دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

سفارش‌های منتظر پرداخت

ثبت سفارش در سایت شما طی 3 مرحله انجام می‌شود. در مرحلۀ اول، مشتری محصولات موردنیازش را به سبد خریدش اضافه می‌کند و در سبد خرید می‌تواند خلاصه‌ای از سفارش را ببیند. در مرحلۀ بعدی، مشتری باید اطلاعات موردنیاز برای ثبت سفارش را وارد کند. بعد از این مرحله، اطلاعات سفارش در پنل مدیریت سایتتان ثبت می‌شود. در مرحلۀ آخر، مشتری باید هزینۀ سفارش را پرداخت کند.

اگر مشتری شما هزینۀ سفارش را پرداخت کند، وضعیت سفارش در حالت پرداخت شده قرار می‌گیرد. در صورتی که مشتری مرحلۀ آخر ثبت سفارش یعنی پرداخت هزینه را انجام ندهد، سفارش در وضعیت منتظر پرداخت قرار می‌گیرد.

مشتری می‌تواند هروقت که بخواهد هزینۀ سفارش منتظر پرداخت را بپردازد و سفارش کامل شود. البته ممکن است که در این مدت قیمت محصول تغییر کرده باشد. به همین دلیل شما می‌توانید بعد از مدتی، سفارش‌های منتظر پرداخت را لغو کنید. در بخش لغو سفارش توضیح دادیم که چطور یک سفارش را لغو کنید.

لغو خودکار سفارش‌های منتظر پرداخت

همچنین پرتال این قابلیت را دارد که سفارش‌های منتظر پرداخت را به‌صورت خودکار و بعد از مدت معینی لغو کند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

سفارش های منتظر پرداخت در سایت

  1. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینۀ "تنظیمات وب‌سایت" کلیک کنید.
  2. از بین گزینه‌های باز شده روی تنظیمات فروشگاه کلیک کنید.
  3. در قسمت فرصت پرداخت سفارش‌ها در این صفحه، زمان لازم برای پرداخت سفارش را وارد کنید.
  4. در نهایت روی دکمۀ ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید.

توجه کنید که وقتی سفارشی در وضعیت منتظر پرداخت است، محصولات موجود در آن سفارش رزرو می‌شوند و از موجودی محصولات شما کم خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که سفارشی برای مدت طولانی در وضیعت منتظر پرداخت نباشد. در بخش بعدی از راهنمای پرتال در مورد قسمت گزارش فروش و آمارهای آن توضیح داده‌ایم.

02191003383 داخلی 2