دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

فهرست خطاهای شاپرک در پرداخت‌های الکترونیک

تراکنش ناموفق بود! پیغامی ترسناک و ناخوشایند که احتمالاً همه ما یک بار با آن روبرو شده باشیم. این موضوع زمانی ترسناک‌تر می‌شود که پول از حساب ما کسر شده باشد. کسی نمی‌داند در زمان مواجهه با خطاهای پرداخت اینترنتی چه عکس‌العملی داشته باشد.
در این مقاله می‌خوانید:

افزایش کلاهبرداری‌های بانکی، حملات فیشینگ، سرقت اطلاعات بانکی و پول‌شویی باعث شده تا سیستم بانکی کشور به فکر یک راهکار جدید بیفتد. در جهت ساماندهی شبکه پرداخت، سیستم‌ پرداخت اینترنتی شاپرک راه‌اندازی شد.

سالانه برای جلوگیری از جرائم رایانه‌ای و پول‌شویی کد خطاهای جدیدی به سیستم بانکی شاپرک افزوده می‌شود. جدیدترین کد خطای شاپرک نیز با نام کد 99 شناخته می‌شود. اگر در زمان انجام تراکنش با کد خطای خاصی برخورد کردید یا می‌خواهید با انواع خطای تراکنش شاپرک آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

سامانه شاپرک چیست؟

شبکهٔ الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک در سال 1389 برای جلوگیری از حوادث مالی احداث شد. شاپرک یک سیستم یکپارچه برای نظارت و کنترل عملکرد داد و ستدهای مالی اینترنتی در شبکه بانکی کشور است.

اگر دقت کرده باشید در صفحه درگاه پرداخت‌های بانکی لوگوی شاپرک نیز دیده می‌شود. شاپرک نظارت دقیقی بر روی شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت مستقیم و واسط دارد. همه درگاه‌های بانکی معتبر زیر نظر شاپرک فعالیت می‌کنند.

در بخش URL صفحه پرداخت بانکی معتبر کلمه shaparak.ir وجود دارد. اگر درگاه پرداختی در آدرس اینترنتی خود کلمه https://xxx.shaparak.ir را ندارد، یک درگاه جعلی است.

در چه صورتی شاپرک خطا می‌دهد؟

در صورت بروز خطای صادرکننده، پذیرندگی، شاپرکی، کاربری و خطای کسب و کار با انواع کد خطاهای شاپرک مواجه می‌شوید. هر یک از خطاها معنای خاص خودشان را دارند. بعد از رفع خطا می‌توانید تراکنش‌های موفق داشته باشید.

خطاهای درگاه شاپرک

رایج‌ترین خطاهای شاپرک در تراکنش‌ها

خطاهای شاپرک مربوط به تراکنش‌های بانکی در 5 دسته کلی قرار می‌گیرند. عملیات‌ موفق، عملیات ناموفق، تراکنش نامعتبر، کارت نامعتبر و خطاهای متفرقه از جمله رایج‌ترین این خطاها هستند. این خطاها به دلایل اشتباهات انسانی یا مشکلات سیستمی رخ می‌دهد.

شما با بررسی کد خطا می‌توانید علت بروز هر تراکنش ناموفق را بررسی کنید. بعد از حل مشکل، نسبت به انجام عملیات بانکی اقدام کنید. در غیر این صورت با تکرار خطا ممکن است با مسدودی حساب یا طولانی شدن زمان عودت وجه به حساب خودتان مواجه شوید.

1- کد عملیات موفق در تراکنش‌ها

گاهی اوقات کد نمایش داده شده در صفحه پرداخت به معنی عملیات موفق است. زمانی که تراکنش شما موفقیت آمیز باشد، با این کدها مواجه می‌شوید:

کد خطا
پیغام خطا
شرح خطا
خطای 0
عملیات موفق
تراکنش با موفقیت انجام شده است.
خطای 8
عملیات موفق
با تشخیص هویت دارندهٔ کارت، تراکنش موفق می‌باشد.
خطای 16
عملیات موفق
تراکنش مورد تأیید است و اطلاعات شیار سوم کارت به‌روزرسانی شود.

2- کد عملیات ناموفق تراکنش‌ها

اگر تراکنش مورد نظر شما به هر دلیلی انجام نشده باشد، هیچ مبلغی از حساب شما کسر نمی‌شود. برای اینکه بتوانید علت تراکنش ناموفق را متوجه شوید، بر اساس کد خطای نمایش داده شده، علت هر یک را بررسی کنید.

گاهی اوقات عملیات ناموفق به خاطر اختلالات بانکی یا کارت‌های غیرفعال رخ می‌دهد. رایج‌ترین خطاهای ناموفق شاپرک شامل:

کد خطا
پیغام خطا
شرح خطا
خطای -1
عملیات ناموفق
کاربر از انجام تراکنش صرف نظر کرد.
خطای 19
عملیات ناموفق
تراکنش مجدداً ارسال شود.
خطای 34
عملیات ناموفق
فیلد CVV2 یا فیلد تاریخ انقضای کارت اشتباه وارد شده است.   (یا دارندهٔ کارت مظنون به تقلب است)
خطای 40
عملیات ناموفق
عملیات درخواستی پشتیبانی نمی‌گردد.
خطای 43
عملیات ناموفق
کارت مسروقه است.
خطای 63
عملیات ناموفق
تمهیدات امنیتی نقض گردیده است.
خطای 79
عملیات ناموفق
مبلغ سند برگشتی، از مبلغ تراکنش اصلی بیش‌تر است.
خطای 84
عملیات ناموفق
سیستم بانک صادرکنندهٔ کارت خریدار، در وضعیت عملیاتی نیست.
خطای 93
عملیات ناموفق
تراکنش تأیید شده است، PIN و PAN صحیح هستند، اما امکان سند خوردن وجود ندارد.
خطای 96
عملیات ناموفق
سایر خطاهای بانکی باعث ایجاد چنین خطایی می‌گردد.
خطای 99
عملیات ناموفق
کارت سابقه فعالیت کمی دارد و برای آن محدودیت‌هایی به وجود آمده است. (از جمله محدودیت در انتقال، سقف برداشت و تعداد تراکنش روزانه)

خطای عملیات ناموفق بانکی

3- کد عملیات تراکنش نامعتبر

تراکنش‌های نامعتبر بیشتر به خاطر اشتباه وارد کردن اطلاعات و رمز کارت ایجاد می‌شود. تعداد درخواست‌های غیرمجاز روزانه یا محدودیت در انجام تراکنش می‌تواند باعث بروز چنین اتفاقاتی باشد. اگر بعد از مشاهده خطای تراکنش نامعتبر، مبلغ پول کسر شده به حساب شما واریز نشد، نگران نباشد.

نکته: در صورت کسر وجه از حساب شما، مبلغ مذکور طی ۷۲ ساعت آینده به حساب شما عودت داده می‌شود. بعد از گذشت 72 ساعت اگر مبلغ به حساب شما واریز نشد، جهت پیگیری با شماره 0212935 تماس بگیرید.


کد خطا
پیغام خطا
شرح خطا
خطای 3
تراکنش نامعتبر است. 
پذیرندهٔ فروشگاهی نامعتبر است.
خطای 5
تراکنش نامعتبر است. 
از انجام تراکنش صرف نظر شده است.
خطای 12
تراکنش نامعتبر است. 
تراکنش نامعتبر است.
خطای 14
تراکنش نامعتبر است. 
شمارهٔ کارت ارسالی نامعتبر است. (وجود ندارد)
خطای 23
تراکنش نامعتبر است. 
کارمزد ارسالی پذیرنده غیرقابل قبول است.
خطای 30
تراکنش نامعتبر است. 
قالب پیام دارای اشکال است.
خطای 31
تراکنش نامعتبر است. 
پذیرنده توسط سوئیچ پشتیبانی نمی‌شود.
خطای 38
تراکنش نامعتبر است. 
تعداد دفعات ورود رمز اشتباه بیش از حد مجاز است.
خطای 57
تراکنش نامعتبر است. 
انجام تراکنش مربوطه توسط دارندهٔ کارت مجاز نمی‌باشد.
خطای 58
تراکنش نامعتبر است. 
انجام تراکنش مربوطه توسط پایانهٔ انجام دهنده مجاز نمی‌باشد.
خطای 61
تراکنش نامعتبر است. 
مبلغ تراکنش بیش از حد مجاز است.
خطای 62
تراکنش نامعتبر است. 
کارت محدود شده است.
خطای 65
تراکنش نامعتبر است. 
تعداد درخواست تراکنش بیش از حد مجاز است.

4- کد عملیات کارت نامعتبر

در زمان انجام تراکنش بانکی باید حواستان به مدت زمان اعتبار کارت بانکی باشد. بسیاری از خطاهای شاپرک مربوط به کارت نامعتبر کاربران است. نوع حساب بانکی و تاریخ انقضای کارت در زمان واریز پول اهمیت زیادی دارد. شاپرک اجازه برداشت پول از کارت‌های مشکوک را نمی‌دهد.

کد خطا
پیغام خطا
شرح خطا
خطای 15
کارت نامعتبر است.
چنین صادرکنندهٔ کارتی وجود ندارد.
خطای 33
کارت نامعتبر است.
از تاریخ انقضای کارت گذشته است و کارت دیگر معتبر نیست.
خطای 39
کارت نامعتبر است.
کارت حساب اعتباری ندارد.
خطای 41
کارت نامعتبر است.
کارت مفقودی است.
خطای 42
کارت نامعتبر است.
کارت حساب عمومی ندارد.
خطای 44
کارت نامعتبر است.
کارت حساب سرمایه‌گذاری ندارد.
خطای 52
کارت نامعتبر است.
کارت حساب جاری ندارد.
خطای 53
کارت نامعتبر است.
کارت حساب قرض‌الحسنه ندارد.
خطای 54
کارت نامعتبر است.
تاریخ انقضای کارت سپری شده است.
خطای 56
کارت نامعتبر است.
کارت فاقد اعتبار است.

پرداخت ناموفق و برداشت پول از حساب

5- سایر خطاهای شاپرک

بخشی از خطاهای شاپرک مربوط به پایان زمان تراکنش، مشکلات بانک مقصد و اشتباه بودن رمز کاربر است. این خطاها در دسته خطاهای متفرقه شاپرک قرار می‌گیرند.

کد خطا
پیغام خطا
شرح خطا
خطای 51
عدم موجودی کافی
موجودی کافی نیست.
خطای 55
رمز نامعتبر است.
خریدار رمز کارت را اشتباه وارد کرده است.
خطای 68
Timeout
زمان انجام تراکنش به پایان رسیده است.
خطای 75
تعداد دفعات ورودی رمز اشتباه بیش از حد مجاز است.
تعداد دفعات ورودی رمز اشتباه، بیش از حد مجاز است.
خطای 90
عملیات ناموفق، سامانهٔ مقصد تراکنش در حال انجام عملیات پایان روز می‌باشد.
بانک مقصد در حال انجام عملیات پایان روز است.

کد خطا 99 شاپرک چیست؟ مهم‌ترین خطا

جدیدترین خطای شاپرک و سیستم بانک مرکزی مربوط به خطای 99 است. اگر کارت بانکی به تازگی صادر شده و هیچ گونه گردش مالی و فعالیت بانکی نداشته باشد؛ محدودیت‌هایی در برداشت روزانه پول خواهد داشت.

این نوع کارت‌ها به دلیل جلوگیری از فعالیت‌های مخرب اینترنتی در سقف برداشت، انتقال و تعداد تراکنش روزانه محدودیت دارند. به همین خاطر با خطای 99 روبرو خواهند شد. این تصمیم در جهت جلوگیری استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و شبکه‌های قمار انجام شده است.

خطا در انجام تراکنش بانکی

در صورت مواجهه با خطاهای شاپرک...

اگر در زمان انجام تراکنش بانکی با خطا مواجه شدید، سری به فهرست خطاهای شاپرک بزنید. در این مقاله به صورت کامل و مختصر انواع تراکنش‌های موفق، ناموفق، کارت‌های نامعتبر و تراکنش‌های نامعتبر را به شما معرفی کردیم.

با اطلاع از خطاهای شاپرک می‌توانید علت ایجاد تراکنش‌های ناموفق سیستمی را متوجه شوید. گاهی اوقات تراکنش‌های ناموفق به خاطر مشکلات کارت بانکی شما است و با تکرار تراکنش، هیچ نتیجه موفقی ایجاد نمی‌شود.

اگر سؤال یا نظری در خصوص خطاهای شاپرک دارید، در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید. پاسخ سؤال شما در سریع‌ترین زمان ممکن داده می‌شود.

سؤالات متداول

  • علت بروز خطا در شاپرک چیست؟

اگر در زمان انجام تراکنش بانکی اینترنت یا پذیرنده با مشکل مواجه شده باشد، انتقال وجه شما ناموفق خواهد بود. گاهی اوقات هم به دلیل خطاهای مربوط به کارت بانکی یا خطاهای کاربری با انواع خطای شاپرک روبرو می‌شوید.

  • کد خطای 99 شاپرک چیست؟

طبق تصمیم بانک مرکزی، کارت‌های تازه صادر شده و بدون گردش مالی در برداشت، انتقال و تعداد تراکنش روزانه با محدودیت مواجه می‌شوند. در این زمان خطای 99 شاپرک رخ می‌دهد.

  • تراکنش موفق سیستمی چیست؟

تراکنشی که از نظر شبکهٔ الکترونیکی پرداخت کارت موفق بوده است.

  • تراکنش ناموفق سیستمی چیست؟

تراکنشی که از نظر شاپرک ناموفق بوده است. این تراکنش‌ها می‌تواند به علت خطاهای پذیرندگی، خطاهای صادرکنندگی و شاپرکی ایجاد شود.

  • شماره تماس پیگیری و پشتیبانی درگاه اینترنتی چند است؟

در صورت مشکل در انجام تراکنش بانکی یا کسر پول از حساب بعد از خطای شاپرک، با شماره 0212935 تماس بگیرید.


دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

سلام ،من بعد از گرفتن کارت جدید پست‌بانک خود این مشکل را دارم!قبل از انجام تراکنش باید کارت را ثبت سامانه کرد،ولی الان انجام نمی‌شود هیچ کدی هم نمی‌زند فقط خطا و ثبت در سامانه انجام نشد!؟تاریخ 1403/12/24_من از چند روز قبل تلاش می‌کنم اما ثبت نمی‌شود!قبلا خیلی راحت همون بار اول انجام می‌شد،یه چیزی برای من که کارت پست‌بانک مورد استفاده در یارانه وسبدکالا هست،الان وسبدکالا برای من واریز نشده است؟

سلام
وقت بخیر
به نظر می‌رسد مشکل شما به یکی از موارد زیر مرتبط باشد:
مشکل فنی سامانه پست‌بانک
عدم فعال‌سازی کارت جدید
بروزرسانی اطلاعات در سامانه یارانه و سبد کالا
تماس با پشتیبانی پست‌بانک
بررسی حساب بانکی
اگر مشکل ادامه داشت، پیشنهاد می‌شود به نزدیک‌ترین شعبه پست‌بانک مراجعه کنید تا بررسی دقیق‌تری انجام شود.

سلام من یک کارت ملل دارم ثبت شاپرک نمی‌شه هر کاریش می‌کنم ثبت نمی‌شه مراجعه به بانک هم کردم تاثیری نداشته باید چیکار کنم

سلام
وقت بخیر
اگر کارت بانک ملل شما در سامانه شاپرک ثبت نمی‌شود و مراجعه به بانک هم مشکلی را حل نکرده، چند مورد زیر را بررسی کنید:
- مطمئن شوید که اطلاعات کارت را دقیق و بدون اشتباه وارد می‌کنید. کارت شما باید دارای شماره شبا و حساب متصل به آن باشد.
- کارت باید فعال و دارای تاریخ انقضای معتبر باشد. برخی از کارت‌های موسسات مالی (مثل ملل) ممکن است برای اتصال به شاپرک محدودیت داشته باشند.
- برخی از حساب‌های ملل ممکن است به شاپرک متصل نشوند. اگر حساب شما کوتاه‌مدت یا قرض‌الحسنه است، از بانک تأیید بگیرید که امکان ثبت در شاپرک را دارد.
- اگر هیچ روشی جواب نداد، ممکن است لازم باشد کارت یک بانک دیگر را برای اتصال به شاپرک امتحان کنید.
- با پشتیبانی شاپرک تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید مشکل خود را از طریق بانک مرکزی پیگیری کنید.

میزنه کارت شما از طرف سامانه شادرک مسدود شده است

سلام
وقت بخیر
دلایل احتمالی مسدود شدن کارت:
- اگر فعالیت‌های غیرعادی یا مشکوکی در حساب شما مشاهده شود، بانک برای جلوگیری از سوءاستفاده، کارت را مسدود می‌کند.
- وارد کردن رمز کارت چند بار به‌صورت نادرست ممکن است باعث مسدود شدن کارت شود.
- اگر حساب شما دچار مشکل حقوقی، بدهی معوقه، یا مسدودی قضایی باشد، کارت شما نیز غیرفعال خواهد شد.
- اگر تاریخ اعتبار کارت شما به پایان رسیده باشد، ممکن است شاپرک اجازه تراکنش ندهد.
- در برخی موارد، بانک ممکن است به دلایل امنیتی، کارت را مسدود کند و از صاحب حساب بخواهد برای تأیید هویت به بانک مراجعه کند.
- اگر از درگاه‌های خاصی استفاده کرده باشید که بانک آن‌ها را غیرمجاز تشخیص داده، ممکن است کارت شما موقتاً مسدود شود.

سلام میخام ازکارت بانک کشاورزی کارت به کارت کنم میزنه خطای شاپرک چگونه برطرف کنم؟؟

سلام
وقت بخیر
اگر هنگام کارت به کارت از بانک کشاورزی با خطای "کارت شما از طرف سامانه شاپرک مسدود شده است" مواجه می‌شوید، ممکن است چند دلیل داشته باشد:
- بررسی محدودیت‌های شاپرک و مسدودی کارت به دلایلی مانند وارد کردن رمز اشتباه چند بار، تراکنش مشکوک یا مغایرت اطلاعات.
راهکارهای رفع مشکل:
- مطمئن شدن از وضعیت کارت (منقضی نشده و فعال)
- استفاده از دستگاه خودپرداز و بررسی موجودی کارت
- تغییر رمز اول و دوم کارت
- امتحان کردن در زمان‌های مختلف به دلیل اختلال سراسری در شبکه شاپرک
- تماس با پشتیبانی بانک کشاورزی
نکات مهم:
- از انجام تراکنش‌های مکرر و پشت سر هم در بازه زمانی کوتاه خودداری کنید.
- اگر رمز دوم کارت را چند بار اشتباه وارد کرده‌اید، ۲۴ ساعت صبر کنید و سپس دوباره امتحان کنید.
- از اپلیکیشن همراه بانک کشاورزی استفاده کنید.

سلام موقع انجام کارت به کارت قبل از رفتن به مرحله بعد برای زدن رمز دوم مینویسه خطای سیستم شاپرک چیکار کنم؟

سلام
وقت بخیر
اگر هنگام انجام کارت به کارت و قبل از وارد کردن رمز دوم، با خطای "سیستم شاپرک" مواجه شدید، می‌توانید مراحل زیر را برای رفع مشکل انجام دهید:
- بررسی اتصال اینترنت
- بروزرسانی برنامه
- بررسی وضعیت سرویس‌های بانکی
- چند دقیقه صبر و تلاش مجدد
استفاده از درگاه پرداخت جایگزین
- بررسی محدودیت‌های کارت (محدودیت در تراکنش‌های اینترنتی)
- بررسی وضعیت کارت (مسدود شده یا فعال)
- بررسی سقف کارت به کارت
- بررسی میزان موجودی

الان دو روزه موجودی وشارژ مشکل نداره و انجام میشه ولی دو روزه کارت به کارت انجام نمیده میزنه خطا سیستمی در سامانه مشترک
نمیدونم چکار کنم

سلام
وقت بخیر
اگر هنگام کارت به کارت کردن با پیام "خطا سیستمی در سامانه مشترک" مواجه می‌شوید، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. راهکارهای زیر را امتحان کنید:
- ممکن است اختلال موقتی در سامانه بانکی وجود داشته باشد. چند ساعت صبر کنید و مجدداً امتحان کنید.
- اگر از موبایل بانک استفاده می‌کنید، از اینترنت‌بانک یا خودپرداز امتحان کنید.
- مطمئن شوید که موجودی حساب شما برای انتقال کافی است.
- ممکن است به سقف روزانه یا ماهانه کارت‌به‌کارت رسیده باشید.
- اگر مشکل ادامه داشت، با پشتیبانی بانک خود تماس بگیرید تا از وضعیت کارت و حساب خود مطلع شوید.

کارت به کارت نمیکنه میگه خطای سیستمی در ساپرک

سلام
وقت بخیر
اگر هنگام کارت به کارت با پیام "خطای سیستمی در شاپرک" مواجه می‌شوید، مشکل می‌تواند به چند دلیل باشد:
- اختلال در درگاه‌های بانکی یا سامانه شاپرک
- مشکل از بانک مبدأ یا مقصد
- رسیدن به سقف مجاز انتقال وجه
- مشکلات اینترنت یا اپلیکیشن بانکی
- مسدودی کارت یا مشکلات امنیتی
راهکارهای رفع مشکل:
- چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل به دلیل اختلال سراسری باشد، معمولاً پس از مدت کوتاهی حل می‌شود.
- اگر از اپلیکیشن بانکی استفاده می‌کنید، از خودپرداز (ATM) یا اینترنت بانک امتحان کنید. از کارت بانک دیگری استفاده کنید تا ببینید مشکل از کارت شماست یا سیستم بانکی.
- اگر در روز قبل مبلغ زیادی کارت به کارت کرده‌اید، ممکن است سقف مجاز را رد کرده باشید. فردای آن روز دوباره امتحان کنید.
- اگر از همراه بانک یا اپلیکیشن بانکی استفاده می‌کنید، آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
- اگر مشکل حل نشد، با پشتیبانی بانک خود تماس بگیرید و وضعیت کارت را بررسی کنید.
- کارت خود را در دستگاه خودپرداز وارد کنید و یک تراکنش ساده مثل دریافت موجودی انجام دهید. اگر مشکل حل نشد، به شعبه بانک مراجعه کنید و از کارمندان بانک بخواهید کارت را بررسی کنند.

چرا تاوقتی مبلغ وشماره کارت مقصدمینویسم تامیخام برودبه صحفه رمزدوم میزنه خطاسیستیمی شاپرک این یعنی چه واسهچی ۰۹۱۳۵۸۵۴۰۵۳این شماره منه لطفاراهنمایی کنیددوروزه ایجوریه.

سلام
وقت بخیر
خطای "سیستمی شاپرک" هنگام وارد کردن شماره کارت مقصد و مبلغ ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از دلایل رایج عبارتند از:
- ممکن است سامانه شاپرک یا بانک مقصد در لحظه پردازش تراکنش دچار مشکل شده باشد.
- کارت شما یا کارت مقصد ممکن است محدودیت‌هایی مانند سقف تراکنش روزانه یا محدودیت‌های امنیتی داشته باشد.
- گاهی درگاه‌های بانکی یا اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین دچار خطاهای موقتی می‌شوند.
- ممکن است شماره کارت مقصد یا مبلغ به درستی وارد نشده باشد.
- اگر از اپلیکیشن بانکی یا مرورگر خاصی استفاده می‌کنید، ممکن است نسخه قدیمی باشد و نیاز به آپدیت داشته باشد.
راه‌حل‌های پیشنهادی:
چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید.
اطلاعات کارت مقصد و مبلغ را دوباره بررسی کنید.
از اپلیکیشن‌های پرداخت دیگر یا سایت بانک خود اقدام کنید.
کارت یا حساب خود را از نظر محدودیت‌های بانکی بررسی کنید.
اگر مشکل ادامه دارد، با پشتیبانی بانک خود تماس بگیرید.

من که راضی هستم.ازشاپرک.تاجایی که میدونم.خیلی هابامن هم نظرهستند.باتشکر

سلام خسته نباشید الان چندماهه نمیتونم تراکنش انجام بدم از همراه بانک نمیدونم چیکار باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🏻تعداد دفعات ورود رمز اشتباه بیش از حد مجاز است.

سلام
وقت بخیر
وقتی چند بار رمز را اشتباه وارد کنید، بانک برای امنیت، حساب شما را موقتی مسدود می‌کند.
اگر به اینترنت بانک خود دسترسی دارید، وارد شوید و از طریق گزینه بازیابی رمز همراه بانک عمل کنید؛ چون برخی بانک‌ها امکان تغییر رمز از طریق اپلیکیشن را هم دارند.
اگر مشکلتون حل نشد، با پشتیبانی تلفنی بانک تماس بگیرید و درخواست بازنشانی رمز کنید. همچنین می‌توانید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کنید و درخواست فعال‌سازی مجدد بدهید.
گاهی اوقات مشکل به دلیل نسخه قدیمی اپلیکیشن است. از سایت رسمی بانک نسخه جدید را دانلود و نصب کنید.
اگر کارت شما مسدود یا غیرفعال شده باشد، همراه بانک کار نمی‌کند. برای اطمینان، به صورت امتحانی یک خرید اینترنتی یا کارت‌به‌کارت انجام دهید. در صورت مسدودی کارت، باید به بانک مراجعه کنید.

کارتم را تازه عوض کردم با برنامه آپ نمیتونم کارت به کارت بکنم اما میشه دستگاه پُز کارت بکشم علتش چیه؟؟؟

سلام
وقت بخیر
دلایل احتمالی و راه‌حل‌های این مشکل:
فعال نبودن رمز دوم (پویا یا ایستا): از طریق اپلیکیشن بانک مربوطه یا دستگاه خودپرداز، آن را فعال کنید.
عدم ثبت کارت جدید در اپلیکیشن آپ: به بخش کارت‌های من در اپلیکیشن آپ بروید و کارت جدید را اضافه یا جایگزین کنید.
محدودیت‌های امنیتی بانک: برخی بانک‌ها بعد از تعویض کارت، برای افزایش امنیت، تا چند ساعت یا حتی چند روز محدودیت‌هایی روی تراکنش‌های آنلاین اعمال می‌کنند.منتظر بمانید یا با پشتیبانی بانک تماس بگیرید.
اختلال در اپلیکیشن آپ یا بانک مقصد: تراکنش را با اپلیکیشن دیگر مثل همراه‌کارت یا اینترنت بانک امتحان کنید.
مسدود شدن قابلیت خرید اینترنتی کارت جدید: وارد اینترنت بانک یا همراه بانک شوید و خرید اینترنتی را فعال کنید.

سلام من امروز یه مبلغی رو انتقال دادم اما نوشت اطلاعات کارت مبدا نادرست است ولی اون مبلغ از کارتم کم شده بود بنظرتون برگشت میخوره برام؟و اینکه چقدر طول میکشه برگشت بخوره؟

سلام
وفت بخیر
بله، اگه اطلاعات کارت مبدأ نادرست وارد شده باشه، معمولاً مبلغ به‌صورت خودکار به حساب شما برمی‌گرده. این فرایند بسته به بانک، معمولاً بین 24 تا 72 ساعت کاری زمان میبره. اگه بعد از این مدت مبلغ به حسابتون برنگشت، بهتره با پشتیبانی بانک موردنظرتون تماس بگیرید و با ارائه جزئیات تراکنش، وضعیت اون را پیگیری کنید.

سلام کارتخون دارم تازگی از حسابم کسر میشه دو تا پنجاه هزار بوده و یک صد هزار زنگ زدم مسخره کردن گفتن ۵۰ میلیون ک زنگ زدی واقعا متاسفم ک دیگه نتونی ب سیستم شاپرک و بانک اعتماد کنی مبلغ برای شما کمه ولی من با همین مبالغ کم دارم زندگی میکنم

آیا در روز اول گرفتن کارت می شود وارد شاپرک کرد؟؟

سلام
وقت بخیر
بله امکان پذیر است

سلام وقت بخیر در خواست داشتم متن سوال آخرتونو اصلاح بفرمایید
شماره تماس پیگیری و پشتیبانی درگاه اینترنتی چند است؟
در صورت مشکل در انجام تراکنش بانکی یا کسر پول از حساب بعد از خطای شاپرک، با شماره 02184080 تماس بگیرید.
این شماره برای شرکت پرداخت الکترونیک سامان هستش همانطور که مستحضرید کلی درگاه بانک داریم هر خطای شاپرکی مربوط به درگاه سامان نمیشه لطفا بررسی و اصلاح بفرمایید

سلام
وقت بخیر
از توجهتون بسیار ممنونیم
شماره اصلاح شد

سلام بنده میخواستم از سایت migrofin شماره شبا کارتمو بگیرم نوشته بود باید کیف پولمو شارژ کنم من مبلغو به حای ۵ هزار تومان ۵۰۰ هزار تومان اشتباه زدم از حسابم کم شد این مبلغ ولی خطا در تراکنش زده بود و از سایت شاپرک واریزی انجام شده میخواستم بدونم این مبلغ برمیگرده به حسابم ؟

سلام
اگر تا ۷۲ ساعت برنگشت زنگ بزن از سایت پیگیری کن

سلام چرا برای من میزنه مبلغ تراکنش بیش از حد مجاز می‌باشد کارتم هم برای بانک ملته

سلام دوست عزیز
سقف تراکنش روزانه شما با این مبلغی که میزنید امکان پذیر نیست. یا اینکه تراکنش های دیگه ای داشتید که باعث شده بخشی از سقف مبلغ تراکنش روزانه مجازتون پر بشه

سلام وضعیت تراکنش من نوشته مبلغ برگشت خورده ولی به حسابم واریز نشده چیکار باید بکنم ؟

سلام 72 ساعت صبر کنید

سلام وقت بخیر وقتی می‌خوام کارت رو در شاپرک ثبت کنم میگه شناسه تراکنش صحیح نیست چکار باید کرد.؟

سلام
با پشتیبانی تماس بگیرید و جزئیات مشکلتون رو بیان کنید تا بهتر راهنماییتون کنن. ما در جریان اینکه مشکلی برای کارتتون وجود داره یا درگاه نیستیم.

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2