دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

کلمه کلیدی چیست؟ معرفی بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی

وقتی می‌خواهید یک صفحه در سایت خود ایجاد کنید یا یک مقاله بنویسید، احتمالا یکی از چیزهایی که به آن نیاز دارید، کلمه کلیدی است. ممکن است به صورت کلی هم اطلاعاتی از کلمه کلیدی داشته باشید، اما کلمه کلیدی واقعا چیست و چطور باید از آن استفاده کنیم؟
در این مقاله می‌خوانید:

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گوگل همیشه سعی می‌کند مرتبط‌ترین نتیجه با جستجوی شما را نمایش دهد. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که به گوگل کمک می‌کند تا موضوعات مرتبط را به کاربر نشان دهد، همین کلمه‌های کلیدی هستند. کلمات کلیدی به عنوان یکی از موضوع‌های اصلی هر صفحه اینترنتی شناخته می‌شوند و به همین دلیل هم به یک صفحه کمک می‌کنند تا به نتایج اول گوگل برسد.

اما تعریف عبارت‌های کلیدی یا همان Keywords به همین سادگی نیست؛ چرا که روند انتخاب کلمه کلیدی مناسب و استفاده از آن در متن صفحه، اصول خاص خودش را دارد. در این مقاله ابتدا چیستی کلمه کلیدی و اهمیت استفاده از آن را به شما توضیح می‌دهیم. سپس انواع مختلف آن و روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی را توضیح می‌دهیم. در نهایت نیز مهم ترین معیارها برای استفاده از عبارات کلیدی را می‌گوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. با ما همراه باشید.

استفاده از کلمات کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟

زمانی که صحبت از سئو و بهینه‌سازی سایت می‌شود، کلمات کلیدی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی معرفی می‌شوند. به زبان ساده کلمه کلیدی همان عبارتی است که به سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود؛ بنابراین شناختن اصولی و استفاده درست از کلمات کلیدی می‌تواند حجم زیادی از کاربر را به سایت شما هدایت کند.

تعریف کلمه کلیدی به طور کلی دو مفهوم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • کلمات کلیدی سئو: این کلمه‌ها در مقاله‌ها و صفحه‌های سایت استفاده می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا به شکل کاملا طبیعی وارد صفحه‌های اول گوگل شوید.
  • کلمات کلیدی ادز یا PPC: این کلمات تبلیغاتی هستند و در گوگل ادز استفاده می‌شوند. یعنی شما این کلمه‌ها را از گوگل خریداری می‌کنید تا صفحه شما را در نتایج اول جستجوی این کلمات قرار دهد.

دو نوع کلمه‌ای که معرفی کردیم، نتایج مختلفی دارند. برای مثال کلمه سایت ساز پرتال را در گوگل سرچ می‌کنیم. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، اولین نتیجه یک برچسب تحت عنوان Sponsored هم کنار خود دارد؛ یعنی این لینک با استفاده از گوگل ادز در این جستجو نشان داده شده است. اما لینک بعدی در این صفحه نتیجه جستجوی طبیعی است و خود گوگل آن را در این نقطه قرار داده است.

نتایج گوگل

یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایش یک لینک در نتیجه اول، استفاده اصولی از کلمه‌های کلیدی است. اما اگر می‌خواهید نکات بیشتری درباره رسیدن به صفحه اول جستجوی گوگل بدانید، مقاله زیر به درد شما می‌خورد.

دلیل اهمیت بالای کلمات کلیدی و تاثیر آن‌ها روی سئو

شاید هنوز هم برای شما سوال باشد که اصلا چرا کلمه کلیدی مهم است؟ این عبارت‌ها از آن‌جایی مهم هستند که گوگل از آن‌ها برای پیدا کردن مقاله‌های مرتبط با نتایج جستجو استفاده می‌کند. یعنی چه؟ یعنی مثلا اگر مقاله‌ای درباره «بهترین کتونی‌های آدیداس» بنویسید، گوگل دنبال این کلمه کلیدی یا کلمات مشابه آن در سایت‌های مختلف می‌گردد تا بهترین نتیجه را به کاربر خود نشان دهد.

به همین دلیل اگر شما به شکل اصولی و حرفه‌ای از کلمه کلیدی «بهترین کتونی‌های آدیداس» در مقاله خود استفاده کرده باشید، احتمال بیشتری دارد تا گوگل سایت شما را به عنوان یکی از اولین نتایج جستجو به کاربران نشان دهد.

اینکه به عنوان اولین نتیجه‌های گوگل هم نمایش داده شوید بسیار مهم است؛ چرا که در آن صورت احتمال ورود کاربر به سایت شما و استفاده از خدمات شما بالاتر می‌رود و افراد بیشتری سایت شما را می‌بینند.

اهمیت رتبه گوگل

نکته: توجه داشته باشید کلمه‌های کلیدی یا فرعی هستند یا اصلی؛ کلمات کلیدی اصلی دقیقا خود عبارت مدنظر شما یا هم‌معنی‌های آن هستند و کلمات کلیدی فرعی نیز کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی مربوط به واژه اصلی به شمار می‌روند.

چطور باید از کلمه‌های کلیدی استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی در واقع عبارت‌هایی هستند که تعداد جستجوی بالایی توسط کاربران دارند. شما با استفاده از این کلمات در عنوان، سرتیترها و بدنه متنی که در صفحه قرار می‌دهید، کاری می‌کنید که گوگل محتوای صفحه شما را ارزشمند بداند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند و با سرچ بالا نیز باید از ابزارهایی استفاده کنید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

در گذشته، فرمول‌های ریاضی برای استفاده از این عبارت‌ها وجود داشتند. مثلا بعضی از کارشناسان سئو اعتقاد داشتند باید یک درصد متن کلمه کلیدی باشد. مثلا در هر ۱۰۰ کلمه یک بار از کلمه کلیدی استفاده شود. با این حال به مرور زمان و با پیشرفت گوگل این دیدگاه قدیمی شد و اکنون دیگر چنین چیزی وجود ندارد. در حال حاضر گوگل به ارزش محتوا بر اساس رفع نیاز کاربر توجه می‌کند و دیگر مهم نیست چند بار از کلمه کلیدی استفاده کرده‌اید، بلکه مهم این است که اطلاعات کاربردی در متن خود نوشته باشید.

در حال حاضر بهترین راه استفاده از کلمات کلیدی این است که عبارت‌های پربازدید موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید و از خود عبارت، کلمات هم معنی آن و جستجو‌های مرتبط برای نوشتن متن کمک بگیرید. به این ترتیب هم شما رتبه بهتری در نتایج گوگل می‌گیرید، هم کاربری که متن شما را می‌خواند به پاسخ سوال خودش می‌رسد. این رویکرد گوگل باعث شده است تا نرخ تبدیل کاربران نیز در مقالات صفحات اول بالا برود. اگر با مفهوم نرخ تبدیل آشنایی ندارید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

انواع کلمات کلیدی بر اساس تعداد واژگان

کلمه‌های کلیدی بر اساس انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند؛ با این حال رایج‌ترین نوع دسته بندی کلمه‌ها و عبارات کلیدی بر اساس تعداد واژگان و طول عبارت صورت می‌گیرد. در صورتی که این انواع را بشناسید و آن‌ها را درک کنید، می‌توانید به نحو درست‌تری از کلمات کلیدی استفاده کنید. در ادامه این انواع را به طور کامل به شما معرفی کرده‌ایم.

  • کوتاه (Short Tail): کلمات کلیدی کوتاه یا اصطلاحا Short Tail از یک یا حداکثر دو عبارت تشکیل می‌شوند. این کلمه‌های کلیدی معمولا خیلی کلی هستند و نیت کاربر از جستجوی آن‌ها مشخص نیست. از طرفی هم حجم جستجو و رقابت خیلی بالایی در آن‌ها وجود دارد. مثلا کلمه «کتونی» حجم جستجو و رقابت بالایی دارد؛ از طرفی هدف کاربر از سرچ آن نیز مشخص نیست.
  • عبارت (Body Keyword یا Middle Tail): کلمه‌های کلیدی عبارتی یا Middle Tail از کلمه‌های کوتاه طولانی‌تر هستند، با این حال باز هم هدف دقیق کاربر از جستجو را مشخص نمی‌کنند. مثلا عبارت «کتونی جردن» اطلاعات دقیق‌تری از مثال قبلی دارد، اما باز هم عبارت دقیقی نیست. در این دسته از کلمه‌های کلیدی رقابت و حجم جستجو پایین‌تر است.
  • طولانی (Long Tail): کلمه‌های کلیدی طولانی یا Long Tail طولانی‌ترین نوع کلمه‌های کلیدی هستند که معمولا از یک جستجوی دقیق سرچشمه می‌گیرند. مثلا اگر کاربری عبارت «خرید کتونی جردن» را سرچ کند، می‌دانیم که دقیقا چه هدفی داشته است. تعداد جستجوی این عبارت‌های کلیدی طولانی از دو نوع قبلی کمتر است، اما نقطه شروع خوبی برای ورود به یک موضوع هستند.

نکته: یکی از ساده‌ترین استراتژی‌ها برای جذب کاربر در گوگل این است که ابتدا کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail را هدف قرار دهید. بعد از اینکه در آن‌ها رتبه گرفتید، سراغ کلمه‌های کوتاه‌تر، با رقابت بیشتر و پر جستجو‌تر بروید.

کلمات کلیدی بر اساس هدف کاربر (Search Intent)

بعد از معرفی الگوریتم‌های جدید گوگل، یکی از مواردی که در سئوی سایت بسیار مهم شد این بود که حتما هدف کاربر از جستجو در نظر گرفته شود.

هدف کاربر از جستجو یا Search Intent به دلیلی گفته می‌شود که کاربر بخاطر آن سرچ خود را انجام داده است. مثلا اگر کاربری در گوگل عبارت «خرید کتونی جردن» را سرچ کرده باشد، هدفش از جستجو خرید کتونی است و به قیمت و اطلاعات مربوط به آن نیاز دارد. برای مثال به تصویر زیر دقت کنید:

نمونه search intent

در تصویر بالا، من مستقیم نوشته‌ام: «می‌خوام کتونی جردن بخرم» و گوگل هم پاسخ من را داده است. این موضوع یعنی هدف من از جستجو توسط گوگل فهمیده شده است و پاسخ درستی به نیت یا درخواست من داده است.

شما می‌توانید کلمه‌های کلیدی را بر اساس هدف کاربر از جستجو نیز دسته بندی کنید؛ به این ترتیب از عبارت‌هایی استفاده می‌کنید که مشتریان کنجکاو در گوگل را به سایت شما می‌رسانند.

به طور کلی ۴ نوع کلمه کلیدی بر اساس هدف کاربر از جستجو داریم:


نوع عبارت براساس هدف کاربر
توضیحات
مثال
1

اطلاعاتی یا Informational
کاربر می‌خواهد اطلاعات کسب کند
«جنس کتونی ونس چیست»
2
یافتن یا Navigational
کاربر می‌خواهد دقیقا یک سایت را پیدا کند
«کتونی ونس دیجی کالا»
3
تبلیغاتی یا Commercial
کاربر قصد تحقیق قبل عمل را دارد
«کتونی ونس بهتر است یا آل استار»
4
عملیاتی یا Transactional
کاربر قصد انجام یک عمل را دارد (مثل خرید)
«خرید کتونی ونس مدل ۲۰۲۳»

البته لیستی که نوشتیم دقیق نیست؛ چرا بعضی از عبارت‌های کلیدی ترکیبی از مفاهیم بالا یا اصطلاحا Mixed Intent هستند. مثلا اگر عبارت «کتونی» را سرچ کنید، هم صفحات اطلاعاتی مثل wikipedia را می‌بینید و هم صفحات transactional مثل سایت‌های فروش کتونی به شما نمایش داده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید کلمات کلیدی مدنظرتان را بر اساس هدف کاربر از جستجو هم جدا کنید.

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

تا اینجای مقاله ماهیت کلمات کلیدی و دلیل استفاده از آن‌ها را توضیح دادیم. اما یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که درباره این موضوع برای افراد پیش می‌آید این است که این عبارت‌ها و کلمه‌ها را از کجا پیدا کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ابزارهای زیادی برای پیدا کردن این کلمه‌ها یا همان Keywordها وجود دارند؛ اما همه آن‌ها برای ما کاربران ایرانی کاربردی نیستند. در این قسمت ۴ مورد از کاربردی‌ترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم.

نتایج گوگل و SERP

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید: اولین و اصلی‌ترین منبع برای پیدا کردن کیووردها، گوگل و نتایج جستجوی آن هستند. در واقع تمام ابزارهای دیگری که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم هم از نتایج و آمار گوگل استفاده می‌کنند. البته خود صفحه نتایج گوگل یا SERP آمار عددی به شما نمی‌دهد، اما ایده‌های اصلی را می‌توانید از آن بگیرید.

شما می‌توانید موضوع مدنظر خود را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات کاملی درباره نتایج صفحه اول، وضعیت رقبا و موضوع‌های مشابه آن پیدا کنید. گوگل بهترین منبع برای پیدا کردن سر نخ از هدف جستجوی کاربر یا همان Search Intent است؛ چرا که نتایجی را در صفحه اول نشان می‌دهد که به هدف اصلی کاربر از سرچ آن عبارت نزدیک‌تر است.

بخش‌های مختلف SERP برای پیدا کردن سرنخ کلمه‌های کلیدی

برای این که به صورت بهینه گوگل را بررسی کنید، به اطلاعات ۳ بخش زیر در صفحه نتایج یا همان SERP گوگل دقت کنید:

  1. پیشنهادهای گوگل (Suggests): وقتی یک عبارت را در کادر جستجوی گوگل می‌نویسید، این موتور جستجو بر اساس اطلاعاتی که از کاربران دیگر و هدف رایج از آن سرچ دارند، پیشنهادهای دقیق‌تری درباره عبارت جستجو شده به شما می‌دهند. این عبارت‌های پیشنهادی را یک جا یادداشت کنید و از آن‌ها به عنوان کلمه‌های کلیدی اصلی یا فرعی سایت خود استفاده کنید.

پیشنهادهای گوگل

  1. جستجوهای مرتبط (Related Searches): وقتی یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، معمولا جستجوهای مربوط به آن را نیز زیر کادر جستجوی شما یا در انتهای صفحه نمایش می‌دهد. این عبارت‌ها معمولا دید خوبی درباره ایده‌های جدید مربوط به موضوع مدنظر شما می‌دهند.

جستجوهای مرتبط

  1. جستجوهای مرتبط تصاویر (Images): اگر وارد بخش تصاویر یا Images جستجوی خود در گوگل شوید، می‌بینید که در بالای صفحه نتایج جستجو، کلمه‌های کوتاه کلیدی مربوط به موضوع شما نوشته شده است. این واژگان هم می‌توانند ایده‌های خوبی را به شما دهند.

جستجوهای مرتبط تصاویر

کی دبلیو فایندر (KWfinder)

KWfinder یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی است. این ابزار یکی از محصولات شرکت Mangools است که با آن می‌توان کارهای زیادی مثل تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز نتایج جستجو، ردیابی رتبه ‌بندی سایت‌ها و بررسی بک لینک‌ سایت‌ها را انجام داد.

کی دبلیو فایندر دو نسخه پولی و رایگان دارد؛ اگر بخواهید از نسخه رایگان آن استفاده کنید، باید با یک ایمیل در آن ثبت نام کنید تا به مدت یک هفته اجازه جستجوی روزانه پنج کلمه را داشته باشید. نسخه رایگان محدودیت‌هایی برای شما به همراه دارد اما همان هم می‌تواند اطلاعات خوبی به شما دهد (در مقایسه با نسخه رایگان بقیه ابزارها، KWfinder کاربردی‌تر است).

در تصویر زیر می‌توانید ببینید که ما از نسخه رایگان این ابزار استفاده کرده‌ایم و اطلاعاتی درباره حجم جستجو، نتایج جستجو و علاقه مردم سرچ کرده‌ایم. خود این اطلاعات می‌توانند کلمه‌های کلیدی مهم برای یک صفحه اینترنتی درباره خرید انواع کتونی را فراهم کند. البته می‌توانید نسخه پولی این ابزار را هم تهیه کنید و بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

ابزار کی دبلیو فایندر kwfinder

گوگل ترندز و کیوورد پلنر (Trends / Keyword Planner)

کیوورد پلنر

بعد از اینکه از گوگل و kwfinder استفاده کردید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از کیوورد پلنر گوگل هم استفاده کنید. اگر کمپین تبلیغات کلیکی فعال در گوگل داشته باشید، کیوورد پلنر اطلاعات دقیقی به شما می‌دهد و سرنخ‌های جدیدی برای هر محتوا به دست می‌آورید. اما اگر تبلیغات گوگل انجام نداده‌اید، اطلاعات بیشتری از kwfinder دستگیر شما نمی‌شود.

کیوورد پلنر

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، کیوورد پلنر رایگان نیز می‌تواند ایده‌های خوبی به شما بدهد. برای استفاده از کیوورد پلنر وارد صفحه گوگل ادز اکانت گوگل خود شوید و آن را از بخش Tools در منوی سمت چپ صفحه پیدا کنید.

گوگل ترندز

گوگل ابزار دیگری نیز دارد که می‌تواند کاربرد زیادی در فرایند تحقیق کلمه کلیدی شما داشته باشد. ابزار گوگل ترندز یا Google Trends سرویسی است که وضعیت ترند بودن یک موضوع را در بازه زمانی دلخواه شما نشان می‌دهد. مثلا طبق تصویر زیر، می‌توانید ببینید که با استفاده از گوگل ترندز توانسته‌ایم اطلاعات جالبی درباره وضعیت جستجوی عبارت «کتونی» در یک ماه گذشته در ایران را داشته باشیم.

بیشتر بدانید: گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست؟

کیووردچی

با توجه به مشکلاتی که از جانب تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران وجود دارد، بعضی وقت‌ها ابزارهای خارجی اطلاعات دقیق و درستی به شما نمی‌دهند. به همین دلیل باید از یک ابزار ایرانی هم برای تکمیل تحقیق خود استفاده کنید. طبق تجربه ما یکی از کامل‌ترین و راحت‌ترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی ایرانی، سرویس کیووردچی است. برای استفاده از این ابزار کافی است وارد سایت آن شوید و عبارت مدنظر خود را در باکس جستجو بنویسید. سپس چند دقیقه صبر می‌کنید تا اطلاعات لازم را جمع آوری کند و به شما تحویل دهد.

البته برای تحقیق کلمات می‌توانید از ابزارهای ایرانی دیگر مثل جت سئو و میزفا تولز نیز استفاده کنید؛ اما آن‌ ابزارها پولی هستند.

مهم‌ترین معیارها برای آنالیز کلمات کلیدی

اکنون فهمیده‌ایم که چطور می‌توان کلمه‌های کلیدی را پیدا کرد. اما وقتی از ابزارهای تحقیق استفاده می‌کنیم، پارامترها و اعداد زیادی به ما داده می‌شود که ممکن است کمی گیج‌کننده باشند. در این بخش سعی کرده‌ایم مهم‌ترین معیارها برای آنالیز کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم. با بررسی این پارامترها می‌توانید با نگاه دقیقی بهترین عبارت‌های کلیدی را برای محتوای خود تعیین کنید.

بررسی حجم (تعداد) جستجو (Search Volume)

تعداد جستجوی کلمه کلیدیحجم سرچ، میزان جستجوی یک عبارت یا Search Volume، میانگین تعداد سرچ‌های یک عبارت در گوگل را به شما نشان می‌دهد؛ بنابراین با استفاده از آن می‌توانید بفهمید که عبارت موردنظر چقدر جستجو می‌شود و چقدر ارزش سرمایه گذاری و رقابت دارد. مثلا وقتی در ابزار kwfinder جستجوی خود را انجام می‌دهید، آن ابزار هم عبارت‌های پر سرچ را به ترتیب تعداد جستجوی بالاتر به شما نشان می‌دهد. این پارامتر اولین چیزی است که در یک کلمه کلیدی به آن توجه می‌شود.

روند رشد و ترند بودن (Trending)

ترند بودن کلمه کلیدییکی دیگر از موارد مهمی که در پیدا کردن عبارات اصلی و کلیدی باید به آن توجه کنید، روند رو به رشد یا همان ترند بودن آن است. البته ترند بودن مسئله‌ای نیست که در همه موضوعات وجود داشته باشد، اما اگر بتوانید موضوعات روز و مباحث جذاب زمینه کاری خود را پیدا کنید، می‌توانید مخاطبان خیلی زیادی را جذب کنید. معمولا وقتی از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده می‌کنید، جلوی کلمه یک نمودار رو به رشد یا رو به سقوط درباره روند جستجوی آن در چند ماه گذشته قرار داده‌اند. همین روند می‌تواند به شما بگوید که آیا این عبارت در موضوع مدنظر شما ترند شده است یا نه.

سختی کلمه (Keyword Difficulty)

سختی کلمه کلیدیبسیاری از ابزارهای تحقیق، پارامتری را تحت عنوان سختی کلمه، KD یا Keyword Difficulty به شما نمایش می‌دهند. این پارامتر که معمولا یک نمره از ۰ تا ۱۰۰ است، میزان سختی رقابت روی یک کلمه را مشخص می‌کند. در واقع یک عبارت ممکن است حجم جستجوی بالایی داشته باشد، اما انقدر رقابت روی آن عبارت در گوگل بالا و سخت باشد که اصلا ارزش ورود را نداشته باشد. از طرفی ممکن است عبارتی با حجم جستجوی پایین‌تر و سختی کمتر پیدا کنید که یک نقطه ورود طلایی باشد. در بسیاری از موارد پیش آمده که یک کلمه ساده باعث شده یک صفحه بتواند به مرور زمان وارد نتایج اول کلمات کلیدی کوتاه (Short Tail) اصلی و با رقابت بالا در موضوع خاص خودش شود. پس به سختی کلمه و بضاعت خودتان هم حتما توجه داشته باشید.

نحوه بررسی چگالی کلمات در متن

همان‌طور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره کردیم، دیگر تعداد کلمه کلیدی در متن خیلی اهمیتی ندارد، اما باید چگالی کلی کلمات محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید. یعنی در یک متن بیش از حد از یک کلمه یا یک عبارت استفاده نکنید و پراکندگی عبارت‌های مهم در متن را نیز رعایت کنید. برای انجام این بررسی می‌توانید از ابزار رایگان voyant استفاده کنید.

فرض کنید می‌خواهید یک مقاله ۱۲۰۰ کلمه‌ای درباره طراحی سایت بنویسید. بعد از این که نگارش مقاله را تمام کردید سراغ این ابزار می‌روید و می‌بینید حدود ۱۰۰ بار از کلمه سایت در آن استفاده کرده‌اید! اگر این مقاله را با ۱۰ درصد کلمات یکسان در سایت بارگذاری کنید، ممکن است گوگل آن را به عنوان یک محتوای بی‌ارزش یا spam تشخیص دهد. برای مثال در تصویر زیر متن همین مقاله را با ابزار voyant بررسی کرده‌ایم. این سایت به شما کمک زیادی می‌کند تا کلمات تکراری متن را کم کنید که متن خسته‌کننده نشود.

ابزار چگالی کلمات

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا همه چیز را درباره کلمات کلیدی به شما بگوییم. همان‌طور که در متن خواندید، کلمات کلیدی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های محتوای هر صفحه هستند تا آن صفحه‌ها به بهترین رتبه‌های گوگل برسند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که موضوع فقط این نیست که چند کلمه کلیدی پیدا کنید و از آن‌‌ها در متن استفاده کنید؛ بلکه بدانید این کلمه‌ها مانند اسمشان کلید راه شما برای تهیه محتوای مورد نیاز کاربر و مورد پسند گوگل هستند. اگر تمام نکاتی که در این مقاله گفتیم را رعایت کنید، معجزه استفاده اصولی از کلمات کلیدی در محتوا را می‌بینید.

آیا شما نیز تجربه‌ای در یافتن کلمات کلیدی و کار با ابزارهای آن دارید؟ یا سوالی درباره این موضوع ذهن شما را درگیر کرده است؟ آن را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول

  • بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کدام هستند؟

ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارند، اما بهترین ابزارها kwfinder، keywordplanner، google trends و خود صفحه نتایج گوگل یا SERP هستند.

  • یافتن بهترین کلمات کلیدی چگونه است؟

راه‌های زیادی برای پیدا کردن بهترین عبارت‌های کلیدی وجود دارد. اما می‌توانید از صفحه نتایج گوگل برای به دست آوردن ایده اولیه استفاده کنید. سپس با استفاده از ابزارهایی مثل kwfinder و keyword planner اطلاعات آن عبارت‌ها را پیدا کنید و در نهایت با استفاده از ابزارهایی مثل google trends و ابزارهای ایرانی سئو، اطلاعات خود را برای نوشتن یک محتوای جذاب و کاربرپسند، کامل کنید.

  • چگالی کلمات کلیدی چقدر باید باشد؟

دیگر مهم نیست که از یک کلمه کلیدی چند بار در متن استفاده می‌کنید. فقط بهتر است حداقل یک یا دوبار از کلمه کلیدی در قسمت‌های مختلف متن استفاده کنید. همچنین اگر خیلی زیاد از این عبارت‌ها استفاده کنید، ممکن است گوگل محتوای شما را اسپم تشخیص دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2