دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

سایز محتوای اینستاگرام در 2024 چند است؟

ابعاد محتوای اینستاگرام همیشه یکی از موضوعات پر سرچ در جستجوهای گوگل است. کاربران برای پست کردن محتوا در اینستاگرام باید از سایز استاندارد محتواهای تصویری مطلع باشند. در غیر این صورت تصاویر انتخابی برش می‌خورد و ظاهر خوبی نخواهد داشت.
در این مقاله می‌خوانید:

با توجه به آپدیت‌های جدید اینستاگرام، اضافه شدن محتواهای جدید و تغییر سایز برخی محتواهای قبلی، لازم است با سایز انواع محتوای اینستاگرام، از سایز استوری تا ریلز و حتی عکس پروفایل و کاور آشنا شوید. از طرف دیگر کار با ساده‌ترین ابزارها برای تغییر سایز محتوا را یاد بگیرید.

کافی است فقط یک بار در انتخاب سایز محتوای اینستاگرام مثل سایز استوری یا پست اشتباه کرده باشید؛ در این صورت متوجه شدید چقدر کیفیت محتوا در چنین شرایطی پایین آمده و خروجی کار زشت می‌شود!

اگر می‌خواهید طبق جدیدترین الگوریتم اینستاگرام سایز پست و استوری خودتان را تنظیم کنید، جای درستی آمدید. در ادامه با آموزش جامع ابعاد استاندارد محتوا در Instagram همراه ما باشید.

اهمیت نسبت ابعاد در سایز محتوای اینستاگرام

قبل از شروع باید با یک موضوع مهم به اسم نسبت ابعاد تصویر یا Aspect Ratio آشنا شوید؛ چون در ادامه با آن خیلی کار داریم. ببینید، وقتی می‌گوییم نسبت ابعاد یک تصویر 1 به 1 یا همان 1:1 است، یعنی طول و عرض آن با هم برابر است. همچنین، وقتی می‌گوییم نسبت 8 به 16 یا 8:16 یعنی طول یا همان ارتفاع 2 برابر عرض تصویر است! 

نسبت ابعاد در سایز محتوای اینستاگرام

حالا وقتی می‌گوییم شما می‌توانید در پست اینستاگرام ویدئو و تصویر با ابعاد 1:1 منتشر کنید، یعنی امکان انتشار یک تصویر 100 پیکسل در 100 پیکسل یا 1080 در 1080 پیکسل هم وجود دارد. چون در هر دو مورد نسبت تصویر رعایت شده است. صرفا اینجا، رعایت همان اندازه پیکسلی خود اینستاگرام یعنی 1080 در 1080باعث می‌شود کیفیت ظاهری تصویر یا ویدیو بیشتر باشد.

 اگر نسبت ابعاد رعایت نشود؛ مثلاً یک تصویر 1080 در 1090 پیکسل انتخاب کنید، اینستاگرام خودش محتوا را برش زده و با نسبت استاندارد منتشر می‌کند. به این ترتیب محتوای شما ناقص و بی کیفیت می‌شود.

نکته: در زمان تغییر سایز عکس حواستان باشد مبنای آن را روی pixel تنظیم کنید. در غیر این صورت برنامه اینستاگرام تصاویر را فشرده کرده و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

راهنمای سایز فیلم و عکس استاندارد در اینستاگرام

در این بخش می‌خواهیم صفر تا صد ابعاد استاندارد تصاویر و ویدئوها در بخش‌های مختلف Instagram را با هم بررسی کنیم. برای پیدا کردن ابعاد محتوای خاص می‌توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و بخش مورد نظرتان را پیدا کنید.

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

استوری اینستاگرام از جمله بخش‌هایی از این شبکه اجتماعی است که هنوز پس از گذشت سال‌ها، سایز و اندازه‌اش تغییر زیادی نداشته است.

  • سایز استوری اینستاگرام امروز 1920 در 1080 پیکسل (PX) است. (نسبت ابعاد 9:16)

این یعنی باید عرض محتوای شما 1080 و ارتفاع آن 1920 پیکسل باشد. البته دقت کنید، استوری اینستاگرام بر خلاف دیگر بخش‌های آن، به‌شکلی طراحی شده که می‌توانید محتواهای کوچک یا بزرگ‌تر را هم در آن قرار بدهید. یعنی چه؟

در واقع اگر دقت کرده باشید بعد از اینکه محتوای مورد نظر را برای اضافه شدن به استوری انتخاب کردید، می‌توانید با کمک 2 انگشتتان و قابلیت زوم کردن، محتوا را کوچک یا بزرگ کنید. به این ترتیب این امکان را خواهید داشت که در صورت نیاز، محتوایی که سایز بزرگ‌تری دارد را با سایز مناسب و برعکس، منتشر کنید.

البته یک نکته هم اینجا وجود دارد، اگر محتوا یا همان تصویر/ ویدئو، به اندازه استانداردی که بالاتر گفته شد طراحی شده باشد، استوری‌تان از لحاظ زیبایی کیفیت بالاتری خواهد داشت.

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

نکته: ویدئوی استوری اینستاگرام نیز باید در ابعاد 1080 در 1920 پیکسل باشد. در جدیدترین آپدیت این پلتفرم، امکان قرار دادن استوری تا 60 ثانیه وجود دارد.

سایز پست اینستاگرام چقدر است؟

برعکس استوری اینستاگرام، پست اینستاگرام در 3 سایز قابل انتشار است. در ادامه سایز هر کدام را با جزئیات دقیق بررسی می‌کنیم. به طور خلاصه بهترین سایز برای پست اینستاگرام به این شکل است:

  • سایز استاندارد پست‌های مربعی اینستاگرام، 1080 در 1080 پیکسل است. (نسبت ابعاد 1:1)
  • سایز استاندارد پست‌های عمودی اینستاگرام 1080 در 1350 در پیکسل است. (نسبت 4:5)
  • سایز پست‌های افقی اینستاگرام برابر با 1080 پیکسل در 608 است. (نسبت 1.91:1)

اما پیشنهاد می‌کنم به طور دقیق‌تر هر بخش را با توضیحاتش بخوانید.

سایز پست اینستاگرام

خب، بر عکس استوری اینستاگرام، پست اینستاگرام در 3 سایز قابل انتشار است. در ادامه سایز هر کدام را با جزئیات لازم به شما توضیح خواهم داد. به طور خلاصه سایزها به این شکل است:

  • سایز استاندارد پست‌های مربعی اینستاگرام، 1080 در 1080 پیکسل است. (نسبت ابعاد 1:1)
  • سایز استاندارد پست‌های عمودی اینستاگرام 1080 در 1350 در پیکسل است. (نسبت 4:5)
  • سایز پست‌های افقی اینستاگرام برابر با 1080 پیکسل در 608 است. (نسبت 1.91:1)

اما پیشنهاد می‌کنم به طور دقیق‌تر هر بخش را با توضیحاتش بخوانید.

  • سایز پست مربعی اینستاگرام

سایز استاندارد پست‌های مربعی اینستاگرام، 1080 در 1080 پیکسل است.اما خب دوباره یک نکته وجود دارد، در واقع در انتشار پست‌های اینستاگرامی، مهم نسبت تصویر است. مثلا در یک پست مربعی، نسبت طول به عرض برابر با 1:1 است. این یعنی یک پست 1000 پیکسل در 1000 پیکسل یا اصلا 500 در 500 هم در اینستاگرام به عنوان پست مربعی قابل انتشار است. 

در عین حال انتشار پست کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از سایز استاندارد، باعث می‌شود کیفیت تصویر مورد نظر کاهش پیدا کند؛ بنابراین بهترین سایز ممکن، 1080 در 1080 است.

  • سایز پست عمودی اینستاگرام

سایز پست عمودی اینستاگرام که به شکل مستطیلِ عمودی منتشر می‌شود،1080 در 1350 پیکسل است. این یعنی محتوا باید از نظر عمودی سایزش برابر با 1350 و از نظر افقی برابر با 1080 پیکسل باشد. 

همچنین، اگر قصد داشتید محتوا را با سایزهای دیگری به شکل عمودی منتشر کنید، بدانید که نسبت ابعاد تصویر در پست عمودی اینستاگرام، 4:5 است؛ اگر محتوا در این نسبت، با سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر منتشر شود، باز هم کل صفحه را در بر می‌گیرد. 

  • سایز پست افقی اینستاگرام

دسته سوم از پست‌های اینستاگرامی یعنی پست‌های افقی باید در ابعاد 1080 پیکسل در 608 منتشر شوند. این یعنی عرض تصویر برابر با 1080 پیکسل و ارتفاع آن برابر با 608 پیکسل است. اگر هم به دنبال نسبت ابعاد هستید، در پست‌های افقی نسبت برابر با 1.91:1 خواهد بود. همینطور می‌توانید عکس‌هایی با نسبت 16:9 را هم برای پست‌های افقی اینستاگرام در نظر بگیرید.

درست نبودن سایز تصویر قلعه برای اینستاگرام

سایز ویدیو در IGTV چقدر است؟

 یا تلویزیون اینستاگرام از 1 مارچ 2022 از محتوای اینستاگرام کنار رفت و جای آن reels به این پلتفرم اضافه شد. در ابتدا تصور می‌شد این قابلیت محبوبیت زیادی پیدا کند و جای رقابت با یوتیوب را داشته باشد؛ اما خب در نهایت چنین چیزی رخ نداد.

در هر حال هدف از به وجود آمدن IGTV، این بود که مخاطبان بتوانند با خیال راحت، ویدئوهای بیشتر از 1 دقیقه‌ای منتشر کنند. البته در گذشته هم کاربران می‌توانستند با اسلایدی کردن ویدئوها، تا فیلم‌های 10 دقیقه‌ای در پیجشان بگذارند. اما خب IGTV به آنها این اجازه را می‌داد که یک فیلم کامل را بدون نیاز به اسلایس بندی، منتشر کنند.

نکته مهم: امروز عملاً قابلیتی به اسم IGTV از بین رفته؛ ولی قابلیت انتشار پست با زمان طولانی، هنوز در اینستاگرام وجود دارد؛ بنابراین، می‌توانید به راحتی ویدئوهای طولانی‌تان را با همان سایزهای عادی در قالب چیزی به اسم Reels  منتشر کنید. یعنی:

  • پست‌های مربعی اینستاگرام، 1080 در 1080 پیکسل.
  • پست‌های افقی اینستاگرام برابر با 1080 پیکسل در 608.
  • البته برای سایز عمودی، باید سایز 1920 در 1080 یا 1280 در 720 باشد.

حواستان باشد ویدئوهای شما باید 30 فریم بر ثانیه باشد و اندازه فیلم بیشتر از 4 گیگ نشود.

سایز ویدیو در REELS اینستاگرام چقدر است؟

سایز ویدیو در REELS اینستاگرام چقدر است؟

ریل‌ها که با اسم ریلز یا Reels شناخته می‌شوند، ویدئوهای کوتاهی هستند که در قالب پست منتشر می‌شوند. مهم‌ترین مزیتی که ویدئوهای ریلز دارند، این است که در حال حاضر اینستاگرام به آنها توجه زیادی نشان داده و مهم‌ترین محتوا برای ورود به اکسپلور محسوب می‌شوند. reels باعث می‌شود یک ویدئو حتی چندین برابر تعداد دنبال کنندگانتان بازدید بگیرد!

ویدئوهای ریل در 3 حالت قابل انتشار هستند:

  • ویدئوهای افقی با سایز 1080 در 1350 یا همان نسبت 4:5
  • ویدئوهای مربعی با سایز 1080 در 1080 یا همان نسبت 1:1
  • ویدئوهای عمودی با سایز 1920 در 1080 یا همان نسبت 9:16

دوستان عزیز دقت کنید که اصولاً باید ویدئوهای ریل زمانی بین 15 الی 90 ثانیه داشته باشند؛ اما خیلی از متخصصان اینستاگرام توصیه می‌کنند برای دریافت بازدهی بیشتر زمان را بین همان 15 الی 30 ثانیه نگاه داشته و اجازه طولانی‌تر شدن ویدیوها را ندهید.

سایز ویدئوهای ریلز

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

در میان این دسته از محتواها، خالی از لطف نیست که در مورد سایز عکس پروفایل هم صحبت کنیم. نسبت عکس پروفایل اینستاگرام، 1:1 است. این یعنی عکس پروفایل باید مربعی و اصولاً هم باید سایز آن 110 در 110 پیکسل باشد.

اما باز هم یک نکته مهم وجود دارد، درست است که عکس‌های پروفایل اینستاگرام مربعی است، اما زمانی که آن را بارگذاری کنید، اینستاگرام به اندازه یک دایره از وسط آن می‌برد؛ بنابراین نکته اینجاست که وقتی قصد انتخاب عکس پروفایل را دارید، باید حواستان باشد سوژه اصلی را از اطراف عکس فاصله بدهید. به این ترتیب سوژه اصلی حین دایره‌ای شدن عکس، حذف نمی‌شود.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

سایز کاور محتوا در اینستاگرام

خب، در ادامه مقاله به سراغ کاور برویم! در واقع منظور از کاور، تصویری است که روی پست‌های شما قرار می‌گیرد و مخاطب قبل از مشاهده ویدئو، آن را می‌بینید. به زبان دیگر، کاور قلابی است که می‌تواند نظر مخاطب را به محتواهای شما جلب کند. 

در زمان انتخاب سایز کاور پست‌های اینستاگرام فرقی نمی‌کند که قالب شما عمودی، افقی یا مربعی باشد. در هر حال کاور اینستاگرام شما با سایز مربعی نمایش داده می‌شود! اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد. این کاور باید متناسب با نوع پست شما آماده شود. 

اجازه بدهید این‌طور توضیح بدهیم:

  • اگر پست مربعی می‌سازید، می‌توانید کاور با سایز 1080 در 1080 را برای آن قرار بدهید.
  • اگر پست عمودی می‌سازید، باید سایز کاور به اندازه سایز خود پست عمودی باشد، اما نکته اینجاست که به اندازه یک مربع از این تصویر به عنوان کاور قرار می‌گیرد!
  • اگر پست افقی می‌سازید، باید سایز کاور به اندازه سایز خود پست افقی باشد، اما دوباره به اندازه یک مربع این تصویر در وسط به عنوان کاور قرار می‌گیرد!

یعنی چه؟ یعنی اینکه شما باید برای ساخت کاور پست‌های افقی و عمودی، به اندازه یک تصویر مربعی در وسط تصویری که به اندازه خود پست عمودی یا افقی ساخته شده، برای کاور در نظر بگیرید. چیزی مثل تصویر پایین:

سایز کاور پست در اینستاگرام

عکس بالا قرار است تصویر کاور یک پست عمودی شود. همان‌طور که مشخص است، سایز خود تصویر به اندازه سایز کل پست است. اما در وسط آن یک مربع در نظر گرفته شده و کاور را روی آن طراحی می‌کنند.

نکته: برای ساخت یک کاور، کافی است تصویری که آماده کرده‌اید را در ابتدای ویدئو قرار داده و در نرم افزار ویرایش ویدئو، زمان آن را به 0.5 ثانیه یا حتی کم‌تر برسانید. به این ترتیب تصویر به عنوان کاور قرار می‌گیرد؛ اما مخاطبان حین مشاهده فیلم آن را نمی‌بینند.

سایز کاور Reels اینستاگرام

خب، به سراغ سایز کاورهای Reels در اینستاگرام برویم. اگر یک ویدئو طولانی‌تر از 1 دقیقه را به صورت ریل منتشر می‌کنید، چه افقی و چه عمودی، باید تصویر کاور، دقیقا به اندازه یک مربع در وسط قرار گرفته باشد. همین!

سایز کاور هایلایت‌های اینستاگرام

کاور گذاشتن برای‌ هایلایت‌های اینستاگرام یکی از اقداماتی است که به شدت زیبایی پیج را بالا برده و حتی در صورت بروز کمی خلاقیت، باعث «افزایش فروش اینستاگرام» می‌شود. اگر می‌خواهید برای هایلات‌ها کاور بگذارید، باید بدانید که شرایط دقیقاً مشابه با عکس‌های پروفایل است! یعنی چه؟

یعنی نسبت ابعاد عکس، 1:1 است و باید عکس مربعی انتخاب کنید. اما نکته اینجاست که به دلیل دایره‌ای شدن عکس‌ها، بخشی از سوژه اصلی ممکن است حذف شود. بنابراین حتما سوژه اصلی باید از اطراف عکس فاصله داشته باشد.

کاور هایلایت‌های اینستاگرام

کدام سایز برای اینستاگرام انتخاب بهتری است؟

اینکه اینستاگرام به شما اجازه داده در سایزهای مختلف محتوا منتشر کنید، به این دلیل بوده که در تولید انواع محتوا به مشکل نخورید. مثلاً امروزه اغلب ویدئوهای آموزشی که در آن یک نفر در حال صحبت کردن است، باید به‌شکل عمودی منتشر شوند. از آن طرف ویدیوهایی که از طبیعت گرفته شده یا از نوع تایم‌لپس هستند، اصولا به‌شکل افقی فیلم‌برداری و منتشر می‌شوند. بنابراین هدف اصلی جلوگیری از به وجود آمدن محدودیت است.

اما خب در عین حال چند نکته وجود دارد که دانستن آن مخصوصاً در مسیر «بازاریابی اینستاگرام» خالی از لطف نیست! در اینستاگرام هر چه ارتفاع محتوای شما بیشتر باشد، احتمالاً در جلب توجه مخاطب موفق‌تر خواهید بود. یعنی چه؟

یعنی وقتی مخاطب در فید اینستاگرام یا در اکسپلور یا حتی در هشتگ‌ها در حال گشت و گذار است، وقتی به یک پست افقی می‌رسد، در هنگام مشاهده آن به دلیل ارتفاع کوتاه، خود اینستاگرام به او بخشی از تصویر و کاور پست بعدی را هم نشان می‌دهد. این موضوع ممکن است باعث حواس‌پرتی کاربر شده و او را ترغیب به رها کردن پست شما کند. 

اما وقتی که پست عمودی است یا حداقل در حالت مربعی قرار گرفته، تمامی توجهش باید به پست شما معطوف شود و احتمال حواس‌پرتی پایین می‌آید. به همین دلیل خیلی‌ها پیشنهاد کرده‌اند برای «افزایش فالوور» و کاهش حواس‌پرتی، پست عمودی یا مربعی منتشر کنید.

نوع محتوا
نسبت ابعاد
سایز استاندارد
پست و ویدئو مربعی
1:1
1080*1080 px
پست   و ویدئو افقی
1:19:1
608*1080 px
پست و ویدئو عمودی
4:5
1350*1080   px
استوری   اینستاگرام
9:16
1920*1080 px
ریلز اینستاگرام
9:16
1920*1080   px
کاور   هایلایت
1:1
110*110 px
عکس پروفایل
1:1
110*110px

تغییر ابعاد عکس از طریق اینستاگرام

اینستاگرام برنامه‌ای برای قرار دادن روزمرگی‌ها و اتفاقات جدید هر کسب و کاری است؛ به همین خاطر افراد به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای تغییر سایز تصاویر پست و استوری می‌گردند. در ادامه 4 روش متداول و معمول برای ادیت تصاویر و تغییر ابعاد آن معرفی می‌کنیم:

1- تغییر ابعاد عکس در اینستاگرام

اولین روش برای زمانی است که هیچ فرصتی برای تغییر ابعاد عکس در برنامه‌های جانبی نداشته باشید. در این حالت اینستاگرام به شما اجازه کوچک کردن تصویر با فضای خالی یا بزرگ کردن تصویر با کراپ بخشی از عکس را می‌دهد.

  • برای این کار روی دکمه + در نوار وسط برنامه اینستاگرام کلیک کنید.
  • سپس تصویر مورد نظرتان را برای پست کردن انتخاب کنید.
  • در سمت چپ صفحه یک دکمه قرار می‌گیرد که امکان تغییر ابعاد تصویر وجود دارد. با کلیک روی دکمه و جابه‌جایی تصویر به صورت دستی،‌ می‌توانید ابعاد تصویر پست را تنظیم کنید.

نحوه تغییر ابعاد عکس در اینستاگرام

2- سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ

برای تغییر سایز ابعاد تصاویر می‌توانید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید. این برنامه در گوشی‌های موبایل و دسکتاپ قابل نصب است. بعد از نصب فتوشاپ در دسکتاپ طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • گزینه New File را انتخاب کنید.
  • ابعاد مورد نظرتان را انتخاب کنید. حواستان باشد که تنظیمات ابعاد صفحه روی pixels قرار بگیرد.
  • دکمه create را بزنید.

تغییر سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ

  • تصویر مورد نظر را روی صفحه درگ‌اند دراپ کنید. با کشیدن عکس، می‌توانید عکس را بزرگ یا کوچک کنید.

تغییر اندازه عکس در فتوشاپ

3- سایز پست اینستاگرام در اینشات

در برنامه اینشات یا capcut می‌توانید سایز تصاویر و ویدئوها را برای پلتفرم اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تنظیم کنید. برای این کار برنامه اینشات را باز کنید و طبق این مراحل عمل کنید:

  • بعد از انتخاب ویدئو یا تصویر به صفحه ویرایش برنامه وارد می‌شوید.
  • در این بخش گزینه canvas را بزنید.
  • در بخش Ratio ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در بخش zoom ویدئو را به نسبت ابعاد صفحه بزرگ یا کوچک کنید.
  • در بخش background نیز می‌توانید رنگ بک گراند را تعریف کنید.

تغییر سایز عکس اینستاگرام در اینشات

به پایان می‌رسد مطلب...

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا به شما سایز استوری اینستاگرام را توضیح دادم. علاوه بر آن، انواع سایز محتوای اینستاگرام مثل سایز پست عمودی و افقی و مربعی، ویدئوهای ریلز و حتی کاورها را با هم بررسی کردیم. همچنین، با دیگر ابزارهای مناسب برای تغییر ابعاد استوری و پست Instagram هم آشنا شدید.

اگر هنوز سؤال و نظری در مورد ابعاد تصاویر و ویدئوهای instagram داشتید، در بخش دیدگاه‌ها منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

سؤالات متداول

  • چگونه سایز پست اینستاگرام را تغییر دهیم؟

با استفاده از برنامه‌هایی مثل فتوشاپ،‌ پریمیر، اینشات، capcut و خود برنامه اینستاگرام می‌توانید ابعاد پست و استوری را تغییر دهید.

  • رزولوشن پست اینستاگرام چقدر باید باشد؟

رزولوشن مناسب برای تصاویر 72 پیکسل بر اینچ و برای ویدئو رزولوشن 4HD 1080 باشد.

  • سایز ویدئو در IGTV چقدر است؟

سایز ویدئو در اینستاگرام می‌توانید در 3 سایز 1080 در 1350 پیکسل، 1080 در 1080 و 1920 در 1080 باشد.

  • آیا تصاویر بعد از پست شدن در اینستاگرام با افت کیفیت روبرو هستند؟

اگر از سایز استاندارد برای قرار دادن پست، استوری و ریلز اینستاگرام استفاده نکنید، احتمالاً با افت کیفیت روبرو می‌شوید. از طرف دیگر برخی از اپلیکیشن‌های ادیت عکس و ویدئو، کمی از کیفیت محتوا کم می‌کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

سلام وقت شما بخیر.مطالب بسیار عالی و آموزنده بود.ممنون بخاطر آموزشهای مفیدتون

سلام
خواهش میکنم دوست عزیز :)

درود بر شما برای گرفتن عکس که مطابق استانداردهای پست و استوری اینستا باشه. ما گوشی خودمونو چگونه باید تنظیم کنیم؟

سلام
برای استوری و ریلز گوشی رو عمودی بگیرید و برای پست هم بهتره با نرم افزارهایی که هست سایز رو تغییر بدید

توضیحاتتون کامل و عالی 🙏💐
در ضمن یک سوال
راجع به اندازه و ساایز عکسها در پست و استوری وقتی از گوشی استفاده میکنیم سایز دقیق رو چگونه تنظیم کنیم؟

عالی

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2