دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

آموزش نحوه ثبت شرکت

در این مقاله به کلیه مراحلی که باید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص بپردازید پرداخته و با نحوه ثبت شرکت و برند برای شروع فعالیت حقوقی در یک کسب و کار اینترنتی آشنا می‌شویم.
در این مقاله می‌خوانید:

اگر قصد دارید که یک شرکت جدید  را تاسیس کنید، ابتدا می بایست یک شریک تجاری مناسب را پیدا کرده و پس از  تکمیل پرسشنامه الکترونیکی، برای ثبت شرکت خود اقدام نمایید. آنچه بسیار  مهم است این است که ثبت شرکت امروزه بدون دغدغه بوده و نیازی نیست مثل  گذشته، برای ثبت شرکت خود به موسسات ثبت شرکت رجوع کنید و هزینه و زمان  زیادی را نیز صرف این کار نمایید زیرا همه چیز به صورت الکترونیکی انجام  خواهد شد. در ادامه مقاله نیز قصد داریم در مورد انواع شرکت ها صحبت کرده و  مراحل ثبت شرکت را به صورت گام به گام توضیح دهیم.

با  خواندن این مقاله نحوه ثبت شرکت را به خوبی فرا خواهید گرفت و نیازمند هیچ  مقاله دیگری برای ثبت شرکت نخواهید بود، پس با ما همراه باشید.

1- تعریف شرکت چیست؟

اگر  بخواهیم تعریف مختصری از شرکت داشته باشیم این است که شرکت از خانواده  شراکت و شریک می باشد، یعنی افرادی که از 2 نفر به بالا گرد هم جمع شده و  تشکیل گروه بدهند و با کمک یکدیگر یک کسب و کار اقتصادی را راه اندازی  نمایند و برای شروع کار مبلغی را جمع کرده و آن را در کاری سرمایه گذاری  نمایند و پس از سود دهی، میزان سود را بین اعضای گروه خود تقسیم کنند.

2-دسته بندی شرکت ها

شرکت ها به طور کلی دو دسته هستند، شرکت های تجاری و مدنی. که در ادامه در مورد هر یک بیشتر صحبت می کنیم.

2-1- شرکت تجاری

این  نوع شرکت ها بر مبنای قوانین تجارتی و بازرگانی بنا شده است و هدف از  تشکیل آن بدست آوردن سود و تقسیم بندی آن بین تمام اعضای تیم می باشد. شرکت  های تجاری به چند نوع شرکت دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  • شرکت سهامی عام و خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت نسبی

2-2- شرکت مدنی

در  این نوع شرکت مالکین زیادی در شی واحد به نحو اشاعه گرد هم جمع می شوند. و  سرمایه حاصل از شرکت به مالکیت شخص حقوقی انتقال پیدا نمی کند و هر یک از  مالکان سرمایه خود را دارا بوده و به صورت شریکی با هم کار می کنند.

3- انواع شرکت های تجاری

در ادامه مقاله، در مورد انواع شرکت های تجاری و نحوه تشکیل شدن آن مختصرا توضیحاتی ارائه خواهد شد.

3-1- شرکت سهامی عام

شرکت  سهامی عام به شرکتهایی گفته می شود که سرمایه آن ها به بخش های سهام تقسیم  بندی شده است و مسئولیت مالکان سهام به مبلغ اسمی سهام محدود می شود، و  بخشی از سرمایه شرکت بر اثر فروش سهام به عموم مردم تامین می شود. آنچه در  شکل گیری شرکت سهامی عام مهم می باشد این است که، تعداد سهامداران بایستی  از سه نفر بیشتر باشد. و در تمامی آگهی ها و اوراق بایستی عنوان شرکت سهامی عام بلافاصله قبل و بعد از نام شرکت قید شود.

3-2- شرکت سهامی خاص

شرکت  سهامی خاص نیز از جمله شرکت های تجاری و بازرگانی می باشد که تمام سرمایه  شرکت توسط خود موسسین تامین می شود. برای اینکه بتوانید شرکت سهامی خاص را  ثبت کنید تعداد سهامداران بایستی از 3 نفر بیشتر باشند. برای ثبت این شرکت  کمترین سرمایه لازم حدود یک میلیون ریال می باشد و وجود دو بازرس برای ثبت  شرکت لازم الاجرا است. در شرکت های سهامی خاص وجود سمت های مدیرعامل، رئیس  هیئت مدیره و نائب رئیس اجباری است. شرکت های نظیر کارهای عمرانی و شهرداری  ها، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند.

3-3- شرکت های دانش بنیان

این  نوع شرکت ها به وسیله فروش فناوری روز به سود می رسند. برای ثبت شرکت دانش  بنیان، عموما شرکت سهامی خاص اولویت دارد. برای ایجاد شرکت دانش بنیان  باید حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره دارای مدرک فوق لیسانس یا بالاتر  بوده و یا دارای ثبت اختراع باشد و یا اگر عضو هیئت علمی دانشگاه هم باشد  مورد پذیرش است. خوبی تاسیس شرکت دانش بنیان این است که از پرداخت هرگونه  مالیات، حق گمرک و عوارض به مدت 15 سال معاف می باشند. در شرکت های دانش  بنیان افراد دارای ایده را جذب کرده و ایده های آن ها را به محصولات پایدار  تبدیل می کند و از این رو فناوری های جدید و بروزی را تولید کرده و با  فروش آنها به سود خوبی دست پیدا می کنند.

3-4- شرکت با مسئولیت محدود

یکی  دیگر از شرکت های تجاری، شرکت با مسئولیت محدود می باشد که برای ثبت آن  حداقل به 2 نفر شریک نیاز است. افرادی که قصد دارند شرکت بازرگانی و عمومی  به ثبت برسانند، شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. کمترین سرمایه لازم  برای ثبت این شرکت یک میلیون ریال می باشد. هیات مدیره می تواند به صورت  نامحدود در این شرکت فعالیت کند و در صورتی که نیاز باشد مدت زمان خاصی  برای مدیریت وجود داشته باشد حتما بایستی قید گردد. در اوراق و دیگر  اطلاعیه ها حتما باید نام مسئولیت محدود نوشته شود.

3-5- شرکت تضامنی

تضامن  در لغت یعنی ضامن یکدیگر شدن است. و در شرکت تضامنی، نوعی تعهد وجود دارد  که افراد با یکدیگر همکاری می کنند و در صورتی که مقدار دارایی شرکت کم  بوده و نتوانند قرضهای شرکت و دیگر تعهدات را بپردازند، هر یک از اعضا  مقدار قرض شرکت و تعهدات شرکت به افراد ثالث را شخصا پرداخت می کند.

3-6- شرکت مختلط غیر سهامی

همانطور  که از نام شرکت مشخص است این شرکت مختلط است یعنی ترکیبی از شرکا ضامن و  شرکا با مسئولیت محدود می باشد که سهام در آن وجود ندارد. شرکا ضامن که یک  یا چند نفر می باشند مسئولیت قرضهای شرکت را بر عهده دارند و شرکا با  مسئولیت محدود، کسانی هستند که مسئولیت آنها به مقدار سرمایه ای است که در  شرکت قرار است واگذار نمایند. 

3-7- شرکت مختلط سهامی

شرکت  مختلط سهامی نیز ترکیبی از سهامداران و شرکا ضامن می باشد. سهامداران  کسانی هستند که به هر میزان که سهام از شرکت دارند مسئولیت می کنند و شرکای  ضامن سرمایه ای به صورت سهام ندارند و مسئول صاف کردن قرض های شرکت هستند.  و اگر تعداد افراد شرکا ضامن زیاد گردد، نحوه برخورد آنها با طلبکاران  براساس قوانین شرکت تضامنی خواهد بود.

3-8- شرکت نسبی

شرکت  نسبی نوعی شرکت تجاری است و تنها شرکتی است که مختص به قوانین ایرانی می  باشد و در هیچ یک از کشورهای اروپایی، شرکتی به نام شرکت نسبی نخواهید دید.  بنا به تعریف ارائه شده در ماده 183 قانون تجارت: شرکت  نسبی، شرکتی است که برای امور تجارتی بوده و نام مخصوصی دارد و بین دو یا  چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت  قرار داده است.

3-9- شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت  تعاونی زمانی بوجود می آید که حداقل 51 درصد از سرمایه شرکت بوسیله اعضای  به شرکت تعاونی داده شود و بقیه نهادها نظیر وزارتخانه ها، شهرداری ها،  بانک ها و ... می توانند با دادن وام های بدون بهره و دیگر راه های مشروع  دیگر نظیر مضاربه، مساقات و ... و بدون عضویت در شرکت، به افزایش سرمایه  شرکت کمک کنند.

4- مزایا و معایب ثبت شرکت

همانطور  که قبلا توضیح دادیم افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که کسب و کاری  را شریکی راه اندازی کردند ولی به طور رسمی آن را ثبت نکرده اند و مطمئنا  وقتی شراکت رسمیتی پیدا نکند هرگونه اتفاقی رخ خواهد داد و زمانی که شرکت  به سود قابل توجهی رسید بعضی از شرکا آن را به درستی بین یکدیگر تقسیم نمی  کنند و یا یکی از شرکا شانه خالی خواهد کرد و چیزهای دیگری که اتفاقات  خوشایندی نخواهد بود. حال فرض کنید شرکا در هنگام تاسیس شرکت آن را ثبت  کنند و مطمئنا در هنگام ثبت شرکت بایستی تمامی اوراق اداری در اساسنامه و  ... دقیقا مطابق با هر مسئولیتی ثبت شود و هنگامی که شرکت به سودی رسید می  توانید آن را به درستی بین شرکا تقسیم کنید و هر کس می تواند با سند و  مدرکی که در هنگام ثبت دارد حق خود را تمام کمال بگیرد. 

یکی  دیگر از مزایای ثبت شرکت به طور رسمی این است که جلوه حقوقی و قانونی به  فعالیت شما می دهد و اگر شرکت شما پس از مدتی رشد پیدا کند احتمال بستن  قرارداد با مجموعه های دولتی و خصوصی در آن افزایش پیدا کرده و می توانید  با این مجموعه ها مذاکره کنید و قراردادی را ببندید. اگر شرکت بزرگ و  پرطرفداری داشته باشید ولی آن را ثبت نکنید به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟  آیا از شما نخواهند پرسید که اسم شرکتتان چیست؟ مطمئنا وقتی شرکت شما در  سامانه ثبت نشده باشد حرفی برای گفتن نخواهید داشت و سود زیادی را از دست  می دهید. و شما هم حق می دهید که امروزه مجموعه های دولتی و خصوصی هیچگاه  کارهای خود را به اشخاص حقیقی و بدون اسم و رسم واگذار نمی کنند، و خیلی  دیگر از مزایایی که می توانید با ثبت شرکت بدست آورید.

عیبی  که بسیار از افراد در ثبت شرکت می دانند در واقع عیب نیست و نوعی ترس می  باشد و بیشتر جنبه قانونی دارد و آن این است که در هنگام ثبت شرکت باید  شرکت خود را به سازمان امور مالیاتی و دارایی حتما معرفی کنید و بیشتر ترس  افراد بخاطر همین مورد می باشد و بایستی پس از ثبت شرکت، گزارشی از عملکرد  خرید و فروش شرکت را به این سازمان تحویل دهید و مقدار سودی که در سال کسب  کردید، مقداری یا درصدی را به سازمان امور مالیاتی بدهید.

5- مراحل و نحوه ثبت شرکت

در این قسمت مراحل ثبت شرکت را به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله توضیح می دهیم. 

قدم اول: یافتن شریک مناسب

اول  از هر چیزی برای ثبت شرکت در سامانه، باید شریک مناسب و قابل اطمینانی را  انتخاب کنید. زیرا همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم حداقل تعداد شرکا در  شرکت مسئولیت محدود 2 نفر و در شرکت های سهامی عام و خاص 3 نفر می باشد.  این مرحله بسیار مهم است چون سهامداران با توجه به سرمایه اولیه که برای  راه اندازی شرکت می دهند مسئولیت و حق رای پیدا می کنند، پس سعی کنید شریکی  را انتخاب کنید که هدف آن با هدف شما در یک راستا باشد و کاملا قابل  اعتماد باشد.

قدم دوم: ثبت نام در سامانه اینترنتی

برای ثبت نام اینترنتی باید وارد سایت sherkat.ssaa.ir شوید. بعد از اینکه وارد سایت شدید در قسمت پذیرش تاسیس کلیک  کرده و فرم را با دقت کامل کنید. مرحله اول مربوط به اطلاعات متقاضی می  باشد که باید آن را پر کنید که مربوط به تابعیت متقاضی و ... می باشد و پس  از کامل کردن فرم، گام بعدی را کلیک کنید.

قدم سوم: انتخاب اسمی مناسب برای شرکت

در  این مرحله باید نام های درخواستی شرکت خود را بدون نوشتن نام "شرکت"  بنویسید. در این مرحله شما می توانید 5 اسم دلخواه بر اساس اولویت برای  شرکت خود انتخاب کنید و در نهایت یکی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. توصیه می  شود برای انتخاب اسم شرکت مطالعاتی داشته باشید و سپس اقدام به نامگذاری  شرکت نمایید. پس از اینکه اسامی مناسب را برای شرکت خود انتخاب کردید در  آخر یک شماره پیگیری به شما داده می شود، آن را به خاطر بسپارید و یک جای  مناسب یادداشت کنید که بعدا بتوانید وضعیت ثبت شرکت را پیگیری کنید.

قدم چهارم: مدت و موضوع فعالیت

باید  در این مرحله موضوع اصلی فعالیت و کسب و کار خود را انتخاب کرده و همچنین  مدت فعالیت شرکت را که محدود یا نامحدود می باشد را نیز تیک بزنید. قبل از  هر اقدامی در این مرحله حتما شرکا خود را جمع کنید و یک مشورت اساسی در  رابطه با موضوع و مدت فعالیت انجام دهید تا در آینده به مشکل برنخورید.  سامانه برای ثبت موضوع فعالیت شما، چندین موضوع را از قبل تعریف کرده و می  توانید با کلیک بر روی افزودن موضوع، موضوع و فعالیت خود را انتخاب کنید و  اگر موضوع فعالیت شما در سامانه وجود نداشت می توانید وارد شرح فعالیت شده و  خودتان موضوع فعالیت خود را بنویسید. فقط حتما توجه کنید که بعضی از  فعالیت ها نیازمند وجود مجوز هستند که در کنار موضوع مورد نظر نشان داده  شده است و اگر چنین موضوعاتی را انتخاب کردید باید مجوز آن را هم بگیرید.

قدم پنجم: وارد کردن نشانی مکان شرکت

این  مرحله به نام "اطلاعات مرکز اصلی" نامیده می شود و باید آدرس دقیق شرکت را  وارد کنید. برای این کار فقط کافی است که کد پستی را وارد کرده و گزینه دریافت نشانی کد پستی از اداره‌ی پست را  کلیک کنید، آدرس شرکت اتوماتیک در سطر زیر نوشته خواهد شد. اگر هنوز مکانی  را برای شرکت انتخاب نکرده اید باز هم می توانید این مرحله را پشت سر  بگذارید و باید آدرس محل زندگی خود یا یکی از شرکا را در قسمت آدرس شرکت  وارد کنید. فقط یادتان باشد که از این پس اگر مدارکی از سوی سازمان ثبت  شرکت ها راهی شود به آدرسی که وارد کردید انتقال می یابد نه به مکان شرکت  شما.

قدم ششم: تعیین سرمایه اولیه

در  قسمت سرمایه شخص حقوقی، شرکت های مسئولیت محدود باید حداقل مقدار سرمایه و  شرکت های سهامی نیز باید تعداد بخش های سهام و ارزش هر یک از سهام های  ارائه شده را به درستی وارد کنند. و همانطور که قبلا اشاره شد حداقل سرمایه  لازم برای راه اندازی شرکت مبلغ یک میلیون ریال است.

قدم هفتم: اضافه کردن نام شرکا

این مرحله به لیست اشخاص شناخته می شود و باید نام تمامی شرکا به همراه شماره ملی هر کدام را جدا در لیست وارد کنید. در صورتی که شماره ملی بعضی از شرکا را ندارید حداقل با وارد کردن یک نفر از شرکا می توانید به مرحله بعدی ثبت نام بروید. 

قدم هشتم: تعیین کردن سمت افراد

خب نوبت به وارد کردن سمت اشخاص می رسد، در  این قسمت باید سمت های مورد نظر مانند سمت مدیر عامل و ... را به همراه  تاریخ شروع فعالیت برای هریک از اشخاص مشخص شده از قبل را دقیق وارد کنید.

قدم نهم: وارد کردن سهام هر فرد

این  مرحله بسیار مهم است و باید به طور دقیق میزان سهم هر یک از شرکا را به  دقت وارد کنید تا بتوانید در هنگام سودآوری شرکت، تقسیم بندی عادلانه ای  داشته باشید.

قدم دهم: تعیین ارتباط بین اشخاص

در این قسمت باید اطلاعات نمایندگان شرکت و هر گونه اختیاری که به آنها داده شده است را وارد کنید.

قدم یازدهم: ثبت شعبه برای شرکت

اگر  قصد دارید برای شرکتی که تاسیس کردید شعبه نیز بزنید می توانید در این  قسمت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید، و در مرحله بعد سمت های شعب را وارد  کنید. برای انتخاب اسم برای شعبه از کلمه شعبه استفاده نکنید و حتما  یادتان باشد که نام شرکت اصلی را نیز نبایستی انتخاب کنید، اگر هم قصد زدن  شعبه برای شرکت را ندارید که به راحتی از این مرحله عبور کنید.

قدم دوازدهم: انتخاب روزنامه موسسه

 در  این قسمت باید روز، ماه و سال مالی خود را وارد کرده و بعد از وارد کردن  اطلاعات روزنامه موسسه یا شرکت خود را از اسامی که وجود دارد انتخاب کنید.

قدم سیزدهم: فرستادن صورت جلسه

در این قسمت فرمی به شما داده می شود که باید صورت جلسه موسسین و هیئت مدیره با نوع شخصیت حقوقی را شفاف و به طور دقیق تایپ کنید.

قدم چهاردهم: اظهارنامه یا تقاضانامه

باید متن اظهارنامه خود را قبلا آماده کرده و در این قسمت ارسال کنید.

قدم پانزدهم: کامل کردن اساسنامه

طبق  اطلاعاتی که در قسمت های قبلی وارد کردید با زدن دکمه "دریافت متن  اساسنامه" فرمی را به شما نشان می دهد که تمامی اطلاعات وارد شده را در آن  می بینید و پس از دیدن کامل متن، اگر اشتباهی در وارد کردن اطلاعات پیش  آمده باشد کافیست بر روی گام مورد نظر کلیک کنید و اطلاعات آن را ویرایش  نمایید.

قدم شانزدهم: کامل کردن شرکت نامه

این  قسمت نیز مانند قدم پانزدهم است و با فشردن دکمه "دریافت متن شرکت نامه"  می توانید اطلاعات خود را دیده و نسبت به ویرایش آن اقدام کنید.

قدم هفدهم: تکمیل خلاصه اظهارنامه/شرکت نامه و تولید آگهی

این  مرحله هم مانند مرحله پانزده و شانزده می باشد و در صورتی که اطلاعات به  درستی وارد شده باشد و قابلیت صدور آگهی وجود داشته باشد منجر به تولید  آگهی می شود.

قدم هجدهم: تکمیل و تایید مدارک 

برای تکمیل کردن و گرفتن تاییدیه مدارک برای ثبت شرکت باید تمامی کارهای زیر را انجام دهید:

  • تکمیل کردن دو نسخه شرکت نامه
  • تکمیل کردن دو نسخه اساسنامه
  • تکمیل کردن دو نسخه تقاضانامه
  • در صورتی که ثبت کردن موضوع فعالیت و کسب و کار نیازمند مجوز بود، باید اصل مجوز کسب و کار را از مراجع ذی ربط دریافت کرده باشید.
  •  کپی  برابر اصل احراز هویت تمامی شرکا و همچنین مدیر عامل و هیئت مدیره باید  تهیه شود و در صورتی که تعداد شرکا از 12 نفر بیشتر باشد باید هیئتی نیز به  نام هیئت نظارت بوجود آید و کپی برابر اصل احراز هویت آن نیز تهیه شود.
  • برای هیئت مدیره و مدیر عامل، باید اصل گواهی عدم سوء پیشینه را تهیه نمایید.
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • اگر بخواهید ثبت شرکت را به وکیلی که مد نظر شما است بسپارید باید اصل وکالت نامه وکیل را نیز تهیه کرده و ارسال کنید.

چنانچه تمامی مدارک بالا تکمیل شده است، کافی است در قسمت تایید مدارک تیک را زده و سپس دکمه پذیرش نهایی را کلیک کنید.

قدم آخر: بررسی مدارک 

بعد  از اینکه تمامی مراحل و قدم های گفته شده را دقیقا انجام دادید و پذیرش  نهایی را کلیک کردید، فرم مربوطه را پرینت کرده و آن را به دست دیگر شرکا  بفرستید تا آنها نیز اطلاعات فرم را مشاهده کرده و از میزان سهام خود اطلاع  پیدا کنند و پس از صحت فرم آن را امضا کنند. سپس مدارک را در پاکت های  مخصوص قرار داده و آن را به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید. و پس از فرستادن  مدارک، برای جویا شدن از وضعیت آن کافی است از طریق کد رهگیری که در هنگام  ثبت از طریق اینترنت به شما داده شده است اقدام کنید. در هنگام بررسی  مدارک توسط سازمان سه حالت بوجود می آید:

  • رد کردن پرونده: اگر  مدارک ارسال شده دارای اشکالاتی باشد که اصلا نتوان آن را برطرف کرد، به  شرکت شما اجازه ثبت نمی دهند و پرونده رد می شود و باید دوباره از اول  مدارک را تکمیل کرده و کد رهگیری جدید بگیرید.
  • ناقص بودن پرونده: اگر  مدارک ارسالی شما دارای نقص باشد خود سازمان ایرادات را به شما ارسال کرده  و بعد از تصحیح آن، دوباره با همان کد رهگیری که دارید مدارک را ارسال می  کنید.
  • پذیرش و صدور آگهی: وقتی  که مدارک ارسالی شما توسط سازمان پذیرش شود یعنی اداره با ثبت شرکت شما  موافقت نموده و باید برای صدور آگهی اقدام کنید. قبل از اینکه آگهی خود را  مبنی بر تاسیس شرکت به روزنامه رسمی بدهید، ابتدا باید حضورا به شرکت رفته و  پس از امضا کردن دفاتر مربوطه، مدارک خود را دریافت کنید.

نتیجه گیری

در  این مقاله سعی شده است اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه ثبت شرکت در سامانه  الکترونیکی را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم و کل مقاله در پنج بخش گردآوری شده است. در بخش اول تعریف مختصری از شرکت را  ارائه دادیم. در بخش دوم دسته بندی کلی شرکت ها را توضیح دادیم که عبارتند از شرکت های تجاری و مدنی، که شرکت های تجاری بر مبنای قوانین تجارتی و  بازرگانی بنا شده اند که شامل:

  • شرکت سهامی عام و خاص
  • شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی و شرکت نسبی

می باشد که تمامی اطلاعات لازم در رابطه با این شرکت ها را در  بخش سوم مقاله به طور جداگانه و تفکیک شده توضیح دادیم و در شرکت های مدنی  هر یک از مالکان سرمایه خود را دارد ولی به صورت شریکی با هم کار می کنند.  در بخش چهارم نیز مزایا و معایبی که در ثبت شرکت ها برای افراد بوجود می آید را توضیح دادیم و یک نمونه از مزیت های ثبت شرکت به طور رسمی این است که تمامی اطلاعات و سهام شرکا به طور دقیق در فرم ثبت اینترنتی کاملا قید شده و تمامی سود حاصل از شرکت به طور عادلانه بین اعضای گروه تقسیم می شود و هر یک از شرکا با در دست داشتن این مدارک می تواند از حق خود دفاع کند.

در  بخش آخر مقاله نیز تمامی مراحل ثبت شرکت را به صورت قدم به قدم و مرحله به  مرحله توضیح داده ایم که با خواندن این قسمت از مقاله اطلاعات مفیدی را در  هنگام ثبت شرکت به صورت اینترنتی فرا خواهید گرفت و نیاز به هیچ یک از  منابع دیگر برای ثبت شرکت نخواهید داشت.

امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات خوبی را به شما انتقال داده باشیم و از  تمامی مخاطبانی که مقاله را مطالعه کردند خواهشمندیم در صورتی که سوال،  نقد و نظری دارند آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند و همکاران ما در  سریع ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

با تشکر و سپاس از اطلاعات شما

سلام، از سایت پرتال بابت انتشار مطالب خوب تشکر میکنم. من یه مقاله هم در مورد ثبت شرکت خوندم که سایت * اونو منتشر کرده. اون مقاله هم واقعا خوب نوشته شده و موارد مختلفی رو بررسی کرده.

خیلی خوب توضیح دادید تشکر از مجموعه ی شما

سلام
ممنون از نظر خوبتون :)

با سلام
تغییرات شرکت بابت انتخاب اعضای هیئت مدیره و حق امضا انجام دادم و اطلاعات در هر مرحله کامل وارد کردم ولی صورتجلسه برگشت خورده و مشروح ایرادات زده:
"عدم ورود اطلاعات اعضا هيئت مديره و سمت آنها در سامانه . مدارك عودت داده ميشود"
اگر راهنمایی بفرمایید بسیار سپاسگزارم

سلام دوست عزیز
بهتره از شرکت‌هایی که در حوزه ثبت شرکت فعالیت میکنن بپرسید

خیلی زحمت کشیدید، ممنونم از شما.

خوب بود ممنون

عاللللیییییییی

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2