دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

الوپیک

پرتال تلاش می‌کند تا تمام دغدغه‌های شما برای مدیریت فروشگاه اینترنتی را برطرف کند. یکی از این موارد ارسال کالا برای مشتری است. پرتال برای اینکه کار شما را در این مرحله راحت و سریع کند، امکانات مختلفی را در نظر گرفته است. یکی از این موارد که برای ارسال کالا به مشتری کاربرد دارد، برنامه جانبی الوپیک است.

الوپیک یک سرویس کامل برای گرفتن پیک موتوری و وانت است. اگر محصولات فروشگاه شما کوچک هستند، می‌توانید از پیک موتوری الوپیک استفاده کنید تا کالا را به مشتری برسانند. در صورتی که محصولات فروشگاه شما بزرگ و سنگین هستند، می‌توانید از وانت‌های الوپیک برای ارسال کالا استفاده کنید. الوپیک در اکثر شهرهای بزرگ ایران فعالیت دارد و می‌توانید از این سرویس برای ارسال سفارش‌ها استفاده کنید.

نکته: الوپیک فقط برای سفارش‌هایی قابل استفاده است که مشتری آن‌ها در شهر شما باشد چون قابلیت ارسال بین شهری را ندارد.

پرتال برنامه جانبی اختصاصی برای فروشگاه‌ها طراحی کرده است که کار شما را برای ارسال محصولات با الوپیک راحت می‌کند. با استفاده از افزونه الوپیک بعد از اینکه مشتری سفارشی را ثبت کرد فقط کافیست چند کلیک انجام دهید تا پیک به محل شما بیاید و بسته را تحویل بگیرد. سپس بسته را به مشتری تحویل می‌دهد. همچنین هزینه پیک هم به‌صورت خودکار روی سفارش مشتری اعمال می‌شود.

نحوه اتصال سایت به الوپیک

نحوه اتصال سایت به الوپیک

  1. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینه برنامه‌های جانبی کلیک کنید.
  2. روی دکمه نصب برنامه در پایین کادر برنامه جانبی الوپیک کلیک کنید.
  3. در بالای صفحه یک ویدیو آموزشی قرار دادیم که روش تنظیم افزونه الوپیک در آن آموزش داده شده است و نکات لازم را در آن گفتیم. در پایین ویدیو و در کادر زرد رنگ، روی لینک فرم درخواست وب‌سرویس کلیک کنید تا به صفحه دریافت api الوپیک منتقل شوید.
  4. در این صفحه روی دکمه درخواست api کلیک کنید.
  5. در ادامه روی دکمه درخواست وب سرویس کلیک کنید.
  6. بعد از انجام این کارها یک فرم برای شما باز می‌شود که باید اطلاعاتتان را در آن وارد کنید.
  7. در ادامه باید منتظر بمانید تا یک ایمیل از طرف الوپیک برای شما ارسال شود تا مراحل تست اتصال را انجام دهید و فرم دیگری را تکمیل کنید.
  8. در نهایت یک api از طرف الوپیک به شما داده می‌شود.
  9. بعد از دریافت api باید به صفحه نصب برنامه الوپیک بروید و آن را در کادر مشخص شده وارد کنید.
  10. سپس اطلاعات محل خودتان را در بخش‌های دیگر این صفحه وارد کنید. حتما اطلاعات محلی را در این صفحه وارد کنید که پیک باید برای دریافت بسته به آنجا مراجعه کند. همچنین محل خودتان را روی نقشه مشخص کنید.
  11. در پایین نقشه یک گزینه به نام هزینه پیک در مقصد پرداخت شود؟ وجود دارد. اگر تیک این گزینه را بزنید هزینه پیک را مشتری باید به‌صورت نقدی موقع تحویل سفارش پرداخت کند.
  12. بعد از انجام این تنظیمات روی دکمه نصب برنامه کلیک کنید تا مراحل نصب برنامه تمام شود.

محاسبه خودکار هزینه پیک موقع ثبت سفارش

پرتال این قابلیت را دارد که هزینه ارسال از طریق الوپیک به‌صورت خودکار و توسط سیستم الوپیک محاسبه شده و به هزینه سفارش مشتری اضافه شود. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینه تنظیمات وب‌سایت کلیک کنید.
  2. سپس از بین گزینه‌های باز شده روی برنامه‌های ارسال سفارش‌ها کلیک کنید.
  3. از بالای صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، روی ایجاد برنامه ارسال کلیک کنید.محاسبه خودکار هزینه پیک موقع ثبت سفارش
  4. بخش‌های مختلف صفحه ایجاد برنامه ارسال را بنابر نیازتان تکمیل کنید. فقط دقت کنید که بخش روش محاسبه را روی الوپیک قرار دهید. اگر در کادر هزینه ارسال چیزی ننویسید، هزینه ارسال به‌صورت خودکار از الوپیک استعلام شده و به مشتری نمایش داده می‌شود.
  5. در نهایت روی دکمه ذخیره برنامه ارسال کلیک کنید.

اعلام به الوپیک

اگر مشتری روش ارسال با الوپیک را انتخاب کند، شما ابتدا باید محصولات را آماده و بسته‌بندی کنید. در دوره رایگان آموزش بسته‌بندی محصول به شما توضیح دادیم که چطور محصولات را برای ارسال آماده کنید. بعد از آماده‌سازی محصولات باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا به بخش ویرایش سفارش بروید.
  2. در قسمت حمل و نقل روی دکمه ارسال به الوپیک کلیک کنید.
  3. با این کار به صورت خودکار یک پیک به محل شما می‌آید تا سفارش را تحویل بگیرد و به مشتری بدهد.

با استفاده از برنامه جانبی الوپیک کار شما برای ارسال سفارش راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود چون لازم نیست به‌صورت دستی از اپلیکیشن الوپیک درخواست پیک بدهید و پیک فقط با یک کلیک به محل شما می‌آید.

02191003383 داخلی 2