امروزه فروش محصول در اینترنت بسیار راحتتر از گذشته شده است. راهها و کانالهای فروش زیادی هستند که شما با استفاده از آنها میتوانید فروش خود را بالا ببرید. یکی از بهترین کانالهای فروش در دنیای اینترنت، موتور جستجوی ایمالز است. پس اگر میخواهید دید شفاف و درستی به این سرویس فروش محصول داشته باشید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
فروش در ایمالز؛ تجربه فروش چند برابری
در ابتدا باید بگوییم ایمالز یک موتور جستجوی کالا است. یعنی کالاهای مختلف از فروشگاههای مختلف را میتوانید در این سایت پیدا کنید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حضور در ایمالز چه کمکی به من میکند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این سرویس روزانه حدود صد هزار نفر بازدید کننده دارد. قطعا تعدادی از این افراد میخواهند محصولی که شما تامینکنندهاش هستید را تهیه کنند؛ بنابراین میتوانید مشتریهای بیشتری را به سمت خود جذب کنید و آمار فروش خود را بالا ببرید.
حال که متوجه شدید چگونه میتوانید از طریق ایمالز فروش محصولات خود را افزایش دهید، میتوانید با خیالی آسودهتر، اقدام به فروش محصولاتتان در ایمالز کنید. اما قبل از آن، طبق جدول زیر پیشنیازهای ثبت نام به عنوان فروشنده در ایمالز را خدمت شما ذکر کردهایم.
شرایط فروش در ایمالز
۱ | داشتن فروشگاه اینترنتی | برای فروش محصول در ایمالز باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. اگر هم ندارید، پیشنهاد میکنیم پرتال را امتحان کنید |
۲ | مرتبط بودن محصول به کالاهای سایت | دستهبندی محصولات موجود در ایمالز را بررسی کنید. در صورتی که محصول شما در این دستهبندیها قرار میگرفت، میتوانید از آن استفاده کنید |
۳ | داشتن اینماد | داشتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) برای ثبت فروشگاه اینترنتی خود در ایمالز ضروری است |
۴ | داشتن ایمیل | برای ساخت حساب کاربری در ایمالز باید یک ایمیل داشته باشید |
چگونه میتوانم محصولم را در ایمالز بفروشم؛ راهنمای ثبت سایت
طبق اولین پیشنیازی که در جدول بالا به آن اشاره کردیم، شما برای فروشنده شدن در ایمالز نیاز دارید تا یک سایت فروشگاهی داشته باشید. اگر به دنبال دردسرهای ایجاد سایت نیستید و میخواهید به سریعترین شکل ممکن سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید، میتوانید از خدمات فروشگاهساز پرتال استفاده کنید. شما میتوانید ابتدا یک فروشگاه تستی به مدت هفت روز ایجاد کنید و با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین با استفاده از پرتال میتوانید به سادهترین شکل ممکن سایت خود را به ایمالز متصل کنید.
حال فرض را بر این میگیریم که سایت فروشگاهی دارید. ابتدا وارد سایت ایمالز شوید و بعد از خواندن قوانین و مقررات در صفحه اول، روی گزینه «ثبت فروشگاه» در بالای صفحه کلیک کنید.
بعد از اینکه وارد صفحه ثبت نام شدید، با تعدادی فیلد خالی مواجه میشوید که باید آنها را پر کنید. توجه کنید که سمت چپ صفحه موارد و قوانینی درباره سایت نوشته شده است که اکثرا درباره شرایط ثبت فروشگاه در ایمالز هستند. بعد از اینکه این قوانین را مطالعه کردید و با آن موافق بودید، گزینه ثبت فروشگاه را بزنید.
بعد از زدن گزینه ثبت فروشگاه پیام موفقیت درخواست برای شما ارسال میشود. سپس باید منتظر بمانید تا کارشناسان ایمالز با شما تماس بگیرند.
نحوه فروش در ایمالز؛ معرفی و آموزش پنل فروشندگان
در بخش قبل نحوه ثبت فروشگاه در ایمالز را به شما آموزش دادهایم. در این بخش به بررسی پنل مدیریت ایمالز میپردازیم و به شما نحوه فروش در ایمالز بعد از ثبت فروشگاه را آموزش میدهیم.
بعد از اینکه ثبت نام خود را در ایمالز کامل کردید، از طریق گزینه ورود و ثبت نام وارد حساب کاربری خود میشوید. بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، با صفحه زیر مواجه میشوید.
بعد از اینکه وارد این صفحه شدید، کنار گزینه ثبت فروشگاه نام فروشگاه خود را میبینید. بعد از کلیک کردن روی نام فروشگاه، چهار گزینه ویرایش مشخصات، آخرین مشاهدات، لیست منتخب من و پنل مدیریت فروشگاه را میبینید. اگر وارد بخش مشخصات شوید، مشخصات شخصی خود را مشاهده میکنید. همچنین میتوانید از طریق این بخش رمز عبور خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که در این بخش فقط فیلدهای سفید رنگ را میتوانید تغییر دهید و فیلدهای خاکستری ثابت هستند.
پنل مدیریت فروشگاه در ایمالز
مهمترین بخشی که شما با آن کار دارید، پنل مدیریت فروشگاه است. شما وقتی وارد پنل خود میشوید، با صفحهای مواجه میشوید که از ۴ قسمت پیشخوان، تیکتها، صورت حساب و نام فروشگاه شما تشکیل شده است.
- پیشخوان: داشبورد اصلی شما است که در آن جا با ایمالز میتوانید در ارتباط باشید.
- تیکتها: از طریق این بخش نیز میتوانید درخواستها و سوالات خود را در قالب تیکت برای تیم پشتیبانی ایمالز ارسال کنید.
- صورتحساب: این بخش نیز شامل پرداختیهای شما است.
- فروشگاه شما: وقتی روی اسم فروشگاه خود میزنید، چند بخش را مشاهده میکنید. بخش اول مشخصات فروشگاه است که در آن میتوانید ایمیل، روشهای ارسال، روشهای پرداخت و تنظیمات را مشخص کنید. بخشهای بعدی نیز مربوط به طرح خریداری شده شما، تعداد کلیکها و آمار مربوط به کلیکهای شما است. همچنین طرح ویژه شما نیز نمایش داده میشود که آن را در بخش محصولات توضیح میدهیم.
محصولات
مهمترین و پرکاربردترین بخشی که در پنل مدیریت شما وجود دارد، بخش محصولات است. همانطور که در تصویر بالا میبینید، شما میتوانید بر اساس مواردی مانند عنوان و کد کالا، محصول مورد نظر در فروشگاه خود را سرچ کنید. حالا اگر میخواهید محصولاتی را به ایمالز متصل کنید، باید روی گزینه «اتصال» کلیک کنید و گزینه «نمایش محصولات متصل نشده» را انتخاب کنید.
بعد از این کار لیست محصولات شما تنها محصولاتی که به ایمالز متصل نشدهاند را نمایش میدهند. سپس شما میتوانید از طریق ستون اتصال، هر محصولی که میخواهید را به ایمالز متصل کنید.
بعد از اینکه روی گزینه سنجاق در ستون اتصال برای هر محصولی کلیک کردید، طبق تصویر یک باکس برای شما باز میشود که میتوانید در آن از بین محصولات موجود در ایمالز، یکی را انتخاب کنید. بعد از پیدا کردن محصول در لیست جستجو، روی گزینه مشاهده محصول کلیک کنید و با چک کردن مشخصات، مطمئن شوید که محصول مورد نظر شما همان است. وقتی که مطمئن شدید، میتوانید با استفاده از گزینه «اتصال به این کالا»، محصول خود را به صفحه مورد نظر متصل کنید.
قسمتهای دیگری نیز در بخش محصولات وجود دارد که میتوانید بر اساس آنها محصولات خود را مرتبسازی کنید. سه ستون آخر محصولات شما تاثیر مستقیمی روی محصول دارند.
در ستون «فعال»، میتوانید کالای خود را فعال یا غیر فعال کنید؛ یعنی اگر روی گزینه ✓ کلیک کنید، محصول شما به شکل ضربدر میشود و فروشگاه شما از لیست فروشگاه آن محصول حذف میشود. ستون بعدی ستون قفل است. اگر محصول شما قفل شده باشد، یعنی دیگر به کاربر نمایش داده نمیشود. این قفل شدن به واسطه شکایت کاربر یا مشکلی در محصول شما به وجود میآید و برای رفع آن باید با پشتیبانی ایمالز تماس بگیرید.
ستون ستاره دار، ویژه بودن محصول شما را نشان میدهد. شما میتوانید با ویژه کردن محصول از دو مزیت برخوردار شوید؛ مزیت اول این است که محصول شما در صفحه محصول در ایمالز نمایش داده میشود، حتی اگر قیمت بالاتری از رقبا گذاشته باشید. مزیت دوم نیز این است که محصولات ویژه فروشگاه شما در صفحه اول ایمالز نمایش داده میشود. همانطور که در تصویر بالا میبینید محصولات ویژه فروشگاههای ایمالز در این صفحه نمایش داده میشوند. همچنین با هر بار رفرش کردن صفحه، فروشگاههای دیگری به کاربر نمایش داده میشود. هرچه محصولات ویژه بیشتری داشته باشید، نمایش و بازخورد بهتری نیز از صفحه اول میگیرید.
آموزش فروش در ایمالز؛ چگونه فروش خود را در ایمالز چند برابر کنم؟
شما از هر پلتفرمی که بخواهید برای فروش بیشتر استفاده کنید، باید با استفاده از تکنیکهای مختلف با رقبای خود رقابت کنید. در این بخش سه مورد که میتواند به فروش بیشتر شما کمک کند را به شما میگوییم.
رقبای خود را زیر نظر بگیرید
شما برای اینکه به شرایط مسلط باشید، باید رقبای خود را در نظر بگیرید. اگر محصولی را به یکی از صفحات ایمالز متصل میکنید، به صفحه محصول مورد نظر بروید و رقبای خود را ببینید. بر اساس قیمت و اعتباری که رقبای شما دارند، فکر کنید و یک استراتژی برای جذب مشتریهای آن محصول در ایمالز داشته باشید.
جذب مشتری لزوما به واسطه قیمت پایینتر اتفاق نمیافتد، بلکه با قرار دادن ویژگیهای مختلف مانند ارسال فوری، گارانتی یا مهلت تست و تعویض میتوانید جا پای رقبای خود بگذارید و مشتری را قانع کنید که از شما خرید کند.
هوش هیجانی داشته باشید
یکی از فاکتورهایی که در دنیای امروز کمک زیادی به شما میکند، داشتن هوش هیجانی است. از آنجایی سرعت تغییرات و سطح رقابت بالا رفته است، بسیار مهم است که شما همیشه شرایط را تحت کنترل داشته باشید، و هنگام تغییرات مختلف در شرایط بتوانید در سریعترین حالت بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. یک فروشنده خوب میتواند شرایط را پیشبینی کند و بهترین تصمیم را در رابطه با فروش محصول خود بگیرد.
در برنامه فروش خود تداوم داشته باشید
با رعایت دو نکته بالایی و نکات دیگر درباره فروش، میتوانید استراتژی و نقشهای برای فروش بیشتر خود طراحی کنید. اما مسئله این است که باید در برنامه فروش خود تداوم داشته باشید، سرسخت باشید و با برنامهریزی و تعهد به برنامه زمانی جلو بروید. این تداوم در بلند مدت به شما کمک زیادی در افزایش فروش خواهد کرد.
آیا فروشگاه ایمالز معتبر است؟
فروشگاه ایمالز یکی از معتبرترین موتورهای جستجوی کالا در ایران است که سالهای طولانی در حال خدمت رسانی به مردم است. ایمالز و ترب به عنوان دو فروشگاه و موتور جستجوی کالای پرچمدار در ایران شناخته میشوند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند. برند ایمالز تحت نظر یک شرکت ثبت شده رسمی فعالیت میکند و کاملا قانونی است؛ بنابراین اگر اعتبار ایمالز برای شما سوال است، باید بگوییم که نگران نباشید، این سرویس کاملا معتبر است.
همانطور که در اوایل متن به آن اشاره کردیم، اگر میخواهید همین حالا و خیلی سریع از سرویس ایمالز استفاده کنید باید یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید. اگر وبسایت فروشگاهی ندارید و نمیخواهید دردسرها و هزینههای طراحی سایت مستقل را داشته باشید، میتوانید از سرویسهای فروشگاهساز استفاده کنید. پرتال یکی از بهترین انتخابهای شما برای ساخت سایت فروشگاهی است و میتوانید با استفاده از پرتال، خیلی سریع یک سایت حرفهای و قدرتمند طراحی کنید. برای آشنایی بیشتر با خدمات پرتال میتوانید همین حالا در کمتر از سه دقیقه یک سایت تستی ایجاد کنید یا با کارشناسان مجرب مجموعه ما به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۳۳۸۳ در تماس باشید.
سوالات متداول
آیا قرار دادن محصول در ایمالز برای من پرهزینه است؟
استفاده از موتور جستجوی ایمالز هزینه بالایی برای شما ندارد و اگر فروشنده خوبی باشید، میتوانید افزایش چندبرابری فروش را در کانال فروش ایمالز تجربه کنید.
آیا با استفاده از سایت ایمالز میتوانم فروشم را افزایش دهم؟
پاسخ این سوال بله است. اگر استراتژی فروش خوبی داشته باشید و مزایای رقابتی نسبت رقیبهای خود داشته باشید، میتوانید با استفاده از کانالهای فروش مختلف مانند ایمالز فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.
آیا سایت ایمالز معتبر است؟
بله. ایمالز یک سایت معتبر و با قدمت در زمینه فروش کالا در ایران است و سالهای طولانی است که فعالیت دارد. این سایت تمام مجوزهای لازم را دارد و فروشندگان معتبر زیادی در آن فعالیت میکنند.