بالاخره فروشگاه آنلاینم را راهاندازی کردم. اولین مشتری هم پیدا شد و ثبت سفارش کرد. حالا:
بعد از آمادهسازی محصول چه کار باید کنم؟
محصولم را چطور برای مشتری بفرستم؟
این سوالات برای صاحبان فروشگاههای آنلاینی که محصولات فیزیکی میفروشند خیلی پیش میآید. اگر شما هم آنلاین شاپ دارید، احتمالا با این سوالات مواجه شدهاید. بعد از اینکه مشتری سفارشی ثبت میکند، باید کالاها را آماده و بستهبندی کنید. تا اینجای کار خیلی راحت است. اما حالا نوبت به ارسال بسته برای مشتری میرسد.
در این مرحله راههای زیادی پیش روی شما قرار داد که میتوانید یکی از آنها برای ارسال کالا انتخاب کنید. هر فروشگاه آنلاینی که محصولات فیزیکی میفروشد، باید با روشهای ارسال کالا برای مشتری آشنا باشد. یکی از روشهای ارسال کالا به سراسر کشور این است که از سرویس شرکت تیپاکس (Tipax) استفاده کنید.
تیپاکس چیست؟ معرفی پست تیپاکس
تیپاکس اولین و بزرگترین شرکت پست خصوصی در ایران است که در سال 1339 هجری شمسی توسط محمدعلی فاخر تاسیس شد و هماکنون توسط فرزندش مهرداد فاخر مدیریت میشود. تیپاکس یک شرکت خصوصی است که مثل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، نامه یا بستههای افراد را به نقاط مختلف کشور ارسال میکند.
تیپاکس بیش از 1000 نمایندگی در 507 شهر ایران دارد و با بیش از 8 هزار پرسنل و 2700 خودرو توانسته رکورد ارسال 150 هزار بسته در روز را ثبت کند. خدمات تیپاکس شامل سرویس ارسال بسته و پاکت درونشهری، بینشهری و بینالمللی است. یعنی با استفاده از تیپاکس میتوانید سفارشهای مشتریانتان را به سراسر جهان ارسال کنید.
تیپاکس چه تفاوتی با شرکت پست ایران دارد؟
تیپاکس و پست هر دو خدمات ارسال بسته و پاکت را انجام میدهند. یعنی شما میتوانید بستههای خودتان را به این شرکتها بدهید تا آن را به فردی که میخواهید تحویل دهند. با این حال تفاوتهایی در نوع ارائه خدمات این دو شرکت وجود دارد که باید آنها را بشناسید. وقتی با تفاوتهای پست و تیپاکس آشنا باشید، راحتتر میتوانید شرکت مناسب را برای ارسال سفارشهای فروشگاه آنلاینتان انتخاب کنید.
نحوه درخواست ارسال
یکی از مهمترین تفاوتهای تیپاکس با پست در نحوه درخواست شما برای ارسال بسته است. برای اینکه بخواهید بستهای را از طریق پست ارسال کنید، حتما باید به یکی از دفاتر پستی یا مراکز پیشخوان دولت مراجعه کنید و بسته خودتان را تحویل پست دهید.
تیپاکس هم دفاتری در شهرهای مختلف دارد که میتوانید به آنها مراجعه کنید و کالاهای خودتان را برای ارسال تحویل دهید. البته تیپاکس خدمات درب به درب هم ارائه میکند. یعنی میتوانید با مراجعه به سایت tipaxco.com یا از طریق تماس با شماره تلفن 0218457 یا اپلیکیشن تیپاکس اقدام به ثبت درخواست برای ارسال بسته کنید. به این ترتیب ماموران تیپاکس به محل شما مراجعه کرده، بسته را دریافت میکنند و به دست طرف مقابل میرسانند.
در کل تیپاکس به دلیل اینکه یک شرکت خصوصی است، راههای ساده و سریعی را برای دریافت کالاها از شما ایجاد کرده است و لازم نیست وقت خودتان را صرف مراجعه به اداره پست، انتظار در صف و تحویل مرسولات کنید. البته استفاده از تیپاکس درصورتی امکانپذیر است که شهر شما تحت پوشش این سرویس باشد.
مدت زمان ارسال بستهها
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران چند نوع خدمات ارسال ارائه میکند که هر کدام از آنها زمان متفاوتی برای رساندن بسته به مقصد دارند. انواع ارسال شرکت پست عبارتند از:
پست عادی: این روش قدیمیترین و ارزانترین روش ارسال بسته با پست است. زمان رسیدن بسته با این نوع پست چندان مشخص نیست و ممکن است 7 تا 10 روز هم طول بکشد تا بسته به مقصد برسد. اگر زمان رسیدن بسته برایتان مهم نیست، میتوانید از این روش استفاده کنید. البته دقت کنید که در این نوع پست، کدرهگیری به شما داده نمیشود و قابلیت رهگیری بسته را ندارید. با این روش نمیتوانید بستههای بالای 2 کیلوگرم را ارسال کنید.
پست سفارشی: این روش کمی گرانتر و سریعتر از پست عادی است. با این حال اگر از این نوع پست استفاده کنید، به شما کدرهگیری داده میشود و میتوانید بسته خودتان را پیگیری کنید. زمان رسیدن بسته به مقصد در این روش بین 5 تا 7 روز است. حداکثر وزن بسته برای ارسال با این نوع پست 30 کیلوگرم است.
پست پیشتاز: محبوبترین و یکی از سریعترین انواع ارسال با شرکت پست، سرویس پست پیشتاز است. در این روش برای مرسوله شما کدرهگیری صادر میشود و میتوانید روند ارسال بسته را از طریق سایت پست دنبال کنید. این نوع ارسال هزینه بالاتری نسبت به دو روش قبلی دارد و بسته شما در زمان کوتاهتری به مقصد میرسد. اگر از پست پیشتاز استفاده کنید، بسته شما برای ارسالهای درونشهری تا 24 ساعت و برای ارسالهای بینشهری نسبت به فاصله بین مبدا تا مقصد، حداکثر 5 روز طول میکشد تا به مقصد برسد.
پست ویژه: گرانترین و در عین حال سریعترین روش ارسال با پست، سرویس پست ویژه است. اگر از این روش استفاده کنید، بسته شما برای ارسالهای درونشهری در همان روز به مقصد میرسد. برای ارسالهای بینشهری هم حداکثر 3 روز طول میکشد تا بسته شما به مقصد برسد.
یکی از ویژگیهای تیپاکس این است که بسته را در زمان کوتاهتری به مقصد میرساند. در حالت عادی تیپاکس بسته را حداکثر ظرف 5 روز به مقصد تحویل میدهد. البته ممکن است یکی دو روز تاخیر در ارسال وجود داشته باشد. تیپاکس سرویس ارسال یک روزه بینشهری هم دارد. در این سرویس، بسته شما در کمتر از 24 ساعت به مقصد میرسد. این سرویس تیپاکس در حال حاضر فقط برای مسیرهای زیر در دسترس است:
- از تهران به کیش
- از تهران به قشم
- از تهران به عسلویه
- از تهران به چابهار
- از تهران به مشهد
- از مشهد به کیش
- از مشهد به قشم
- از مشهد به عسلویه
- از مشهد به زاهدان
- از مشهد به گرگان
- از بندرعباس به قشم
در کل باید گفت که تیپاکس کمی سریعتر بستهها را به مقصد تحویل میدهد، اما از آن طرف هزینه بیشتری هم نسبت به پست دریافت میکند.
بیشتر بخوانید: روشهای پیگیری مرسوله پستی
هزینه ارسال بسته و نحوه پرداخت آن
روش محاسبه هزینه ارسال بسته در پست و تیپاکس متفاوت است. شرکت پست ایران هزینه ارسال بستهها را براساس وزن بسته ارسالی محاسبه میکند. یعنی هرچه وزن بسته شما سنگینتر باشد، هزینه ارسال هم بیشتر میشود.
از آن طرف تیپاکس هزینه ارسال بسته را براساس وزن بسته، ابعاد آن و فاصله بین مبدا تا مقصد محاسبه میکند. یعنی هرچه فاصله شما تا مقصد بیشتر باشد، هزینه ارسال با تیپاکس هم بیشتر میشود.
در کل باید بگوییم که هزینه ارسال بسته با تیپاکس بیشتر از پست است و اختلاف معناداری با هم دارند. برای مقایسه، ما تصمیم گرفتیم که هزینه ارسال یک بسته 1 کیلوگرمی به ارزش 1 میلیون تومان با ابعاد 1 در 1 در 1 متر را برای ارسال از شهر تهران تا شهر بندرعباس محاسبه کنیم. در این شرایط هزینه ارسال با پست پیشتاز حدود 50 هزار تومان شد، اما هزینه ارسال همین بسته با تیپاکس حدود 95 هزار تومان هزینه داشت. البته این را هم در نظر داشته باشید که این بسته با تیپاکس حدودا 1 روز زودتر از پست تحویل مقصد داده شد.
یکی از تفاوتهای اصلی و مهم تیپاکس با پست در نحوه دریافت هزینه ارسال بسته است. شرکت پست هزینه ارسال را همان لحظه تحویل بسته از ارسالکننده آن دریافت میکند. اما تیپاکس روشهای متنوعتری برای دریافت هزینه ارسال بسته دارد. شما میتوانید بسته خودتان را بهصورت پسکرایه هم ارسال کنید. یعنی هزینه ارسال بسته در مقصد از تحویلگیرنده دریافت خواهد شد. همچنین تحویل گیرنده میتواند هزینه ارسال بسته را بهصورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت بانکی هم پرداخت کند.
مناطق تحت پوشش
پست ایران به تمام نقاط کشور سرویس میدهد و شما میتوانید بستههای خودتان را حتی به دورترین روستاها و شهرها هم ارسال کنید. منتها تیپاکس خدماتش را فقط در مناطقی ارائه میکند که دفتر نمایندگی داشته باشد. در این لینک میتوانید دفاتر نمایندگی تیپاکس در سراسر کشور را مشاهده کنید.
نکته مهمی که در مورد تیپاکس باید توجه داشته باشید این است که تیپاکس فقط در شهرهایی که نمایندگی دارد، بستهها را درب محل تحویل میدهد. در صورتی که محل تحویل بسته خارج از شهر تحت پوشش نمایندگی تیپاکس باشد، هزینه اضافی بابت ارسال به محل تحویل دریافت میکند. البته این امکان وجود دارد که تحویلگیرنده به نمایندگی مراجعه کند و بسته را از تیپاکس تحویل بگیرد.
قوانین ارسال کالا
شرکت پست ایران و تیپاکس قوانین خاص خودشان را برای قبول بستههای ارسالی دارند. یکی از این قوانین در بستهبندی مرسوله است. اگر بخواهید کالایی را با پست بفرستید، حتما باید آن را در بستهبندی استاندارد پستی قرار دهید. اما تیپاکس محدودیتی برای بستهبندی ندارد و شما میتوانید کالا را با هر نوع بستهبندی که دوست دارید ارسال کنید. در صورتی که نمیدانید چطور سفارشهای فروشگاهتان را بسته بندی کنید، موارد مهم را در مقاله «روشهای بستهبندی محصول» به شما توضیح دادیم.
هر دو شرکت پست و تیپاکس محدودیتهایی در ارسال برخی کالاها دارند. شما میتوانید با مراجعه به سایت شرکت پست و تیپاکس متوجه شوید که چه کالاهایی را نمیتوانید با این سرویسها ارسال کنید.
در کل اگر به دنبال این هستید که بسته خودتان را ارزانتر و راحتتر به دست مشتری برسانید، شرکت پست ایران گزینه مناسبتری است. بهخصوص برای محصولات یا سفارشهای ارزانقیمت، بهتر است از پست استفاده کنید. چون گاهی ممکن است هزینه ارسال با تیپاکس از قیمت محصولات هم بیشتر شود.
استفاده از تیپاکس چه مزایایی برای فروشگاههای اینترنتی دارد؟
تا اینجای مقاله با تیپاکس آشنا شدیم و فهمیدیم که چه تفاوتی با پست دارد. حالا میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سرویس تیپاکس چه مزیتهایی برای فروشگاههای اینترنتی دارد.
سرعت و راحتی ارسال کالا
یکی از ویژگیهای تیپاکس این است که راههای متنوعی برای ثبت درخواست ارسال کالا و دریافت بسته دارد. شما میتوانید بدون خارج شدن از منزل یا محل کارتان بهصورت آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن تیپاکس یا حتی تماس تلفنی، درخواست ارسال بسته را ثبت کنید. سپس ماموران تیپاکس به محل شما میآیند و بسته را تحویل گرفته و به مشتری تحویل میدهند. به این ترتیب کار شما برای ارسال سفارش مشتریان بسیار راحت و سریع میشود.
سرویسهای پیشنهادی: ارسال بستههای درون شهری با سرویس اسنپ باکس
امکان پرداخت هزینه ارسال توسط مشتری
شرکت پست روشهای محدودی برای پرداخت هزینه ارسال بسته دارد. اگر سفارش مشتری را با پست بفرستید، هزینه ارسال را باید موقع ارسال بسته پرداخت کنید. یکی از معایب پست این است که شما تا زمان ارسال بسته نمیدانید که هزینه ارسال چقدر میشود. به همین دلیل امکان دریافت هزینه دقیق ارسال از مشتری وجود ندارد.
مثلا شما 50 هزار تومان به عنوان هزینه ارسال از مشتری دریافت میکنید. حالا ممکن است هزینه ارسال بسته 60 هزار تومان شود و مجبورید برای هزینه ارسال، 10 هزار تومان از جیبتان بدهید. چون شرکت پست امکان دریافت هزینه ارسال از مشتری را ندارد.
برخلاف پست، تیپاکس راههای مختلفی برای دریافت هزینه ارسال دارد. شما میتوانید هزینهای بابت ارسال سفارش از مشتری دریافت نکنید و در عوض بسته را بهصورت پسکرایه از طریق تیپاکس ارسال کنید. با این روش، مامور تیپاکس هزینه ارسال را موقع تحویل بسته به مشتری از او دریافت میکند.
از طرف دیگر امکان پرداخت هزینه ارسال بهصورت آنلاین هم وجود دارد. وقتی کالا را بهصورت پسکرایه از طریق تیپاکس میفرستید، یک پیامک حاوی لینک پرداخت آنلاین هزینه ارسال برای مشتری فرستاده میشود. مشتری شما از این طریق میتواند هزینه ارسال را بهصورت آنلاین پرداخت کند.
بیمه بستهها و جبران خسارت
تیپاکس برای اینکه خیالتان بابت سلامت کالاهای ارسالی راحت باشد، بسته شما را بیمه میکند و خدمات جبران خسارت ارائه میدهد. مبلغی که تیپاکس در صورت آسیب بسته بهعنوان جبران خسارت به شما میدهد براساس ارزش بسته است که شما موقع ارسال، به شرکت تیپاکس اعلام میکنید.
حداقل مبلغ جبران خسارت برای بستهها 400 هزار تومان و برای پاکت 100 هزار تومان است. همچنین سقف جبران خسارت تیپاکس برای بستهها 100 میلیون تومان و برای پاکت 1 میلیون تومان است. البته سقف جبران خسارت برای مشتریان قردادی تیپاکس 300 میلیون تومان خواهد بود.
درصورتی که بسته شما 10 روز بعد از تاریخ تحویل اعلامی از طرف تیپاکس به مقصد نرسید، میتوانید گزارش مفقودی بسته را ثبت کنید تا تیپاکس وضعیت بسته ارسالی را بررسی کند. دقت کنید که اگر بسته ارسال با تیپاکس آسیبدیده باشد، آن را تحویل نگیرید. در صورتی که بسته را تحویل نگیرید، تیپاکس 100 درصد ارزش بسته را بهعنوان خسارت پرداخت میکند. اما اگر بسته تحویل داده شود، تیپاکس فقط 50 درصد ارزش بسته را خسارت میدهد. در صورت دریافت بسته آسیبدیده، فقط 24 ساعت فرصت دارید تا شکایت خودتان را به تیپاکس ثبت کنید.
ارسال بینالمللی بسته
تیپاکس خدمات ارسال بینالمللی بسته را ارائه میکند. یعنی شما میتوانید بسته خودتان را توسط تیپاکس به تمام نقاط جهان ارسال کنید. این امکان تیپاکس باعث میشود تا بتوانید محصولات فروشگاهتان را به کشورهای دیگر هم بفروشید و مشتری بیشتری جذب کنید. ارسال بینالمللی توسط تیپاکس نسبت به کشور مقصد حدود 10 روز تا دو هفته طول میکشد.
معایب تیپاکس چیست؟
تیپاکس در کنار خدمات خوبی که ارائه میکند، چند عیب بزرگ هم دارد که ممکن است برای شما چندان خوشآیند نباشد. در ادامه، چند مورد از نکات منفی تیپاکس را به شما گفتیم.
هزینه ارسال بالا
بزرگترین عیب تیپاکس این است که هزینه زیادی برای ارسال کالاها دریافت میکند. با توجه به ابعاد، وزن بسته و مقصد ممکن است هزینه ارسال با تیپاکس حتی 2 برابر بیشتر از پست پیشتاز شود. در نتیجه ارسال با تیپاکس برای محصولات یا سفارشهای ارزان، چندان منطقی نیست. چون ممکن است هزینه ارسال حتی از قیمت آن محصول یا سفارش بیشتر شود.
عدم ارسال بسته به بعضی از مناطق
تیپاکس فقط در مناطقی خدمات میدهد که در آن نمایندگی داشته باشد. این شرکت در 31 استان و 507 شهر ایران بیش از 1000 نمایندگی دارد. با این حال همچنان تعداد زیادی از شهرهای کوچک و روستاها تحت پوشش تیپاکس نیستند و نمیتوانید بسته خودتان را به این مناطق ارسال کنید. علاوهبر این، اگر مقصد ارسال بسته در ناحیهای خارج از محدوده نمایندگیهای تیپاکس باشد، تحویلگیرنده خودش باید به نمایندگی تیپاکس مراجعه کند و بسته را تحویل بگیرد.
محدودیتهای تیپاکس برای ارسال بسته چیست؟
تیپاکس هر بستهای را ارسال نمیکند و ممنوعاتی برای دریافت بسته دارد. به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به ارسال بسته، با ممنوعات تیپاکس آشنا باشید. موارد زیر محدودیتهایی هستند که تیپاکس در ارسال بسته دارد:
- وزن بسته نباید بیشتر از 100 کیلوگرم باشد و بستههایی که اندازه یک ضلع آن بیشتر از 200 سانتیمتر باشد را تیپاکس ارسال نخواهد کرد.
- مرسولاتی که اشکال نامتعارف دارند و احتمال آسیب رساندن به سایر بستهها را داشته باشند توسط تیپاکس ارسال نخواهند شد.
- قطعات موتور سیکلت و خودرو، اجسام شیشهای و شکستنی توسط تیپاکس ارسال نخواهد شد. (مگر اینکه بستهبندی مناسب و ایمنی داشته باشند.)
- ارسال حیوانات زنده و انواع حشرات با تیپاکس ممنوع است.
- تیپاکس دیلم، اهرم، اره، تیغه و وسایل تیز و برنده را ارسال نمیکند.
- ممنوعات پلیس فتا، خلاف عرف، خلاف قوانین کشور و اتحادیه پست جهانی مثل: لوازم جاسوسی، انواع سلاح سرد و گرم، ابزارهای جنسی و مستهجن، داروها، مواد آتشزا، مواد مخدر، مواد شیمیایی، اقلام سمی، انواع اسید، مواد غذایی فاسد شونده و... را تیپاکس ارسال نمیکند.
چطور بستههای تیپاکس را رهگیری کنیم؟
بعد از اینکه تیپاکس بسته را تحویل میگیرد، کدرهگیری برای شما صادر میشود و از طریق این کد میتوانید وضعیت مرسوله را پیگیری کنید. همچنین وقتی بستهای را برای مشتری ارسال میکنید، یک پیامک حاوی کدرهگیری و لینک پیگیری مرسوله برای مشتری ارسال میشود. مشتری شما میتواند موقعیت مکانی دقیق محل تحویل را روی نقشه مشخص کند تا مامور تحویل بسته راحتتر بتواند آدرس را پیدا کند.
برای پیگیری وضعیت مرسوله میتوانید از طریق سایت تیپاکس، اپلیکیشن تیپاکس و تماس با شماره 0218457 اقدام کنید. برای پیگیری وضعیت بسته حتما باید کدرهگیری مرسوله را داشته باشید و بدون این کد امکان پیگیری نخواهید داشت. البته بهجای کدرهگیری میتوانید از شماره سفارش یا شماره بارکد که در رسید تحویل بسته وجود دارد، استفاده کنید.
آیا تیپاکس گزینه مناسبی برای ارسال کالا است؟
تیپاکس قدیمیترین و بزرگترین شرکت خصوصی ارسال بسته در ایران است و خدمات باکیفیتی ارائه میدهد. همانطور که در این مقاله به شما گفتیم، تیپاکس مزایایی مثل ارسال سریع، ارسال بینالمللی، تسویه در مقصد، ارسال درب به درب و امکان درخواست ارسال آنلاین را دارد. همچنین در ادامه به برخی از معایب تیپاکس مثل هزینه بالا و محدودیتهای آن اشاره کردیم.
در نهایت خودتان باید تصمیم بگیرید که بستهها و سفارشهای مشتریان را از چه روشی ارسال کنید. پیشنهاد ما این است که چند روش ارسال مختلف در سایت فروشگاهی خودتان داشته باشید. اگر از سایت ساز پرتال برای ساخت فروشگاه استفاده کردهاید، بهراحتی میتوانید چند روش ارسال مختلف را در سایتتان فعال کنید. با این کار، مشتری میتواند مناسبترین روش ارسال را انتخاب کند.
سوالات متداول
تیپاکس چیست و چه خدماتی ارائه میکند؟
تیپاکس یک شرکت خصوصی است که در زمینه ارسال بسته و نامه به سراسر کشور فعالیت میکند. شما میتوانید هر نوع کالایی را از طریق تیپاکس به نقاط مختلف ایران ارسال کنید.
چقدر طول میکشد تا تیپاکس بسته را به مقصد برساند؟
تیپاکس بستههای درونشهری را حداکثر تا 24 ساعت تحویل میدهد. همچنین برای برخی از مسیرهای خاص بینشهری هم سرویس ارسال ویژه 24 ساعته دارد که در متن مقاله این مسیرها را معرفی کردهایم. ارسالهای بینشهری عادی هم حداکثر تا 5 روز تحویل داده میشوند.
چطور بسته تیپاکس را پیگیری کنم؟
از طریق وبسایت تیپاکس، اپلیکیشن تیپاکس یا تماس با شماره 0218457 میتوانید وضعیت مرسوله خودتان را پیگیری کنید.
هزینه ارسال بسته با تیپاکس چقدر است؟
هزینه ارسال با تیپاکس به عوامل مختلفی مثل: وزن بسته، ابعاد بسته، ارزش کالا و فاصله مبدا تا مقصد بستگی دارد. به همین دلیل نمیتوان مبلغ دقیقی برای هزینه ارسال مشخص کرد. برای برآورد هزینه ارسال با تیپاکس باید به سایت آن مراجعه کنید و به قسمت برآورد قیمت بروید.
دیدگاهها
منیژه فروتن
یک تجربه ی خیلی ناخوشایندی برای من انفاق افتاده
تو مهر ماه سال جاری که ۱۴۰۳ هست .
ار سال با تیباکس عیب بزرگی داره که اگر بستت دست یه شعبه ای برسه که افراد نا اهلی توش کار کنند و بستت رو بخوان برات بیاورند خیلی راحت با ارسال پیام های مانند ،امتناع از تحویل گرفتن بسته،غلط بودن آدرس پستی،نبودن تحویل گیرنده و ..... بسته رو بر می گردانند و مجبورتون می کنند که برید از مرکزش با هزینه کرد دوباره تحویل بگیرید یا اینکه دوباره هزینه بدید و آدرس رو عوض کنید.
جالب این جاست هر چی هم شکایت می کنی و توضیح می دی اصلا به حرفت گوش نمیدن و طرفدار شعبشون هستند .
من یه بسته داشتم که داده بودن دست تیباکس سیار ایشون بی ادب و بی حوصله بود .با دعوا بسته ی من رو داد و ازش گرفتم و می خواستم از رفتارش شکایت کنم و جلوش به قسمت شکایتشون زنگ بزنم ، با زور از دستم کشید و نزدیک بود بخورم زمین و تمام محتویات کیفم خالی رو زمین شد. هر چی پی گیری کردم فایده نداشت آخرش بعد از یک ماه دوباره برگشت دادند به شرکتی که ازش خریده بودم و و دوباره برام با هزینه مجدد ارسال کردند .
توصیه می کنم از مرکز دیگه ای برای دریافت بستتون یا خریدتون اقدام کنید.
سعید گودرزی
خدمات افتضاح بسته من الان 27روزه هنوز تحویل نگرفتم هر بار هم که با پشتیبانی شون تماس میگیرم فقط میگن اعلام میکنیم ولی عملا هیچ اتفاقی نمیافته