یکتانت یک سرویس تبلیغاتی است که تبلیغ سایت شما را در سایتهای پربازدید نمایش میدهد. به این ترتیب، افراد مختلف با کلیک روی تبلیغات شما وارد سایتتان میشوند و خرید میکنند. در ادامه، بیشتر با این سرویس و عملکرد آن آشنا میشویم.
ثبتنام در یکتانت
روش کار یکتانت به این صورت است که ابتدا باید حسابتان را به میزان دلخواه شارژ کنید. البته دقت کنید که حداقل مبلغ برای شارژ حساب 2 میلیون تومان است. بعد از اینکه حسابتان را شارژ کردید، باید کمپینهای تبلیغاتی بسازید. در نهایت تبلیغات شما در سایتهای مختلف نمایش داده میشود و به ازای هر کلیکی که روی سایتتان انجام شود، مبلغی از شارژ حسابتان کسر خواهد شد.
قدم اول برای استفاده از سرویس یکتانت این است که در این سایت ثبتنام کنید. برای این کار به آدرس yektanet.com بروید و از بالای سایت، روی دکمۀ "ورود / ثبتنام" کلیک کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خودتان و ثبتنام در یکتانت، وارد پنل کاربری این سایت میشوید. در ادامه باید کدی که یکتانت به شما میدهد را در پرتال وارد کنید. برای این کار طبق آموزش زیر پیش بروید:
- وارد پنل مدیریت سایتتان شوید و از منوی سمت راست روی گزینۀ "برنامههای جانبی" کلیک کنید.
- برنامه یکتانت را از لیست افزونههای پرتال پیدا کنید و روی دکمۀ "نصب برنامه" در پایین آن کلیک کنید.
- حالا کدی که از یکتانت دریافت کردید را داخل کادر وارد کنید و دکمۀ "نصب برنامه" را بزنید.
به همین راحتی سایت شما به سرویس یکتانت متصل میشود و میتوانید از تمام خدمات این سرویس استفاده کنید. اگر در کار با سرویس یکتانت یا تنظیمات پنل کاربری آن سؤال یا مشکلی داشتید، میتوانید با پشتیبانی یکتانت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در ادامه با چند نوع از تبلیغات یکتانت که برای فروشگاههای اینترنتی مناسب است، آشنا میشویم.
تبلیغات همسان
تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات است که در آن بنر سایت شما با ظاهر سایت منتشرکنندۀ تبلیغ یکپارچه میشود. به این ترتیب بازدیدکنندگان متوجه تبلیغاتی بودن بنر شما نمیشوند. این نوع تبلیغات معمولاً تأثیر زیادی دارد و افراد بیشتری روی بنر شما کلیک میکنند.
تبلیغات بنری
تبلیغات بنری به صورت عادی روی سایتهای مختلف نمایش داده میشود و کاربران این سایتها بهراحتی متوجه تبلیغاتی بودن بنر میشوند. این نوع تبلیغات بیشتر برای برندسازی، معرفی محصولات یا معرفی جشنوارههای فروش شما کاربرد دارد. مزیت این نوع تبلیغات در این است که میتوانید از بنرهای متحرک و جذاب کنید. علاوهبر این، کاربران حتی اگر روی بنر شما کلیک نکنند باز هم میتواند روی بازیابی شما تأثیر مثبت داشته باشد؛ چون برند شما در ذهن مخاطب ثبت میشود.
تبلیغات هدفگیری مجدد
تبلیغات هدفگیری مجدد یا ریتارگتینگ یکی از پربازدهترین انواع تبلیغات برای فروشگاههای اینترنتی است. در این نوع از تبلیغات، بنر شما فقط به کاربرانی نمایش داده میشود که قبلاً از سایت شما بازدید کردهاند. مثلاً یک کاربر از گوگل وارد سایت شما میشود و محصولی را در سایتتان میبیند و از سایت خارج میشود. حالا همین کاربر از سایت دیگری مثل ورزش 3 بازدید میکند. اگر از این نوع تبلیغات استفاده کنید، بنر شما در سایت ورزش 3 برای این کاربر نمایش داده میشود.
به این ترتیب مشتری ترغیب میشود تا بار دیگر وارد سایتتان شود. وقتی مشتری برای بار دوم وارد سایت شما شود، امکان اینکه از شما خرید کند بیشتر خواهد شد. یکتانت روشهای دیگری مثل تبلیغات ویدیویی هم دارد که از آنها هم میتوانید برای تبلیغات استفاده کنید.
همانطور که گفتیم، برای جذب مشتری از این روش باید هزینههایی برای تبلیغات پرداخت کنید. اگر میخواهید با کمترین هزینه، مشتریان سایتتان را افزایش دهید؛ بهترین راه این است که از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل مشتری جذب کنید. در بخش (سئو) از راهنمای پرتال به شما توضیح دادیم که چطور از این کانال فروش برای افزایش درآمدتان استفاده کنید.