
پیدا کردن بازار هدف لوازم یدکی خودرو
از آنجایی که واردات خودرو خارجی کم شده و تورم بالایی در جامعه حاکم است؛ افراد ترجیح میدهند به جای تعویض خودرو آن را تعمیر کنند. به همین خاطر بازار هدف شما مکانیکیها، صافکارها و افرادی هستند که برای تعمیر خودرو به دنبال لوازم یدکی میگردند.
پیش نیازهای ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو
قبل از اینکه خرید و فروش لوازم یدکی خودرو را شروع کنید، باید با یک سری نکات در خصوص روند طراحی وب سایت آشنا شوید. شما برای رقابت در دنیای اینترنت باید به صورت حرفهای عمل کنید. در وب سایت، خبری از جواز کسب و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد مغازه نیست.
یک وب سایت حرفهای با طراحی کاربرپسند و قیمتهای رقابتی تنها چیزی است که باعث تمایز شما با رقبا میشود. با این شیوه مشتریان وفادار خودتان را پیدا میکنید و درآمدتان را افزایش میدهید.
1- انتخاب نام برند
در ابتدا باید به دنبال یک اسم مناسب برای کسب و کارتان باشید. اسم برند باید مرتبط با نوع فعالیت شما باشد و به راحتی سر زبانها بچرخد. سعی کنید از اسمهای پیچیده دوری کنید و با توجه به نکاتی که در مقاله “انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی” صحبت کردیم باشد.
اسم انتخابی شما باید کوتاه، روان و ساده باشد. اگر دنبال ایده اسم برای فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هستید، در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.
2- انتخاب قالب کاربر پسند
قالب وب سایت فروشگاهی شما میتواند باعث جذب یا فرار کاربر شود. زمانی که مشتری در گوگل به دنبال وب سایت فروش قطعات خودرو میگردد، با سایت شما مواجه میشود. حالا اگر در زمان ورود به سایت با یک قالب شلخته و گیجکننده روبرو شود، همان ابتدا صفحه را میبندد و وارد سایت رقیب میشود.
خوشبختانه قالبهای فروشگاهی پرتال بر اساس سلیقه ایرانیها طراحی شده و میتوانید به دلخواه، یکی را برای فروشگاه خودتان انتخاب کنید.
3- اینماد و درگاه پرداخت امن
اگر میخواهید کاربران به راحتی به وب سایت اینترنتی شما اعتماد کنند، حتماً اینماد داشته باشید. از طرف دیگر با دریافت یک درگاه پرداخت اینترنتی امکان خرید آنلاین از طریق سایت را فعال کنید. با فعال کردن درگاه پرداخت دیگر نیازی نیست نگران دریافت فیشهای جعلی باشید.
4- تأمین کالای لوازم یدکی
مورد بعدی تأمین لوازم یدکی خودرو از عمده فروشان معتبر است. شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی باید جنس اصل را از فیک تشخیص دهید. با تأمین کالاهای باکیفیت لوازم جانبی میتوانید همیشه مشتریان راضی و وفادار داشته باشید.
5- عکاسی از محصولات لوازم یدکی
نکته بعدی که میتواند تأثیر زیادی در فروش شما داشته باشد مربوط به تصاویری است که در وب سایت قرار میدهید. تصاویر وب سایت دیجی کالا را دیدهاید؟ عکس محصولات با پس زمینه سفید قرار میگیرد. هر محصول هم از زاویههای مختلف عکس برداری شده است.
شما هم با استفاده از این تکنیک و استفاده از تصاویر منحصر به فرد میتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید.
6- اپلیکیشن فروشگاه لوازم یدکی
با ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی میتوانید به صورت حرفهای دیده شوید. خوشبختانه قالبهای فروشگاهی پرتال امکان ساخت وب اپلیکیشن را دارند. شما میتوانید به راحتی وب سایت خودتان را به صورت اپلیکیشن به مشتریان معرفی کنید.
دقیقاً مشابه اپلیکیشن دیجی کالا، دیوار، شیپور و... میتوانید یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی داشته باشید.
7- تبلیغات و سئو وب سایت
برای اینکه بتوانید در فضای اینترنت دیده شوید باید به سراغ سئو سایت و تبلیغات بروید. به مجموعه فعالیتهایی که در جهت بهبود عملکرد سایت برای موتورهای جستجو انجام میشود، سئو میگویند.
مثلاً اینکه وب سایت شما در نسخه موبایل و سیستم به درستی نمایش داده شود بخشی از بهینه سازی سایت است. از طرف دیگر میتوانید با استفاده از تبلیغات بنری، تبلیغات پیامکی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و حتی پخش بروشور تبلیغاتی مشتری جذب کنید.
حواستان باشد که تبلیغات شما جامعه خاصی از افراد را پوشش دهد. مثلاً در پیامک تبلیغاتی بهتر است کاربران مرد جوان تا میانسال را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.
قطعات پرفروش لوازم یدکی خودرو چیست؟
انواع قطعات خودرو داخلی و خارجی فروش خوبی دارند. مخصوصاً اگر بتوانید باکیفیتترین محصولات موجود در بازار را برای فروش داشته باشید. این محصولات تقاضای زیادی در بازار دارند:
- قطعات داخلی (روکش صندلی، آفتاب گیر و...)
- قطعات خدماتی (لاستیک، باتری، سیستم ترمز و...)
- قطعات الکتریکی (دینام، استارت، فیوز و...)
- قطعات مکانیکی (گیربکس، تسمه تایم، سرسیلندر و...)
- قطعات بیرونی (آینه جانبی، چراغها، سپر و...)
نمونه سایت فروشگاه لوازم یدکی ماشین در پرتال
اگر سری به صفحه نمونه کارهای پرتال بزنید، بخشی از وب سایتهای لوازم یدکی خودرو ساخته شده با فروشگاه ساز پرتال را مشاهده میکنید. در ادامه ۴ مورد از وب سایتهای فعال حوزه لوازم یدکی خودرو را به انتخاب خودمان معرفی میکنیم.
1- وب سایت لوازم یدکی Alomitsubishi
انواع لوازم جانبی خودرو که برای برند هوندا و میتسوبیشی نیاز دارید را در این وب سایت پیدا میکنید. همچنین، لوازم جانبی پرکاربرد و لوازم شستشوی خودرو را میتوانید در این فروشگاه ببینید.
2- فروشگاه قطعات یدکی گاراژ
وب سایت گاراژ یدک انواع لوازم جانبی خودروهای خارجی را بر اساس برند خودرو دسته بندی کرده است. شما میتوانید برای دسته بندی محصولات لوازم یدکی خودتان به این شیوه عمل کنید.
3- فروشگاه لوازم یدکی لوکس اتو پارت
فروشگاه لوازم یدکی لوکس اتو پارت در زمینه فروش لوازم جانبی خودروهای داخلی فعالیت میکند. شما میتوانید بر اساس نوع قطعات یا نوع خودرو، محصول مورد نظرتان را پیدا کنید.
4- فروشگاه اینترنتی اصیل یدک
چهارمین وب سایت ساخته شده در پرتال اصیل یدک است. این وب سایت انواع قطعات یدکی خودرو را برای فروش دارد.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید برای طراحی و راه اندازی یک وب سایت لوازم یدکی خودرو بدانید به زبان ساده توضیح دهیم. اگر میخواهید یک کسب و کار خانگی و پر سود راه اندازی کنید و به دنیای ماشینها علاقه دارید، فروشگاه قطعات جانبی خودرو انتخاب خوبی است.
فقط این موضوع را فراموش نکنید که به عنوان یک فروشنده لوازم جانبی، باید به خوبی انواع ماشینها و کاربرد هر قطعه را بشناسید تا بتوانید مشتریان خودتان را برای خرید راهنمایی کنید. اگر سؤالی در خصوص طراحی وب سایت دارید، میتوانید در بخش دیدگاه از ما بپرسید.
سؤالات متداول
- طراحی سایت لوازم یدکی چقدر زمان میبرد؟
طراحی سایت لوازم یدکی با کمک فروشگاه ساز کمتر از 5 دقیقه از شما زمان میگیرد. سایت ساز یک پلتفرم آماده و راحت است که میتوانید بدون دانش فنی با آن سایت بسازید. البته اگر بخواهید با وردپرس سایت طراحی کنید تقریباً باید بیشتر از 10 روز زمان بگذارید.
- هزینه پشتیبانی ساخت وب سایت لوازم یدکی چقدر است؟
اگر با فروشگاه ساز سایت ساخته باشید هزینه پشتیبانی سایت رایگان است. اما در سایر روشها بسته به پشتیبان و پروژهای که دارید باید هزینه پرداخت کنید.
- آیا میتوانیم درآمد خوبی از فروش لوازم یدکی داشته باشیم؟
بازار فروش لوازم یدکی سود خیلی خوبی دارد. اگر بتوانید کالاهای پرتقاضا و باکیفیت تأمین کنید؛ میتوانید درآمد خوبی از این طریق داشته باشید.
- چطور یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو راه اندازی کنیم؟
برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ابتدا باید یک نام برند و روش طراحی سایت را انتخاب کنید. بعد از آن به فکر تأمین کالا باشید و با تبلیغات و سئو، مشتری پیدا کنید. سریعترین روش ساخت سایت هم با استفاده از سایت ساز است.