فرض کنید قصد خرید عینک از یک فروشگاه در اینستاگرام را دارید. با این دو پیج مواجه میشوید. کدام یک از این دو نظرتان را بیشتر جلب میکند و ترجیح میدهید آن پیج را فالوو کنید:
در پیج سمت راست، بایو رو با یک توضیح جذاب شروع کرده است. اسم و تصویر مناسبی را برای فروشگاه انتخاب کرده است. بهعلاوه اینکه یک کانال فروش دیگر را برای سفارش به آخر بایو اضافه کرده است. همین چند المان ساده، ظاهر بهتر و جذابتری به صفحه اینستاگرام آن داده است.
بایو اینستاگرام چیست؟
بگذارید اول از همه کمی در مورد بایو اینستاگرام توضیح بدهم. بایو قسمت بالایی و اولیه پیج اینستاگرام است. افراد وقتی وارد پیج شما میشوند، اولین چیزی که میبینند بایو شماست. پس خیلی مهم است که در همان 3 تا 5 ثانیه اول چطور دیده شوید. داشتن یک بایوی جذاب و تاثیرگذار برای پیجتان کار سختی نیست؛ فقط چند مورد دارد که باید آنها رعایت کنید. راستی زیر همین مطلب برای ما بنویسید که شما از اینستاگرام با چه هدفی استفاده میکنید؟ چه محصولی میفروشید؟
چرا باید یک بایو خوب در اینستاگرام بنویسیم؟
دلیل اهمیت بایو اینستاگرام این است که کاربران این شبکه اجتماعی قبل از دنبال کردن پیج شما، نگاهی به بایو پیج میاندازند. اگر این قسمت جذابیت کافی را برای مخاطب داشته باشد و از آن خوشش بیاید، در این صورت پیج شما را فالوو میکند. اما اگر خلاف این موضوع باشد و بایو قوی و جذابی نداشته باشید، تمایلی به دنبال کردن شما ندارد.
به همین دلیل باید تلاش کنید و وقت بگذارید تا یک بایو زیبا و در عین حال مفید و کاربردی برای مخاطبانتان بنویسید. برای داشتن یک بایو خوب و جذاب ابتدا باید با قسمتها و بخشهای مختلف آن آشنا شوید. چرا؟ چون این قسمتها شدیدا با هم در ارتباط هستند و اگر یک قسمت خوب نباشد باعث میشود که کاربر از پیج شما خوشش نیاید و آن را فالوو نکند.
معرفی اجزای تشکیل دهنده بایو اینستاگرام
تجربه نشان داده که بایو پیج شما باید به قدری قوی و جذاب باشد که در کمتر از 20 ثانیه کاربر را به فالوو کردن شما ترغیب کند. پس باید همه چیز به بهترین شکل در بایو قرار بگیرد. برای این منظور هم ابتدا قسمتهای مختلف بایو اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم.
1- عکس پروفایل
وقتی وارد یک پیج اینستاگرامی میشوید اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب میکند تصویری است که درون قابی دایرهای قرار دارد. این تصویر در اصل عکس پروفایل پیج و یکی از قسمتهای مهم یک صفحه اینستاگرامی است.
برای داشتن یک پیج اینستاگرامی خوب و جذاب باید موارد زیر را در عکس پروفایل رعایت کنید:
- اندازه عکس پروفایل باید حداقل 110 در 110 پیکسل باشد.
- برای جلوگیری از تار و بی کیفیت شدن عکس پروفایل ابعاد آن را زیر 200 در 200 پیکسل قرار دهید.
- عکس پروفایل شما باید به سادگی قابل فهم و درک باشد.
- از عکس شلوغ و بی کیفیت استفاده نکنید.
- عکس پروفایل باید ماهیت پیج و کسب و کارتان را نشان دهد.
- عکس پروفایل اینستاگرام باید با عکس سایر شبکههای اجتماعی همخوانی داشته باشد.
- اگر شرکت یا برند خود را دارید از لوگوی آن برای عکس پروفایل استفاده کنید.
- اگر میخواهید به یک چهره اینستاگرامی یا اینفلوئنسر تبدیل شوید، عکس چهره خودتان را در پروفایل بگذارید.
به دو پیج زیر نگاه کنید:
آیا از عکس پروفایل پیج بالا چیزی متوجه میشوید؟ آیا اصلا زیبا و مناسب است؟
حالا نظر شما در مورد عکس پروفایل این پیج چیست؟ فقط با دیدن عکس پروفایل پیج به راحتی زمینه فعالیت پیج را میفهمیم.
2- نام و نام کاربری
در اینستاگرام کاربران میتوانند علاوهبر نام کاربری که اجباری است یک نام اختیاری هم برای پیجشان انتخاب کنند. این اسم در بالای متن بایو و زیر نام کاربری اصلی نمایش داده میشود. کاربری که به پیج شما وارد میشود بعد از دیدن عکس پروفایل چشمش به نام کاربری شما میافتد. پس همان ابتدا که قصد راهاندازی صفحه اینستاگرامی دارید باید به فکر یک نام کاربری خوب برای پیجتان باشید.
بعد از نام کاربری اولین متنی که به چشم کاربر میخورد نام نمایشی صفحه است. این نام چون فونت درشتتری نسبت به متن بایو دارد، بیشتر از متن اصلی بایو به چشم میآید. برخلاف نام کاربری، محدودیتی برای تعداد دفعات تعویض اسم پیج وجود ندارد. اما بهتر است که نام پیج را خیلی تغییر ندهید و همیشه یکسان باشد. این کار باعث برندسازی و معروف شدن پیجتان میشود.
یک نکته دیگر در مورد نام این است که حتما در آن اشارهای به فعالیتتان داشته باشید. مثلا اگر فروشگاه کیف و کفش دارید نام را به صورت "فروشگاه کیف و کفش خوش قدم" بنویسید و فقط کلمه "خوش قدم" را به تنهایی ننویسید. سعی کنید نام کسب و کارتان را به عنوان نام کاربری انتخاب کنید. به این ترتیب وقتی کاربران نام برند شما را سرچ کنند صفحه شما بالاتر از همه نمایش داده میشود.
اما اگر نام کسب و کار شما را قبلا استفاده کرده بودند چه کار کنیم؟ بهترین کار این است که از ترکیب اسم برند و یک کلمه دیگر استفاده کنید. به طوری که اسم برند در ابتدا باشد و یک کلمه دیگر به آن بچسبد. مثلا اگر khoshghadam را قبلا کاربر دیگری استفاده کرده بود میتوانید از کلمه khoshghadam_shoe یا عباراتی مشابه برای نام کاربری استفاده کنید.
3- توضیحات
هسته اصلی پروفایل اینستاگرام بخش توضیحات است که باید در 150 کلمه خودتان یا کسب و کارتان را معرفی کنید. نوشتن این قسمت نیاز به فکر کردن و پیدا کردن بهترین کلمات برای توصیف فضای پیجتان دارد. در این قسمت میتوانید از ایموجی، لینک قابل کلیک و هشتگ هم استفاده کنید تا جذابیت بخش بیوگرافی اینستاگرامتان بیشتر شود.
4- آدرس سایت
در بایو اینستاگرام بخشی برای قرار دادن لینک یا آدرس سایت وجود دارد. اگر سایت شخصی دارید و یا برای کسب و کارتان سایت ایجاد کردهاید، حتما آدرس سایت را در این قسمت وارد کنید. در غیر این صورت میتوانید در این قسمت لینک صفحهتان در سایر شبکههای اجتماعی یا پیامرسانها را قرار دهید.
استفاده درست از این بخش میتواند تاثیر زیادی روی کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشد. مثلا اگر پیج فروشگاهی دارید بهتر است در کنار آن یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید. شاید فکر کنید ساخت سایت فروشگاهی خیلی سختتر از پیج اینستاگرام است. اما با فروشگاه ساز پرتال خیلی راحت و در کمترین زمان میتوانید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. اگر همچنان برای راهاندازی سایت مردد هستید پیشنهاد میکنم مقاله «سایت یا اینستاگرام؟ کدامیک برای کسبوکارها مناسبتر است؟» را مطالعه کنید.
فروشگاه ساز پرتال برای این که سایت اینترنتی شما و پیج اینستاگرامتان با هم هماهنگ شود و مشتریان از طریق پیج به راحتی بتوانند خریدشان را انجام دهند، ویژگیهای جدیدی را اضافه کرده است. یکی از این قابلیتها، امکان خرید سریع از طریق اینستاگرام است. با فعال کردن افزونه خرید سریع در پرتال، یک لینک به شما داده میشود. اگر این لینک را در پیج اینستاگرام قرار دهید، مشتریان شما فقط با چند کلیک میتوانند خریدشان را در سایت ثبت کنند.
پرتال یک افزونه کاربردی دیگر به اسم ویترین دارد. با فعال کردن این افزونه در سایتتان، یک لینک به شما داده میشود که میتوانید آن را در بایو پیجتان قرار دهید. مشتریان شما با کلیک روی این لینک میتوانند محصولات شما و نماد اعتماد سایتتان را ببینند. افزونه ویترین در اصل مثل ویترین یک مغازه است. شما میتوانید برترین و خاصترین محصولات خودتان را به مشتریان نمایش دهید. مشتریان هم میتوانند این محصولات را به راحتی خریداری کنند.
5- دسته فعالیت
دسته فعالیت قسمتی است که زیر نام پیج و بالای بخش توضیحات قرار دارد. این بخش حوزه فعالیت پیج را نشان میدهد و اگر درست انتخاب شود، مخاطب با دیدن آن متوجه زمینه کاری و نوع فعالیت پیج شما میشود. برای انتخاب دسته فعالیت، اکانت شما حتما باید به صورت Business یا Creator باشد.
6- دکمههای تماس
اگر قصد دارید یک صفحه تجاری در اینستاگرام راهاندازی کنید و محصولی را بفروشید باید از دکمههای تماس اینستاگرام استفاده کنید. این دکمهها به کاربران امکان میدهند که راحتتر با شما در ارتباط باشند و از طرفی باعث جلب اعتماد مشتریان هم میشوند. دکمههای تماس اینستاگرام انواع مختلفی دارند که بسته به نوع فعالیت پیج، در دسترس شما قرار میگیرند.
- ایمیل: امکان ارسال ایمیل به شما را فراهم میکند
- آدرس: آدرس کسب و کار شما را نمایش میدهد
- تلفن: شماره تماس وارد شده را به کاربر نمایش میدهد
- رزرو و تهیه بلیط: این قسمت امکان رزرو وقت ملاقات یا تهیه بلیط یک رویداد را فراهم میکند
7- هایلایتهای استوری
در نهایت آخرین چیزی که در پایینترین بخش پروفایل اینستاگرام قرار دارد هایلتهای استوری هستند. هایلایت در واقع دستهای از استوریها هستند که میتوانید برای آنها تصویر کاور و نام انتخاب کنید. همچنین این امکان وجود دارد که یک استوری را ذخیره کنید تا بعدا آن را در یک هایلایت قرار دهید.
به عبارت دیگر هایلایت شامل چند استوری با موضوع یکسان و واحد است که میتوانید آنها را در یک دسته قرار دهید. وقتی یک استوری را در اینستاگرام منتشر میکنید، این امکان وجود دارد که آن را به عنوان یک هایلایت ذخیره کنید تا در بایو شما به نمایش درآید.
هر هایلایت شامل دو قسمت است:
- کاور هایلایت: تصویری است که موضوع هایلایت را نشان میدهد
- عنوان هایلایت: یک عبارت کوتاه برای معرفی هایلایت است
از آنجا که کاور و عنوان هایلایت در بایو اینستاگرام نشان داده میشوند پس باید در انتخاب آنها دقت کنید. برای هایلایتها از تصاویر زیبا و عناوین جذاب استفاده کنید تا مخاطب ترغیب شود هایلایت شما را ببیند. مثلا اگر پیج فروشگاهی دارید، میتوانید هایلایتی با عنوان محصولات جدید یا محصولات پرفروش داشته باشید. یا مثلا میتوانید محصولاتتان را به صورت دسته بندی شده در هایلایتها قرار دهید.
نکاتی که در نوشتن بایو حرفهای باید رعایت کنید
برای نوشتن بایو تاثیرگذار که قابلیت جذب کاربران را داشته باشد لازم است که ابتدا مخاطبان خود و علایقشان را خوب بشناسید. سپس تلاش کنید که به بهترین شکل خود را به کاربر معرفی کنید. فکر کنید قرار است شخص مهمی را برای اولین بار ملاقات کنید. بدون شک تمام سعی خود را میکنید که در همان برخورد اول خیلی خوب و کامل به نظر برسید. بایو اینستاگرام هم همینطور است. باید بایو شما به گونهای باشد که در همان برخورد اول کاربر را جذب پیج کند.
موضوع پیج را واضح بنویسید
شما باید بتوانید کار، محصول و موضوع پیج را در یک جمله و در قالب 4-5 کلمه بنویسید. به این جمله اصطلاحا نطق آسانسوری هم میگویند. این یک جمله باید جوری باشد که افراد با خواندن آن دقیقا متوجه کار شما شوند و دلیلی برای دنبال کردن پیجتان داشته باشند.
مثلا یک نمونه آن را در تصویر زیر میبینید. موضوع و هدف پیج در یک جمله گفته شده است:
ایمیل و راههای ارتباطی خود را در بایو قرار دهید
یکی از راههای موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش در اینستاگرام این است که همیشه با کاربران خود ارتباط موثر داشته باشید. پس اگر به هر دلیلی دوست ندارید اکانت Business یا Creator در اینستاگرام داشته باشید، حتما ایمیل، شماره تماس یا یک راه ارتباطی خود را در بایو بنویسید. چون کاربران پیج شما ممکن است به هر دلیلی بخواهند در جایی غیر از دایرکت اینستاگرام با شما در تماس باشند.
برای الگو و ایده گرفتن در این زمینه میتوانید عکس زیر را ببینید. همانطور که میبینید صاحب پیج شماره تماس، آدرس و شماره موبایل خود را در بایو گذاشته تا ارتباط بیشتری با کاربرانش داشته باشد.
از هشتگ استفاده کنید
اگر قصد فعالیت در اینستاگرام را دارید باید بدانید که هشتگها نقش تعیین کنندهای در موفقیت شما دارند. به هر کلمهای که بلافاصله بعد از علامت # بیاید هشتگ میگویند. کاربرد اصلی هشتگها در کپشن نویسی پستهای اینستاگرام است اما بهتر است یکی دو هشتگ را در متن بایو پیج خود قرار دهید.
بهتر است در بایو خود هشتگ برندتان را به همراه یک هشتگ مرتبط با حوزه فعالیتتان بگذارید. همچنین در گذاشتن هشتگ در بایو اینستاگرام زیادهروی نکنید. هشتگهای بایو تاثیری در ظاهر شدن پروفایل شما در نتایج جستجو ندارد.
اما هشتگهای اینستاگرام قابلیت فالوو دارند. پس اگر هشتگ برندتان را در بایو قرار دهید کاربر ترغیب میشود که علاوهبر فالوو کردن پیجتان، هشتگ برندتان را هم فالوو کند. با این کار شانس دیده شدن پستهای شما بیشتر میشود.
به عنوان نمونه میتوانید در عکس زیر یک پیج اینستاگرام را ببینید که چطور از هشتگ در متن بایو استفاده کرده است.
برای بیان احساسات در بایو خود ایموجی قرار دهید
نکته خیلی خیلی مهم در نوشتن متن بایو این است که توضیحات بایو فقط چند کلمه ساده نیستند. برای جذب مخاطب و اثرگذاری بیشتر باید از ایموجیها و سایر چیزهای خلاقانه در بایو استفاده کنید. همچنین میتوانید از فونتهای زیبا و متفاوت درتوضیحات بایو اینستاگرام استفاده کنید. برای تغییر فونت بایو میتوانید متن مورد نظر را در سایت LingoJam بنویسید. بعد یکی از فونتهای سایت را انتخاب کنید. سپس متنتان با فونت دلخواه را کپی و در قسمت توضیحات بایو پیست کنید.
اگر به عکس زیر نگاه کنید، متوجه نحوه استفاده از ایموجیها در متن بایو میشوید. یکی از تکنیکهای استفاده از ایموجی در بایو این است که در دو طرف کلمات خیلی مهم بایو از ایموجیهای مرتبط یا جذاب استفاده کنیم.
کل بایو را در یک خط ننویسید
وقتی کل متن توضیحات بایو را در یک خط مینویسید برای کاربر خسته کننده به نظر میرسد. همانطور که گفتیم کمتر از 20 ثانیه فرصت دارید تا کاربر را به فالوو کردن پیجتان ترغیب کنید. پس همه چیز باید ساده و راحت در اختیار مخاطب قرار بگیرد. نکته اصلی توضیحات بایو این است که باید در چند خط نوشته شود. در هر خط هم فقط چند کلمه کوتاه بنویسید. لازم نیست که یک جمله کامل با فعل و فاعل را در بایو بیاورید. فقط باید کلمات مهم و تاثیرگذار در بایو نوشته شود.
در عکس زیر میتوانید یک نمونه از نوشتن توضیحات بایو در چند خطر را ببینید. همچنین همانند این پیج سعی کنید به جای کلمات اضافی از ایموجیها استفاده کنید. مثلا به راحتی با ایموجی نشان دهید که شماره درج شده در بایو، شماره تماس شماست.
آدرس و ساعت کاری خود را ذکر کنید
اگر پیج فروشگاهی یا خدماتی دارید حتما ساعت کاری کسب و کارتان را در بایو ذکر کنید. همینطور اگر در روز خاصی امکان فعالیت ندارید، در بایو ذکر کنید. چرا؟ چون کاربر یا مشتری شما ممکن است برای شما پیامی بفرستد یا محصولی را سفارش دهد. اگر مدت طولانی به کاربر پاسخ ندهید، به احتمال زیاد از شما خرید نخواهد کرد.
اگر به تصویر زیر نگاه کنید به راحتی متوجه نحوه نوشتن ساعات کاری مجموعه در بایو اینستاگرام میشوید. به عنوان مثال اگر این پیج ساعت کاری خود را درج نکند ممکن است فردی در روز چهارشنبه و ساعت 8 شب برای سفارش تماس بگیرد و پاسخی دریافت نکند. همین فرد ممکن است روز بعد و یا حتی دو روز بعدش هم تماس بگیرید. اما مطمئنا کسی پاسخگو نیست و این مشتری هم نهایتا از خریدش منصرف میشود.
کال تو اکشن را فراموش نکنید
مهمترین کاری که در پیج اینستاگرامتان باید انجام دهید ایجاد یک کال تو اکشن هدفمند و مفید است. همانطور که گفتیم اینستاگرام قابلیت اضافه کردن لینک در بایو را دارد. اما به هیچ وجه همینطور یک لینک ساده را در بایو قرار ندهید. باید به مخاطب خود توضیح دهید که با رفتن به این لینک چه چیزی به دست میآورد.
مثلا اگر لینک سایت فروشگاهی خود را در بایو قرار دادید، در انتهای توضیحات بایو بنویسید که برای دیدن تمامی محصولات به همراه قیمت به لینک زیر مراجعه کنید. اگر هم میخواهید فروشگاه اینترنتی خود را به اینستاگرام متصل کنید. پس با کمی خلاقیت یک کال تو اکشن جذاب را در آخرین خط توضیحات بایو قرار دهید.
اگر هم یک شرکت دارید پیشنهاد میکنم از پکیج سایت ساز پرتال استفاده کنید و برای معرفی خودتان یک سایت اینترنتی هم ایجاد کنید. با این کار هم برند شما اعتبار بیشتری کسب میکند و هم افراد بیشتر با شرکت شما آشنا میشوند. همچنین پرتال این امکان را فراهم کرده است که سایت خود را خیلی راحت به اینستاگرام متصل کنید. در نهایت در بایو، آدرس سایتتان را هم اضافه میکنید.
مثلا در عکس زیر پیج با استفاده از ایموجی و متن ما را به سمت لینک آموزش آنلاین هدایت میکند. با این روش میتوانید کاربران را به لینک دلخواه خود بفرستید.
کاور زیبا برای هایلایتها طراحی کنید
حتما از هایلایت استوریها برای پیج خود استفاده کنید. هایلایتها تاثیر زیادی روی جذب کاربر وفالوور برای پیج اینستاگرام دارند. مهمترین نکته در مورد هایلایت این است که یک تصویر مناسب به عنوان کاور و یک اسم جذاب برای نام آن انتخاب کنید. اکثر پیجها از تصاویری هماهنگ و یک دست با عکس پروفایل به عنوان کاور هایلایت استفاده میکنند. کمی خلاقیت در طراحی عکس پروفایل و کاور هایلایت میتواند فالوورهای شما چندین برابر کند.
مثلا در عکس زیر پیج مارال چرم به شکل زیبایی کاورهای هایلایتهایش را طراحی کرده است. طراحی هایلایت این پیج همانند طراحی لوگوی آن از دو رنگ مشکی و زرد تشکیل شده است. البته در عکس پروفایل رنگ مشکی بیشتر به چشم میخورد اما در کاور هایلایتها رنگ غالب زرد است و همین مسئله باعث جذابیت بایو شده است.
ویژگیهای برجسته پیج را در بایو بنویسید
هدف اصلی بایو معرفی پیج برای کسانی است که برای اولینبار با شما آشنا میشوند. پس کاربر باید اول از همه شما را بشناسد و در مرحله بعد بداند که تفاوت شما با سایر صفحات مشابه چیست. مطمئنا پیجهای اینستاگرامی زیادی هستند که فعالیتی مشابه پیج شما دارند. پس باید به کاربر بگویید که چرا باید به جای پیجهای مشابه یا در کنار آنها، پیج شما را فالوو کند.
همین الان بهترین بایو را برای پیج خود بنویسید
در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهمی که در نوشتن بایو اینستاگرام باید رعایت شود را به شما بگوییم.سعی کنید بایو پیجتان را دقیقا مثل سردر فروشگاه خود زیبا و حرفهای درست کنید. راستی علاوه بر این مقاله، مطالب دیگری راجع به اینستاگرام داریم که میتواند به شما کمک کند. مثلا دو نمونه از آن:
برای شروع درآمدزایی از اینستاگرام، در اولین قدم یک بایوی درست و حرفهای برای پیجتان بنویسید. بعد از آن، کم کم به سراغ بقیه راههای افزایش فروش بروید. هر سوالی راجع به این موضوع یا هر موردی از اینستاگرام دارید، زیر همین مطلب بنویسید.
دیدگاهها
رویا آریش
با سلام سپاس عالی بود .
یه سوال دارم چگونه هایلایت رو می سازیم؟فرض کنید کاور مناسب و مطالب مرتبط رو داریم چطور های لایت ها در پیچ قراردهبم ،ممنون میشم اینو یاد بدین 🌺🙏
دنیا شاکری
سلام خدمت شما
زمانی که استوری میزارید پایین استوری میتونید علامت هایلایت رو ببینید. روی اون که بزنید میتونید هایلایت بسازید.
مسعود اخلاصی
توضیحات در مورد بایو اینستاگرام عالی بود و بسیار مفید
ممنونم
ناشناس
سلام خیلی مفید بود ممنونم⚘⚘⚘
دنیا شاکری
سلام
ممنون از نظر خوبتون :)
زهرا اسکندری
سلام وقتتون بخیر. متن خیلی کامل و جامعی بود باتشکر از دست اندرکاران این سایت
دنیا شاکری
سلام
ممنون از شما خانم اسکندری عزیز
pardis
ممنون عال بود
مهدی بهادرفر
سلام
مرسی از شما، خوشحالیم که براتون مفید بوده☺
س ن روشن
باسلام،متن آموزشی خیلی خوبی بود.
مهدی بهادرفر
سلام
ممنون از لطفتون خوشحالیم که مفید بوده
سیم کارت دائمی همراه اول
عالی بود مثل همیشه
مهدی بهادرفر
سلام
ممنون لطف دارید
مهرداد
مطالب خیلی عالی بودن ممنونم
فاطمه شریفی
مرسی از شما اقای مهرداد عزیز :)
لیلی پور
سلام وقتتون بخیر
سپاس فراوان بابت مقاله خوبتون
لطف میکنید من رو راهنمایی کنید
چند ماهی هست که پیج اینستاگرام خودم رو راه انداختم ولی بایو مناسب پیدا نمیکنم
حوزه فعالیت پیجم در مورد صنایع دستیه
همه مدل
درواقع من با رضایت کامل هنرمندان اثارشون رو بدون قید اسم یا لوگوشون توی پیجم میزارم فالورهام به عنوان مشتری میبینن و اگه کسی چیزی به صورت دایرکت سفارش داد از هنرمند خریده و به مشتری میدم
چون ساکن انگلیس هستم به دو زبان می نویسم ولی روند پیجم خیلی کنده و مشتری نداشتم تا حالا
امکان داره تو ساخت بایو به من کمک کنید
فاطمه شریفی
سلام وقتتون بخیر باشه.
خیلی هم عالی.
این مقاله ای که مطالعه کردید هیچ ایده ای بهتون نداد؟
ببینید شما توی بایو، باید کاری که میکنید و دلیلی که مشتری باید ازتون بیاد بخره رو بیارید. خیلی از پیج ها، فقط میزنن ارسال رایگان و کیفیت عالی یا قیمت ارزان و....اینا دیگه کلیشه ای شده و مناسب نیست.
باید یه مزیت رقابتی نسبت به بقیه بنویسید. اصن همین الان اینو به من بگید که من به عنوان مشتری چرا باید بیام از شما بخرم؟ بین بقیه آنلاین شاپ هایی که محصول مشابه شما رو دارن.