دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

ارسال سفارش

برای ارسال سفارش چندین راه وجود دارد که شما می‌توانید بسته به محل دریافت سفارش و هزینه‌های ارسال، یکی از روش‌های مناسب را انتخاب کنید. به‌طور کلی، روش‌های زیر برای ارسال سفارش‌های سایت شما مناسب هستند:

  1. ارسال از طریق پست
  2. ارسال از طریق پیک (الوپیک)
  3. ارسال از طریق باربری
  4. ارسال از طریق شرکت‌های خصوصی

معمولاً ارسال از طریق پست، کاربردی‌ترین روش ارسال است. چون این شرکت می‌تواند محصولات را به هر نقطه‌ای از ایران و حتی روستاهای کوچک هم ارسال کند. به همین دلیل، هر سفارشی را می‌توانید از این طریق برای مشتریانتان بفرستید.

ارسال از طریق پیک فقط برای سفارش‌هایی قابل استفاده است که محل دریافت آن‌ها در شهر خودتان باشد. این روش، سریع‌ترین راه برای ارسال محصولات به مشتری است. سایت شما در پرتال قابلیت اتصال به الوپیک را دارد. یعنی مشتری محل دریافت سفارش را روی نقشه مشخص می‌کند. وقتی شما سفارش را تأیید کردید، پیک به محل شما می‌آید، سفارش را از شما می‌گیرد و آن را به مشتری تحویل می‌دهد.

اگر محصولات شما بزرگ و سنگین هستند، باید آن‌ها را از طریق باربری برای مشتری ارسال کنید. کالاهایی مثل یخچال، تلویزیون و سایر مواردی از این قبیل را باید از طریق شرکت‌های باربری ارسال کنید. همچنین می‌توانید سفارش‌ها را از طریق پایانه‌های اتوبوسرانی هم ارسال کنید. این روش بیشتر برای محصولات فاسد شدنی کاربرد دارد که باید خیلی سریع به دست مشتری برسد.

شرکت‌هایی مثل پست رسان وجود دارند که با پست ایران همکاری می‌کنند و خدمات اضافه‌تری به شما می‌‎دهند. این شرکت‌ها خدماتی مثل پرداخت در محل دارند که برای بسیاری از کسب و کارها کاربردی است. وقتی با این شرکت‌ها قرارداد ببندید، مأمور پست در محل شما بسته‌های سفارش‌ها را تحویل می‌گیرد و آن‌ها را به مشتری تحویل می‌دهد. موقع تحویل سفارش هم هزینه را از مشتری دریافت می‌کند و چند روز بعد به حساب شما واریز می‌شود.

افزودن اطلاعات ارسال به سفارش

بعد از اینکه سفارش را برای مشتری ارسال کردید، می‌توانید اطلاعاتی مثل کدرهگیری مرسوله را در سفارش وارد کنید تا مشتری بتواند آن‌ها را ببیند. برای وارد کردن این اطلاعات باید مراحل زیر را طی کنید:

افزودن اطلاعات ارسال سفارش

  1. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینۀ "فروشگاه" کلیک کنید.
  2. از بین گزینه‌های باز شده، روی "سفارش‌ها" کلیک کنید.
  3. از لیست سفارش‌هایی که روی سایتتان ثبت شده است، روی کد سفارشی که می‌خواهید کلیک کنید.اضافه کردن اطلاعات ارسال به سفارش
  4. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، به بخش "حمل‌و‌نقل" بروید. در پایین این قسمت، روی دکمۀ "افزودن اطلاعات ارسال" کلیک کنید.
  5. حالا در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، اطلاعات ارسال سفارش را وارد کنید.
  6. اگر برنامه‌های جانبی الوپیک و پست رسان را روی سایتتان فعال کرده باشید، دکمۀ ارسال به الوپیک و پست رسان را در این بخش می‌بینید. اگر روی این دکمه کلیک کنید، از طرف پست رسان یا الوپیک برای دریافت سفارش شما مراجعه می‌شود.

برای مدیریت سفارش‌هایی که از طریق پست رسان یا الوپیک ارسال کردید، باید از اپلیکیشن و سایت این شرکت‌ها اقدام کنید. برای پیگیری سفارش‌های پستی هم می‌توانید از طریق سایت شرکت پست اقدام کنید. در بخش بعدی راهنمای پرتال، نحوۀ چاپ برچسب و فاکتور را به شما آموزش می‌دهیم.

02191003383 داخلی 2