دوره جدید: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی

ثبت پرداخت

در بخش (نحوه دریافت پول) توضیح دادیم که چند روش برای گرفتن هزینۀ سفارش وجود دارد. وقتی مشتری شما هزینۀ سفارش را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سایتتان پرداخت کند، اطلاعات پرداخت مشتری به‌صورت خودکار در پنل مدیریت سایتتان ثبت می‌شود. در صورتی که مشتری از روش واریز به حساب یا پرداخت در محل برای پرداخت استفاده کند، اطلاعات پرداخت را باید به‌صورت دستی ثبت کنید.

نحوه ثبت پرداخت در پرتال

برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد پنل مدیریت سایتتان شوید.ثبت پرداخت کاربران
  2. از منوی سمت راست روی گزینۀ "امورمالی" کلیک کنید.
  3. از بین گزینه‌های باز شده، روی "ثبت پرداخت کاربر" کلیک کنید.
  4. در بخش "حساب بانکی" یکی از حساب‌هایی که تعریف کرده‌اید را انتخاب کنید.
  5. در قسمت "مبلغ پرداخت شده" میزان پولی که مشتری پرداخت کرده است را وارد کنید.
  6. بخش "کد پیگیری" برای وارد کردن کد مربوط به تراکنش است.
  7. در قسمت "نام کاربری" باید نام کاربری مشتری را وارد کنید.
  8. قسمت "توضیحات" برای نوشتن اطلاعات مربوط به مشتری، سفارش یا پرداخت است و می‌توانید اطلاعات لازم را وارد کنید.
  9. در بخش "تنظیمات" دو گزینه وجود دارد. اگر تیک گزینۀ "پرداخت به‌صورت تایید شده ثبت شود." را بزنید، مبلغی که وارد کردید بلافاصله جزو دریافتی‌های شما ثبت می‌شود. اگر تیک گزینۀ "کیف‌پول کاربر شارژ شود." را بزنید، مبلغ وارد شده به کیف پول کاربر منتقل می‌شود. وقتی کاربر شما از طریق کیف پولش خرید را انجام دهد، این پول به‌عنوان پرداختی در پنلتان ثبت می‌شود.
  10. در پایان، دکمۀ "ثبت پرداخت" را بزنید تا پرداخت ثبت شود.

بعد از اینکه پرداختی را برای کاربر سایتتان ثبت کردید، می‌توانید آن را در بخش "پرداخت‌های کاربران" از قسمت امورمالی مشاهده کنید. شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید تمام پرداخت‌هایی که کاربران از هر روشی داشته‌اند را ببینید و آن‌ها را مدیریت کنید. در قسمت (مدیریت پرداخت‌ها) از راهنمای پرتال به‌طور کامل در مورد بررسی و مدیریت پرداخت‌های کاربران در سایتتان توضیح دادیم.

02191003383 داخلی 2