صفحات مستقلی از سایت وجود دارند که برای معرفی محصولات یا خدمات خاص طراحی شدهاند. کاربر با جستجو درباره یک موضوع در این صفحات فرود میآید. این همان لندینگ پیج یا صفحه فرود است که میخواهیم درمورد طراحی آن صحبت کنیم. صفحه فرود یا لندینگ پیج، همان نقطه ورود کلیدی است که میتواند مخاطب را به یک مشتری تبدیل کند. اگر آن طراحی صفحه فرود به خوبی انجام شده باشد، مشتری درخواست شما مانند خرید یا ثبتنام را انجام میدهد.
قبل از هر چیز، از شما میخواهم روی لینک قیمت طراحی سایت کلیک کنید.
صفحهای که دیدید یک نمونه از لندینگ پیج یا صفحه فرود سایت پرتال است. همانطور که میبینید، هر جزئیات این صفحه با هدف تبدیل بازدیدکننده به مشتری طراحی شده است. در واقع، در این صفحه اطلاعاتی درباره محصول، دکمه خرید، ثبتنام برای آزمایش 7 روزه سایت و شماره تماس را میبینید. روی طراحی این صفحه زمان و انرژی زیادی صرف شده و همه چیز در آن به دقت برنامهریزی شده است. آن را با دقت مشاهده کنید!
در این مقاله میخواهیم بگوییم که اصلاً لندینگ پیج چیست و چه اهمیتی دارد؟ همچنین اینکه به شما بگویم که با طراحی یک لندینگ پیج حرفهای میتوانید نرخ تبدیل آن صفحه را به بیش از 40% برسانید. چنین نرخ تبدیلی شوخی نیست! راستی، نرخ تبدیل هم موضوع مهمی است که اگر هنوز در مورد آن اطلاعات زیادی ندارید، حتماً مقاله «نرخ تبدیل چیست؟ 7 نکته برای بهینه سازی نرخ تبدیل» را در برنامه خود قرار دهید.
لندینگ پیج چیست و چرا مهم است؟
شما هر صفحه از سایتتان را با هدف خاصی میسازید: یک صفحه را برای افزایش اعتماد، (مثلاً صفحه درباره ما) یکی را برای پاسخ به سؤالات کاربران، یکی دیگر صفحه از وبلاگ را برای بهبود سئو؛ یا بعضی دیگر را با اهداف:
- فروش محصول یا خدمتتان
- دریافت راههای ارتباطی با کاربر
- کلیک روی یک لینک مثلاً لینک ثبت نام یا عضویت
- انتقال به یک صفحۀ دیگر از سایت
این صفحات، همان لندینگ پیج یا صفحه فرود هستند، که کاملاً هدفمند طراحی شدهاند. کاربر با ورود به این صفحه دو نوع واکنش نشان میدهد: 1- یا صفحه را بدون هیچ اقدامی میبندد 2- یا اینکه همان کاری را انجام میدهد که که شما از او خواستهاید. اگر میخواهید کاربرانتان جزو دسته دوم باشند، ادامه مقاله را هم بخوانید.
طراحی لندینگ پیج حرفهای چگونه است؟
شاید پیش خود فکر کنید که علیرغم داشتن لندینگ پیج در سایت خود، باز هم تعداد کمی از کاربران به مشتری تبدیل میشوند و دست خالی سایت را ترک میکنند. میپرسید واقعاً چرا این اتفاق میفتد؟ یکی از دلایل آن احتمالاً این است که صفحه فرود شما چنگی به دل نمیزند!
اگر خاطرتان باشد، پیشتر به شما گفتیم که یک لندینگ پیج خوب میتواند نرخ تبدیل فوقالعادهای داشته باشد. حالا بیایید ببینیم که این لندینگ پیج حرفهای چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
1. طراحی صفحه فرود را با عنوانی جذاب شروع کنید
خودتان را جای کاربری بگذارید، که وارد صفحه سایتتان شده است. از همان ابتدای صفحه، چیزی نمیبیند که توجهش را جلب کند. پس منطقی است که بدون مشاهده ادامه صفحه، آن را ببندد. حالا سؤال اینجاست که برای از دست ندادن اولین فرصت جهت ایجاد یک ارتباط قوی با کاربر، باید چه کار کنید؟ باید از همان ابتدا، با قدرت وارد شوید! یعنی با عنوانی جذاب، کاربر را میخکوب کنید.
عنوان جذاب چگونه است؟
- شامل کلماتی با نفوذ بالاست.مثلاً باید منحصربهفرد، قدرتمند، شگفتانگیز و رایگان باشد.
- برای کاربر ارزش و فایده ایجاد میکند. بهعنوان مثال با شرکت در این آموزش، فروشتان 4 برابر خواهد شد.
- چالش برانگیز است؛ مثلاً هیچوقت این محصول را نخرید!
- رسیدن به نتیجه را برای کاربر آسان میکند. برای مثال با مشاهده این ویدیو 20 دقیقهای، به افزایش فروش آنلاین خود برسید و آن را دوبرابر کنید.
به نظر شما، کدام جمله برایتان جذابیت بیشتری دارد؟
- برای یادگیری مبحث روانشناسی مشتری، این فایل آموزشی را دانلود کنید.
- با راهنمای طلایی روانشناسی مشتری، یاد میگیرید که چگونه فروش خود را تا 10 برابر افزایش دهید.
احتمالاً جمله دوم بیشتر نظرتان را جلب میکند؛ چون این جمله یک ارزش، یعنی «10 برابر کردن فروش» را برای شما ایجاد میکند. همین ارزش باعث کلیک بیشتر کاربران و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.
ببینید دیگر از چه عنوانهای جذابی میتوانیم استفاده کنیم؟! کمی خلاقیت به خرج دهید.
2. لندینگ پیج ساده برابر با جذابیت بیشتر!
همیشه میگویند: «زیبایی در سادگی است.» این جمله حتی در مورد لندینگ پیج هم صدق میکند! مخاطبان صبر زیادی ندارند؛ به همین دلیل مخاطبی که در لندینگ پیج شما فرود میآید، حوصله و زمان زیادی را روی سایت شما صرف نمیکند. اگر در همان 3 یا 4 ثانیه ابتدایی نظرش جلب نشود یا با یک صفحه شلوغ مواجه شود، سریع آن را میبندد؛ چهبسا که دیگر برنگردد. پس باید از همان ابتدا با یک طراحی ساده و جذاب، موجب جذب مشتری آنلاین شوید.
مهمترین اشتباه این است که میخواهید، در لندینگ پیج، تمام اطلاعات را در اختیار کاربر بگذارید. مثلاً اینکه از سیر تا پیاز محصول یا خدمت خود را در این صفحه توضیح دادهاید؛ یا اینکه از تعداد زیادی اِلِمان استفاده کردهاید. این شلوغی باعث میشود که توجه و تمرکز بازدیدکننده به هم بریزد و چشمش گزینه مهم و مورد نظر شما را نبیند. پس یادتان باشد که لندینگ پیجتان طولانی نشود.
3. در هر لندینگ پیج، یک چیز را هدف بگیرید
حتماً این تجربه را داشتید که وقتی کسی از شما به صورت همزمان چند درخواست میکند، گیج شوید و ندانید از کجا شروع کنید؛ حتی احتمالاً یکی از آنها را فراموش کنید. دقیقاً به همین دلیل هر لندینگ پیج هم باید یک هدف مشخص داشته باشد. درخواستهای متعدد از کاربر نتیجه خوبی نخواهد داشت. مثلاً اینکه از او بخواهید ثبتنام کند، محصول آزمایشی را بخرد، فایل ویدئویی را دانلود کند و... ؛ شما با این کار باعث سردرگمی کاربر و افت نرخ تبدیل سایت خود میشوید.
همانطور که پیشتر گفتیم هر لندینگ پیج حرفهای تنها روی یک هدف تمرکز دارد. سعی کنید همان یک هدف را خیلی ماهرانه طراحی کنید، تا از آن بهترین نتیجه را بگیرید. البته شما میتوانید از یک اقدام کاربر چند استفاده داشته باشید. برای مثال با استفاده از ایمیل دریافتی از کاربر، هم درباره مقالات جدید وبلاگ به او اطلاع دهید و هم تخفیف محصولات را برایش ایمیل کنید.
4. تاثیر ویدئو را جدی بگیرید!
در مورد اینکه ویدئو چه تأثیری در جذب مشتری آنلاین و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار دارد، کامل در مقالۀ «با ویدیو مارکتینگ فروش خود را به اوج برسانید» صحبت کردهایم. استفاده از ویدئو در لندینگ پیج را از دو جهت پیشنهاد میکنیم:
- اول اینکه دیدن یک محتوای ویدئویی برای کاربر جذابیت بیشتری دارد.
- دوم اینکه با کمک ویدیو میتوانیدمحتوای بیشتری را بدون ایجاد خستگی در کاربر و همینطور در زمان کوتاهتر در اختیار او قرار دهید.
بهترین کار این است که برای معرفی محصول، خدمت یا هر هدفی که دارید، یک ویدئوی چند دقیقهای بسازید و در صفحه فرود آپلود کنید. این کار باعث میشود آن را بهصورت بصری و جذاب به نمایش بگذارید؛ در نتیجه کاربران بهتر منظور شما را متوجه میشوند و دقیقتر تصمیم نهایی خود را میگیرند.
5. تأیید اجتماعی نرخ تبدیل صفحه فرود را افزایش میدهد
همیشه مشتری با این ترس مواجه میشود که چگونه به محصول یا خدمت شما اعتماد کند؟ آیا از کیفیت خوبی برخوردار است؟ اگر بعد از خرید، به این نتیجه رسیدم که پولم را در سطل زباله ریختهام، چه؟
از طرف دیگر، بهقولمعروف هیچ بقالی نمیگوید، که ماستش ترش است. پس باید به مشتری خود اطمینان دهید که محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، بهترین است؛ در واقع وقتی از مشتری میخواهید کاری را انجام دهد، باید به او دلیل قانعکنندهای بدهید تا این کار را انجام دهد؛ چرا که او به اطمینان خاطر نیاز دارد. حالا به شما میگوییم چگونه این کار را انجام دهید.
استفاده از تأیید اجتماعی یا سوشال پروف در صفحه فرود تأثیر فوقالعادهای دارد. مثلاً ویدئو یا نوشتهای از مشتری راضی قرار دهید یا اسمی از مشتریان شاخصتان بگذارید. همچنین جوایز یا افتخاراتی که به دست آوردید، میتواند باعث ایجاد رضایت و اعتماد بیشتر در کاربر شود. در حقیقت میتوانید از هر ایده جالب دیگری استفاده کنید که رضایت مشتری را نشان دهد.
گذاشتن یک ویدئو یا توصیه نامه از مشتری تأثیری بهمراتب بیشتر از نوشتن یک متن بلندبالا دارد. شما بگویید؛ بهنظرتان چه کارهای دیگری میتوان انجام داد؟
6. صفحه فرودتان حتماً باید کال تو اکشن داشته باشد
اصلاً هدف اصلی شما از آوردن کاربر به لندینگ پیجتان چیست؟ غیر از این است که میخواهید، به درخواست شما عمل کند؟! پس باید یک کال تو اکشن (دعوت به اقدام) مشخص و واضح برای او قرار دهید تا کاربر را به انجام آن عمل مشخص دعوت کند.
کال تو اکشن یا CTA میتواند در قالب یک لینک در متن یا یک دکمه باشد. برای طراحی دکمۀ آن نکات زیر تأثیرگذارند:
- اندازه دکمه: از اندازهای استفاده کنید که هم در کامپیوتر، هم موبایل، به خوبی توجه مخاطب را به خودش جلب کند.
- شکل دکمه: شکلهایی مثل ستاره، مثلث و... ذهن مخاطب را در مورد دکمه بودن و نبودن آن به اشتباه میاندازد. بهتر است از شکل مرسوم مستطیل استفاده کنید.
- رنگ دکمه: در مقاله «روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت» به صورت کامل درباره موضوع روانشناسی رنگها در طراحی وب سایت صحبت کردهایم. دقت داشته باشید که انتخاب رنگ دکمه نکته مهمی است که آن را باید با توجه به تجربه، سلیقه مخاطب و همینطور مشاهده نمونههای موفق انجام دهید.
- متن روی دکمه: به نظر شما در تصاویر زیر، کدام کال تو اکشن جذابتر است؟
صفحه فرود با متن: دانلود رایگان
صفحه فرود با متن: به من نشان بده که چطور مشتریان بیشتری جذب کنم؟
7. روی محتوای لندینگ پیج وقت بگذارید
تا اینجا متوجه شدیم که صفحات فرود باید با استفاده از کمترین المانها، متن و... ساخته شوند تا ذهن مخاطب را به سمت هدف شما هدایت کند؛ اما به نظرتان، یک صفحه ساده، یک عکس و دو خط متن میتواند مخاطب را به خرید یک محصول 12 میلیونی شما قانع کند؟ احتمالاً نه.
تصور کنید مخاطب هیچ شناختی نسبت به شما و محصولتان ندارد. چطور میخواهید با کمک یک محتوا او را وادار به انجام یک عمل یا خرید کنید؟! ابزار شما برای این هدف، محتواست. صفحات فرود، مخصوصاً برای محصولات و خدمات گرانقیمت، به محتوا نیاز دارند. این محتوا باید بهخوبی شما و محصولتان را معرفی کند و منجر به فروش شما شود. محتوایی که باعث فروش میشود، باید از حداکثر جذابیت و تأثیرگذاری برخوردار باشد.
مثلاً میتوانید، با تولید محتوایی جذاب، کاربر را قدم به قدم به خرید هدایت کنید. ابتدا از او بخواهید یک مقاله از سایت را مطالعه کند؛ در صفحهای دیگر یک فایل آموزشی را برای او ارسال کنید؛ در صفحهای دیگر از او بخواهید در سایت ثبتنام کند؛ بعد از مدتی که ارتباط نزدیکی با او برقرار کردید، از او بخواهید محصول شما را بخرد.
اگر بتوانید با شناخت مخاطب و درک دغدغهها و نیازهای او، محتوایی کاربردی برای هر بخش از بازار هدفتان تولید کنید؛ به احتمال زیاد آن مخاطب به مشتری تبدیل خواهد شد. به این صورت، پس مدتی شاهد وجود یک مشتری وفادار به کسب و کارتان خواهید بود.
8. اعتماد کاربر را جلب کنید
احتمالاً تعداد زیادی از کاربرانی که به صفحه فرودتان وارد میشوند، اولین بار است که سایت شما را میبینند. اگر نتوانید آنها را جذب کنید، آخرین مراجعه آنها خواهد بود. یکی از این قلابها، جلب اعتماد کاربر است. با توجه به تعداد این کاربران تازه وارد، اعتمادسازی میتواند تأثیر زیادی روی نرخ تبدیل صفحه لندینگ شما داشته باشد. یکی از بهترین راهکارها، گرفتن اینماد برای سایتتان است.
اشتباهات رایج در طراحی لندینگ پیج و راه حل آن ها
یک صفحه فرود خوب میتواند به طور چشمگیری نرخ تبدیل شما را افزایش دهد؛ طراحی یک صفحه فرود مؤثر نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. در این قسمت، رایجترین اشتباهاتی که باعث کاهش نرخ تبدیل میشوند را بررسی میکنیم و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه میدهیم.
طراحی پیچیده و گیجکننده صفحات لندینگ پیج
شلوغی و نامرتب بودن صفحه فرود باعث سردرگمی کاربران میشود. تصور کنید وارد یک فروشگاه شلوغ و بههمریخته شوید؛ چه حسی پیدا میکنید؟ به همان نسبت وقتی اطلاعات زیادی در صفحه لندینگ پیج وجود داشته باشد، کاربر نمیتواند روی مهمترین بخش، یعنی دکمه فراخوان (CTA)، تمرکز کند و احتمال ترک سایت توسط او بالا میرود.
طراحی ساده و کاربرپسند و چیدمان منطقی میتواند به رفع این مشکل و درک بهتر از قسمتهای مختلف کمک کند. همچنین استفاده از فضاهای سفید، تمرکز روی بخشهای مهم صفحه یا یک اقدام خاص را افزایش میدهد.
نامشخص یا نبود CTA واضح
CTA مانند یک راهنما برای کاربران است و به آنها میگوید که چه کاری انجام دهند. پس اگر فراخوان واضح و جذاب نباشد یا در جای مناسب قرار نگرفته باشد، کاربران نمیدانند که باید چه کاری انجام دهند و ممکن است صفحه را ترک کنند.
برای اینکه این مشکل به وجود نیاید باید:
- از جملات محکم و تشویقکنندهای مانند «همین حالا شروع کنید» یا «اکنون ثبتنام کنید» یا «این فرصت طلایی را از دست ندهید» استفاده کنید تا کاربران را سریعتر به انجام اقدام موردنظر هدایت کنید. این عبارات باعث میشوند کاربران سریعتر تصمیم بگیرند.
- به طراحی و جای قراردادن فراخوان دقت کنید. اگر طراحی آن چشمنواز باشد و مکان قرارگیری آن به درستی انتخاب شده باشد، میتواند تأثیر زیادی روی موفقیت صفحه فرود سایت شما داشته باشد.
سرعت پایین بارگذاری صفحه فرود
اگر زمان بارگذاری صفحه طولانی باشد و بیشتر از چند ثانیه طول بکشید، به احتمال زیاد بسیاری از کاربران صفحه را ترک میکنند؛ بنابراین سرعت این صفحه، به صورت مستقیم بر تجربه کاربری در لندینگ پیج تأثیرگذار است. به این معنی که پایینبودن سرعت بارگذاری لندینگ پیج باعث افزایش نرخ پرش و کاهش مشتریان بالقوه و نهایتاً ازدسترفتن مشتریان وفادار میشود.
- تصاویر حجیم سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش میدهند و کاربران را از شما دور میکنند. پس بهتر است تصاویر صفحه را بهینهسازی کنید تا در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید.
مقالات بیشتر: بهترین ابزارهای تست سرعت سایت
- با کدنویسی بهینه و حذف کدهای اضافی و پیچیده، ضمن اینکه میتوانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید، تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم میکنند.
- بهرهمندی از شبکههای توزیع محتوا (CDN) باعث میشود کاربران شما از نزدیکترین سرور به خودشان محتوا دریافت کنند. این موضوع به شما کمک میکند تا تجربه کاربری بهتری برای همه آنها فراهم کنید.
عدم استفاده از طراحی ریسپانسیو
امروزه بیشتر افراد برای دسترسی به اینترنت از موبایل استفاده میکنند؛ بنابراین، اگر میخواهید landing page شما موفق باشد، باید از طراحی ریسپانسیو بودن و به خوبی نمایش دادن آن در موبایل آن مطمئن شوید؛ در غیر این صورت مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید و نرخ پرش (Bounce Rate) افزایش مییابد. پس صفحه فرودی که طراحی ریسپانسیو داشته باشد، میتواند به طور مستقیم روی نرخ تبدیل تأثیر بگذارد.
از طرفی استفاده از دکمه فراخوان، درصورتیکه اندازه مناسبی داشته باشد، میتواند در این زمینه کمک بزرگی به شمار بیاید. بهینهسازی صفحه فرود در کنار بهبود تصاویر و ویدئوها برای موبایل، یک پکیج کامل را در اختیار شما قرار میدهد.
محتوای نامناسب و نامربوط
استفاده از محتوای نامناسب و نامربوط معمولاً زمانی رخ میدهد که محتوای ارائهشده با نیازها یا انتظارات کاربران همخوانی نداشته باشد یا پیام صفحه باهدف اصلی کمپین تبلیغاتی مرتبط نباشد. به عبارتی، اگر محتوای صفحه فرود با تبلیغی که کاربر را به آن صفحه هدایت کرده است، متفاوت باشد، احساس فریبخوردگی و سردرگمی به کاربر القا میشود و سریع سایت را ترک میکند.
این مشکل معمولاً زمانی رخ میدهد که از مخاطبان هدف شناخت کافی نداشته باشید؛ محتوای لندینگ پیج شما با پیام استفاده در تبلیغات تطابق نداشته باشد یا اطلاعات را بیش از حد یا کمتر از حد نرمال در اختیار کاربر قرار داده باشید. ضمن اینکه باید به این موارد توجه کنید؛ باید توضیحات و پیشنهادات خود را بهصورت واضح ارائه دهید تا بازدیدکننده سایت به یک مشتری وفادار تبدیل شود.
ناشناخته بودن برند و نداشتن نظرات کاربران
نبود اعتبار اجتماعی، عدم نمایش نظرات کاربران، نبود تجربیات دیگران و همچنین گواهیهای معتبر باعث میشود قبل از هر اقدامی مانند خرید یا ثبتنام، کاربران به سایت، برند یا پیشنهاداتتان اعتماد نکنند.
برای اینکه با این مشکل روبهرو نشوید، بهتر است در صفحه فرودتان موارد زیر را قرار دهید:
- نظرات کاربران یا تجربیات مشتریان
- گواهیهای امنیتی (SSL/TLS)
- لوگو یا نام برندهای معتبری که با آنها همکاری داشتهاید
- سیاستهای بازگشت وجه و تضمینها
- تأییدیههای رسمی
- سیاست حفظ حریم خصوصی
استفاده از فرمهای طولانی و پیچیده
کاربران از پر کردن فرمهای طولانی مانند برای ثبتنام یا خرید بهزودی خسته و منصرف میشوند. باتوجهبه زمانبر و پیچیده بودن این فرمها بهاحتمالقوی صفحه را ترک میکنند. این موضوع بر تجربه کاربری صفحه شما تأثیر مستقیم دارد.
برای جلوگیری از بروز این مشکل میتوانید از فرمهای چند مرحلهای استفاده نکنید و از تعداد فیلدها بکاهید. در واقع با طراحی فرمهای کوتاه و ساده که فقط اطلاعات ضروری را درخواست میکنند، میتوانید مشتریان بالقوه خود را حفظ کنید.
نادیدهگرفتن تست A/B
بسیاری از کسبوکارها صفحات لندینگ پیج خود را تست نمیکنند. نادیدهگرفتن تست A/B باعث میشود فرصتهای بهینهسازی صفحه فرود و مقایسه عملکرد نسخهها یا عناصر مختلف آن از دست برود.
برای رفع این مشکل میتوانند به صورت منظم نسخههای مختلف را امتحان کنند تا بتوانند با توجه به تجارب قبلی، بهترین عملکرد را پیدا کنند. بهعلاوه، میتوانند از ابزارهای تحلیلگر استفاده کنند تا با بررسی نتایج بهدستآمده از تستها، بهترین و کاربرترین نسخه را بیابند.
ابزارهای مفید برای طراحی لندینگ پیج
برای طراحی و بهینهسازی لندینگ پیجهای حرفهای، استفاده از ابزارها و منابع مناسب میتواند به شما کمک کند تا صفحات فرودی جذاب و کارآمد ایجاد کنید. در ادامه، به دو ابزار کاربردی در این زمینه اشاره خواهیم کرد:
- هوش مصنوعی Unbounce: این پلتفرم با امکاناتی مثل تست A/B، شخصیسازی و پیشنهادات هوشمندانه در طراحی به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش فنی، صفحات فرود قدرتمندی طراحی کرده و آنها را بهینه کنید.
- هوش مصنوعی Instapage: این پلتفرم کاربردی به شما کمک میکند تا صفحات فرود حرفهای و جذاب ایجاد کنید. با این ابزار، میتوانید به راحتی طرح، رنگ و محتوا را تغییر دهید و صفحه فرود خود را متناسب با نیازهای کسبوکار خود سفارشی کنید. بهعلاوه، Instapage به شما امکان میدهد تا عملکرد صفحات خود را به دقت بررسی کرده و بهبود دهید.
چند نمونه از لندینگ پیج های خوب
گاهی هرچقدر هم دربارۀ یک موضوع توضیح دهیم، باز هم تا مثالی از آن نبینیم موضوع برایمان جا نمیافتد. با بررسی بعضی از وب سایتها، چند نمونه از لندینگ پیجهای خوب را برای شما آوردهایم.
لندینگ پیج سایت MOZ
اگر تا اینجا همراه ما بوده باشید، احتمالاً خیلی راحت میتوانید دلیل جذابیت این لندینگ پیج را متوجه شوید: "عنوان جذاب"! چطور؟ چون در این عنوان به ارزشهای محصول برای کاربر اشاره شده است. این را میگوید که با استفاده از محصول ما، شما هم رتبه بهتری میگیرید، هم ترافیک باکیفیت دریافت میکنید و هم نتایج را میتوانید اندازه گیری کنید. ارائه این ارزشها کاربر را ترغیب به خرید میکند.
لندینگ پیج دیجی کالا
اگر افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را در گوگل جستجو و روی لینک دیجی کالا کلیک کنید، با این صفحه فرود مواجه میشوید. جنبه بصری سایت مانند ترکیب رنگی آن جذابیت بالایی دارد؛ اما به نظرتان مهمترین نقطه قوت این صفحه چیست؟
بله؛ ویدئو! بعدازاین همه صحبت، احتمالاً الان دیگر باورتان شده است که ویدئو چه تأثیر زیادی در جذب مخاطب دارد! دیجی کالا نیز با قرار دادن این ویدئو در صفحه، نرخ تبدیل بالاتری از صفحه میگیرد. خود شما ترجیح میدهید محتوای نوشتاری را بخوانید یا محتوای ویدئویی ببینید؟!
لندینگ پیج آپارات کودک
گفته بودیم که لندینگ پیج علاوه بر فروش مستقیم برای اهداف دیگری مانند ثبتنام کاربر، عضویت او در سایت یا خبرنامه و... هم میتواند طراحی شده باشد. نقاط قوت این صفحه فرود، طراحی ساده و جذاب آن است. برای اینکه توجه کاربر به دو دکمه زیر جلب شود، محتوای کمی در صفحه گذاشته شده است. رنگ دکمه نیز مناسب است. بهعلاوه اینکه عنوان صفحه، یک ارزش یعنی ساختن آینده کودکان که ارزشی زیادی دارد را به کاربر میدهد.
برای افزایش فروش و کسب درآمد در وبسایت، صرفاً داشتن یک محصول یا خدمت عالی کافی نیست؛ حتی بالا بودن ترافیک ورودی هم به معنی بالا بودن فروش نیست. تنها زمانی میتوانیم از این ورودی خوشحال باشیم که این کاربران به مشتری تبدیل شوند. خب حالا، برای تبدیل تعداد افراد بیشتر، باید با طراحی یک صفحه فرود حرفهای آنها را به سمت هدف خود هدایت کنیم.
اگر انتظار انجام درخواستتان توسط کاربر را دارید، شما هم باید به اندازه کافی او را قانع کرده باشید. خودتان را بهجای او بگذارید؛ آیا حاضرید، کاری را که میگویید، انجام دهد؟!
اگر ایدۀ دیگری برای طراحی لندینگ پیج دارید، خوشحال میشویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ضمن، در وبلاگ پرتال میتوانید مقالات دیگری را درباره افزایش فروش اینترنتی و معجزۀ هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش مطالعه کنید که در این مسیر کمک بسزایی محسوب میشود.
سؤالات متداول
- لندینگ پیج چیست و چه تفاوتی با صفحه اصلی سایت دارد؟
لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحهای مستقل در سایت است که با هدف خاصی مانند جمعآوری اطلاعات کاربران، معرفی محصول یا خدمات خاص یا تشویق به اقدام مشخصی مانند خرید یا ثبتنام طراحی میشود. در حالی که صفحه اصلی سایت معمولاً شامل اطلاعات کلی درباره شرکت، خدمات و محصولات است و به بخشهای مختلف سایت لینک میدهد.
- چه عناصری برای طراحی یک لندینگ پیج مؤثر ضروری هستند؟
عنوان جذاب، توضیحات مفید اما مختصر، تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با فعالیت سایت و متن یا دکمه فراخوان (CTA) عناصر ضروری در لندینگ پیج مؤثر هستند.
- چگونه میتوان باعث افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شد؟
برای بهبود نرخ تبدیل لندینگ پیج، میتوانید این اقدامات را انجام دهید: 1. استفاده از عناوین و CTAهای جذاب استفاده کنید. 2. حذف عناصر حواسپرتی و نگه داشتن تمرکز کاربر روی هدف اصلی 3. طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) 4. بهینهسازی سرعت بارگذاری 5. انجام تست A/B
- چگونه میتوان باعث افزایش اعتماد کاربران در لندینگ پیج شد؟
نمایش نظرات کاربران و تجربیات مشتریان قبلی، استفاده از نشانهای اعتماد و گواهینامههای معتبر، ارائه اطلاعات کاربردی مانند شماره تماس و ارائه اطلاعات به صورت واضح از مواردی است که میتواند اعتماد کاربران را در صفحه فرود جلب کرد.
دیدگاهها
سامان ایرانیان
ویدئو خیلی تاثیر داره
خرید سیم کارت رایتل
عالی بوذش ممنونم
خرید سیم کارت رایتل
به جرعت میشه گفت مهم ترین بخشه سایته
مهدی بهادرفر
بله دقیقا همینطوره
آهنگ پیشواز ایرانسل
خیل عالی بودش ممنونم