دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

لینکدین مارکتینگ و تاثیر آن در رشد کسب و کار

آیا می‌دانستید شبکه اجتماعی لینکدین چیزی نزدیک به ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد؟ همین موضوع یک شاخص اهمیت و تاثیرگذاری این شبکه اجتماعی تخصصی را نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید درباره بازاریابی در این شبکه اجتماعی بدانید، این مقاله برای شماست.
در این مقاله می‌خوانید:

با استفاده از لینکدین می‌توانید میزان آگاهی از برند خود را تا حد زیادی افزایش دهید، شبکه خود را بسازید و سرنخ‌های بازاریابی را پیدا کنید. با ریشه دواندن شبکه‌های اجتماعی مختلف، کانال‌های بازاریابی نیز بیشتر شده‌اند و کسب و کارهای مختلف باید از همه این کانال‌ها نهایت استفاده را ببرند. در این مقاله، راهنمای جامعی را درباره بازاریابی در لینکدین یا لینکدین مارکتینگ گفته‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. با ما همراه باشید.

لینکدین مارکتینگ چیست؟

زمانی که صحبت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، تقریبا همه افراد به یاد سه شبکه اجتماعی بزرگ، یعنی اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک می‌افتند. اما یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی با نرخ تبدیل بالا، لینکدین است. 

بازاریابی لینکدین یا لینکدین مارکتینگ به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مثل شبکه‌سازی، پیدا کردن سرنخ (Lead)، افزایش آگاهی از برند، و هدایت کاربران برای معرفی و بازاریابی کسب و کار گفته می‌شود. امروزه لینکدین یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین کانال‌های بازاریابی در استراتژی‌های موفق محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان گستره قابل توجهی از افراد حرفه‌ای را به سمت کسب و کار خود جذب کرد.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی برای افراد متخصص، می‌تواند یک هدف هوشمندانه برای جذب کاربر باشد. طبق آمار سایت Hubspot، لینکدین نرخ تبدیلی ۴ برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را دارد.

نرخ تبدیل لینکدین

درباره لینکدین؛ لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد متخصص است که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات کسب و کار خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۳ با تمرکز بر شبکه‌سازی، ساخت مسیر شغلی و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها تاسیس شد. این پلتفرم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا محتوای مختلفی را با افراد متخصص از جمله همکاران، افراد جویای کار، شرکای تجاری، رقبا و مشتریان به اشتراک بگذارند. به همین دلیل لینکدین یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی محسوب می‌شود. 

بهترین راه‌های بازاریابی در لینکدین

لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا افراد را به کسب و کار خود هدایت کنید، سرنخ‌های با کیفیت پیدا کنید، تخصص خود را با افراد به اشتراک بگذارید و شبکه‌سازی خود را گسترش دهید. علاوه بر این، لینکدین یکی از بهترین کانال‌ها برای جذب استعدادهای جوان در حوزه کاری شما است.

تمام موارد گفته‌شده، دلایلی محکم برای تمرکز روی بازاریابی در این شبکه اجتماعی هستند. در این بخش ۵ راه مختلف برای بازاریابی با کیفیت در این شبکه اجتماعی را برای شما آورده‌ایم.

۱- استفاده از هشتگ

هشتگ گذاری در لینکدیناستفاده از هشتگ‌گذاری در لینکدین، معمولا به منظور ایجاد تمرکز روی پست انجام می‌شود، اما این کار می‌تواند تاثیر بیشتری روی استراتژی بازاریابی مدیر کسب و کار بگذارد. این عبارات جزئی و کوچک می‌توانند مانند یک جواهر برای جذب مخاطبان جدید به کسب و کار شما باشند؛ هرچند استفاده بیش از حد یا اشتباه از هشتگ نیز می‌تواند مانعی در مسیر هدف شما باشد.

یعنی شما باید با تحقیق روی هشتگ‌های ترند و مرتبط، هشتگ گذاری مناسبی را انجام دهید. برای این کار با استفاده از سرچ بار بالای صفحه، تعدادی هشتگ مناسب را برای بازاریابی خود پیدا کنید. برای مثال اگر در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، با جستجوی #تولیدمحتوا، می‌توانید تعداد دنبال کنندگان این هشتگ و رقبای خود را شناسایی کنید. 

از این مسیر می‌توانید تا ۵ هشتگ مرتبط با پست یا فعالیتتان پیدا کنید تا مستقیما با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. استفاده از هشتگ‌های دقیق‌تر، می‌تواند شما را به افرادی که می‌خواهید متصل کند. بر خلاف اینستاگرام و مشابه توییتر، هشتگ‌ها همچنان دنبال کنندگان وفادار خود را دارند.

۲- بازاریابی در پروفایل شخصی یا پیج کاری

پروفایل شخصی لینکدینپیج‌های لینکدین ماهیت کاری دارند و افراد آن را دنبال (Follow) می‌کنند. این مسئله بدین معنی است که اگر یک کاربر در لینکدین پیج کاری شما را با افراد در ارتباط خود به اشتراک بگذارد، افراد می‌توانند پیج کاری شما را فالو کنند. ماهیت پیج کاری و پروفایل شخصی در لینکدین متفاوت است. پیج‌های لینکدین مربوط به برندها و کسب و کارها است و فضای عمومی دارد، در حالی که پروفایل برای اشخاص حقیقی در لینکدین است و فضای شخصی دارد. شما برای بازاریابی در لینکدین از هر دوی این موارد می‌توانید استفاده کنید، اما استفاده از هرکدام برای بازاریابی جای خاص خود را دارد.

پروفایل‌های لینکدین نیز مانند پیج‌ها می‌توانند فالو شوند. اما چیزی که آن‌ها را از پیج‌های کاری متمایز می‌کند، امکان برقراری ارتباط به صورت یک به یک بین دو کاربر مختلف و برقراری ارتباط بین آن دو است. به عبارتی یک پروفایل لینکدین، می‌تواند پیج کاری خود را با افرادی که با آن‌ها در ارتباط است به اشتراک بگذارد. به این ارتباط بین دو پروفایل در لینکدین نیز کانکشن گفته می‌شود.

هر دوی این صفحات در لینکدین، می‌توانند تاثیر به سزایی روی بازاریابی شما در این شبکه اجتماعی بگذارند. شما می‌توانید پروفایل شخصی خودتان را به عنوان کارمند یا مدیر کسب و کاری که دارید معرفی کنید و طی برقراری ارتباط با افراد مختلف، آن‌ها را به سمت پیج کاری و کسب و کار خود هدایت کنید.

۳- ایجاد پست‌های بلند و کوتاه در لینکدین

پست در لینکدینبرای این که بازاریابی موفقی در لینکدین داشته باشید، باید از پست‌های با متن بلند و کوتاه استفاده کنید. پست‌های با متن کوتاه می‌توانند تاثیرگذار و جسورانه باشند. پست‌های با متن بلند هم در صورت داشتن موضوع و مقدمه جذاب، کاربر را به خواندن ادامه داستان ترغیب می‌کنند و حس همراهی را به کاربر شما می‌دهند.

از طرفی اگر تمام پست‌های خود را با متن طولانی بنویسید، این احساس را به کاربر خود می‌دهید که یک متکلم وحده هستید و نمی‌خواهید با افراد شبکه خود ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل پست‌های کوتاه بگذارید و افراد نزدیک به خود را ترغیب کنید که در بحث‌های شما شرکت کنند. به این صورت می‌توانید تعامل خود را بالا ببرید و پست شما هم به افراد بیشتری نمایش داده شود.

یک نکته مهم که درباره تعامل در لینکدین وجود دارد، این است که اگر یکی از کانکشن‌های شما زیر پست پرتعامل دیگری کامنت گذاشته باشد، شما نیز آن پست را می‌بینید. پس هرچه بیشتر اطرافیان خود را به تعامل درست تشویق کنید، بازدید بیشتری نیز خواهید گرفت.

۴- به مقاله‌های مختلف در لینکدین، لینک دهید

لینک‌دهی در لینکدینیکی از نکات جالب پلتفرم لینکدین، امکان لینک‌دهی خارجی در پست‌های آن است. یعنی برخلاف شبکه اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام، شما می‌توانید بخشی از متن خود را به صورت هایپرلینک به صفحه دیگری در سطح اینترنت متصل کنید. یا می‌توانید منبع پست خود را در لینکدین نمایش دهید. از طرفی می‌توانید پست خود را به وبلاگ سایتتان نیز لینک دهید تا ترافیک بیشتری از کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید.

حال ما پیشنهادی برای شما داریم. می‌توانید از مقاله نویسنده یا مجموعه دیگری به عنوان منبع پست خود استفاده کنید و از آن‌ها بابت تهیه اطلاعات پست شما تشکر کنید. به این صورت یک بازی برد - برد اجرا کرده‌اید؛ یعنی از طرفی به فرد یا مجموعه دیگر اعتبار داده‌اید، از طرف دیگر ممکن است طرف مقابل نیز پست شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد و بدین ترتیب نگاه‌های بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

۵- برنامه مرتبی برای به اشتراک گذاری داشته باشید

تقویم محتوایی لینکدینداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و مرتب در به اشتراک‌گذاری پست‌ها، به الگوریتم لینکدین کمک خواهد کرد تا شما را به عنوان یک کسب و کار واقعی و معتبر، به کاربران بیشتری نمایش دهد.

فرقی نمی‌کند روزی یک پست می‌گذارید یا ماهی یک پست؛ داشتن روند منظم و تکرار شونده مخاطبان شما را عادت می‌دهد تا پست‌های منظم شما را دنبال کنند و به شما اعتماد کنند. یک برنامه منظم و مرتبط به کار خود را تدوین کنید و با سخت‌گیری، آن را اجرایی کنید. به احتمال خیلی بالا و در صورت داشتن استراتژی درست، می‌توانید روند روبه‌رشد خود را در شاخص‌های آماری لینکدین ببینید.

مراحل ساخت یک پروفایل مرتب و اثرگذار در لینکدین

تمام نکاتی که درباره لینکدین مارکتینگ به شما گفتیم، در گرو داشتن یک پروفایل تاثیرگذار و اصولی است. در ادامه، ۸ نکته مهم درباره بهینه‌سازی و زیبا کردن صفحه شما در لینکدین گفته‌ایم.

داشتن لینک اختصاصی

برای اینکه پروفایل خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید، باید لینک پروفایل خود را نیز اختصاصی کنید. بجای استفاده از لینک پیش‌فرض گمراه‌کننده، نام خود را در لینک پروفایلتان وارد کنید.

برای این کار باید روی گزینه "View Profile" کلیک کنید. سپس روی گزینه‌ "Edit Profile and URL" کلیک کنید تا بتوانید یک لینک اختصاصی برای خود قرار دهید.

عکس پس‌زمینه یا بک‌گراند به پروفایل خود اضافه کنید

با اضافه کردن عکس پس زمینه به پروفایل لینکدین، شخصیت بیشتری به صفحه خود می‌دهید. شما می‌توانید یک عکس پس زمینه جذاب برای خود بسازید و آن را پشت عکس کاربری خود قرار دهید. برای ایده گرفتن درباره بک گراند، می‌توانید پروفایل‌های پر مخاطب را بررسی کنید. توجه داشته باشید که لینکدین یک پلتفرم تخصصی است؛ بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌شود عکس‌های کاریزماتیک و غیر طنز برای پروفایل خود انتخاب کنید.

لینکدین به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد عکس بک‌گراند خود را در سایز 1584x396 پیکسلی آپلود کنند. از طرفی فرمت این تصویر نیز باید JPG، PNG یا GIF و زیر ۸ مگابایت باشد.

بک گراند پس زمینه لینکدین

ادیت کردن بخش‌های مختلف پروفایل

شما می‌توانید با انتخاب گزینه ادیت زیر عکس بک‌گراند، اطلاعات خود را آپدیت کنید. سعی کنید اطلاعات دقیق‌تری از خود در این بخش قرار دهید، چون یا این کار کاربر معتبرتری به نظر خواهید رسید. شما با استفاده از این بخش می‌توانید اطلاعات پایه، عنوان شغلی، پوزیشن شغلی و توانایی‌های خود را مشخص کنید.

پروفایل خود را سئو کنید

سئو کردن یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو فقط مخصوص بلاگ و وب‌سایت نیست، شما می‌توانید کلمه‌های کلیدی و پر جستجو در لینکدین را پیدا کنید و از آن‌ها در بخش‌های مختلف پروفایل خود استفاده کنید. به این شکل پروفایل شما به کاربران بیشتری نمایش داده خواهد شد.

یک Service Provider شوید

یکی از راه‌های پیدا کردن مشتری در لینکدین، این است که خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات یا Service Provider مشخص کنید. این بخش، بیشتر برای افرادی که به صورت فریلنسری کار می‌کنند، بسیار مفید است. با استفاده از این گزینه در بخش پروفایل، می‌توانید مشتری‌های بیشتری را سمت خود جذب کنید.

ارائه خدمات لینکدین

از قابلیت لینک دادن استفاده کنید

همان‌طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید در بخش‌های مختلف لینکدین، لینک خارجی دهید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید رزومه، وب‌سایت یا نمونه کارهای خود را در لینکدین به باقی افراد نیز معرفی کنید. برای مثال اگر پادکست درست می‌کنید، می‌توانید لینک کانال پادکست خود را در پروفایل لینکدین خود قرار دهید.

بازدیدکنندگان صفحه خود را چک کنید

یکی از ویژگی‌های جالب لینکدین این است که با استفاده از آن، می‌توانید بازدیدکنندگان صفحه خود را چک کنید. با استفاده از آمار این بخش می‌توانید آمار دقیقی از این که چه افرادی بیشتر صفحه شما را بازدید می‌کنند به دست آورید. این آمار سرنخ دقیقی را از افراد دنبال کننده شما می‌دهد و با تحلیل آن می‌توانید استراتژی درستی نیز برای بازاریابی کار خود در لینکدین انجام دهید.

برای استفاده از این ابزار به بخش Analytics در پروفایل خود بروید و روی گزینه profile views کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید. 

صفحه کسب و کار خود را ایجاد کنید

بعد از اینکه پروفایل کاربری خود را کامل کردید، به سراغ صفحه کسب و کار خود بروید. برای ایجاد صفحه از طریق پروفایل کاربری خود می‌توانید اقدام کنید و تمام نکات بالا را نیز در آن رعایت کنید. برای نمونه به شما پیشنهاد می‌کنیم صفحه پرتال در لینکدین را مشاهده کنید و اگر دوست داشتید ما را در لینکدین هم دنبال کنید.

ایجاد پیج linkedin

لینکدین پریمیوم؛ آیا آن را لازم دارم؟

اگر دنبال نسخه قدرتمندتری از لینکدین هستید، باید بگوییم که می‌توانید از اکانت پریمیوم یا ویژه لینکدین استفاده کنید. لینکدین پریمیوم یک سرویس بر پایه اشتراک است که امکانات بیشتری که در نسخه رایگان وجود ندارند را به کاربر ارائه می‌دهد. از جمله امکانات نسخه پریمیوم می‌توان به دیدن تمام افرادی که از پروفایل بازدید کردند، فرستادن نامه‌های خصوصی (InMails) نامحدود و دسترسی به محتواها و ایونت‌های ویژه لینکدین اشاره کرد.

اشتراک پریمیوم لینکدین در ۴ نوع مختلف زیر ارائه می‌شود:

  • اشتراک Essentials

ویژگی‌ها: فعال شدن سرویس آموزش لینکدین (Linkedin Learning)

دریافت اطلاعات تکمیلی درباره مشاغل پست‌شده، حقوق و جزئیات آن‌ها

مشاهده تمام افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده‌اند

مشاهده بخش insight و دریافت داده‌های نموداری درباره وضعیت پروفایل یا پیج شما

هزینه: ماهیانه حدود ۳۹ دلار

  • اشتراک Pro

ویژگی‌ها: شاملی ویژگی‌های نسخه Essential

به علاوه جستجوی نامحدود افراد و دریافت اطلاعات بیشتر درباره کسب و کارها

هزینه: ماهیانه حدود ۵۹ دلار

  • اشتراک Sales Navigator Pro

ویژگی‌ها: شامل ویژگی‌های نسخه Pro

به علاوه ابزارهای فروش پیشرفته، امکان نت برداری از سایر پروفایل‌ها و فیلترهای بیشتر برای جستجو

هزینه: ماهیانه حدود ۹۹ دلار

  • اشتراک Recruiter Lite

ویژگی‌ها: شامل ویژگی‌های نسخه Sales Navigator

به علاوه جستجوی هدفمندتر و پیشرفته‌تر بر مبنای ابزارهای پیشرفته و هوش مصنوعی

هزینه: سالیانه حدود ۲۳۰۰ دلار (تقریبا ماهی ۱۹۰ دلار)

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در لینکدین مهارت بالایی ندارید و تازه وارد هستید، ابتدا از اکانت رایگان استفاده کنید. در صورتی که به ابزارهای بیشتر برای تحلیل بازاریابی خود نیاز داشتید، می‌توانید اقدام به تهیه اکانت پریمیوم این شبکه اجتماعی کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در مقاله خواندیم، راه‌های زیادی برای گسترش کسب و کار در بازاریابی لینکدین وجود دارد. اگر اطلاعات خیلی بالایی درباره بازاریابی و نحوه گسترش کسب و کار ندارید، می‌توانید مقاله‌های ما درباره بازاریابی اینترنتی را مطالعه کنید. همچنین اگر می‌خواهید فروش اینترنتی خود را شروع کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به پرتال بزنید. پرتال یک سایت ساز و فروشگاه ساز تمام عیار است که به شما اجازه می‌دهد با داشتن کمترین دانش فنی صاحب یک سایت اینترنتی حرفه‌ای شوید. همچنین پرتال به شما یک سایت ۷ روزه برای تست می‌دهد که می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ما به شماره 02191003383 داخلی ۲ تماس بگیرید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

از اطلاعاتتون که انتشاردادین سپاسگزارم

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2