یکی از بهترین راههای اطلاعرسانی به کاربران و مشتریان این است که از پیامک استفاده کنید. چون پیامک بیشتر از سایر روشهای اطلاعرسانی دیده میشود و تأثیر بسیار زیادی دارد. شما به چند طریق میتوانید از پیامک برای بازاریابی و ارتباط با افراد مختلف استفاده کنید.
جذب مشتری با پیامک
یکی از راههای جذب مشتری این است که کسب و کارتان را از طریق پیامکهای تبلیغاتی به دیگران معرفی کنید. برای این کار میتوانید از سرویسهای ارسال پیامک انبوه مثل ملی پیامک استفاده کنید و در زمان بسیار کوتاهی به هزاران نفر پیامک بفرستید. اتفاقاً ما در پرتال یک دوره آموزشی رایگان و جامع در مورد بازاریابی از طریق پیامک داریم که تمام روشها و فوت و فنهای تبلیغات پیامکی را در آن آموزش دادیم. برای شرکت در این دوره میتوانید به بخش دوره بازاریابی پیامکی در آکادمی پرتال مراجعه کنید.
اطلاعرسانی از طریق پیامک
از پیامک میتوانید برای اطلاعرسانی و ارتباط با مشتریان و کاربران سایتتان استفاده کنید. مثلاً وقتی مشتری سفارشی در سایت شما ثبت میکند، یک پیامک برای او ارسال میشود و از خریدش تشکر میکنید. همچنین مراحل ارسال سفارش از طریق پیامک به اطلاع مشتری میرسد.
ما در پرتال تمام زیرساختهای لازم برای اتصال سایتتان به پنل پیامکی را فراهم کردیم تا بهراحتی و بدون دانش فنی بتوانید از این قابلیت در سایتتان استفاده کنید. برای این کار باید افزونه ملی پیامک را فعال کرده و تنظیمات آن را انجام دهید. برای فعالسازی برنامه جانبی ملی پیامک کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
- از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینه "برنامههای جانبی" کلیک کنید.
- از بین برنامههای جانبی روی دکمه نصب برنامه در پایین کادر ملیپیامک کلیک کنید.
- در ادامه وارد صفحه تنظیمات افزونه ملیپیامک میشوید. ابتدا باید در سایت ملی پیامک ثبتنام کرده و یکی از بستههای ملی پیامک به جز بسته پایه را خریداری کنید.
- بعد از انجام این کارها، نام کاربری و رمز عبور سرویس ملی پیامک را در بخش تنظیمات افزونه ملی پیامک در پرتال وارد کنید.
- شماره فرستنده یا همان شماره پنل پیامکی خودتان را در کادر مربوط وارد کنید.
- در صورتی که میخواهید بعد از یک رویداد مثلاً ثبت سفارش در سایت به مدیر سایت از طریق پیامک اطلاع داده شود، باید رویدادهای موردنظرتان را از بخش پیامرسانی به مدیر وبسایت انتخاب کنید و در کادر شماره گیرندگان هم شماره موبایل مدیر یا مدیران سایت را وارد کنید.
- در بخش پیامرسانی به کاربران هم میتوانید رویدادهای موردنظرتان را انتخاب کنید تا بعد از انجام آنها برای کاربر پیامک ارسال شود.
- در بخش سفارشیسازی متن پیامها میتوانید یک متن پیشفرض برای پیامکها وارد کنید. این امکان وجود دارد که برای هر رویداد یک متن خاص بنویسید تا بهصورت خودکار پیامک شود.
- در نهایت بعد از اعمال تنظیمات، روی دکمه نصب برنامه کلیک کنید تا سایت شما به پنل ملی پیامک متصل شود.
در صفحه نصب برنامه ملی پیامک تمام اطلاعات لازم برای انجام تنظیمات در دسترس شما قرار دارد. در ابتدای صفحه دو ویدیوی آموزشی قرار دادیم که تمام تنظیمات در آنها توضیح داده شده است. در پایین صفحه هم لینک دانلود فایل راهنمای سفارشی سازی متن پیامکها وجود دارد که در آن توضیحات لازم را به شما دادیم.
نکته: بسته پایه ملی پیامک قابلیت استفاده از وب سرویس خدماتی را ندارد و به همین دلیل بسته پایه را تهیه نکنید.
نکته: وب سرویس خدماتی این قابلیت را به شما میدهد تا حتی به شماره موبایل افرادی که پیامکهای تبلیغاتی خودشان را بستهاند هم پیامک بفرستید. البته پیامک شما نباید تبلیغاتی باشد. وب سرویس خدماتی برای ارسال کد تأیید، اطلاعرسانی از وضعیت سفارش و موارد مشابه کاربرد دارد.