اگر در حال حاضر وب سایتتان بر روی سایتساز پرتال فعال است، مطمئناً از زمانی که به صفحه بسته ها و امکانات ما مراجعه کرده اید مدت زمان زیادی می گذرد. اما اگر به تازگی با سایت ساز پرتال آشنا شدهاید، بدون شک نگاهی به امکانات بستههای پرتال و تعرفه آنها داشته اید.
همانطور که می دانید، سایت ساز پرتال، 3 بسته مختلف (مبتدی، پیشرفته و حرفهای) با امکانات و تعرفههای متنوع را در اختیار کاربران قرار می دهد. به این ترتیب کاربران میتوانند بر اساس نیاز و بودجۀ خود یکی از این بستهها را انتخاب نمایند.
طی دو ماه گذشته، کارشناسان پرتال تصمیم گرفتند که قسمت جدیدی، تحت عنوانِ خدمات تبلیغاتی هدیه را به امکانات بستههای پرتال اضافه نمایند. خدمات تبلیغاتی هدیه پرتال، در حال حاضر شامل خدمات سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی و تبلیغات در گوگل میباشد.
به این ترتیب، با خرید هر یک از بسته ها، مبلغی به عنوان هدیه تبلیغات در گوگل به کاربران پرتال اختصاص داده می شود و کاربران پرتال، متناسب با بسته دریافتی خود می توانند وب سایت خود را در گوگل تبلیغ کنند.
میزان شارژ هدیه در نظر گرفته شده برای تبلیغات در گوگل بسته های پرتال به شرح زیر است:
- بسته مبتدی: 25 هزار تومان
- بسته پیشرفته: 60 هزار تومان
- بسته حرفهای: 100 هزار تومان
بنابراین، با خرید هر یک از بستههای پرتال شما می توانید به میزان مقادیر بالا در گوگل تبلیغ کنید.
با تمام این اوصاف، بسیاری از کاربران پرتال افرادی هستند که به تازگی با بحث دیجیتال مارکتینگ آشنا شدهاند و اطلاعات چندانی درباره نحوه تبلیغات در گوگل ندارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، اصلاً نگران نباشید! این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است.
در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که:
- اصلاً تبلیغات در گوگل چیست؟
- تبلیغات گوگل در کجا نمایش داده میشود؟
- تبلیغات در گوگل چه مزیتی نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی دارد؟
- نحوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل به چه شکل است؟
- چرا بر روی بستههای سایت ساز پرتال، امکان تبلیغ در گوگل را قرار دادهایم؟
اگر اطلاعات زیادی درباره تبلیغات در گوگل ندارید، شک نکنید با توضیحات موجود در این مقاله تصور بهتری از این روش تبلیغاتی خواهید داشت.
تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟
همۀ ما گوگل را به عنوان بزرگترین و بهترین موتور جستجو در جهان می شناسیم. گوگل شرکتی است که علاوه بر موتور جستجوی خود، ابزارهای بسیاری را جهت توسعه فضای دیجیتال در اختیار مردم جهان قرار داده است. مطمئناً بیشتر شما از سرویسهای گوگل، مانند سیستم عامل اندروید، سرویس Gmail یا Google Map در امور روزمره خود استفاده می کنید.
گوگل، به عنوان غول بزرگ جهان اینترنت، صاحب بزرگترین پلت فرم تبلیغات کلیکی در جهان (یعنی گوگل ادوردز) است. در سال 2012، 90% از درآمد 60 میلیارد دلاری گوگل، از طریق همین گوگل ادوردز به دست آمد. مسلماً این آمار نشان دهندۀ محبوبیت و تاثیرگذاری تبلیغات در گوگل است.
اگر دقت کرده باشید زمانی که در گوگل عبارتی را جستجو می کنند، برخی اوقات گوگل بیش از 10 لینک را به شما نمایش می دهد. در این شرایط، یک یا چند لینک در صدر نتایج جستجو قرار خواهند داشت که با علائم Ad یا Sponsored Links از نتایج جستجوی طبیعی جدا شدهاند. این لینکها، همان لینکهای تبلیغات در گوگل هستند!
تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز (به انگلیسی Google Adwords)، سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند.
تبلیغات گوگل ادوردز، بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر تبلیغ دهندگان متصل می شود. به این ترتیب، شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهتان تبلیغی را ایجاد کنید و گوگل تنها زمانی تبلیغ شما را نمایش می دهد که کاربر، کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کند.
بنابراین شما می توانید با پرداخت مبلغی، به بالاترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل برسید تا هر زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو کرد، وب سایت شما اولین لینکی باشد که آن را می بیند و بر روی آن کلیک میکند.
توجه: البته بهتر است بدانید تبلیغات در گوگل به دلیل تحریمهای موجود برای کاربران ایرانی فعال نیست. با این حال، کارشناسان سایتساز پرتال با استفاده از روشهایی می توانند این تحریمها را دور زده و تبلیغات شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند.
تبلیغات در گوگل در کجا نمایش داده میشوند؟
گوگل دو شبکه مختلف را برای نمایش تبلیغات خود در نظر گرفته است: Search Network و Display Network.
خب، Search Network در واقع همان نتایج جستجوی طبیعی در گوگل است. زمانی که محل نمایش تبلیغات خود را Search Network قرار می دهید، آگهی وب سایت شما به صورت لینکِ متنی و با نشانۀ Adدر نتایجِ جستجوی گوگل نمایش داده میشود.
در Display Network دیگر خبری از لینک متنی نیست، در عوض شما می توانید تبلیغات بنری یا چندرسانهای خود را در پلتفرمهایی مانند یوتیوب یا برخی از اپلیکیشنها و وبسایتها، قرار دهید.
تبلیغات در گوگل به چه شکل کار میکند؟
خب، چگونگی عملکرد گوگل ادوردز سوال بسیاری از افرادی است که به تازگی با دیجیتال مارکتینگ آشنا شده اند. برخی تصور می کنند که مانند تبلیغات سنتی اگر مبلغ بیشتری بابت تبلیغات خرج کنند، تبلیغشان در بهترین مکان و زمان نمایش داده می شود. شاید کمی ناامید شوید، اما باید به شما بگویم که گوگل ادوردز به این شکل کار نمی کند!
درست است که داشتن بودجه بیشتر تاثیر خوبی بر روی موفقیت کمپین تبلیغاتیتان خواهد داشت، اما باید بدانید که گوگل ادوردز کمی پیچیده تر از این حرف هاست!
همانطور که در بالا اشاره کردیم، تبلیغات گوگل در حقیقت یک مزایده آنلاین است. این مزایده زمانی آغاز می شود که شما وارد حساب کاربری Google Adwords خود شده و در قسمت کمپین تبلیغاتی، یک کوئری جستجو یا کلمه کلیدی را وارد می کند.
پس از آنکه کلمه کلیدی وارد شد، گوگل میزان رقابت موجود برای کلمه کلیدی مورد نظر شما را بررسی می کند. اگر یک یا چند تبلیغ دهنده دیگر نیز برای این کلمه کلیدی، مبلغ خاصی را پیشنهاد داده باشند، مزایده رسماً آغاز می شود.
شاید بپرسید هدف از برگزاری این مزایده چیست؟ باید در پاسخ شما بگویم، این مزایده جهت تعیین رتبه یک تبلیغ یا همان Ad Rank برگزار می شود. اگر دقت کرده باشید، معمولاً برای برخی کلمات کلیدی، 3 الی 5 تبلیغ در نتایج جستجو نمایش داده می شود. طی این مزایده، محل قرارگیری تبلیغ شما برای کاربران در نتایج جستجو تعیین می شود.
گوگل با بررسی 2 فاکتور رتبه تبلیغ شما یا همان Ad Rank را محاسبه می کند: بالاترین پیشنهاد قیمت بابت هر کلیک (CPC) و امتیاز کیفی تبلیغ گوگل (Quality Score).
بالاترین پیشنهاد قیمت بابت هر کلیک توسط شما تعیین می شود، اما سنجش امتیاز کیفیتان به عوامل متعددی مانند نرخ کلیک، میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن و میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگلتان بستگی دارد. پس از بررسی این عوامل، گوگل تصمیم می گیرد که تبلیغ شما در چه رتبه ای نمایش داده شود.
البته، لزومی ندارد از این بابت نگران باشید. کارشناسان فنی پرتال در تمام این مراحل به شما کمک می کنند تا بتوانید بهترین رتبه را برای تبلیغ گوگل خود به دست آورید.
تبلیغات در گوگل چه مزایایی دارد؟
خب، بگذارید به طور خلاصه بگویم. تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش های تبلیغاتی و در حقیقت، بهترین روش تبلیغ اینترنتی است. میپرسید چرا؟ خب، در ادامه برایتان توضیح خواهم داد:
تبلیغات در گوگل، سریعتر از سئو
مطمئناً سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین روشهای بازاریابی اینترنتی است. داشتن رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل علاوه بر کسب اعتبار برای یک تجارت، به معنی فروش بیشتر محصولات نیز هست. با این حال، سئو امری زمان بر است و به برنامهریزی طولانی مدت نیاز دارد. در چنین شرایطی تکلیف کسب و کارهای نوپا چیست؟
مطمئناً وبسایتی که به تازگی کار خود را شروع کرده است نمیتواند از نظر سئو با یک وب سایت قدیمی رقابت کند. در اینجاست که گوگل ادوردز وارد میدان می شود. تبلیغات در گوگل به کسب و کارهای نوپا کمک می کند تا علاوه بر افزایش فروش محصولات خود، در نتایج جستجو خود را به کاربران معرفی کنند. ترکیب سئو و تبلیغات گوگل ادوردز می تواند در طولانی مدت، وضعیت یک تجارت اینترنتی را متحول کند.
هدفگیری مشتریان واقعی
از آنجاییکه تبلیغات در گوگل مبتنی بر کلمات کلیدی و کلیکِ کاربران است، تنها مشتریان واقعی به سراغ وبسایت تان خواهند آمد، به این معنی که کاربر باید کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت شما را در گوگل جستجو کند تا لینک شما را مشاهده کند. پس از مشاهده لینک، اگر پیشنهاد شما برایش جذاب باشد بر روی آن کلیکی کرده و وارد وبسایت تان می شود.
فرض کنید که تبلیغ شما با محوریت کلمه کلیدی خرید لوازم آرایشی در گوگل ادوردز قرار گرفته است. به این ترتیب، کاربری که به دنبال خرید لوازم آرایشی یا یک فروشگاه لوازم آرایشی باشد، این کلمه را جستجو کرده و به وب سایت شما وارد می شود. این روند یعنی هدفگیری دقیق مشتری!
امکان اندازه گیری تبلیغات در گوگل
برخلاف تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه یا بنرهای محیطی، تبلیغات در گوگل قابل اندازه گیری است. به این ترتیب، شما می توانید تمام آمارهای مرتبط با کاربرانی که به وب سایت تان مراجعه کرده اند را مشاهده کنید. آماری از قبیل تعداد و جنسیت کاربران، زمان ورودشان به وب سایت، کلمه کلیدی که آنها را به وب سایت شما منتقل کرده است. با کمک گوگل ادوردز حتی می توانید ببینید که چه کلمات کلیدی بیشترین کلیک و مشتری را برایتان جذب کرده است.
هدفمند بودن تبلیغات گوگل
خب، گوگل برای نمایش تبلیغ شما در نتایج جستجو پولی دریافت نمی کند، بلکه شمت تنها بابت کلیکهایی که بر روی لینک تبلیغتان می شود، هزینه پرداخت می کنید. این موضوع به این معنی است که مخاطب واقعی که به دنبال محصول شماست، لینک شما را میبینید و وارد وبسایت شما می شود. در این زمان به قیمت یک کلیک از حساب شما پول کم می شود.
امکان ویرایش تبلیغات گوگل
گاهی اوقات ممکن است کمپین تبلیغات گوگل شما، آنگونه که پیشبینی میکردید موفقیت آمیز نباشد. در این شرایط، شما می توانید برای کاهش هزینههای خود نمایش تبلیغ خود را متوقف کنید. در چنین شرایطی می توانید تیتر، متن، کلمات کلیدی و هر آنچه که فکر می کنید نیاز به تغییر دارد را ویرایش کنید و دوباره تبلیغ تان را در گوگل نمایش دهید.
زمانبندی تبلیغات گوگل
یکی دیگر از قابلیت های تبلیغات در گوگل، امکان تعیین زمان نمایش تبلیغ است. برای مثال اگر کسب و کاری هستید که مشتری باید به دفترتان مراجعه حضوری داشته باشد یا با شما تماس بگیرد، می توانید زمان نمایش تبلیغ را تنها در ساعات کاریتان فعال کنید.
چرا بستههای سایت ساز پرتال، شامل هدیه تبلیغات در گوگل است؟
خب، ما میدانیم بسیاری از کسانی که در پرتال ثبت نام کرده و وبسایت خود را راه اندازی میکنند، افرادی هستند که به تازگی تصمیم به فعالیت در اینترنت گرفتهاند. به همین دلیل، آشنایی چندانی با تبلیغات اینترنتی ندارند.
همچنین، از طرفی می دانیم که سئو و بهینه سازی یک سایت امری زمانبر است و یک وبسایت نوپا نمی تواند در یک بازۀ زمانی کوتاه، نتایج درخشانی در موتورهای جستجو به دست آورد. به همین علت، تصمیم گرفتیم با قرار دادن شارژ هدیه تبلیغات در گوگل به این وب سایت های نوپا کمک کنیم تا پیش از آغاز فعالیت سئو و بهینه سازی سایت خود، بتوانند از طریق بازاریابی موتورهای جستجو کسب درآمد کنند.
علاوه بر این، ارائه تبلیغ در گوگل به این وبسایتهای نوپا، تصور بهتر و درستتری نسبت به بازاریابی آنلاین می دهد. تبلیغات در گوگل کمک می کند تا این وب سایت ها از بازدهی بالای سئو و تبلیغات در گوگل مطمئن شوند و برنامه ای بلند مدت را برای بازاریابی اینترنتی خود در نظر بگیرند.
اگر قصد راه اندازی وبسایت بر روی این سامانه را دارید، شک نکنید که می توانید از کارشناسان پرتال در این زمینه کمک بگیرید.
ثبت نام کن! استفاده کن! دوباره شارژ کن!
همین الان میتوانید میتوانید با خرید یکی از بستههای پرتال، تبلیغ خود را در گوگل نمایش دهید. کافیست وبسایت خود را راهاندازی کرده و اطلاعات مرتبط با آن را تکمیل کنید. سپس با ارسال یک تیکت یا تماس تلفنی، تقاضای فعال سازی تبلیغات گوگل خود را داشته باشید.
کارشناسان پرتال در کوتاهترین زمان با شما عزیزان تماس گرفته و در رابطه با درج تبلیغات در گوگل شما را راهنمایی میکنند. همچنین، در صورتی که از بازدهی تبلیغات گوگل راضی بودید، با اتمام شارژ هدیه خود می توانید جهت درج مجدد تبلیغات خود در نتایج جستجوی گوگل بر روی کارشناسان پرتال حساب باز کنید.
به خاطر داشته باشید که کارشناسان پرتال در تمام مسیر، یعنی انتخاب کلمات کلیدی مناسب با کسب و کارتان تا نوشتن متن آگهی و توضیحات مرتبط و نمایش آن در گوگل، همراه شما خواهند بود و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
اگر فکر میکنید این پیشنهاد مناسب شماست، همین اکنون بسته مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید، همین الان گوشی تلفن را برداشته و با شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان پرتال شما را راهنمایی کنند.