شما میتوانید از زمان تحویل بسته به پست تا فرایند ارسال مرسوله را از این طریق پیگیری کنید. اگر صاحب فروشگاه اینترنتی باشید، همیشه یک نوتیفیکیشن فعال با موضوع “بسته پستی من کجاست؟” دارید.
در این مقاله میخواهیم یک بار برای همیشه صفر تا صد نحوه پیگیری سفارشات پستی، از شرکتهای پستی مثل تیپاکس، پست ملی و باربریها را بررسی کنیم. اگر هم منتظر مرسوله پستی هستید و نمیدانید چطور بسته خود را رهگیری کنید، این مطلب حسابی به دردتان میخورد.
چرا پیگیری مرسوله پستی مهم است؟
عموماً افراد برای ارسال یا تحویل کالاهای مورد نیازشان از شهر و کشورهای مختلف به سراغ خدمات پستی آنلاین یا حضوری میروند. اما یکی از لازمههای یک شرکت پستی معتبر، امکان رهگیری آنلاین مرسوله است.
فرستنده و گیرنده بسته نیاز دارند تا از زمان تقریبی رسیدن جعبه یا وضعیت آن مطلع شوند. در این صورت میتوانند از دلیل دیرکرد ارسال مرسوله یا ساعت و روز رسیدن آن خبر داشته باشند. با پیگیری آنلاین مرسوله از مشکلاتی مثل برگشت خوردن بسته به خاطر عدم حضور در منزل در امان میمانید.
معرفی سامانههای پیگیری مرسولات پستی
در دنیای امروزی که روزانه میلیونها سفارش پستی در خود ایران ثبت میشود، شرکتهای ارسالی مرسوله وقتی برای سر خاراندن هم ندارند. حالا این افراد برای صرفه جویی در زمان خودشان و مشتریان از یک سیستم آنلاین پیگیری مرسوله استفاده میکنند.
نحوه پیگیری در همه سیستمها هم بسیار آسان است. یک کد رهگیری منحصر به فرد دارید که صفر تا صد روند رهگیری از این طریق انجام میشود. پراستفادهترین سامانههای پستی در ایران به ترتیب این شرکتها هستند:
- سامانه پیگیری شرکت ملی پست ایران: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی سرویس پستی در ایران است. امکان ارسال مرسوله با وزنهای مختلف از طریق سرویس پست بار، پست پیشتاز، پست سفارشی، پست عادی، پست ویژه و... وجود دارد.
- سامانه پیگیری تیپاکس: شرکت تیپاکس یک سرویس پستی خصوصی در ایران است. با استفاده از این شرکت لجستیک میتوانید درخواست آنلاین سفارش ارسال مرسوله، برآورد هزینه ارسال و پیگیری روند ارسال آن را داشته باشید.
- سایر سامانههای پیگیری مرسولات پستی: سایر سامانههای ارسال محصول مثل چاپار خدماتی همانند دو سرویس تیپاکس و شرکت ملی پست دارند. تنها تفاوت آنها در میزان خدمات و امکانات آن برای صاحبان فروشگاه است.
دیگر روشهای ارسال بسته درون شهری را بخوانید: راهنمای ارسال بسته با اسنپ باکس
آموزش نحوه استفاده از کد رهگیری
هر بسته پستی در زمان ارسال مرسوله یک بارکد منحصر به فرد دارد. به این بارکد که برای رهگیری سفارش پستی استفاده میشود، کد رهگیری میگویند. بسته به نوع شرکت خدمات پستی، تعداد ارقام این کد متفاوت است؛ اما نحوه پیگیری وضعیت مرسوله تقریباً در همه سرویسها یکسان است.
1- پیگیری سفارشات شرکت پست
برای پیگیری محصولات و مرسولههایی که شرکت ملی پست ارسال کرده، چند راهکار وجود دارد:
- پیگیری با شماره مرسوله که یک کد رهگیری 24 رقمی است و ارسالکننده در اختیارتان قرار میدهد.
- پیگیری با شماره مرسوله از طریق ارسال پیامک که بدون نیاز به اینترنت انجام میشود.
- پیگیری با کد ملی که برای مرسولههای سازمانی مثل گواهینامه و... کاربرد دارد.
- پیگیری با کد ملی برای مرسولههای سازمانی بدون اینترنت و با کد USSD.
پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری
اصولاً به محض اینکه فروشنده یا فرستنده محصولی را برای شما ارسال کرد، یک عدد 24 رقمی با اسم شماره مرسوله برایتان میفرستد. در سالهای اخیر کد پیگیری از طرف شرکت پست روی شماره تلفن شما ارسال میشود.
حالا برای پیگیری بسته پستی، کافی است ابتدا وارد آدرس tracking.post.ir بشوید.
همانطور که مشاهده میکنید، در وسط صفحه یک کادر وجود دارد تا شماره مرسوله را در آن وارد کنید. بعد از ورود شماره، یک تصویر به شما نمایش داده میشود که در آن وضعیت فعلی بسته پستی قرار دارد. اگر بسته به نامه رسان تحویل داده شده باشد، نام و تصویر نامه رسان برایتان نمایش داده میشود.
اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه ارسال مرسوله، زمان ارسال و... داشته باشید، به بخش سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. سپس کد رهگیری پستی را وارد کنید. در صفحه باز شده گزینه “تولید بارکد پستی (مشاهده جزئیات بیشتر)” را بزنید. در این بخش اطلاعات کامل بسته؛ مانند وزن، زمان و ساعت تحویل به پست، نوع سرویس (عادی، پیشتاز) و ریز هزینه نمایش داده میشود.
نکته: به خاطر داشته باشید، در پست عادی، تنها راه پیگیری مرسوله پستی کد رهگیری 24 رقمی است.
پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل
اگر به هر دلیلی نمیخواهید برای پیگیری بسته وارد سایت پست شوید، میتوانید کد پیگیری یا همان شماره مرسوله را به این شماره پیامک کنید: ۲۰۰۰۴۴۱
دقت کنید، اگر بعد از چند دقیقه هیچ پیامی برایتان ارسال نشد، بار دیگر به همین شماره، شماره مرسوله را همراه با حرف انگلیسی R ارسال کنید. (شماره را بنویسید و در انتهایش R را قرار بدهید)
نکته: پیگیری مرسولات پستی پیشتاز با مرسولات عادی تفاوتی ندارد. اما برای پیگیری مرسولات سازمانی باید به آدرس اینترنتی دیگری مراجعه کنید.
2- پیگیری مرسولات سازمانی
اگر مرسولات پستی از طریق یک ارگان، نهاد یا سازمان دولتی ارسال شود، شما با طرف حقوقی سروکار دارید. منظور از مرسولات سازمانی، شناسنامه، کارت خودرو، کارت سوخت، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری است. اگر چنین بستهای در راه دارید، ابتدا باید وارد سایت najatracking.post شوید.
ورود به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی
در این صفحه ابتدا باید نوع مرسوله مورد نظرتان را انتخاب و سپس اطلاعاتی که از شما درخواست میشود را وارد کنید. مثلاً اگر بسته، پلاک خودرو باشد، باید برای پیگیری آن شماره پلاک را به سایت بدهید. یا مثلاً اگر کارت پایان خدمت باشد، باید کد ملی را وارد کنید.
آیا پیگیری مرسوله پستی با کد ملی امکان پذیر است؟
این یکی از سؤالات پرتکرار کاربران در مورد پیگیری مرسولات است. باید بگوییم که امکان پیگیری مرسولات سازمانی مانند کارت پایان خدمت، گواهینامه و... از طریق کد ملی وجود دارد. اما مرسولات پستی عادی یا پیشتاز را نمیتوانید از این طریق پیگیری کنید.
پیگیری مرسولات سازمانی بدون اینترنت با کد USSD
اگر یک مرسوله سازمانی دارید اما نمیخواهید برای پیگیری آن وارد سایت پست شوید:
- شماره #110* را در تلفن همراهتان وارد کنید،
- گزینه 1 را انتخاب کنید، (خدمات قابل ارائه)
- دوباره گزینه 1 یا همان پلیس +10 را انتخاب کنید،
- این بار گزینه 2 یا همان وضعیت مدارک را بزنید،
- در صفحه جدید مرسوله مورد نظر (کارت ملی، گواهینامه یا...) را انتخاب کنید،
- در نهایت کد ملی یا شمارهای که از شما خواسته میشود را وارد کنید.
3- پیگیری سفارشات تیپاکس (آنلاین و تلفنی)
خب، بیایید به سراغ شرکت تیپاکس برویم و ببینیم نحوه پیگیری مرسولات از این شرکت پستی خصوصی به چه شکلی است؟ شرکت تیپاکس برای پیگیری بستههای خود، یک صفحه اختصاصی دارد که آدرسش به این شرح است: tipaxco.com/tracking
برای پیگیری بستههای شرکت تیپاکس میتوانید از طریق کد رهگیری، شماره سفارش و شماره بارکد اقدام کنید. عموماً هنگام ارسال بسته پستی به این شرکت، این شمارهها برای گیرنده و فرستنده آن پیامک شده و همینطور در یک رسید متنی در اختیار فرستنده قرار میگیرد.
همانطور که مشخص است، کافی است یکی از کدها را در این کادر وارد کنید تا اطلاعات مورد نظر برای شما نمایش داده شود. در ضمن اگر نمیخواستید وارد سایت شوید، کافی است با شماره 8457-021 تماس بگیرید و وضعیت بسته را پیگیری کنید.
نکته: کد رهگیری تیپاکس، یک عدد 15 تا 25 رقمی و بارکد یا شماره قرارداد تیپاکس یک عدد 13 رقمی است که با عدد سال، (مثلا 99 به معنی سال 1399) شروع میشود. برای رصد مرسولات پستی با کد رهگیری باید آن را به خاطر داشته باشید.
بد نیست بدانید که بسیاری از آنلاین شاپها و فروشگاههای اینترنتی به دلیل مبلغ بالاتر جبران خسارت شرکت تیپاکس، از این سرویس برای ارسال مرسوله استفاده میکنند. البته زمان ارسال بستههای تیپاکس با توجه به فاصله مبدأ تا مقصد و نوع خدمات ارسالی متفاوت است.
بیشتر بخوانید: تفاوت پست پیشتاز و تیپاکس چیست؟
4- پیگیری بسته از باربریها
خب، با توجه به اینکه در صورت ارسال بار از طریق باربریها شما با یک شرکت واحد سروکار ندارید و ممکن است هر بار بستهتان توسط یک باربری ارسال شود، دیگر راهکار واحدی هم برای پیگیری بسته پستی وجود ندارد.
در واقع فرستنده کالا موظف است به محض اینکه بسته را به شرکت باربری تحویل داد، علاوه بر شماره تماس شرکت مورد نظر، شماره مرسوله را هم برای شما به عنوان دریافتکننده بفرستد تا بتوانید آن را پیگیری کنید. البته در عین حال بعضی شرکتهای باربری کمی پیشروتر بوده و با راه اندازی وب سایت اینترنتی، به شما اجازه میدهند با وارد کردن شماره مرسوله، از وضعیت آن باخبر شوید.
بیشتر بدانید!
تفاوت خدمات پستی داخلی و خارجی شرکتهای پستی ایرانی در وزن کالا، هزینه ارسال، سقف بیمه مرسوله و مدت زمان ارسال آنها است. به همین خاطر میتوانید با خیال از خدمات ارسال بین الملل استفاده کرده و برای رهگیری مرسولات بینالمللی به صورت آنلاین اقدام کنید.
5- مراحل رصد مرسولات پستی سایر شرکتها
تنها راه برای ارسال بستههای پستی داخلی و خارجی، شرکت ملی پست یا تیپاکس نیست. در حال حاضر شرکتهای پستی زیادی وظیفه لجستیک و حمل و نقل بستههای پستی را برعهده دارند. شما باید با مطالعه قوانین و شرایط هر سرویس، تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسبتر است.
برای پیگیری وضعیت مرسوله از دیگر شرکتهای پستی ایرانی به این صورت است:
- روش پیگیری مرسوله چاپار: شرکت کالا رسان چاپار امکان سه سرویس ارسال مرسولات داخلی، ارسال بینالمللی و سرویس پیک موتوری درون شهری دارد. اگر بسته شما از طریق چاپار ارسال شده باشد، با استفاده از شماره بارنامه میتوانید مرسوله را پیگیری کنید. برای این کار به سایت chaparnet.com مراجعه کنید. در صورت تمایل میتوانید با شماره 02164085 داخلی 7780 تماس بگیرید و با اعلام شماره بارنامه، وضعیت بسته را رهگیری کنید.
- روش پیگیری مرسوله پستکس: برای پیگیری مرسوله پستی در پستکس میتوانید از کد رهگیری، شماره سفارش و شماره موبایل فرستنده یا گیرنده استفاده کنید. برای رهگیری بسته باید از طریق سایت postex.ir یا تماس با شماره 02122824088 اقدام کنید.
- روش پیگیری مرسوله دایان اکسپرس: شرکت دایان اکسپرس یکی از شرکتهای لجستیک طرف قرارداد با شرکت ملی پست ایران است. رصد مرسولات پستی با کد رهگیری از طریق دایان اکسپرس با شناسه یا کد سفارش امکان پذیر است. جهت رهگیری مرسوله پستی به سایت dayanexpress.ir/trackingمراجعه کرده یا با شماره پشتیبانی 05191007211 تماس بگیرید. (فروشگاه ساز پرتال امکان اتصال سرویس دایان اکسپرس به وب سایتها را فراهم کرده است. با این روش سفارشهای پستی شما به صورت اتوماتیک در پنل دایان اکسپرس ثبت میشود).
- روش پیگیری مرسوله شرکت PDE: شرکت PDE یک شرکت پستی سریع بینالمللی است. با استفاده از شماره سفارش یا بارنامه میتوانید از طریق آدرس pdexp.com یا شماره تماس 02141546 مرسوله خود را پیگیری کنید.
- روش پیگیری مرسوله پستچی آنلاین: پستچی آنلاین از دیگر شرکتهای پستی داخلی و بینالمللی کشورمان است. اگر بسته شما از پستچی آنلاین ارسال شده باشد، برای پیگیری وضعیت مرسوله باید به سایت postchi.app/track مراجعه کرده یا با شماره پشتیبانی 02188288475 تماس بگیرید. برای پیگیری مرسوله نیاز به شماره پیگیری دارید.
بیشتر بخوانید: بسته بندی محصول چطور باعث افزایش فروش میشود؟
بررسی مشکلات رایج در پیگیری مرسولات پستی
اگر سری به بخش دیدگاههای مقاله بیندازید، با برخی از مشکلات رایج فروشندگان و کاربران آشنا میشوید. اما در ادامه میخواهیم مهمترین مشکلات رایج در رهگیری مرسوله پستی را با هم بررسی کنیم:
عدم بهروز رسانی وضعیت مرسوله
یکی از مشکلات رایج در مرسولههای اداره پست، تیپاکس و... عدم به روزرسانی وضعیت مرسوله بلافاصله بعد از تأیید است. تا چند ساعت اولیه ثبت سفارش کد سفارش شما قابل رهگیری نیست یا وضعیت مشخصی ندارد.
اما نگران نباشید بعد از مدت زمان کوتاهی میتوانید از طریق همان کد رهگیری، آخرین وضعیت بسته را پیگیری کنید. در صفحه پیگیری مرسوله با کد رهگیری اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، وزن بسته، تاریخ و زمان ارسال، هزینه دقیق ارسال و دفتر پستی مبدأ نمایش داده میشود. از طرف دیگر میتوانید ببینید در حال حاضر مرسوله شما کجا قرار دارد. به عنوان مثال در صفحه رهگیری، آخرین وضعیت پستی “ورود مرسوله به دفتر پستی منطقه 14” اعلام شده است.
مشکلات فنی سامانههای پیگیری
گاهی اوقات سامانههای پیگیری بسته پستی دچار قطعی یا کندی سرعت میشوند. گاهی هم به دلایل مشکلات فنی امکان رهگیری بسته برای شما وجود ندارد؛ یعنی تا زمانی که بسته به دستتان نرسد، نمیتوانید وضعیت آن را ببینید.
در این زمان بهترین راه حل تماس تلفنی با پشتیبانی شرکتهای پستی است. در بخش آموزش نحوه استفاده از کد رهگیری شماره تماس هر یک از سامانهها را برای شما نوشتیم.
نحوه برخورد با مشکلات و ارائه درخواست پیگیری
یکی از مشکلات رایج کاربران در زمان ثبت سفارش اینترنتی، در دسترس نبودن فرستنده و عدم امکان دریافت کد رهگیری است. گاهی اوقات هم آنلاین شاپهای کلاهبردار بعد از دریافت پول، کالای مورد نظر را برای شما ارسال نمیکنند. در این زمان شرکت پستی نمیتواند به درخواست پیگیری شما رسیدگی کند.
پس همیشه حواستان به اصالت و اعتبار یک فروشگاه باشد. اما در مواقعی بسته شما به دلیل مشخص نبودن بارکد یا نشانی فرستنده و گیرنده در راه گم میشود. در این زمان فرستنده باید با استفاده از بیمه مرسوله، خسارت فروشگاه را جبران و بسته را مجدد برایتان ارسال کند.
گاهی اوقات هم به خاطر عدم حضور شما در منزل، بسته برگشت داده میشود. برای این مسئله باید سریعاً با پشتیبانی پست ارتباط برقرار کنید و نحوه دریافت بسته را پیگیری کنید. اما چهارمین مشکل مربوط به عدم پاسخگویی صحیح پشتیبانان شرکت پستی و شکایات شما عزیزان است. در این صورت از طریق همان تلفن گویا میتوانید انتقادات و پیشنهادات خودتان را ضبط کنید تا شکایت شما را بررسی کنند.
بیشتر بخوانید: معجزۀ هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش
فراموشی کد رهگیری یا عدم دریافت آن
اگر از فروشگاه اینترنتی خرید کردید و فروشنده از طریق پیامک و پنل کاربری کد رهگیری برایتان ارسال نکرده است، دو راه دارید:
- با فروشنده تماس بگیرید و از آن بخواهید تا کد رهگیری را برایتان ارسال کند.
- از طریق شرکت پستی وضعیت بسته خود را رهگیری کنید.
عموماً شرکتهای پستی به دلیل مسائل امنیتی امکان رهگیری مرسوله با نام و نام خانوادگی یا شماره موبایل را ندارند. اما باید ببینید هر شرکت پستی برای پیگیری بسته ارسالی چه راههایی پیش روی شما گذاشته است. به عنوان مثال:
- رهگیری مرسولات تیپاکس با کد رهگیری، شماره بارکد، شماره سفارش و تماس تلفنی امکان پذیر است. در صورت فراموشی کد رهگیری هم میتوانید از طریق شماره موبایل آن را بازیابی کنید.
- پیگیری وضعیت بستههای پستی اداره پست کمی پیچیده است. شرکت ملی پست ایران روشهای مختلفی مثل پست عادی، پست پیشتاز، پست ویژه، پست سازمانی و... دارد. به عنوان مثال تنها راه برای پیگیری مرسوله پست پیشتاز یا عادی از طریق کد رهگیری در سایت traking.post.ir یا تماس تلفنی است.
در غیر این صورت فرستنده باید با مراجعه حضوری به دفاتر پستی، درخواست صدور مجدد کد رهگیری را داشته باشد. در ارسال بسته پستی فرستنده میتواند پنل پیامکی بسته را فعال کنید. در این صورت کد رهگیری به صورت خودکار از طریق پیامک یا پیام رسانهایی مثل بله به شماره گیرنده فرستاده میشود.
صاحبان فروشگاه بخوانند!
حتماً قبل از تحویل بسته به پست، نکات ارسال بستههای پستی را رعایت کنید. به عنوان مثال جعبه سایز مناسب برای محصول تهیه کنید. دورتا دور محصول را برای جلوگیری از آسیب احتمالی با پلاستیک حباب دار بپوشانید. همچنین، برچسب محکم روی محصول بچسبانید. از این پس با خیال راحت کالاهای فروشگاه را برای مشتری ارسال کنید.
کد رهگیری پستی چیست؟
بالاتر بارها از کد رهگیری پستی صحبت کردم. همانطور که احتمالاً متوجه شدید، این یک کد است که مثل نام مرسوله شما عمل میکند و عملاً به کمک آن میتوانید بسته پستی مورد نظرتان را پیگیری کنید.
نکته مهم اینجاست که اغلب شرکتهای پستی، کد پیگیری را، هم به فرستنده مرسوله میدهند و هم آن را روی شماره تماس دریافت کننده، پیامک میکنند. اما برای اطمینان، حتماً حین تحویل بسته پستی از متصدی شرکت مورد نظر در مورد این قابلیت سؤال کنید. در غیر این صورت بهتر است خودتان این شماره را برای دریافت کننده بفرستید تا خیالش راحت شود.
افرادی که بیشتر با سفارشات پست سروکار دارند
فروشگاههای اینترنتی مشتریان همیشگی شرکتهای پستی در ایران هستند. با اینترنتی کردن کسب و کارتان میتوانید روزانه صدها سفارش ثبت کنید و از طریق شرکت پست آن را به دست مشتریان برسانید.
قبل از اتمام مقاله، اگر یک کسب و کار دارید و به فکر این هستید که آن را به کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید، حتماً از 7 روز تست رایگان فروشگاه ساز پرتال کمک بگیرید و سایت فروشگاهی حرفهایتان را در کمتر از 2 دقیقه بسازید! از طرف دیگر با استفاده از فروشگاه ساز پرتال میتوانید امکان ثبت سفارش مرسوله با پست عادی، پست پیشتاز، تیپاکس، الوپیک، چاپار و هر شرکت پستی دیگری که بخواهید را فراهم کنید.
ساخت سایت با فروشگاه ساز پرتال
در صورت رضایت میتوانید این فروشگاه اینترنتی را فعال کرده و کسب و کارتان را آنلاین کنید. اگر هم سؤالی در مورد آن داشتید، با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید.
در آخر اگر سؤال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما هستم. راستی اگر دوست داشتید نحوه پیگیری دیگر شرکتها را هم به مقاله اضافه کنیم، نام شرکت مورد نظر را در بخش نظرات بنویسید.
سؤالات متداول
- بسته پستی من کجاست؟
برای اطلاع از آخرین وضعیت بسته پستی به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنید. پیگیری مرسوله با کد رهگیری ۲۴ رقمی امکان پذیر است. با وارد کردن کد رهگیری در سامانه، وضعیت بسته را مشاهده کنید. همچنین، با پشتیبانی و پاسخگویی تلفنی اداره پست تماس بگیرید.
در صورت فراموشی کد پستی چه کار کنیم؟
اگر کد رهگیری مرسولات پستی را فراموش کرده باشید، هیچ امکانی برای پیگیری لحظهای بسته وجود ندارد. فرد فرستنده باید به دفتر پستی مراجعه کند تا از کارشناسان مجدد کد رهگیری دریافت کند.
- شماره پیگیری پست کجاست؟
شماره پیگیری بسته پستی برای فرستنده ارسال میشود. گاهی اوقات هم شرکت پست رسان شماره پیگیری را برای فرستنده و گیرنده ارسال میکند.
- کد رهگیری سفارش چیست؟
کد رهگیری سفارش همان شماره مرسولهای است که شرکت پست برای رهگیری بسته پستی به افراد میدهد.
- چگونه بسته پستی را پیگیری کنیم؟
برای پیگیری بستههای پستی باید به سایت شرکت پست رسان مراجعه کرده و بارکد یا کد رهگیری را وارد کنید. در این صفحه آخرین وضعیت بسته مشخص میشود. البته برخی از شرکتهای پست رسان امکان پیگیری وضعیت بسته با پیامک هم فراهم کردهاند.
- کد رهگیری مرسولات پستی چند رقمی است؟
مرسولات پستی دارای کد رهگیری 20 رقمی تا 24 رقمی هستند.
- پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی وجود دارد؟
در حال حاضر به دلیل حفظ حریم خصوصی شهروندان امکان رهگیری مرسوله پستی از طریق نام خانوادگی امکان پذیر نیست.
- آدرس اینترنتی سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست ایران چیست؟
برای پیگیری بسته پستی به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنید.
- نحوه رهگیری مرسوله پستی تیپاکس چگونه است؟
برای رهگیری مرسولات پستی تیپاکس ابتدا به آدرس tipaxco.com/tracking مراجعه کنید. سپس با استفاده از کد رهگیری، شماره سفارش و شماره بارکد مرسوله را پیگیری کنید.
دیدگاهها
ناشناس
سلام بسته ای رو برای مشتری ارسال کردیم مشتری درخواست تعویض داشت و برامون بسته رو فرستاد که براش تعویض انجام بدیم. حالا اون بسته به دست ما نرسیده اما تو سایت پست نوشته تحویل گیرنده داده شده. تقریبا یه هفته میگذره ولی ما بسته رو دریافت نکردیم
به مشتری گفتیم پیگیری کنه اما اون اصرار داره که هم آدرس رو درست زده و اینکه رفته باجه پستی اونا هم گفتن محاله که اشتباهی رخ داده باشه و تحویل شخص دیگری داده باشن. حالا چطوری میتونیم پیگیری کنیم بفهمیم آدرس رو واقعا درست نوشته یا اشتباه. راهی هست به آدرسی که مشتری رو بسته نوشته دسترسی پیدا کنیم که ثابت بشه آدرس ما رو درست نوشته یا که خیر؟
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
بگید که مشتری بره از اداره پست اطلاعات تحویل گیرنده رو بگیره و براتون بفرسته. اگر کد رهگیری هم دارید تماس بگیرید با اداره پست ببینید چطور راهنماییتون میکنن
زهرا
سلام ۱۵ روزه سفارش دادم هنوز بسته ب دستم نرسیده فروشنده کد رهگیری برام نفرستاده جواب تلفنم نمیده باید چکار کنم
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز تنها راهتون ارتباط با فروشنده هستش
زهره
سلام بسته منو اداره پست به جای قم قشم زده الان یک هفته هست تو قشم هست چی جوری پیگیری کنم که به قم بفرستن شماره پشتبانی داره
دنیا شاکری
سلام
با شماره پشتیبانی پست 193 تماس بگیرید
علی
سلام ببخشید
تحویل مرسوله به پست، ورود مرسوله از دفتر پستی به منطقه پستی تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران
این یعنی چی؟
بستم برگشت خورده
اگه خورده از کجا باید بگیرم؟
دنیا شاکری
سلام
بسته شما در حال ارسال هست
بره مراحل بعدی متوجه میشید
رضا دهقان
بسته بنده از پنجشنبه ارسال شده ولی هنوز از اولین مرحله تولید بارکد تعییر نکرده ؟
دنیا شاکری
سلام
مرسوله شما فقط بارکد تولید شده داره ولی محصول هنوز به دست پست نرسیده
پرویز فیروزی
خوب
ناشناس
سلام روزتون بخیر
من از یک سایتی سفارش آنلاین دادم و کد پیگیری به دستم رسیده اما بستم به دستم نرسیده از کجا باید پیگیری کنم؟
دنیا شاکری
سلام
از طریق فروشنده یا شرکت پست
MohaMMaD
من سفارش دادم ازمشهد به فارس سه روزه از وقتی که کدرهگیری مرسولات رو بهم دادن ووقتی که میخام رهگیری کنم نوشته ۳آماده سازی مرسوله به فارس تکون نخورده
دنیا شاکری
سلام
تماس بگیرید از پست پیگیری کنید
ناشناس
سلام من یه بسته رو پست کردم و به من گفتند کد رهگیری براتون پیامک میشه چقدر طول میکشه تا پیامک کد رهگیری رو برام بفرستن
دنیا شاکری
سلام
نهایت ۲۴ ساعت
عباس ابراهيمي
عالي
فاطمه سالاری
سلام من یه بسته از اهواز داشتم همچی مشخصات تو سایت درسته ولی میزنم بسته به آذربایجان غربی رهسپاری شده ممکنه تو سایت اشتباه زده باشن بسته به آدرس خودم ارسال میشه
دنیا شاکری
سلام
زنگ بزنید از پست یا فرستنده پیگری کنید.
سولماز اسدی
سلام من یه هفتس سفارش دادم کدرهگیریمو میزنم ت سایت رهگیری مرسولات چند روز زده تولید بار کد پستی ینی چی؟
دنیا شاکری
سلام
یعنی تنها کد رهگیری صادر شده و هنوز بسته به دست پست نرسیده
فاطمه محمدی
سلام ببخشید بسته ی من از تبریز یکشنبه گذشته ارسال شده اما دوشنبه که رسیده تهران دیگه تکون نخورده و هنوز به کرج نرسیده،شکایت کردم اما جوابی ندادن،چیکار کنم؟
دنیا شاکری
سلام
با شرکت پست مربوطه تماس گرفتید؟ چه جوابی بهتون دادن. اگر رهگیری مرسوله تهران بوده باید چندروز دیگه به دستتون برسه. اما باز هم تماس بگیرید ازشون علت رو بپرسید.
سمانه اکبری
ببخشید من تهران هستم تقریبا چهارروز پیش از شهرستان یه کالای دیجیتال گرفتم که دیشب رسیده به مرکز تجزیه وتبادلات پستی شهر تهران هنوزم رهگیری میکنم همون نقطه هست چندروز زمان میبره تا بدستم برسه من الان نگران اینم که نکنه بستم گم شده باشه ممنون راهنمایی کنید
دنیا شاکری
سلام
زنگ بزنید اداره پست بپرسید
ناشناس
سلام .اگه کد پستی و ادرس یکی نباشه بسته به ادرس ارسال میشه یا کد پستی؟ یا ارسال نمیشه؟؟ محل کارم کد پستی نداشت اومدم کد پستی خونه رو دادم یعنی بستم به دستم میرسه؟ طبق ادرس یا کد پستی؟
دنیا شاکری
سلام
بر اساس ادرس ارسال میشه
سعید قاسمیان
سلام و احترام
امکانش هست مرسوله از تهران برای کرج با پست پیشتاز یک هفته زمان ببرد رسیدنش از تهران با پست پیشتاز برای من بسته ارسال شده در حالی که هنوز بدستم نرسیده امکان گرفتن کد رهگیری جعلی هست یا امکان دارد طرف مرسوله را پس بگیرد بعد از گرفتن کد؟
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
بله امکان تاخیر وجود داره
کد رهگیری رو بزنید داخل سایت پستی مورد نظر. ببینید تو جزییات بسته چه چیزی نوشته
سیمین بغلانی
من حدود ۵یا ۶ روز از یه انلاین شاپ خرید کردم هی بهم میگه فرستاده بستمو ولی هرچی میگم کد رهگیری جواب نمیده چکارش کنم بنظرتون
دنیا شاکری
سلام
یه چند روز صبر کنید اگر بسته براتون ارسال نشد از طریق پلیس فتا شکایت کنید
بهروز حسنی مقدم
سلام من یک بسته پستی سفارش دادم اما بعد که در سایت پیگیری کردم آدرس رو نوشته بودن کرمان،رفسنجان در صورتی که من آدرس کامل رو دادم
و گیرنده نوشته بود مقدم
و الان ۵ روزه که بسته به دستم نرسیده پست هم پیگیری میکنم میگن بسته به دست گیرنده رسیده و...
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
از طریق فروشنده ای که بسته رو ارسال کرده پیگیری کنید. برای ثبت شکایت از پست هم با شماره شرکت پست تماس بگیرید.
Mahan
سلام.من یه کارت از بلو بانک گرفتم و موقعی که برام فرستادن من در مکان نبودم و کسی نبود که بتونه تحویل بگیره...الان سوالم اینه که چجوری میتونم بفهمم که داخل کدوم شعبه پست رفته کارتم که بتونم برم تحویل بگیرم...یا اصلا راهی هست که بخوام درخواست دوباره بدم که باز برام بفرستن؟
دنیا شاکری
سلام
زنگ بزنید از پست پیگیری کنید
ناشناس
سلام من یک بسته از ترب 16شهریور سفارش دادم ولی هنوز هیچ کد رهگیری برام نیومده
دراین مورد باید چیکار کرد
دنیا شاکری
سلام
از فروشنده پیگیری کنید. اگر پاسخگو نبودن میتونید با پشتیبانی ترب تماس بگیرید و از فروشنده شکایت کنید.
مهرداد
سلام
من از باسلام چیزی سفارش دادم و از آخرین موقعیتش ۵ روز میگذره که نوشته به خراسان رضوی ، مشهد رهسپار شد و الان اصلا بدستم نرسیده ممکنه بخاطر تعطیلات باشه؟
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
بله روزهای تعطیل روز کاری محسوب نمیشن. اما از طریق بخش پشتیبانی باسلام میتونید این موضوع رو پیگیری کنید.
سمرا امیری
سلام واقعا جای تأسف داره یک بسته ی پستی از 6شهریور ماه از استان فارس پست شده با پیشتاز و امروز سیزدهم شهریوره هنوز به دست ما نرسیده جالب تر اینه که بسته ی پستی رطب بوده و الان بعد از این مدت ترشیده شده به درد همون اداره ی پست می خوره دیگه
خیلی متاسفم واستون 😡😡😡😡
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
ما اداره پست نیستیم. ما سایت ساز پرتال هستیم و صرفا این مطلب رو براتون نوشتیم تا در مورد نحوه پیگیری وضعیت بسته های ارسالی اطلاع پیدا کنید. در صورتی که پیشنهاد یا انتقادی از اداره پست دارید با خودشون تماس بگیرید و موضوع رو مطرح کنید.
ناشناس
باسلام
ببخشید من 3تیر یه بسته فرستادم شهریار ولی بعد دوماه هنوز نرسیده نوشته رهسپار شده ب شهریار ولی طرف میگه ب دستم نرسیده
میرم از اونجایی که فرستادم میگه باید صبرکنید
درخواست غرامت هم کردم ولی الان یک ماه از غرامت هم گذشته پس کی واریز میشه؟
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
ما در جریان این مسائل نیستیم خودتون با اداره پست تماس بگیرید.
نرگس حسن لو
سلام وقت بخیر
بنده ۱۰ روز پیش محصولی رو اینترنتی خرید کردم هزینه رو هم پرداخت کردم فروشنده گفت ۵ روزه دستم میرسه ولی نه بسته به دستم رسید نه فروشنده کد رهگیری به من داده چند بار ازشون خواستم کد رهگیری رو بفرسته هربار گفته میفرستم و انجام نداده تصمیم گرفتم به پلیس فتا شکایت کنم میخواستم ببینم راه دیگه ای هم هست؟؟
دنیا شاکری
سلام خانم نرگس عزیز
اگر از وب سایت خریداری کردید میتونید از طریق اینماد ازشون شکایت کنید یا هم از طریق پلیس فتا پیگیر باشید.
اما به دلیل تعطیلات ممکن هست زمان ارسال بسته ها بیشتر از زمان مشخص شده طول بکشه.
رها
سلام. من بسته ای داشتم از شیراز رهسپار شده به سمت خوزستان ولی الان 4روزه ک دیگه خبری ازش نیست چجوری باید پییگری کنم ک متوجه بشم این بسته رهسپار شده من چه بلایی سرش اومده ک هنوز نرسیده یا آپدیتی تویtracking post نداشته
دنیا شاکری
سلام با شماره پشتیبانی شرکت پست تماس بگیرید.
مینجی
سلام
من روز دوشنبه یه بسته فرستادم از بندرعباس به خرم اباد الان ۵روز شده
چقدر طول میکشه برسه
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
دوست عزیز باید از اداره پست پیگیری کنید ما در جریان نیستیم.
تیام
سلام . برای من یه بسته ارسال کردن که کد رهگیری رو هم دارم و لحظه به لحظه چک کردم و همه چی درست بوده . تا الان که کد رهگیری رو وارد کردم نوشته نامه رسان بسته رو به گیرنده تحویل داده ساعت ۳ ! در صورتی ک من چیزی تحویل نگرفتم . دلیلش چی میتونه باشه ؟ امکان داره فردا بیاره ،؟ استرس گرفتم ، ممنون میشم راهنمایی کنید
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
تماس بگیرید با بخش پشتیبانی پست و پیگیری کنید. نگران نباشید دوست عزیز
ارش
سلام من ی بسته برام فرستادن و کد مرسوله از گوشیم پاک شده و اونی برام فرستاده نیستن جوابگوشیمو بدن گوشیشو خاموشه و ب اسم و فامیلم پستش کرده میخواستم بدونم آیا میتونم اسمفامیلم بدم اداره پست ببینم بسته ام کجاست ؟؟؟
دنیا شاکری
سلام
خیر نمیشه. باز هم میتونید با شماره پشتیبانی پست تماس بگیرید و موضوع رو باهاشون در میون بزارید کمکتون کنن
ناشناس
سلام ،منم دوهفته پیش بستم به پست مشهد تحویل شده ،وپیامک کد رهدگیری هم اومده ولی هنوز به دستم نرسیده ،قربونش بشم شماره ۱۹۳ هم که چند روزه زنگ میزنم مشغوله .
ناشناس
دوستان چیزی پست نکنید دیر میاد
ناشناس
سلام من یه آنلاین شاپ میخوام راه بندازم میخواستم بدونم حتما آدرس فرستنده رو باید درج کنم یا اسم برند کافیه
دنیا شاکری
سلام
باید درج کنید.
موسوی
سلام وقت بخیر
من یه بسته از گرگان داشتم متاسفانه چن روزه رسیده مشهد ولی به دستم نرسیده نیاوردنش
به چه شماره ای باید زنگ بزنم باید چیکار کنم؟
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
با شماره 193 تماس بگیرید.
نصراله مهمدی
سلام خسته نباشید
چرا یک بسته پستی از مقصد شاهرود به خوزستان باید ۱۰ روز زمان ببرد که هنوزهم به مقصد نرسیده
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
شاید به خاطر تعطیلات اینطور شده باشه از شرکت پست پیگیری کنید.
ناشناس
سلام ببخشید من سفارش دادم الان رسیده پست مشهد ۱۱روزه وازمشهد نمیارن سفارشم ومن خودم همین روستاهای کنارمشهدهستم ۴۰ دقیقه ای راه هستش الان بایدچکارکنم
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
با کد رهگیری پستی از پشتیبانی پست وضعیت بسته رو پیگیری کنید.
ناشناس
من دو هفته پیش از یه بوتیک در همدان لباس اینترنتی خریدم خودش که میگه فرستادم ولی هنوز بدستم نرسیده برای اولین بار خواستیم به فروشنده و پست ایران اعتماد کنیم که ...
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
از صاحب سایت کد پیگیری بگیرید و از طریق شرکت پست پیگیری کنید.
مسعود
سلام من خرید تلویزیونی انجام دادم وهزینه را آنلاین پرداخت کردم و سفارش دادم ولی هنوز کد رهگیری دریافت نکردم برای دریافت کد چکار باید کرد؟ وضمنا نام شرکت ****** میباشد و اعلام کرد که طی7تا10روزکاری به دستم میرسد که الان از 10روزهم بیشتر شده است ولی بسته ای به دستم نرسیده است .لطفاً راهنمایی بنمایید باتشکر
دنیا شاکری
سلام
با شرکتی که خرید داشتید تماس بگیرید کد رهگیری بگیرید.
ناشناس
سلام من بسته سفارش دادم ثبت شده ولی هنوز کد رهگیری دریافت نکردم برای دریافت کد چکار باید کرد؟
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
از فرستنده پیگیری کنید.
پریسا بامری
سلام بستم کی به دستم میرسه
دنیا شاکری
سلام خانم بامری
ما اداره پست نیستیم. شما باید با خود شرکت پست تماس بگیرید یا از طریق سایت اداره پست با کد رهگیری موقعیت بسته خودتون رو ببینید.
حسین پور
سلام ارض ادب خسته نباشین ببخشید یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین و راهنمایی بکنید یک نفر برام بسته رو ارسال کرده اون طرف رو چهار شنبه به پیت تحویل داده و روز بنچ شنبه هم بارگیری و رهسپار شده و بعد روز جمعه نوشته که بارگیری جهت ارسال این جریانش چیه پست پیشتاز بوده و امروز هم یک شنبه تمام شده ولی داخل سایت هچی تغییر نکرده خبری از واقعیت بسته نیست که کجاست به کجا رسیده آیا احتمال داره بخاطر تعطیلات روز شنبه و یک شنبه این طور شده یانه فردا برم اداره پست بپرسم شاید رسیده ارسالی از تهران منطقه 14 پستی هست به سیستان و بلوچستان شهر خاش ممنون میشم جواب بدین
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
نه نگران نباشید صبر کنید بخاطر تعطیلی این اتفاق افتاده
ناشناس
سلام از تهران سه روز پیش با کد هگیری به مقصد مشهد فرستادن هنوز نیومده کی میاد
مهدی بهادرفر
سلام
از طریق کدرهگیری در سایت پست پیگیری کنید. روشش رو توی مقاله گفتیم.
ناشناس
سلام من یکماه هست بستم بدستم نرسیده فرستنده میگه کدرهگیری رو پست فرستاده براتون ولی برام نیومده
فرستنده هم کد نمیده چیکار کنم
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
به فرستنده بگید باید پیگیری کنن از شرکت پست و کدرهگیری رو مجدد براتون بفرستن
ناشناس
سلام من دو روزه که بستم از بانه به سمت قزوین تو راهه ولی این نظرات رو خوندم استرس گرفتم که نرسه به دستم بگید چکار کنم
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
نگران نباشید افرادی که بسته هاشون به موقع به دستشون میرسه کامنتی نمیزارن به این خاطر شما فقط کامنت های منفی رو میبینید. روزانه هزاران بسته جابجا میشه و بدون مشکل به دست صاحبش میرسه
پریسا تقوی
سلام خسته نباشید ۱۰ روز قبل از * تماس گرفتن گفتن پسرم جایزه برنده شده متاسفانه دقتی پست اومده ما خونه نبودیم صاحب خونه تحویل نگرفته و بسته ی ما برگشت خورده الان نه کد رهگیری دارم ونه هیچی فقط ادرس وکد پستی از ما خواستن و اونها فرستادن نمیدونم الان چطوری پیگیری کنم
دنیا شاکری
سلام
با اداره پست تماس بگیرید و ببینید بسته شما کجا برگشت خورده.
لیلا چهری
سلام وقتتون بخیر من یه بسته سفارش داشتم از گرگان ،از سه شنبه هفته پیش در اداره پست مرکزی کرمانشاه هست و هنوز برام نیامده هر چه کد پیگیری میزنم روی سه شنبه انگار قفل شده لطف میکنید بگید چکار کنم ،هزینه پست دادم واقعا چرا خودم برم از اداره بگیرم اداره پست وظیفه اش هست ارسال کنه درب منزل برام ولی یک پنج روزه کوتاهی کردن
دنیا شاکری
سلام خانم چهری
با اداره پست تماس بگیرید و کد پیگیریتونو براشون بخونید. ازشون بپرسید که چرا وضعیت مرسولتون پنج روزه تغییر نکرده و ببینید جوابشون چه چیزی هست
نگران نباشید :)
ناشناس
درموردپیگیری مرسوله پستی یک جا میگید مجانی اما وقتی کدرامیزنیم مینویسه برای جواب ۲۶۰۰۰هزارتومان پرداخت کنید خودتونومسخره کردیدیامردمو
دنیا شاکری
سلام
دوست عزیز شما اگر برای پیگیری مرسوله پستی به سایت پست ایران مراجعه کنید هیچ مبلغی از شما دریافت نمیکنه
روی لینکی که داخل مقاله گذاشتیم کلیک کنید و مرسوله رو به راحتی و رایگان پیگیری کنید.
شما دارید وارد سایت های متفرقه میشید که ازتون پول درخواست کرده. پیگیری مرسوله نیاز به یک ریال هزینه هم نداره
ناشناس
سلام خسته نباشید
بسته من توی سایت نوشته تحویل پست منطقه ۱۶ تهران داده شده ولی یک هفته از اون موقع گذشته و به دستم نرسیده چه کار کنم؟
دنیا شاکری
سلام
از اداره پست پیگیری کنید.
حسن دریس
سلام دوست عزیزوقت بخیر
از۲۰خردادتاامروز ۲۷خردادبسته داشتم ازکازرون به یزد ولی بسته من همیشه میره اصفهان بعدمیادیزد نزدیک به یه هفته بیشترداره میشه خبری نیست زده به اصفهان رهسپارشده
رفتیم اصفهان میگن دست مانیست کازرون میگه فرستادم لطفا اگه چیزی میدونیدراهنمایی کنید
ازطرف سایت پست هم شکایت کردم
دنیا شاکری
سلام
دوست عزیز شما باید از همون اداره پست پیگیری کنید.
سوگند زارعی
ببخشید چجوری باید بدونیم کی بستمون میاد؟
دنیا شاکری
سلام
از طریق کدپیگیری پستی
.
یه بسته پستی برام ارسال شده و فقط اسم خودم و آدرس خونم روش نوشته شده و مشخص نیست گیرنده کی هستش
چجوری میتونیم متومه بشیم لطفا راهنمایی کنید.ممنون
دنیا شاکری
سلام
موقع ارسال بسته پستی باید نام گیرنده و آدرس و کدپستی حتما وارد بشه
Monster
سلام ی نفرو برام ی چیزی پست کرده چطوری اونو لغوش کنم
دنیا شاکری
سلام
امکان لغو بسته پستی وجود نداره