دنیای اینترنت به حدی وسیع بوده که توانسته کسب و کارهای زیادی را در خود جای دهد و باعث ایجاد روش های نوین بازاریابی شود. امروزه نمیتوان یک کسب و کار را محدود به کوچه و خیابان کرد، بلکه میتوان از اینترنت و روش های نوین بازاریابی برای معرفی شغلتان به افراد مختلف در سراسر کشور استفاده کنید و به کسب درآمد بپردازید. یکی از مشاغلی که درآمد خوبی دارد و بازاریابی آن در اینترنت هم تا حد زیادی گسترده است، آموزش زبان های خارجه میباشد.
در این مقاله قصد داریم افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم.
افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت
همانطور که در مقدمه هم گفته شد، بازاریابی را میتوان یک اصل مهم موفقیت در تمام زمینههای شغلی معرفی کرد که به دلیل گسترش فضای اینترنت، وارد مرحله جدیدی شده و میتواند تاثیرگذاری بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته باشد. بد نیست بدانید که تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک در سایه انجام تبلیغات و بازاریابی اینترنتی توانستهاند به برندهای محبوبی تبدیل شوند و درآمد خوبی به دست آورند.
ما قصد داریم روشهای نوین بازاریابی را در کنار شیوههای به کارگیری آن برای معرفی آموزشگاه زبان، مورد بررسی قرار دهیم؛ این کار میتواند باعث افزایش مخاطبین و در نتیجه کسب سود بالا شود، آیا برای یادگیری روشهای افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت آماده هستید؟
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی را میتوان یکی از ابزارهای بسیار مهم در زمینه افزایش کسب درآمد عنوان کرد، اما در حال حاضر، بازاریابی اینترنتی طرفداران زیادی پیدا کرده و نتایج بسیار خوبی هم رقم زده است. همانطور که میدانید، با پیشرفت فناوری و تولید انواع گوشی های هوشمند، توسعهدهندگان توانستهاند اپلیکیشنهایی طراحی کنند که باعث ارتباط بسیار راحت کاربران در نقاط مختلف جهان میشود و میتوانند موضوعات بسیار زیادی را اشتراکگذاری کنند.
شبکههای اجتماعی را میتوان به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی عنوان کرد، زیرا شما میتوانید با صرف هزینههای بسیار کم، جامعه هدف وسیعی را تحت پوشش قرار دهید و به هدف اصلی خود که همان کسب درآمد بالا است، دست پیدا کنید.
بر اساس اطلاعات موجود، کسب و کارهای بسیار اندکی هستند که سعی میکنند از شبکه های اجتماعی دوری کنند و در نقطه مقابل، کسب و کارهایی هم وجود دارند که مبنای فعالیت خود را از شبکه های اجتماعی آغاز کردهاند و توانستهاند موفقیتهای قابل قبولی هم به دست آورند.
اینطور که پیداست، میتوان بازاریابی اینترنتی را به دو دسته برون گرا و درون گرا تقسیم کرد.
بازاریابی برون گرا: افراد میتوانند در بازاریابی برون گرا برای تبلیغ محصولات و خدماتشان، هزینههای بسیار زیادی انجام دهند. یکی از روشهای افزایش بازدید وب سایت را میتوان از طریق تبلیغات کلیکی دانست، همچنین میتوانید با مراجعه به برخی از وب سایتهایی که مخاطبین زیادی دارند، هزینههای بالایی پرداخت کنید تا بدین ترتیب بتوانید مخاطبین خود را به دست آورید.
توجه داشته باشید که موفقیت شما با هزینههای گزاف به دست نخواهد آمد، بلکه کار خوب به مراتب ارزش بالاتری خواهد داشت.
بازاریابی درون گرا: برخی افراد توانایی پرداخت هزینههای زیاد برای کسب مخاطب ندارند و سعی میکنند با ارائه خدمات و تولید محتوای مناسب در کنار فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی، مخاطبین خود را به دست آورند و گسترش دهند.
بد نیست بدانید کسب و کارهای زیادی هم با پرداخت هزینههای بالا نتوانستند موفقیتهای خوبی به دست آورند و چه بسا کسب و کارهای کوچک با تلاش و تولید محتوای مناسب توانستند جایگاه خود را ارتقا دهند و مخاطبین بسیار زیادی به دست آورند.
بازاریابی آموزشگاه زبان را هم میتوان به واسطه بازاریابی برون گرا و درون گرا انجام داد. اگر شما موفق به راهاندازی موسسه زبان خود شدهاید، بهتر است با یک بازاریاب باتجربه اینترنتی مشورتهای لازم را انجام دهید تا بتوانید نتیجه مناسب خود را کسب کنید.
در صورتی که شما در شبکه های اجتماعی فعال باشید، تبلیغات بسیار زیادی را در زمینه معرفی موسسات آموزشی زبان خارجه مشاهده خواهید کرد که هر کدام دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود هستند.
یکی دیگر از ابزارهای لازم در بازاریابی اینترنتی درون گرا را میتوان یادگیری مباحث مربوط به سئو عنوان کرد؛ تولید محتوایی که بر مبنای سئو و تحقیق درباره کلمات کلیدی مناسب نباشد، قطعا راه به جایی نخواهد برد و دستیابی به موفقیت، مسئله بسیار سخت و یا بهتر بگوئیم، غیرممکن است.
شما میتوانید با بررسی عملکرد رقیبان و ارائه شیوههای آموزشی جدید، فضای رقابت را به سوی خود تغییر دهید و نظر مخاطبین را جلب کنید. بد نیست بدانید که حفظ مخاطب به مراتب مهمتر از به دست آوردن آن بوده و این مسئله به واقعیت تبدیل نخواهد شد، مگر آن که بتوانید فعالیت خود را در سطح کیفی بالا انجام دهید. بد نیست بدانید که افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت را هم میتوان بازاریابی درون گرا توصیف کرد.
خصوصیات آموزشگاه زبان معتبر
راهاندازی مرکز آموزشی زبانهای خارجه شاید کار سختی به نظر برسد، اما مطمئن باشید به سختی اقداماتی که باید پس از ثبت موسسه انجام دهید، نخواهد بود. یکی از عوامل کسب موفقیت آموزشگاه زبان خارجه را میتوان برقراری ارتباط با افراد مختلف دانست، البته حفظ این ارتباط به مراتب اهمیت بیشتری دارد.
در صورتی که تصمیم دارید آموزشگاه زبان خوبی داشته باشید، بهتر است دقت بسیار زیادی در زمینه استخدام پرسنل به خرج دهید، زیرا دانش آموزان شما با پرسنل و استادان ارتباط زیادی برقرار میکنند و کوچکترین رفتار منفی میتواند در آینده کاری شما تاثیرگذار باشد.
توجه داشته باشید که رفتار خوب به تنهایی نمیتواند باعث جذب دانش آموزان شود، قطعا بالا بودن سطح دانش اساتید میتواند نظر افراد زیادی را به سوی شما جلب کند و به دنبال آن، درآمد قابل قبولی کسب کنید.
داشتن فضای مناسب برای یادگیری مهم است
آموزش در سایه آرامش امکانپذیر است، بنابراین میتوان گفت که داشتن فضای آرام میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی یادگیری داشته باشد و همین مسئله نتایج بسیار خوبی در کارنامه کاری شما ایجاد خواهد کرد.
قطعا دانش آموزان میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر روی ایجاد آرامش فضای آموزشی داشته باشند، اما هنگامی که برخورد شما بر مبنای احترام و جدیت در کار باشد، مسلما میتوانید فضای مناسبی ایجاد کنید.
دکوراسیون آموزشگاه زبان خارجه را جدی بگیرید، زیرا نشاندهنده شیوه و اصول کاری شما خواهد بود، همچنین باعث خواهد شد افراد جدیدی که وارد محیط آموزشی میشوند، جدیت شما در کارتان را مشاهده کنند.
شما میتوانید با طراحان دکوراسیون مشورت کنید و ایدههایتان را ارائه دهید تا بتوانند محیطی جذاب و آرامشبخش برای موسسه زبان شما فراهم کنند. زمانی دانش آموزان میتوانند بازدهی بسیار خوبی داشته باشند که بتوانند از پیرامون خود لذت ببرند و مدت زمان طولانی را در این محیط سپری کنند.
استفاده از منابع آموزش زبان معتبر
همانطور که میدانید، کتابهای مختلفی در موسسههای آموزش زبان تدریس میشوند و هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند؛ شما باید با اساتید مجرب مشورت کرده و بهترین کتابهای آموزشی زبان خارجه را برای تدریس، انتخاب کنید.
یکی از مهمترین ویژگیهای کتاب آموزشی زبان خارجه را میتوان برقراری ارتباط با اساتید عنوان کرد؛ اساتید زبان خارجه باید بتوانند در کتاب Teachers Book به مفاهیم و اولویتهای کتاب زبان، دست پیدا کنند.
داشتن سیستم ارزشیابی مناسب
یکی از مواردی که باید به عنوان مدیر آموزشگاه زبان خارجه مدنظر داشته باشید، سیستم ارزشیابی است. همانطور که مستحضرید، داشتن سیستم ارزشیابی سنتی میتواند استرس زیادی به دانش آموزان وارد کند و همین مسئله میتواند موجب کاهش کیفیت کار شود. در صورتی که بتوانید یک سیستم ارزشیابی نوین را با ایدههای نو به کارگیری کنید، قطعا باعث ارتقاء شرایط آموزشی خواهید شد و میتوانید نظر دانش آموزان زیادی را به خود جلب نمایید.
سیستمهای ارزشیابی مبتنی بر آزمونهای سخت و دشوار، قطعا نتیجه دلخواه شما که همان توسعه آموزشگاه و کسب درآمد بالا است را به ارمغان نخواهد آورد، اما میتوانید با به کارگیری سیستمهای ارزشیابی جدید و ارائه پروژههای مختلف به دانش آموزان، نتایج بسیار خوبی کسب کنید.
توجه داشته باشید که روشهای نوین آموزشی به مراتب پیشرفتهتر از گذشته هستند و سعی میکنند با درگیر کردن دانش آموزان در پروژههای جذاب، علاوه بر افزایش سطح دانش آنها، محبوبیت موسسه خود را هم افزایش دهند. با قاطعیت میتوان گفت که برگزاری آزمونهای سنتی، نتیجهای به غیر از استرس و پراکنده شدن دانش آموزان زبان خارجه را به دنبال نخواهد داشت.
استخدام اساتید مجرب
یکی از مهمترین ویژگیهای آموزشگاه زبان را میتوان داشتن اساتید مجرب عنوان کرد. همانطور که میدانید، اساتید به مراتب بیشتر از مدیران موسسههای آموزشی با دانش آموزان در ارتباط هستند و همین مسئله میتواند نقش مهمی در آینده کاری آموزشگاه داشته باشد.
در صورتی که اساتید آموزشگاه از دانش کافی برخوردار باشند و بتوانند نظر دانش آموزان را جلب کنند، قطعا آینده کاری خود و موسسه را تضمین کردهاند و در غیر این صورت، میتوانند ضرر جبران ناپذیری به موسسه وارد کنند. توجه داشته باشید که یکی از بهترین اقدامات شما در زمینه جذب اساتید مجرب را میتوان انجام گزینش با سطح بالا عنوان کرد.
همانطور که میدانید، برخی از اساتید زبان خارجه توانستهاند به دلیل عملکرد خوبی که داشتند، مشهور شوند و به دنبال آن، موسسات آموزشی سعی میکنند این اساتید را با هزینه بالا جذب کنند. در صورتی که شما سرمایه کافی برای استخدام اساتید مشهور را در اختیار ندارید، میتوانید این نقطه ضعف را با انجام گزینش مناسب و حرفهای به منظور جذب اساتید جدید، پوشش دهید.
همراهان گرامی، شما میتوانید وضعیت ارتباط میان اساتید و دانش آموزان را با انجام نظرسنجیهای مخفیانه مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که نتیجه ارزیابی منفی باشد، باید مسئله را مورد بررسی قرار داده و سریعا حل کنید.
تاثیر بازاریابی اینترنتی بر روی موسسه زبان
در ابتدای مقاله سعی کردیم تعریفی جامع از بازاریابی اینترنتی ارائه کنیم و در قسمت بعد هم به بررسی ویژگیهای آموزشگاه زبان خارجه پرداختیم، اما هم اکنون قصد داریم روش های افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که مستحضرید، افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت را میتوان بسیار مهم ارزیابی کرد و هدف دور از ذهنی به حساب نمیآید. در صورتی که شما اقدام به راهاندازی موسسه زبان کردهاید، میتوانید اهداف و شیوه آموزشی خود را در شبکه های اجتماعی مختلف، اشتراکگذاری کنید.
توجه داشته باشید که بدون داشتن اطلاعات کافی در زمینه تبلیغات، قطعا با شکست مواجه خواهید شد یا نمیتوانید نتیجه موردنظرتان را به دست آورید، بنابراین بهتر است با افراد مجرب و کسانی که اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی اینترنتی دارند، مشورت نمایید.
راهاندازی وب سایت اختصاصی آموزشگاه میتواند اعتبار شما را بیش از گذشته افزایش دهد، حتی میتوانید از آن به منظور برقراری ارتباط با دانش آموزان استفاده کنید. یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی موسسههای زبان را میتوان راهاندازی آموزش آنلاین در وب سایت آموزشگاه عنوان کرد؛ شما میتوانید از طریق بخش آموزش آنلاین، دانش آموزان جدیدی را به حضور در دورههای آموزشی تشویق کنید و به همین سادگی، درآمد خود را افزایش دهید.
یکی از مواردی که میتواند تاثیر بازاریابی اینترنتی را برای آموزشگاه شما افزایش دهد، قیمتگذاری مناسب خدمات است. بر اساس اطلاعات موجود، افرادی که قصد ثبت نام در آموزشگاه زبان خارجه دارند، قطعا به بحث هزینهها توجه میکنند و سعی خواهند کرد تا آموزشگاهی را انتخاب کنند که در کنار ارائه خدمات مناسب، هزینه قابل قبولی را دریافت کنند.
شما میتوانید به افرادی که وظیفه انجام بازاریابی اینترنتی شما را بر عهده دارند، قیمتهای جدید و با تخفیف خود را به مناسبتهای مختلف یا دورههای تحصیلی خاص اعلام کنید تا بتوانید تاثیر شگفتانگیز آن را در افزایش میزان درآمدتان، مشاهده کنید.
جمعبندی
راهاندازی موسسه زبان خارجه میتواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد، اما بدون در نظر گرفتن روشهای نوین بازاریابی، علیالخصوص بازاریابی اینترنتی، نمیتوان موفقیتهای قابل توجهی به دست آورد. در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی اینترنتی دارید، وقت را هدر نداده و سعی کنید استراتژی افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت را به کارگیری نمایید.
امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در رابطه با افزایش درآمد آموزشگاه زبان از طریق اینترنت در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که شما توانستهاید از طریق بازاریابی اینترنتی، درآمد شغلی خود را افزایش دهید، روشهای خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهها
علی عباسی
با سلام. یه سوال داشتم، با ضبط فیلمهای آموزش زبان از پایه تا پیشرفته و به صورت آنلاین در سایت قرار دادن، میشه واقعا یه درآمدی کسب کرد؟ یا فقط وقت تلف کردن و هزینه دود دادنه؟ شما که تجربه دارید این معما رو برامون حل کنید.
دنیا شاکری
سلام دوست عزیز
این مقاله رو بخونید:
https://www.portal.ir/website-design-for-foreign-language-school