بعد از اینکه مشتری سفارشی را روی سایتتان ثبت کرد، شما میتوانید آن سفارش را ویرایش و تأیید کنید. گاهی اوقات ممکن است که مشتری شما اطلاعات خودش را اشتباه نوشته باشد یا اینکه بخواهد محصولاتی را به سفارشش اضافه یا از آن کم کند. در این شرایط میتوانید سفارش را ویرایش کنید. همچنین وقتی سفارش را برای مشتری ارسال کردید، میتوانید آن را در وضعیت انجام شده قرار دهید تا مشتری شما بداند که سفارشش ارسال شده است. برای ویرایش و تأیید سفارش در پرتال، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
- از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینۀ "فروشگاه" کلیک کنید.
- از بین گزینههای باز شده، روی "سفارشها" کلیک کنید.
- حالا لیستی از سفارشهایی که در سایت شما ثبت شده است را میبینید.
- برای ویرایش هر سفارش کافیست روی کدی که در ستون سمت راست آن قرار دارد یا علامت مداد در ستون سمت چپ آن کلیک کنید.
- حالا میتوانید هر کدام از بخشهای سفارش را ویرایش کنید. در نهایت روی دکمۀ "ذخیره تغییرات" کلیک کنید تا تغییرات شما ثبت شود.
تأیید سفارش و تغییر وضعیت آن
وقتی سفارشی در سایت شما ثبت میشود، وضعیت آن در حالت پیگیری نشده قرار میگیرد. بعد از اینکه سفارش مشتری را دیدید و کار آمادهسازی سفارش را شروع کردید، میتوانید وضعیت سفارش را روی در حال پیگیری قرار دهید. بعد از ارسال سفارش هم میتوانید وضعیت آن را به انجام شده تغییر دهید.
افزودن اطلاعات ارسال سفارش
بعد از اینکه سفارش مشتری را ارسال کردید، میتوانید اطلاعاتی مثل کدرهگیری را در سفارش وارد کنید تا به مشتری نمایش داده شود. برای وارد کردن این اطلاعات باید از صفحۀ ویرایش سفارش، به بخش "حملونقل" بروید. در پایین آدرس مشتری، روی دکمۀ "افزودن اطلاعات ارسال" کلیک کنید. حالا در پنجرهای که برای شما باز میشود، میتوانید اطلاعات ارسال را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:
- کد پیگیری
- ارائه دهنده (نوع ارسال)
- وضعیت ارسال
- وزن مرسوله
- زمان ارسال
- زمان تحویل
بعد از وارد کردن این اطلاعات روی دکمۀ "ذخیره اطلاعات" کلیک کنید تا اطلاعات ارسال ثبت شوند. حالا مشتری شما میتواند این اطلاعات را از طریق پنل کاربری سایتتان مشاهده کند.
نکته: مشتری نمیتواند سفارشی که ثبت کرده است را ویرایش کند.
در پرتال میتوانید سفارشهایی که لازم ندارید را حذف کنید. در بخش (حذف سفارش) به شما توضیح دادیم که چطور میتوانید این کار را انجام دهید.