مدیریت سفارشها یکی از مهمترین بخشهایی است که هر سایت فروشگاهی باید آن را داشته باشد. ما در پرتال تمام امکانات و قابلیتهای لازم را فراهم کردیم تا بهراحتی بتوانید سفارشهایی که در سایت فروشگاهی شما ثبت میشوند را مدیریت کنید.
مشاهده سفارشهای ثبت شده در فروشگاه
برای اینکه تمام سفارشهایی که در فروشگاهتان ثبت شده است را ببینید و آنها را مدیریت کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
- از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینۀ فروشگاه کلیک کنید.
- از بین گزینههای باز شده روی "سفارشها" کلیک کنید.
حالا میتوانید تمام سفارشهای مشتریانتان را ببینید. در بالای صفحه فیلترهای مختلفی قرار دارد که به وسیلۀ آنها میتوانید سفارشهای موردنظرتان را مشاهده کنید. همچنین قابلیتهایی مثل دریافت خروجی اکسل از سفارشها و چاپ برچسب و فاکتور هم در پرتال وجود دارد که بسیار کاربردی و مفید هستند.
علاوهبر این موارد، شما میتوانید سفارشها را ویرایش و تأیید کنید یا اطلاعات کامل پرداختهای هر سفارش را ببینید. برای هر سفارش چند وضعیت در پرتال تعریف شده است و شما میتوانید مشخص کنید که سفارش در چه مرحلهای است تا مشتری از این موضوع مطلع شود. مثلاً وقتی محصولات را برای مشتری ارسال کردید، وضعیت سفارش را در حالت انجام شده قرار میدهید تا مشتری بداند که شما محصولات را ارسال کردید و بهزودی آن را دریافت میکند. در این بخش از راهنما، در مورد قابلیتها و امکاناتی که پرتال در زمینۀ سفارشها دارد توضیح میدهیم.