دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ 10 نکته در بازاریابی تاثیرگذار

اینفلوئنسرها افرادی هستند که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند. وقتی یک اینفلوئنسر محصولی را تبلیغ کند، مشتریان زیادی آن را می‌خرند. به همین دلیل اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش عالی برای جذب مشتری است.
در این مقاله می‌خوانید:

اینفلوئنسر یعنی چه؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

چقدر روی کسب و کار ما تاثیر دارد؟

اینفلوئنسر مناسب را چطور باید پیدا کنیم؟

باید حین اجرایی کردنش، به چه چیزی دقت کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که تاثیر زیادی در برندسازی و جذب مشتری دارد. چند سال پیش تحقیقی در خارج از کشور انجام شد که نشان داد صحبت‌های یک فرد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسر، تاثیر بسیار زیادی روی تصمیم خرید مخاطبان 18 تا 34 ساله دارد. همین تحقیق یکی از چیزهایی بود که بازاریابان را به اینفلوئنسر مارکتینگ ترغیب کرد و بعد از آن هم نتایج فوق‌العاده، این روش بازاریابی را بیشتر از قبل رشد داد. قبل از پرداختن به بحث اینفلوئنسر مارکتینگ، ابتدا اجازه بدهید به‌‎خوبی معنی خود کلمه اینفلوئنسر را درک کنیم.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر چیست؟

احتمالا این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده که اینفلوئنسر چیست یا کیست؟ در تعریف عادی و غیر تخصصی، هر کسی که به واسطه داشتن یک پیج اینستاگرام، داشتن یک منصب دولتی یا حتی دیده‌شدن در تلویزیون مخاطبان زیادی داشته و بقیه او را بشناسند، یک اینفلوئنسر است. اما اگر معنای واقعی را بخواهیم:

اینفلوئنسر کسی است که روی یک عده تاثیر دارد! مثلا ممکن است پدر شما در خانواده‌تان یک اینفلوئنسر باشد چون با صحبت‌هایش می‌تواند روی تصمیم بقیه تاثیر بگذارد. همینطور ممکن است در محله شما، یک روحانی یا ریش سفید اینفلوئنسر باشد و... .

ولی اصولا زمانی که صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، بیشتر باید به سراغ آن دسته از اینفلوئنسرهایی برویم که مخاطبان زیادی دارند و اغلب هم در شبکه‌های اجتماعی فعالند. مثلا شخصی مثل صدف بیوتی که در حوزه آرایش و میکاپ فعالیت می‌کند و فالوورهای زیادی دارد یک اینفلوئنسر اینستاگرام است. چرا که صحبت های این خانم روی تعداد زیادی از دیگر خانم‌ها، تاثیر دارد.

صدف بیوتی یکی از اینفلوئنسرهای آرایشی و زیبایی

آیا هر کسی که تعداد زیادی فالوور دارد، اینفلوئنسر است؟

خیر! در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر و... افراد زیادی هستند که به‌واسطه تولید محتوای زرد و بی‌کیفیت مخاطبان زیادی جذب کرده‌اند. مثلا یکی محتوای دیگران را کپی کرده و یکی دیگر یک جنجال دروغین به‌پا کرده و هر دو فالوورهای زیادی دارند.

اما اینها اینفلوئنسر نیستند. چرا که اینفلوئنسر بودن صرفا به تعداد فالوورها بستگی ندارد، یک موضوع مهم‌تری که باید برای تشخیص اینفلوئنسر بودن و نبودن یک فرد به آن دقت کنید، میزان تاثیرگذاری است!

این یعنی آقای x یا خانم y که توانسته‌اند مخاطبان زیادی جذب کنند، آیا آنقدر بین مخاطبان اعتبار دارند که بتوانند روی نظر آنها و تصمیم‌شان تاثیری بگذارند؟ یا اینکه مخاطبان صرفا آنها را به‌دلیل محتوای زردشان دنبال کرده و به صحبت‌های‌شان اهمیتی نمی‌دهند؟

بنابراین ممکن است فرد مورد نظر شما کلا 1 هزار مخاطب هم نداشته باشد، اما به دلیل تاثیرگذاری بالایی که دارد، بتوان به او اینفلوئنسر گفت.

حالا چطور اینفلوئنسر واقعی را تشخیص دهیم؟ یکی از راه‌های تشخیص اینفلوئنسر تاثیرگذار و مناسب برای بازاریابی این است که در مورد او تحقیق کنید. مثلا با سرچ نام اینفلوئنسر در اینترنت شروع کنید. ببینید چقدر مقاله و محتوا در مورد این فرد وجود دارد. علاوه‌بر این نظر مردم را در مورد اینفلوئنسر مورد نظر دنبال کنید. میزان لایک‌ها و کامنت‌های پیج اینفلوئنسر را بررسی کنید. معمولا دنبال کنندگان تعامل زیادی با اینفلوئنسرها دارند و باید میزان لایک و کامنت آن‌ها بالا باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

خب، الان به‌راحتی می‌توانم توضیح بدهم که بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ در واقع این کلمه به نوعی از بازاریابی اشاره می‌کند که در آن، برند سعی می‌کند از اعتبار یک یا چند اینفلوئنسر برای تبلیغ و شناساندن محصول و خدمات و حتی خود برند، کمک بگیرد. در این رابطه، برند باید هزینه‌ای را به فرد صاحب رسانه پرداخت کند.

مثلا اگر شما یک برند فعال در حوزه فروش لوازم خانگی هستید، تبلیغ‌تان را به یک خانم شناخته‌شده در اینستاگرام می‌دهید. او با انتشار یک پست یا استوری، از برند شما حمایت کرده و حتی مزایای خرید یا همکاری با شما را هم توضیح می‌دهد. به این ترتیب مخاطبان با شما آشنا شده و حتی اقدام به خرید می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

البته اینفلوئنسر مارکتینگ صرفا به افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. مثلا در خارج از کشور خیلی از اینفلوئنسرها، افراد وبلاگ‌نویس، خبرنگارها، مجریان و... هستند. یا مثلا در خود ایران هم قبلا خیلی از برندها به سراغ اینفلوئنسرهای تلویزیونی می‌رفتند. به عنوان نمونه، آقای سامان گلریز همیشه در برنامه‌های تلویزیونی آموزش آشپزی‌اش، محصولاتی مثل خوراکی‌ها یا لوازم خانگی برندهای دیگر را تبلیغ می‌کرد.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟

اجازه بدهید به جای اینکه بخواهم در مورد مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ زیاده‌گویی کنم، یک سری آمار منتشر‌ شده در مورد آن در وب انگلیسی را برای‌تان ترجمه کنم. به گزارش mediakix:

  • 80 درصد از بازاریابان خارجی می‌گویند اینفلوئنسر مارکتینگ برای‌شان تاثیر بسیار خوبی دارد،
  • 90 درصد از بازاریابان می‌گویند که نرخ بازگشت سرمایه این نوع از بازاریابی، هم‌اندازه یا بیشتر از دیگر روش‌هاست،
  • در سال 2019، دو سوم از بازاریابان در حال افزایش سرمایه‌شان برای هزینه کردن در اینفلوئنسر مارکتینگ بوده‌اند،
  • 17 درصد از شرکت‌ها، بیشتر از نصف سرمایه بازاریابی‌شان را برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کرده‌اند،

با توجه به این آمار و البته نتیجه تحقیقاتی که با آن مقاله را شروع کردم، قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی این روزها و آینده دنیای بازاریابی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای برند شما تایید اجتماعی می‌آورد. وقتی یک یا گروهی از افراد برند شما معرفی کنند مردم هم به حرف آن‌ها اعتماد کرده و از شما خرید می‌کنند. در مقاله «تأثیر تایید اجتماعی یا social proof در فروش» بیشتر در مورد تاثیر تایید اجتماعی در افزایش فروش توضیح داده‌ایم.

تکنیک‌هایی برای اینفلوئنسر مارکتینگ

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

خیلی از مخاطبان این مقاله، صاحبان کسب و کار و همینطور علاقه‌مندان به دنیای مارکتینگ هستند و خب مطمئنا می‌خواهند در آینده از آن نهایت استفاده را ببرند. بنابراین در ادامه مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد این روش بازاریابی رعایت کنید را به شما توضیح می‌دهم.

1_ هر اینفلوئنسری برای برند شما مناسب نیست

اولین نکته مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ این است: هر اینفلوئنسری نمی‌تواند محصول و خدمات شما را تبلیغ کند. در واقع اغلب اینفلوئنسرهایی که در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، روی یک عده خاص تاثیر می‌گذارند. مثلا صدف بیوتی بیشتر روی خانم‌های 15 تا 45 سال تاثیر دارد، یک فرد فعال در حوزه مهندسی، بیشتر روی آقایان و خانم‌های 25 تا 40 سال علاقه‌مند به این حوزه تاثیر دارد و... .

حالا به نظرتان کسی مثل صدف بیوتی می‌تواند دستگاه‌های صنعتی شما را تبلیغ کرده و به فروش برساند؟ قطعا نه چراکه اصلا مخاطبان این اینفلوئنسر، مخاطبان محصول شما نیستند. جالب است بدانید چنین انتخاب‌هایی، یکی از «اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی» است.

2_ مراقب برندسازی منفی باشید

خودتان بهتر از من می‌دانید که شبکه‌های اجتماعی به خیلی از افراد اجازه داده‌اند بدون ایجاد حتی یک ذره ارزش و محتوای ارزشمند، به یک فرد معروف تبدیل شوند.

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در برندسازی

اما نکته مهمی که باید حین اینفلوئنسر مارکتینگ به آن دقت کنید، این است که مراقب باشید قرار است با چه کسی برای تبلیغ محصول یا برندتان همکاری کنید. همانطور که بالاتر هم گفتم، خیلی مواقع مخاطبان شخصی را دنبال می‌کنند اما این دنبال کردن به‌دلیل ارزشی که فرد در ذهن‌شان دارد، نیست. بلکه دلیل اصلی، جنجال و حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون اوست. بنابراین عملا فرد مورد نظر روی تصمیمات مخاطبان تاثیر خاصی ندارد و تبلیغ شما هم به موفقیت خاصی نمی‌رسد.

اما نکته مهم‌تری هم وجود دارد. اینکه بعضی مواقع ممکن است مخاطبان حتی نسبت به فرد مورد نظر شما، احساسات نامناسبی داشته باشند. در این شرایط تبلیغ برند شما توسط او، ممکن است منجر به برندسازی منفی برای خودتان شده و عملا همه چیز را بر هم بزند.

3_ بدون هدف‌گذاری جلو نروید

چطور اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهیم؟

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ انجام بدهید، این است که هدف‌تان از این روش بازاریابی را مشخص کنید. چرا؟ چون این هدف قرار است روی تمامی تصمیمات شما تاثیر بگذارد:

  • فردی که انتخاب می‌کنید،
  • محتوایی که می‌سازید،
  • بستر و رسانه مورد نظر،
  • و...

اینها همه به هدف شما از این کمپین بستگی دارد. اجازه بدهید مثال بزنم:

تصور کنید شما یک شرکت بازی‌سازی اندروید دارید و می‌خواهید تعداد نصب یک اپلیکیشن را بالا ببرید. پس هدف، نه جذب فالوور، نه افزایش ترافیک سایت و... بلکه افزایش تعداد نصب یک بازی است.

حالا سوالاتی که با توجه به این هدف باید از خودتان بپرسید، اینهاست:

  • علاقه‌مندان به این بازی در چه رده سنی هستند؟
  • در کدام شبکه اجتماعی بیشتر حضور دارند؟
  • کدام تاثیرگذاران فعال در این حوزه برای همکاری با ما مناسب هستند؟
  • در کدام شبکه اجتماعی راحت‌تر می‌توان مخاطبان را ترغیب کرد که به یک سایت دیگر وارد شده و برنامه را دانلود کنند؟
  • در کدام شبکه می‌توان محتوای تاثیرگذارتری ساخت؟
  • افزایش نصب اپ چقدر برای ما سود دارد؟ با توجه به این سود، چقدر می‌توانیم برای تبلیغاتش هزینه کنیم؟

مثلا، با توجه به اینکه مخاطبان در توییتر باید از فیلترشکن استفاده کرده و فیلترشکن‌ها هم سرعت اتصال را پایین می‌آورند، شاید افراد کم‌تری اقدام به کلیک روی لینک و دانلود اپلیکیشن کنند. پس این شبکه از گزینه‌های‌مان حذف می‌شود.

اما در مقابل استوری‌های اینستاگرام بازدید زیادی دارند، همینطور این استوری‌ها این قابلیت را دارند که در آنها لینک قرار بدهیم. بنابراین می‌تواند برای نصب اپلیکیشن این شبکه انتخاب مناسبی باشد.

4_ اصیل باشید!

ما بهترینیم، اولین هستیم، ارزان‌ترین محصولات را داریم و... . باور کنید دیگر این صحبت‌‌ها نه‌تنها برای مخاطبان اهمیتی ندارد، بلکه می‌تواند تاثیر منفی هم داشته و باعث شود مخاطبان نسبت به برند بدبین شوند.

در واقع شما باید در تمامی تبلیغات و همینطور حین کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ، به اصیل بودن توجه کنید. منظورم از اصیل بودن، دوری کردن از تبلیغاتی با محتوای زرد، سعی در ترغیب مخاطبان به هر قیمت و... است. به زبان دیگر پیام تبلیغ شما باید کاملا واضح باشد و بدون اینکه وعده‌های دروغ و فیک به مخاطب بدهد، او را به انجام کار مورد نظر دعوت کند.

حتی ممکن است این شعارهای بهترینیم و... واقعی هم باشند، اما در هر حال اینها کلماتی هستند که یک عمر سودجویان به کمک‌شان مخاطبان را گول زده‌اند. بنابراین بهتر است از این صحبت‌های کلیشه‌ای دوری کنید. راستی اگر دوست دارید نکات بیشتری در مورد این موضوعات و اصول تبلیغات بدانید، حتما مقاله «تبلیغات اینستاگرام» را هم بخوانید.

5_ همه چیز را به اینفلوئنسر نسپارید

اینفلوئنسر مارکتینگ به زبان ساده

دقت کنید، اینفلوئنسر در نهایت یک اینفلوئنسر است نه یک بازاریاب یا بازاریاب دیجیتال! بنابراین خیلی اهمیت دارد که در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ، مطمئن شوید فرد مورد نظر به‌خوبی وظایفش را می‌داند.

  • او باید بداند که قرار است چه محتوایی منتشر کند،
  • در چه پلتفرمی منتشر کند،
  • در چه زمانی منتشر کند،
  • چطور با مخاطبان صحبت کند،
  • چه چیزی از آنها بخواهد،
  • در مورد محصول یا برند شما چه بگوید،
  • و...

بنابراین به هیچ عنوان تصور نکنید صرفا پرداخت پول به اینفلوئنسر، یعنی اتمام کار و بقیه مسیر نیاز به نظارت ندارد. البته در عین حال تصور نکنید که به دلیل پرداخت پول، مجازید با او هر طور که می‌خواهید صحبت کنید.

6_ همه چیز اعداد نیست!

خیلی از مشتریان سایت ساز پرتال که با آنها رابطه داریم، زمانی که صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، تعدادی فرد تاثیرگذار را در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند، سپس آنها را در کنار هم قرار داده و بر اساس چیزهایی مثل تعداد فالوورها یا نهایتا تعداد لایک و کامنت پست‌ها قضاوت می‌کنند!

البته که تعداد فالوورها باید در انتخاب شما تاثیر داشته باشد اما این صرفا یکی از فاکتورها خواهد بود. در واقع موارد و نکات بسیار مهم دیگری هم وجود دارد که باید قبل از انتخاب اینفلوئنسر به آنها توجه کنید:

  1. تخصصی یا غیر تخصصی بودن موضوع فعالیت فرد،
  2. نوع شبکه اجتماعی،
  3. میزان تعامل با مخاطبان،
  4. بودجه و هزینه‌ای که دریافت می‌کند،
  5. میزان اطلاعاتی که از نتایج کمپین به شما می‌دهد*
  6. علاقه‌مندی مخاطبان فرد به محصولات شما،
  7. و...

نکته: بعضی از اینفلوئنسرها بعد از اجرای کمپین یک سری اطلاعات از جمله تعداد بازدید پست یا استوری، تعداد کلیک و... به شما می‌دهند؛ در حالی که ممکن است بعضی دیگر اصلا به شما اطلاعاتی در مورد جزئیات ندهند. منظور از مورد پنجم دقیقا همین موضوع بود، با توجه به اینکه این آمار در آینده حسابی به دردتان می‌خورد، مهم است که اینفلوئنسر آنها را به شما ارائه کند.

7_ کمی به اینفلوئنسرها وفادار باشید!

در دنیای فروش و بازاریابی، اصلی به اسم "تکرار" وجود دارد. این اصل به این موضوع اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید محصولی را به مخاطب بفروشید، صرفا نباید یک‌بار به او مراجعه کنید. بلکه بعد از دفعه اول، باید بارها خودتان را به مخاطبان یادآوری کرده و باز هم سعی در فروش محصول کنید. به این ترتیب احتمال خرید، افزایش پیدا می‌کند.

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

حالا به عنوان یکی از تکنیک‌های اینفلوئنسر مارکتینگ پیشنهاد می‌کنم در کمپین‌های خودتان، کمی به اینفلوئنسرها وفادار باشید! در واقع منظورم این است که وقتی تبلیغ‌تان را به یک فرد تاثیرگذار می‌دهید، دفعه بعدی به‌ سراغ یک اینفلوئنسر دیگر نروید.

اگر آمار و بازخورد تبلیغ اولی خوب بود، تبلیغ بعدی را هم با همان فرد جلو ببرید. به این ترتیب مخاطبانی که دفعات قبلی اقدام به خرید کرده یا درخواست‌تان را عملی کرده‌اند، به احتمال بیشتر خواسته‌تان را انجام می‌دهند. البته نمی‌گویم که دیگر همیشه با یک فرد تاثیرگذار همکاری کنید اما خب قطعا چند بار همکاری مداوم تاثیرات خوبی دارد.

8_ به مخاطبان برای اقدام، بهانه بدهید

بکش بالا! راستش بعد از اضافه شدن قابلیت لینک در استوری اینستاگرام، این یکی از رایج‌ترین جملاتی است که در این شبکه اجتماعی می‌شنویم. چراکه دائما تاثیرگذاران و غیر تاثیرگذاران، مخاطبان‌شان را به بالا کشیدن این لینک و ورود به سایت‌ها و... ترغیب می‌کنند.

حالا در این بین و به دلیل تکراری شدن این‌کار، ممکن است درخواستی که شما به کمک اینفلوئنسر از مخاطبان می‌کنید مورد توجه آنها قرار نگیرد. با توجه به این موضوع، پیشنهاد می‌کنم حتما یک انگیزه هم در کنار این درخواست قرار بدهید. مثلا:

  • یک کد تخفیف اختصاصی برای مخاطبان این پیج،
  •  یک هدیه اضافه،
  • ارسال رایگان،
  • و...

9_ اینفلوئنسر مارکتینگ را با بازاریابی محتوا ادغام کنید

بازاریابی محتوایی نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن سعی می‌کنید با انتشار یک محتوای ارزشمند و رایگان، مخاطبان را جذب رسانه‌تان کرده و سپس آنها را به مشتری تبدیل کنید. مثلا همین مقاله‌ای که ما می‌نویسیم دقیقا با همین هدف منتشر می‌شود که شما را جذب رسانه پرتال کند یا فعالیت‌مان در اینستاگرام پرتال هم با همین هدف است.

در ادامه، شما می‌توانید اینفلوئنسر مارکتینگ را هم با بازاریابی محتوایی ادغام کنید. چطور؟ کافی است به جای یک ویدیو چند ثانیه‌ای تبلیغی، یک ویدیو آموزشی یا سرگرمی و جذاب بسازید و در آن برندتان را تبلیغ کنید. به این ترتیب حتی ممکن است محتوای شما دست به دست بین مخاطبان هم بگردد و عملا نوعی بازاریابی ویروسی راه بیندازید!

10_ بازخورد بگیرید

یادتان باشد همیشه آخرین قدم از هر کمپین بازاریابی، بررسی بازخورد است! در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ هم شرایط به همین صورت است. در واقع شما باید در انتهای همکاری با هر اینفلوئنسر، میزان هزینه‌ها و بازخورد را اندازه‌گیری کنید. سپس بررسی کرده و ببینید که آیا ادامه این همکاری در آینده کار عاقلانه‌ای است یا نه؟

مهم‌تر از آن باید از خودتان بپرسید که اصلا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کار شما بازدهی خوبی دارد یا اینکه بهتر است به سراغ دیگر روش‌های بازاریابی بروید؟ از جمله شاخصه‌هایی که می‌توانید به کمکش بازخورد موفقیت کمپین‌تان را اندازه‌گیری کنید، اینها هستند:

  • تعداد بازدید پست یا استوری،
  • تعداد مخاطبان جذب‌شده به سایت یا پیج،
  • تعداد بازدیدهای سایت،
  • تعداد تماس‌ها،
  • تعداد فروش‌ها،
  • تعداد دفعات جستجو شدن نام برند در گوگل،
  • تعداد دایرکت‌ها،
  • و...

اینفلوئنسر اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ را هدفمند انجام دهید

درست است که اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی شناخته شده، اما قرار هم نیست همیشه در انتهای کمپین، تمامی هزینه‌های‌تان با مقدار زیادی سود برگردد. حتی خیلی از بازاریابان متخصص، از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های بلندمدت بازاریابی یاد می‌کنند! پس اگر صبر و حوصله کافی دارید، به سراغش بروید.

برای این که بتوانید عملکرد بهتری از اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشید، لازم است اعتماد دنبال کنندگان آن فرد تاثیرگذار را جلب کنید. یکی از راه‌‌های جلب اعتماد این است که سایت داشته باشید. شما می‌توانید برای سایت‌تان نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید. به این ترتیب مشتریان خیلی راحت به شما اعتماد می‌کنند و فروش‌تان بیشتر می‌شود. فروشگاه ساز پرتال با کمترین قیمت و بدون دانش فنی یک سایت فروشگاهی به شما می‌دهد.

اگر سوالی در مورد طراحی سایت دارید با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید. راستی اگر کسب و کاری دارید، به نظرتان اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب است؟ اصلا در این قحطی اینفلوئنسرهای تخصصی در ایران، آیا فرد تاثیرگذاری در صنعت شما فعال است که مخاطبان زیادی داشته باشد؟ خوشحال می‌شویم اگر جواب را در بخش نظرات برای‌مان بنویسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2